پارس ناز پورتال

بزهای ترسوی تنسی که غش می کنند

بزهای ترسوی تنسی که غش می کنند

بزهای ترسوی تنسی که غش می کنند 

بزهایی که احساسات دارند و نسبت به ترس و وحشت واکنش نشان می‌دهند،انها مثل انسان ها غش میکنند و بر زمین می افتند. همانگونه که می‌دانید، انسان ها قابلیت هایي دارند که حیوانات از آنها محروم میباشند. دو ویژگی اصلی که آدم ها را از سایر موجودات جهان متمایز میکند، داشتن عقل و احساسات هست.

 

ما میتوانیم ترس، تعجب و دیگر موارد را تجربه کنیم. اما در نهایت شگفتی باید بگوییم حیوانی وجود دارد که از این نظر بسیار شبیه به انسان ها جلوه می‌کند.هنگامی که «بز هاي غش کننده» وحشت زده می‌شوند، خودشان را روی زمین انداخته و حالتی خاص به خود می‌گیرند. آنها دستان خود را رو به آسمان کرده

 

و پاهای شان را به حالت کشیده در می آورند. پس از آنکه بز ها چند ثانیه را در این حالت سپری کردند، با همان سرعت زمین افتادن به حالت نخست باز میگردند. این حالت عجیب در بز هاي غش کننده انها را به سوژه اي برای کاربران اینترنتی تبدیل کرده هست.

 

این اتفاق به دلیل از دست دادن هوشیاری رخ نمیدهد. آنها تنها از شدت ترس خشکشان می‌زند و این امر نیز به دلیل اختلالی ژنتیکی به نام «myotonia congenita» پی می‌آید. ماهیچه ها بر اثر آن برای مدتی کوتاه به حالت سکون در می‌آیند. هنگامی که این سختی از بین میرود، بز ها به حالت نخست خود باز می‌گردند.

 

این ویژگی خاص سبب گشته که القاب و نام هاي زیادی برای این حیوانات عجیب در نظر گرفته شود. بز هاي نگران، بزهای سخت پا و بزهای پا چوبی از جمله انها میباشند. با این حال اکثر افراد انها را به نام بزهای میوتونیک می شناسند.این شرایط به حالتی گفته می‌شود که در آن ماهیچه هاي پا هیچ دستوری از سیستم عصبی مرکزی دریافت نمی‌کنند.

 

 به گزارش پارس ناز بنابراین آسیبی متوجه حیوانات نمیشود و دردی نیز به همراه نخواهد داشت. در نظر داشته باشید که ترساندن انها کار درستی نیست. این اختلال تنها در بز ها وجود ندارد و در انسان ها نیز دیده شده هست.بز هاي میوتونیک اولین بار در دهه ۱۸۸۰ میلادی در ایالت تنسی ایالات امریکا دیده شدند. یک کارگر رهگذر مزرعه به نام جان تینسلی با ۴ عدد از این حیوانات وارد کشور آمریکا شد. وی چند سال در منطقه یاد شده کار کرد و سپس جا به جا گشت.

 

او گذشته از حرکت دامهای خود را به پزشک می بری فروخت. حداقل یکی از این بزها چنین شرایطی را داشته هست. هیچکس نمی‌داند که این کارگر از کجا آمده و یا آنکه بزها را از کجا آورده بود.شایعاتی مبنی بر این که وی از منطقه نوا اسکوشیای کانادا آمده وجود دارد، اما کسی در این ارتباط با اطمینان سخن نمیگوید. ریشه این حیوانات همچنان بعنوان یک راز مطرح هست، زیرا هیچ مشابه دیگری از آنها در سراسر جهان به چشم نمیخورد.

 

این بزها در نهایت به منبع گوشت برای ساکنان محلی تبدیل شدند. انها عضلانی میباشند و رام بودن شان به نگه داری انها کمک می نماید. بز هاي احساساتی در بعضی موارد بعنوان حیوان خانگی در نظر گرفته شده و گاهی اوقات نیز به معرض نمایش گذاشته میشوند. عکس هاي و ویدیوی زیر این حیوان خوشگل را به شما نشان خواهند داد.