پارس ناز پورتال

بهبود درد سیاتیک با این گیاهان دارویی

بهبود درد سیاتیک با این گیاهان دارویی

بهبود درد سیاتیک با این گیاهان دارویی 

شما می توانید دردهای ناشی از بیماری سیاتیک را با این گیاهان دارویی از بین ببرید و در جهات بهبود و سلامتی بدن گام مهمی بردارید. 

 

سیاتیک ، کمر و پا را تحت تاثیر خود قرار می دهد و در اثر ایستادن ، نشستن و یا راه رفتن اشتباه ، برخی از مشکلات فیزیکی و دیگر فاکتورها به وجود می آید. درد ناشی از سیاتیک همه ی جوانب زندگی از جمله کار ، تولید مثل و خواب را مختل می سازد.

 

طرز نشستن و یا راه رفتن اشتباه ، از دلایل اولیه ی سیاتیک محسوب می شوند. اگر شغل شما شامل ساعتهای طولانی پشت میز نشستن می شود ، برای خود زنگ تفریح در نظر بگیرید و صاف نشستن را فراموش نکنید.

 

در اکثر موارد پزشکان فعالیت بدنی را به عنوان درمان این مشکل پیشنهاد می دهند . درد ناشی از سیاتیک همچنین به وسیله ی دارو های ضد التهاب تا حد زیادی کاهش می یابد. اما این داروها عوارض جانبی بسیاری را در پی خواهند داشت. محدود کردن این داروها برای حفظ سلامتی و جلوگیری از بروز دیگر مشکلات ، بسیار مهم است.

 

قبل از بکار گیری هر گونه دارویی ، تمرینات کششی ، بهبود حالت قرار گرفتن ستون فقرات و استفاده از درمان های گیاهی را امتحان کنید . گیاهانی که در این زمینه بهترین هستند را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد.

 

زردچوبه

زردچوبه بدون شک یکی از بهترین گیاهان دارویی در دسترس است ، زیرا خواص ضد التهاب و آنتی اکسیدان فراوانی دارد. تاثیرات بی نظیر زردچوبه برای درمان بسیاری از مشکلات سلامتی مثل ، اختلالات سیستم گوارش ، کلسترول بالا و سردرد ، بکار گرفته می شود. زردچوبه همچنین به افزایش سوخت و ساز بدن و بهبود سیستم ایمنی کمک می کند .

 

آنچه که در زردچوبه بیش از هر چیز در کاهش درد سیاتیک موثر است ، خواص ضد التهاب آن می باشد.
می توانید از راه های مختلف مثل چای و یا در مواد غذایی ، از خواص بی نظیر زردچوبه بهره ببرید. برای استفاده ی موضعی نیز بهتر است زرد چوبه را با روغن زیتون و یا آب مخلوط کرده و مثل خمیر روی پوست بزنید.

 

سیر

سیر مقام دوم را در خواص ضد التهابی ، که در کاهش درد سیاتیک موثر است ، پس از زردچوبه دارد. کاهش ورم و التهاب کلید اصلی کنترل درد محسوب می شود . بهترین روش مصرف ، استفاده از سیر تازه است . اما بکارگیری پودر سیر نیز ممکن می باشد.

 

روغن گل راعی

برای قرن ها گل راعی برای اهداف درمانی مورد استفاده قرار می گرفته است. خواص گل راعی شامل کاهش درد و بهبود سیستم ایمنی بدن می شود.

 

روغن گل راعی در کاهش درد سیاتیک موثر بوده و به بازسازی بافت رشته های عصبی کمک می کند. این روغن را می توانید به صورت مایع و یا کپسول مورد استفاده قرار دهید.