پارس ناز پورتال

بهترین آموزش های یک پدر برای فرزندان پسر

بهترین آموزش های یک پدر برای فرزندان پسر

بهترین آموزش های یک پدر برای فرزندان پسر 

آموختن تعداد زیادی از مهارت ها به پسران نیازمند دقت پدران هست که در این راه باید به فرزند خود تعداد زیادی از چیزها را بگویند و به او آموزش دهند. کافی هست بیندیشید، ابتدا پسرک تحت نظر معلمان مهدکودک قرار میگیرد و سپس به مدرسه میرود؛ جایی که ۹۰ درصد معلمان و کارکنانش را زنان تشکیل میدهند. این بچه دائما همراهی زنان را در کنار خود می‌یابد و از آموزش‌هاي مردانه به دور میماند.

 

با این که خیلی‌ها گمان میکنند مادرها مهم ترین نقش را در تربیت بچه دارند، چیزهایی هست که مطمئنا یک پدر بهتر می‌تواند از پس آن ها بربیاید، به ویژه وقتی پای فرزند پسر در بین باشد.کافی هست بیندیشید، ابتدا پسرک تحت نظر معلمان مهدکودک قرار میگیرد و سپس به مدرسه میرود؛ جایی که ۹۰ درصد معلمان و کارکنانش را زنان تشکیل میدهند. این بچه دائما همراهی زنان را در کنار خود می‌یابد و از آموزش‌هاي مردانه به دور می‌ماند.

 

1ـ اهمیت چگونه بردن و باختن را برای او توضیح دهید

به جز دوستان چه کسی میتواند برترین همراه یک کودک در بازی ها و مسابقاتش باشد؟ گرچه که پدر. این فرصت مناسبی برای تمرین خاصیت‌هاي مردانه هست. در خلال این بازیها بچه طعم پیروزی را می چشد و تلاشی که لازمه رسیدن به این پیروزی هست را درمی‌یابد و همین طور فرصتی فوق العاده برای یک پدر هست تا به پسرش بگوید شکست غیر قابل اجتناب هست. اگر افتادی کافی هست برخیزی و ادامه بدهی و هیچ شرمی در شکست نیست.

 

2ـ رفتار مناسب در برابر زنان را به او یاد دهید

یک مادر هم می‌تواند به فرزندش بگوید که چگونه با یک زن برخورد کند، اما فقط یک پدر هست که میتواند مشابه‌ي عینی این موضوع باشد. بسیار مفید هست که پسر تمام چیزهای مهم در مورد زنان را از پدرش یاد بگیرد. از دوستان نه، از اینترنت نه، بلکه از پدر، این مهم هست. پسرتان را به گلفروشی ببرید

 

و برای مادرش گل هدیه بگیرید. با هم به فروشگاه بروید و مودبانه با صندوقدار صحبت کنید تا پسرتان در مورد رابطه با زنان ناآشنا شک به دل خود راه ندهد. فقط همین.

 

3ـ یک صحبت مردانه با او درمورد‌ي عشق داشته باشید.

این نکته در ادامه‌ي موضوع گذشته اهمیت پیدا می‌کند. وقتی که زمانش فرا رسید، اجازه بدهید که پسرتان از مکالمات صادقانه‌ي شما در مورد این احساس قدرتمند یاد بگیرد. برای یک نوجوان، هدیه‌اي ارزشمند خواهد بود اگر پدرش برای او از عشق اول یا قرار اولش بگوید و این که به او بگوید که نباید

 

در عشق عجله کند و بهتر هست تا رسیدن دختری که صاعقه‌اي در روحش خواهد زد، صبر پیشه کند. این چنین مکالماتی بسیار به اعتماد متقابل میان پدر و پسر کمک میکند.

 

4ـ به او یاد بدهید چگونه از خودش دفاع کند.

