پارس ناز پورتال

بزرگترین مشکلات جنسی میان زن و شوهرها + راه حل های کاربردی

مجموعه : حذف شده است
بزرگترین مشکلات جنسی میان زن و شوهرها + راه حل های کاربردی

بزرگترین مشکلات جنسی میان زن و شوهرها + راه حل های کاربردی

 

در اینبخش درمورد بزرگ ترین مشکلات جنسی میان زن و شوهرها صحبت می‌کنیم. زندگی جنسی زوج ها یکی از مهم‌ترین بخش هاي زندگی مشترک می‌باشد، قدرت جنسی یکی از بزرگ ترین قدرت هاي وجودی انسانها اسـت، خیلی از طلاق ها و جدایی ها بخاطر مسائل جنسی میان زن و شوهرها بوده اسـت. امروز نیازی داریم بـه بزرگ ترین و شایع‍‌ترین مشکلات جنسی میان زوجین، با پارس ناز همراه باشید.

 

ما برای رابطه جنسی وقت نداریم

باوجود اینهمه مشغله و کار و بچه‌ها و رسیدگی بـه امور خانه و … شاید احساس کنید دیگر وقتی برای رابطه جنسی با همسرتان باقی نمی ماند. اگرهم وقتی برای باهم بودن پیدا کنید احتمالا روی کاناپه لم می دهید و برنامه مورد علاقه‌تان را تماشای میکنید و فکر عشق بازی در اتاق خواب‌تان بـه ذهن‌تان خطور نمی کند. این غفلت و گیر افتادن در روتینی کـه رابطه جنسی در آن جایی ندارد بـه نفع رابطه‌تان نیست.

بزرگترین مشکلات جنسی میان زن و شوهرها + راه حل های کاربردی

رابطه جنسی یک راه مهم ارتباطی برای همسران اسـت کـه هم جنبه‌ي جسمی و فیزیکی دارد و هم جنبه‌ي روحی و عاطفی. سعی کنید درصورت امکان زودتر بـه خانه برگردید تا زیاد خسته و آشفته نباشید. گاهی بچه‌ها رابه سایر اعضای خانواده بسپارید و با همسرتان تنها باشید. خلاصه هر کاری کـه لازم اسـت و با شرایط‌تان جور در می آید انجام دهید تا رابطه‌ي جنسی بخش پُررنگی از رابطه‌تان باشد.

 

رابطه جنسی برایمان خسته کننده شده

زیاد پیش می آید کـه زندگی جنسی‌تان برای شـما کسل کننده و کسل کننده شود. اما تحقیقی نشان میدهد کـه این احساسی اسـت کـه زن ها زودتر از مردها بـه آن میرسند. دراین بررسی زن ها اعلام کرده بودند کـه بعد از یکسال نسبت بـه فعالیت‌هاي جنسی بی‌علاقه شده‌اند. طبق یافته‌ها، طبق معمول زوجها بـه الگویی از عشقبازی و رابطه جنسی دست پیدا می کنند کـه برای‌شان مناسب‌ترین اسـت.

بزرگترین مشکلات جنسی میان زن و شوهرها + راه حل های کاربردی

مثلاً زن کاری میکند یا حرکتی انجام می دهد کـه مرد خیلی دوست دارد و مرد نیز رفتار یا حرکتی دارد کـه زن خیلی می‌پسندد و بـه هردو خوش می‌گذرد و همین طور ادامه می دهند. متاسفانه بعد از مدتی این شیوه‌ي عشقبازی و رابطه جنسی، کسل کننده و بسیار عادی می شود.

بزرگترین مشکلات جنسی میان زن و شوهرها + راه حل های کاربردی

رابطه جنسی برای دو طرف ممکن اسـت خوشایند باشد اما دیگر هیجانی ندارد. اگر این سناریو برای‌تان آشناست، باید راهی پیدا کنید و هم دیگر را تشویق بـه رفتارها و حرکاتی جدید کنید؛ اینکار می تواند بـه سادگی پوشیدن یک لباس زیر جدید و جذاب، ماساژی دلپذیر یا تماشای فیلمی رومانتیک باهم باشد. فانتزی‌هاي‌تان را رو کنید و انها را امتحان کنید.

 

شوهرم مرتبا درخواست رابطه جنسی دارد

خیلی از زن ها درست بـه اندازه مردها درخواست رابطه جنسی دارند. اما زن ها بـه جنبۀ هیجانی و عاطفی بعنوان شور و حال جنسی تمایل بیشتری دارند و اهمیت بیشتری می دهند و اگر ارتباط عاطفی و صمیمت روحی را احساس نکنند تمایلی بـه برقراری رابطه جنسی ندارند.

