پارس ناز پورتال

بناهای معماری شگفت انگیز سال 2017 را بشناسید

بناهای معماری شگفت انگیز سال 2017 را بشناسید

بناهای معماری شگفت انگیز سال 2017 را بشناسید 

بناهای زیبا که در سال جدید رونمایی می شوند و واقعا شگفت انگیز و زیبا می باشند را برای شما به نمایش گذاشته ایم تا این شاهکارهای معماری را ببینید. در سال جدید میلادی و خصوصا در زمینه معماری انتظار می رود که تحولات عظیمی در سراسر جهان بوجود آید. در سال ۲۰۱۶ میلادی شاهد ساخت بناهای معماری باشکوهی از جمله بلندترین برج تایلند به نام «ماهاناخون» تا افتتاح موزه ملی تاریخ و تمدن سیاهپوستان آمریکایی «دیوید ادجای» بودیم.

 

آنچه در سال جدید میلادی به افتتاح آنها وعده داده شده «ایستگاه جدید قطار پر سرعت لاتزیو آفراگولا» اثر «زاها حدید» معمار زن پرآوازه جهان است که با شکل و شمایل شبیه به مار خود، تعریف دوباره ای را از مسافرت ریلی به وجود آورده است.«خانه لگو» از دیگر نمونه های این شگفتی ها با بالکن های در هم پیچیده اش است.

 

همچنین بناست که در این سال جدید موزه های جدیدی از جمله «لوور ابوظبی» و Zeitz MOCAA در «کیپ تاون» نیز افتتاح شوند. در ادامه برخی از بناهای معماری باشکوه را با هم مرور می کنیم:

 

ایستگاه جدید قطار پر سرعت لاتزیو آفراگولا (Napoli-Afragola High Speed Train Station)

بناهای معماری شگفت انگیز سال 2017 را بشناسیدشاهکار معماری معمار زن پرآوازه جهان «زاها حدید»، بنایی همچون مجسمه را در قالب ایستگاه قطار سریع السیر به وجود آورده است.

بناهای معماری شگفت انگیز سال 2017 را بشناسیددر انتهای تونل طولانی این ایستگاه در نهایت نور روشنایی دیده می شود. زمانی که مراحل ساخت آن تکمیل شود، برای نخستین بار دو شهر ناپل و رم را از طریق راه آهن به هم متصل می کند.

بناهای معماری شگفت انگیز سال 2017 را بشناسیداین مکان با این تصور ساخته شده که چیزی فرای یک ایستگا قطار باشد. همچنین با ساختار و معماری باشکوه خود، به زیبایی در قالب مکانی عمومی، تفرجگاهی با ساختارهای خاص در فضاهای داخلی و نورهای طبیعی طراحی شده. این طرح که نخستین بار در سال ۲۰۰۳ میلادی از آن پرده برداری شد، مراحل ساخت تکمیلی آن به دلایل عدیده ای سال ها به تعویق افتاد.

 

«موزه لوور» ابوظبی در امارات متحده عربی

بناهای معماری شگفت انگیز سال 2017 را بشناسیدابتدا قرار بود که این بنا در سال ۲۰۱۲ میلادی به پایان برسد اما تا سال ۲۰۱۷ میلادی به طول انجامید. معمار پرآوازه این موزه، «ژان نوئل» از برندگان جایزه معماری است که برای اجرای این طرح به ۶۵۳٫۴ میلیون دلار بودجه نیاز داشت.

بناهای معماری شگفت انگیز سال 2017 را بشناسید«ژان نوئل» معمار این اثر الهاماتی را از جغرافیا و تاریخ برای این طرح گرفت. به عنوان مثال طاق های فلزی و مشبکی این موزه را پوشانیده و با ایجاد نورهایی در راهروهای این موزه فضای آرامی را در آن بوجود آورده است.

 

خانه لِگو، در بیلوند دانمارک

بناهای معماری شگفت انگیز سال 2017 را بشناسیدیکی دیگر از بناهای باشکوه معماری که توسط معماران گروه BIG، شکل گرفت، «خانه لِگو» ای با بلوک های فوق العاده آن است. با بهره از بلوک هایی که در این خانه به کارگرفته شده، بزرگ ترین خانه لِگو شکل گرفت.

بناهای معماری شگفت انگیز سال 2017 را بشناسیدزمانی که ساخت این بنا به پایان برسد، انتظار می رود که مکانی برای صرف قهوه، جمع شدن افراد خانواده در زمین های بازی، میدان عمومی اصلی و مسلما مغازه های لگو باشد.

