پارس ناز پورتال

بعد از ورزش چه چیزهایی بخوریم؟

بعد از ورزش چه چیزهایی بخوریم؟

بعد از ورزش چه چیزهایی بخوریم؟ 

بعد از ورزش و حرکت باید چه مواد خوراکی را مصرف کنیم ؟ در ادامه با ما همراه باشید تا تغذیه ورزشی را برای شما تشریح کنیم . در کنار تمرینات ورزشی تغذیه یکی از اصلی ترین فرآیندهایی است که باید به آن توجه کنید.اما چه مواد غذایی را در چه زمانی باید مصرف کرد؟ توصیه می شود این مقاله را تا انتها مطالعه کنید و جواب سوالتان را دریافت کنید.

 

در گذشته اعتقاد بر این بود که اگر پس از ورزش غذا بخورید تمام وزنی را که از دست داده اید بدست می آورید اما امروزه دقیقا عکس این موضوع اثبات شده است. برای کمک به کاهش وزن خود باید پس از انجام تمرینات ورزشی غذا بخورید. مصرف غذا پس از ورزش به شما انرژی می بخشد و برای سپری کردن آن روز شما انرژی لازم را خواهید داشت.

 

تغذیه پس از تمرینات ورزشی شامل گروه های زیر می شود :

ـ آب : در حین ورزش عرق می کنید بنابراین آب بدن شما از دست می رود و یا کم می شود. بهتر است بدن خود را هیدراته نگه دارید و در طول تمرین و بعد از انجام تمرین آب بنوشید. بلافاصله پس از تمرین نوشیدن ۱۶ تا ۲۰ اونس آب توصیه می شود.

 

ـ کالری : تمرین کردن به معنی از دست دادن کالری است. مصرف کالری بعد از تمرین به این معناست که شما به اندازه کافی کالری مصرف کنید یعنی تقریبا معادل ۵۰% آنچه از دست داده اید.برای مثال اگر شما ۳۰۰ کالری سوزانده اید معادل ۱۵۰ کالری پس از تمرینات مصرف کنید این امر مانع از تلاش شما برای کاهش وزن نمی شود.

 

ـ کربوهیدرات : زمانیکه ورزش می کنید عضلات شما انرژی را که درون خود ذخیره کرده اند از دست می دهند. بنابراین شما وزن کم می کنید اما برای تمرینات جلسه بعدی به انرژی نیاز دارید. بنابراین باید کربوهیدرات مصرف کنید تا این انرژی را بدست آورید. در نتیجه اگر این کار را انجام ندهید عضلات شما خسته باقی می مانند و به سختی به ورزش خواهید پرداخت.

 

ـ پروتئین : برای بازسازی عضلات و روند ترمیم مصرف پروتئین لازم است.

 

بنابراین بطور خلاصه ، غذاهای سرشار از کربوهیدرات ، پروتئین متوسط ، بدون چربی و آب فراوان پس از ورزش باید مصرف شوند.