بزرگترین مشکلات جنسی میان زن و شوهرها + راه حل های کاربردی

مردها برای شاد بودن در زندگی زناشویی و رضایت ازآن بـه غذا و رابطه جنسی و احترام نیاز دارند و اهمیت بیشتری میدهند. احساس امنیت برای زن ها چیزی اسـت کـه همه نیازهای بعدی رابه دنبال خود میکشد؛ از محبت و صمیمیت گرفته تا جنبۀ فیزیکی رابطه جنسی!

 

زندگی زناشویی ما بدون رابطه جنسی است

تعریف زندگی زناشویی بدون رابطه جنسی، گوناگون اسـت اما طبق معمول بـه این معنی اسـت کـه همسران بیش از یکسال، بدون ارتباط جنسی سپری کنند. بعضی از بررسی‌ها، 20 درصد از روابط زناشویی را بدون رابطه جنسی اعلام کرده‌اند. چیزی کـه طبق معمول مشاوران در مواجهه با چنین مسئله‌اي بـه زوج‌ها می گویند این اسـت کـه این فقط مشکل آن ها نیست و تنها نیستند.

بزرگترین مشکلات جنسی میان زن و شوهرها + راه حل های کاربردی

زوج‌ها با همین حرف کمی آرامش پیدا میکنند و موانعی کـه بر سر راه روابط جنسی‌شان وجوددارد تا حدودی برداشته می شود. سپس از طرفین خواسته می شود علت عدم رابطه جنسی‌شان را عنوان کنند. جالب اسـت بدانید مشاوران هرگز این را نمیشنوند کـه «همسرم دیگر برایم جذابیت جنسی ندارد». بلکه بیشتر زوج‌ها همان‌ گونه همسر خودرا جذاب میدانند.

 

رابطه جنسی برایم دردناک است

گاهی احساس اسانی نکردن خانم ها حین رابطه جنسی و دردناک بودن آن دلیل دکتری دارد. یکی از بیماریهای جسمی کـه رابطه جنسی را دردناک میکند واژینیسموس اسـت کـه عضله‌ي واژن بطور غیرارادی دچار اسپاسم میشود. وقتی چنین اتفاقی می‌افتد، دخول برای زن دردناک میشود. همسر ِ این زن باید بداند کـه او کنترلی روی آنچه اتفاق می‌افتد ندارد.

بزرگترین مشکلات جنسی میان زن و شوهرها + راه حل های کاربردی

اسپاسم عضله واژن ممکن اسـت همیشه یا فقط گاهی روی بدهد. دکتر بعد از تشخیص این مشکل، راهکارهای درمانی را ارائه خواهد کرد. مسئله‌ي جسمی دیگری کـه باعث دردناک شدن رابطه جنسی میشود، بسیار بزرگ بودن آلت تناسلی مرد اسـت.

بزرگترین مشکلات جنسی میان زن و شوهرها + راه حل های کاربردی

آلت تناسلی بزرگ میتواند حین رابطه برای زن ایجاد درد کند. بـه هرحال دردناک بودن رابطه جنسی هر علتی کـه داشته باشد می توانید با کمک دکتر، راهکار مناسبی برای آن پیدا کنید و با راهنمایی‌هاي مشاور، رابطه‌ي جنسی بدون درد و لذتبخش داشته باشید.

 

خیلی خسته‌ ایم و نمی‌توانیم فعالیت جنسی داشته باشیم

اگر علت سرباز زدن شـما از رابطه جنسی، خستگی اسـت باید راه حلی برایش پیدا کنید. قبلا شاید بـه همسرتان میگفتید: امشب نه چون سرم درد می کند اما حالا می گویید: امشب نه چون خیلی خسته‌ام. شـما باید فعالیت‌هاي زندگیتان را اولویت بندی کنید تا وقت و انرژی کافی برای فعالیت جنسی با همسرتان داشته باشید. هر دوی شـما باید تصمیم بگیرید چـه راهی مناسب شماست.

بزرگترین مشکلات جنسی میان زن و شوهرها + راه حل های کاربردی

زن میـــخواهد از نظر روحی برای رابطه آماده شود و مرد میـــخواهد از نظر جسمی برای رابطه آمادگی پیدا کند طبق معمول خانم ها پیش از این‌کـه برای رابطه آماده شوند نیاز دارند از جنبه‌ي روحی و عاطفی برای اینکار آماده شوند. انها دوست دارند بـه آرامی و سرفرصت از طریق کلامی و با حرف زدن و پیشنوازیهای ملایم بـه سمت این رابطه پیش بروند و ابتدا روح خودرا تغذیه و سیراب کنند.