 

موزه هنر معاصر Aeitz آفریقا در «کیپ تاون»

بناهای معماری شگفت انگیز سال 2017 را بشناسید

این موزه که به MOCAA نیز شهرت دارد، یکی از باشکوه ترین پروژه های معماری سال ۲۰۱۷ میلادی به شمار می رود. با تغییر ساختار بنای تاریخی Grain Silo Complex، این موزه در مساحت ۱۰۰٫۰۰۰ فوت مربع شکل گرفته و به یکی از بزرگ ترین موزه های آفریقا تبدیل خواهد شد.

بناهای معماری شگفت انگیز سال 2017 را بشناسیدنمای روبروی این موزه برعهده استودیوی Heartwick لندن قرار دارد. اِلِمان های فراوان تاریخی همچون بی نهایت بتون های دهلیزی شکلی این بنا را زینت داده اند.

 

روستای «هوانگ شان مونتن» در «آنهوی»

بناهای معماری شگفت انگیز سال 2017 را بشناسید

همانند بسیاری از نقاشی های چینی، گروه معماران MAD، بر روی رودخانه Taiping، این بنای زیبا را خلق کرده اند که مجموعه ای از خانه های روستایی شبیه به کپسول و کوه هایی هستند که از فلز ساخته شده اند.

بناهای معماری شگفت انگیز سال 2017 را بشناسیداین پروژه رویایی و باشکوه، تقلیدی از توپوگرافی های بومی منطقه کوهستانی است که هوانگ شان را به جامعه ای معاصر تبدیل کرده.

بناهای معماری شگفت انگیز سال 2017 را بشناسیدتقلیدی از تپه های موج دار و چایکاری ها، پایین ترین ارتفاع این بنا را در ۲۰۰ فوتی سطح زمین قرار داده و آن را با دارا بودن هتل، مکان هایی برای برگزاری کنفرانس ها و خانه های مسکونی برای مصارف شخصی و عمومی شکل داده است.

 

سیلو (Silo) در کپنهاگ

بناهای معماری شگفت انگیز سال 2017 را بشناسید

یکی دیگر از پروژه های موجود دانمارک، سیلو است که توسط کارخانه معماری COBE، ساختمان انباری را در قالب بنای کنونی سال ۲۰۱۷ ای درآورده. با این تغییرات، این شرکت معماری دانمارکی بلافاصله مناطق اطراف این بنا را نیز به مصارف صنعتی در آورد.

بناهای معماری شگفت انگیز سال 2017 را بشناسید

این بنا که در آن آپارتمان، نمایشگاه و رستورانی باشکوه در بخش فوقانی آن وجود دارد، بر آن است که سبک جدیدی از زندگی مردن کپنهاگ را به نمایش بگذارد. برای زنده داشتن میراث این کشور این بنا با چوب هایی در نمای داخلی، سیمان فراوان، ستون های فنل و سقف های بلند ساخته شده است.

 

«گاردین آرت سنتر» در پکن (Guardian Art Center)

بناهای معماری شگفت انگیز سال 2017 را بشناسید

این شهر ممنوع بر آن است که همسایگی جدیدی بیابد که در نزدیکی مرکز معماری مرکزی پکن و در مساحت ۶۸٫۰۲۷ فوت مربع ساخته شده و بناست که ظاهر کاملا متفاوتی را به وجود آورد. این تفاوت عظیم حاصل زحمات شرکت Buro Ole Scheeren است.

بناهای معماری شگفت انگیز سال 2017 را بشناسید

«گاردین آرت سنتر» به عنوان قدیمی ترین ساختمان مزایده چین، بر آن است که ظاهری مدرن به فضای قدیمی اطراف بدهد. نتیجه چه خواهد بود؟ مجموعه ای از پیکسل های الهام گرفته و آجرهای بزرگ شیشه ای که با رنگ ها و بافت های تاریخیبناهای معماری شگفت انگیز سال 2017 را بشناسید

اما این مکان یک مرکز هنری نخواهد بود. درعوض تعداد زیادی رستوران، هتلی با ۱۲۰ اتاق و تسهیلات آموزشی فراوان را در خود جای خواهد داد.

 

موزه «ایو سن لوران» در فرانسه (Yves Saint Laurent Museum)

بناهای معماری شگفت انگیز سال 2017 را بشناسید

این موزه یکی از دو موزه ای در فرانسه خواهد بود که به آثار «سن لوران» اختصاص داده خواهد شد. گالری Marrakech به مراکش یعنی خانه دوم این هنرمند اختصاص داده خواهد شد.