یک پدر، تنها کسی هست که می‌تواند به پسرش بیاموزد قوی و محکم باشد و از خودش و از حقش دفاع کند. میتواند به او بیاموزد که تشخیص دهد چه زمانی می‌ارزد تا از خود قدرت نشان بدهد تا مهاجم جرات نزدیک شدن به او را نداشته باشد و چه زمانی منطقی تر این هست که توجهی به تحریکات نکند و با آرامش صحنه را ترک کند. باید به پسرش توضیح دهد که مهربانی ضعف نیست و خود نیز بعنوان مشابه‌ي عملی فرزندش اینگونه رفتار کند.

 

5 ـ به او کمک کنید تا دید خود را از جهان به دست آورد

در این مورد نیاز به کار خاصی نیست. گاه به گاه در کنارش باشید و با وی صحبت کنید. بچه باید بفهمد که تنها دید مادرش با ملزومات و انتظارات خاص یک مادر به جهان وجود دارد و این که شخص دیگری هست که با دید دیگری به هستی می نگرد. گرچه وقتی بحث بر سر تربیت فرزند باشد، پدر و مادر باید هر دو از هم پشتیبانی کنند؛

 

اما در مورد دید شخص به جهان فلسفه‌ي آن ها میتواند کاملا متفاوت باشد و این کاملا طبیعی هست. با کمک پدر، بچه می فهمد که چندین دید گوناگون به یک پدیده وجود دارد و یاد می‌گیرد که دیده ها را تجزیه و تحلیل کرده و دید شخصی خود را شکل دهد.

 

6 ـ زندگی بچه را با احساسات اخیر غنی کنید

همه ي ‌چیز از زمانی که او هنوز یک نوزاد هست، شروع می‌شود. حتی زمانی که شش ماه دارد، میتواند تفاوت ابراز عشق مذکر و مونث به خود را احساس کند. بر خلاف مادران که کودک را نوازش میکنند و می بوسند و در آغوش می‌کشند، در آن بازی‌هایي با فعالیت اکثر راکه حاکی از کاراکتری مردانه دارند، ترجیح می‌دهند.

 

کودک را به هوا پرتاب میکنند یا دور خود می چرخانند. مادرها معمولا از این کارها می ترسند اما کودک عشق و عاطفه‌ي دیداری، شنیداری و لامسه‌ي بسیاری دریافت می‌کند و تجربه‌ي جدیدی که به او درکی از موقعیت فضایی‌اش می‌دهد.

 

7 ـ کارهای مردانه به او یاد بدهید

 به گزارش پارس ناز کارهایی میباشند که مردان انجام میدهند و در چشم زنان جادوگری به حساب می آید؛ برای مشابه، روشن کردن آتش، چکش زدن به میخ و یا تعمیر اتومبیل. حتی اگر بچه‌ي شما با شخصیتی صددرصد شهری رشد کند، شکی نیست که توانایی روشن کردن یک آتش در آینده به کارش می آید،

 

حداقل برای روشن کردن منقل. در معیت هر کس یا کسانی که باشد، مهارت‌هایي که چند مشابه از انها را ذکر کردیم، ۱۰۰ امتیاز به شهرت و محبوبیت پسرتان اضافه می‌کند.

 

8 ـ به او کمک کنید در انجام وظایف خانگی، یک مرد حرفه‌اي شود

گرچه که در مورد چیزی به غیر از بستن کراوات، تراشیدن صورت و اتو کردن پیراهن صحبت نمیکنیم. اکنون که جواب هر پرسشی در اینترنت پیدا میشود، چاره‌اي نیست، جز این که اعتراف کنیم که بهتر هست اینگونه کارها را از پدرش بیاموزد. بله، درست فکر کردید، تنها پدر هست و نه هیچ‌ کس دیگر که میتواند به پسرش نشان بدهد که مردها هم می‌توانند آشپزی کنند؛ حداقل به این علت که روز مبادا از گرسنگی نمی رند.