 

اما آقایان طبق معمول دوست دارند از جنبه‌ي جسمی و فیزیکی بـه همسرشان نزدیک شوند و برای آن ها برقراری تماس فیزیکی موجب تقویت جنبه‌ي عاطفی و سایر رفتارهای اغواگرانه می شود. اتفاقی کـه این میان روی می دهد تشکیل یک سیکل معیوب اسـت! اگر مرد نیاز روحی زن را نادیده بگیرد و رابطه جنسی را شروع کند و زن رد کند و نپذیرد، این مشکل تشدید میشود.

بزرگترین مشکلات جنسی میان زن و شوهرها + راه حل های کاربردی

کنار کشیدن زن شدیدتر میشود و …، این چرخه ادامه دارد! این جا همان نقطه‌اي اسـت کـه هردو باید توقف کنند. مرد باید بـه همسرش حس عمیق‌تری از صمیمیت و تحسین و مهرورزی بدهد و زن هم باید جنبه‌ي جسمی عشق ورزی‌اش را قویتر کند. روابط سالم و موفق براساس درک متقابل شکل می گیرند.

 

مرد رابطه جنسی ناگهانی و خودجوش می‌خواهد و زن رابطه جنسی برنامه ریزی شده

 

همسری کـه رابطه‌ي جنسی پیشبینی نشده را دوست دارد، ناگهانی بودن آن برایش لذتبخش اسـت و دوست دارد هروقت دلش خواست این رابطه را برقرار کند. اما عده‌اي از افراد آن قدر اهل برنامه ریزی و زمانبندی هستند کـه حتی روی تقویم می نویسند چـه زمانی وقت برقراری رابطه جنسی اسـت. رابطه جنسی برنامه ریزی شده غیرعادی و غیرمتداول نیست و گزارش‌ها نشان می دهند:

بزرگترین مشکلات جنسی میان زن و شوهرها + راه حل های کاربردی

36 درصد از زوج‌ها، طبق برنامه از پیش تعیین شده رابطه جنسی برقرار میکنند. این افراد عقیده دارند نیمه شبی کـه قرار اسـت صبح فردا زود از خواب بیدار شوند و سر کار بروند، ناگهان رابطه جنسی برقرار کردن درست نیست، یا وقتی بچه‌ها در خانه هستند چگونه می‌‌شود اقدام بـه رابطه جنسی کرد. بـه هرحال باید طرفین بـه یک توافق میان خود برسند و زمینه‌هاي مشترک را پیدا کنند.

 

باهم هماهنگ نیستیم

یکی شوخی‌هاي جنسی رکیک را دوست دارد و دیگری از این رفتار بیزار اسـت. یکی دوست دارد راه و روش‌هاي جدید را امتحان کند و آن دیگری دوست دارد طبق روتین پیش بروند. خیلی از همسران فکر میکنند باید از هر لحاظ باهم یکی باشند و یک چیز بخواهند و عین هم رفتار کنند، بنابر این از تفاوت‌ها می ترسند.

بزرگترین مشکلات جنسی میان زن و شوهرها + راه حل های کاربردی

ذائقه‌ي جنسی هم درست مانند ذائقه‌ي غذایی می تواند جورواجور و متفاوت باشد اما همان‌ گونه میتوانید راههای زیادی برای لذت بردن از هم پیدا کنید. در مورد انچه دوست دارید و ندارید باهم صمیمانه حرف بزنید، بدون این‌کـه هم دیگر را سرزنش کنید. در بیشتر مواقع تفاوت‌هاي جنسی با زدن پُلي از کمی گذشت و درک قابل عبور اسـت.

 

زندگی جنسی‌ مان تغییر کرده

بیماری، ناتوانی، فرسودگی، تغییرات در وزن و … همگی می توانند شرایط زندگی جنسی را تغییر دهند. شـما باید زندگی جنسی‌تان را طبق الگوهای جدیدتان تغییر دهید. شـما و همسرتان باید یاد بگیرید همگام با تغییرات، سازگاری نشان دهید و رشد کنید و راههای جدیدی پیدا کنید. هر کاری کـه میتوانید برای شاداب نگه داشتن ارتباط‌تان انجام دهید.