بناهای معماری شگفت انگیز سال 2017 را بشناسید

این بنا توسط استودیوی KO فرانسه طراحی شده و از طراحان YSL هم در آن الهاماتی گرفته شده. همچنین از انحنای اندام شبح زنانه نیز در آن استفاده شده. در بخش های دوار این بنا به نظر می رسد که از شبکه های آجری و نه پارچه ای بهره گرفته شده باشد.

 

موزه Blavand Bunker در دانمارک

بناهای معماری شگفت انگیز سال 2017 را بشناسید

گروه معماری Bjarke Ingels همواره به دنبال طرح های شگفت انگیزند و سال ۲۰۱۷ برای این گروه، پرثمر خواهد بود. این موزه در Varde در دانمارک و متناسب با نامش از سمتی با پشته نظامی آلمانی و با تپه های دایره ای شکل، پوشانده شده است.

بناهای معماری شگفت انگیز سال 2017 را بشناسید

به منظور عدم گرفتگی و غم انگیز بودن بنای ۲۶٫۹۰۹ فوت مربعی، گروه معماران آن تصمیم گرفتند که حیاطی سرباز را در آن تعبیه کنند که مانند یک قلب باز است.

 

«سنترو بوتین» در کانتابریای اسپانیا

بناهای معماری شگفت انگیز سال 2017 را بشناسید

پروژه جدید Renzo Piano Building Workshop با نام «سنترو بوتین» با همکاری Madrid-based Luis Vidal + Architects، به عنوان مکانی فرهنگی، هنری، آموزشی و تفریحی بنا شده است. این مکان که سابق بر این یک پارکینگ بود، بر آن است که عموم را به آب و صنایع مرتبط با آن اتصال دهد. بخشی از مرکز این بنا روی خشکی و بخش دیگر بر روی آب معلق خواهد بود.

 

«موزه هنرهای مدرن و معاصر جاکارتا» در اندونزی

بناهای معماری شگفت انگیز سال 2017 را بشناسید

جاکارتا بر آن است امسال نخستین موزه هنرهای مدرن و معاصر خود را افتتاح کند. این مجمموعه با ۸۰۰ اثر هنری، آثاری از کشورهای اندونزی، ایالات متحده و غرب اروپا و آسیا را در خود جای خواهد داد.

 

پل بزرگ و شیشه ای «گرند کَنیون» در «ژانگ ژیاژی» چین

بناهای معماری شگفت انگیز سال 2017 را بشناسید

این پل که از فیلم «آواتار» و دنیای داستانی آن الهام گرفته، با پنل های شیشه ای و به صورت معلق می تواند ۸۰۰ بازدیدکننده را در خود جای دهد. این پل برای زمان کوتاهی در نیمه های تابستان سال گذشته گشایش یافت اما زمانی که با جمعیت انبوهی از بازدیدکنندگان مواجه شد، اجازه بازدید داده نشد.

 

زمانی که این پل در سال ۲۰۱۷ دوباره افتتاح شود، با وسعت ۱٫۲۵۰ فوت و ارتفاع نزدیک ۱۰۰۰ فوت، طولانی ترین پل عابر شیشه ای جهان به شمار آمده و به ثبت یونسکو نیز خواهد رسید.

بناهای معماری شگفت انگیز سال 2017 را بشناسید

این پل معلق شیشه ای با تخمین هزینه های ۳٫۴ میلیون دلاری خود بنا بود همچون یک پل سفید نامرئی که در میان ابرها ناپدید می شود، ساخته شود.

 

ساختمان ۵۲۰ خیابان ۲۸ غربی در نیویورک

بناهای معماری شگفت انگیز سال 2017 را بشناسید

ساختمان مسکونی ۱۱ طبقه توسط برنده جایزه معماری پریتزکِر، «زاها حدید» طراحی شده است.

بناهای معماری شگفت انگیز سال 2017 را بشناسید

این ساختمان متشکل از گوشه های مجسمه ای شکل و باشکوه، باغ های بیرونی و پنجره های در هم تنیده است. تخمین زده می شود که قیمت پنت هوس این ساختمان چیزی حدود ۵۰ میلیون دلار باشد.

بناهای معماری شگفت انگیز سال 2017 را بشناسید

موزه جدید التاسیس «ویتنی» که در نزدیکی آن قرار گرفته، سایه ای از فرهنگ را بر حیاط های عمومی «هادسون» گسترده است.

 

روزیاتو