 

شور و هیجان‌مان را از دست داده‌ ایم

برگرداندن شور و اشتیاق جنسی نیاز بـه تشخیص علت فروکش کردن این هیجان دارد. یک از بزرگ ترین دلایل شور و هیجان شدید در شروع رابطه این اسـت کـه خیلی هم دیگر را نمی‌شناسید و انگار همه چیز برایتان مثل یک راز و هیجان انگیز اسـت. اما حالا هم دیگر را خوب شناخته‌اید و ضمنا استرس‌هاي زندگی مانند کار و بچه‌ها و مسائل مالی هم شـما را تحت فشار میگذارند.

بزرگترین مشکلات جنسی میان زن و شوهرها + راه حل های کاربردی

پس نترسید و فکر نکنید مشکل حادی بین‌تان وجوددارد. فقط باید فکر کنید و ببینید چگونه میتوانید دوباره آتش اشتیاق‌تان را شعله ور کنید. بیشتر با همسرتان ارتباط برقرار کنید، موبایل و … را کنار بگذارید و بـه همسرتان گوش دهید، بـه احتمال زیاد حرفهای نگفته‌ي زیادی برای هم دارید.

 

میل و انگیزۀ جنسی ندارم

زمانی کـه تمایل جنسی‌تان خیلی کم اسـت سعی کنید بـه اصول اولیه برگردید. همسران باید تعریفی کـه از رابطه جنسی دارند را گسترش دهند و فعالیت‌هایي غیر از دخول را نیز وارد آن کنند. هرگونه تماس فیزیکی بین همسران کـه از سر عشق و توجه باشد جزو فعالیت‌هاي جنسی هم می تواند تلقی شود.

بزرگترین مشکلات جنسی میان زن و شوهرها + راه حل های کاربردی

گرفتن دست هم دیگر، نوازش، بوسه‌هاي غیر جنسی و حتی فقط پهلو بـه پهلوی هم نشستن هم بخشی از این روابط‌ اند. با تغییر دیدگاه‌تان، فشار را از دوش هم بردارید تا درهای جدیدی از لذت‌ها و باهم بودن‌هاي خوشایند بـه روی‌تان گشوده شوند.

 

زمان های نیاز جنسی‌ مان با هم متفاوت است

خیلی از زوج‌ها از این شاکی‌اند کـه هم زمان باهم نیاز جنسی ندارند. راه حل این مشکل هم توافقی اسـت کـه باید میان‌تان ایجاد کنید. هر دوی شـما باید برای اینکار تلاش کنید و رسیدن یه یک زمان مشترک را برای هم تسهیل کنید.

 

بعد از جروبحث هیچ تمایلی به رابطه جنسی ندارم

درمورد ریخت و پاش بودن خانه یا این‌کـه همسرتان فراموش کرده قبض آب را پرداخت کند باهم بحث میکنید و این مشاجره، میل جنسی‌تان را می‌کُشد. شاید یکی از طرفین بعد از یکی دو ساعت این بگومگو را فراموش کند اما آن دیگری همان‌ گونه خشمگین و دلخور اسـت.

بزرگترین مشکلات جنسی میان زن و شوهرها + راه حل های کاربردی

حتی عده اي از همسران تعجب میکنند کـه چطور بعد از آنهمه مشاجره، طرف مقابل اصلا بـه رابطه جنسی فکر می کند! هر دوی شـما باید نسبت بـه هم مهربانتر باشید و بیشتر بـه هم احترام بگذارید. صمیمیت جنسی خودش خواهد آمد!

 

همیشه مـن باید شروع کنم

اگر یکی از همسران «طبق معمول مرد» احساس کند همیشه خودش باید شروع کننده رابطه جنسی باشد، خشم و دلخوری بوجود خواهد آمد. او احساس میکند اگر پا پیش نگذارد هرگز هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. این مورد هم مانند سایر موارد باید توافقی باشد. اگر شـما کسی هستید کـه همیشه منتظرید همسرتان بـه سمت شـما بیاید و شروع کننده باشد باید طرز فکر و روش‌تان را تغییر دهید و هرازگاهی هم شـما پیشقدم شوید.

 

همسرم کارهایی را که من دوست دارم انجام نمی‌دهد

گاهی یکی از طرفین فقط بـه خواسته‌ها و نیازهای خودش توجه می کند. نادیده گرفتن خواسته‌هاي جنسی همسرتان اصلا بـه نفع رابطه‌تان نیست.

بزرگترین مشکلات جنسی میان زن و شوهرها + راه حل های کاربردی

هیچکدام از شـما نباید احساس کنید مجبورید کاری راکه دوست ندارید انجام دهید و همین طور خواسته‌هاي هیچ یک از شـما نباید بی‌ اهمیت تلقی شود. بیشتر باهم حرف بزنید و خواسته‌هاي‌تان را بدون سرزنش و محکوم کردن هم بـه زبان بیاورید. لذت بردن از رابطه جنسی و آسان بودن با آن حق هر دوی شماست.

 


 

این کارها در اتاق خواب به رابطه زناشویی صدمه میزند

تعداد زیادی از زوج ها تمام تلاششان بر این اسـت کـه اجازه ندهند رابطه جنسی شان بعد از گذشت سال ها یا بخاطر حضور فرزندان بـه میزان چشمگیری کاهش یابد یا کیفیتش را از دست بدهد. اگر شـما نیز جز این دسته از افراد هستید، آیا حواس تان بـه کارهایی کـه در اتاق خوابتان انجام می دهید هست؟

 

صحبت درباره مسائل جدی

بزرگترین مشکلات جنسی میان زن و شوهرها + راه حل های کاربردی

هیچوقت صحبت کردن درباره مدرسه بچه ها، اجازه خانه یا مسائل کاری را در اتاق خواب و بـه خصوص روی تخت خواب انجام ندهید. اینگونه مکالمات تمام حس و حالتان را خواهد گرفت، باعث بالا رفتن اضطرابتان می شود و شاید کارتان بـه بحث و دعوا هم بکشد. پس اینکار را نکنید!

 

بردن تلفن همراه در تخت

طبق گزارشاتی از یک نظرسنجی، حدود یک سوم زوج هاي آمریکایی تلفن همراه رابا خود بـه تخت خواب می‌برند و تقریباً همین آمار با مشکلات زناشویی دست و پنجه نرم می کنند.

بزرگترین مشکلات جنسی میان زن و شوهرها + راه حل های کاربردی

زمانی کـه شـما با درکنار همسرتان روی تخت هستید اما در فضای مجازی غرقید، احتمال این‌کـه فضای مجازی رابه موقع ترک کنید و بـه همسرتان توجه کنید بسیار کم اسـت. برای محیط تختتان ارزش قائل شوید!!!

 

خوابیدن فرزند یا حیوان خانگی در تخت شما

گاهی کودکان از تنها خوابیدن می ترسند بنابر این خوابیدن روی تخت شـما و همسرتان را انتخاب می کنند. ممکن اسـت بگویید ایرادی ندارد. بزودی بـه اتاق خودش باز خواهد گشت. اما این طور نیست! اگر در برابر این خواسته کودکتان ایستادگی نکنید احتمالا تا چندین سال نمی‌توانید با همسرتان تنها باشید. در چنین شرایط وی را بـه اتاق خواب خودش ببرید ، برایش قصه بخوانید، با او حرف بزنید تا بـه خواب برود.

بزرگترین مشکلات جنسی میان زن و شوهرها + راه حل های کاربردی

اتاق خواب بـه هم ریخته و شلخته هم یکیدیگر از عواملی اسـت کـه باعث کاهش میل شـما بـه داشتن رابطه جنسی در اتاق خوابتان می شود. اتاقی را تصور کنید کـه لباس ها در هر جای آن ریخته شده، حتی ذره اي جا برای نشستن یا دراز کشیدن نیست! اتاق هاي شلخته آرام و قرار را از شـما می‌گیرد و بطور ناخودآگاه آستانه تحملتان را پایین می آورد.

 

کار کردن در اتاق خواب

ایرادی ندارد میز کارتان در اتاق اسـت و مجبوری ساعاتی را در اتاق خواب بـه انجام امور کاری بپردازید اما حواس تان باشد کـه چـه زمانی بـه این امور میرسید . برای این کارهایتان وقت بگذارید.

بزرگترین مشکلات جنسی میان زن و شوهرها + راه حل های کاربردی

اجازه ندهید کـه تا زمان کار کردنتان با زمان داشتن رابطه جنسی تداخل کند. نکته دیگر این‌کـه هرگز لپ تاپ تان را برای انجام امور کاری بـه تخت خواب نیاورید!

 

محلی برای بازی بچه ها

در هیچ شرایطی اجازه ندهید تا فرزندانتان اتاق خواب شـما و همسرتان رابه محلی برای بازی یا درس خواندن تبدیل کنند. اگر در اتاقتان تلویزیون دارید، این تلویزیون برای شماست نه برای فرزندانتان. حتی در طول روز هم بچه ها نباید بـه اتاق شـما بیایند.

بزرگترین مشکلات جنسی میان زن و شوهرها + راه حل های کاربردی

بطور کلی طوری رفتار کنید کـه فرزندانتان برای ورود بـه اتاق خوابتان از شـما اجازه بگیرد.البته این رفتار طوری نباشد کـه حس کنجکاوی فرزندتان را برانگیزد.