پارس ناز پورتال

بهترین بازیگران زن و مرد سینمای جهان را بشناسید

مجموعه : اخبار سینما
بهترین بازیگران زن و مرد سینمای جهان را بشناسید

بهترین بازیگران زن و مرد سینمای جهان را بشناسید 

آمارگیری هاي مختلفی در خصوص برترین بازیگران در دنیا انجام میشوند که یکی از انها را سایت متاکریتیک هم یکی از انها هست. دنیل دی‌لوییس و کری مولیگان در وب‌سابت متاکریتیک بالاترین میانگین امتیاز را در بین بازیگران مرد و زن به خود اختصاص داده‌اند.

 

دنیل دی‌لوییس از آن دسته بازیگرانی هست که به خوبی در مسیر حرفه‌اي نقش‌هایش را گزینه کرده و تا اینجای کار سه جایزه اسکار در کارنامه دارد. نقش‌آفرینی‌هاي این بازیگر در فیلم‌هاي گوناگون به طور میانگین از منتقدان سخت‌گیر متاکریتیک امتیاز ۷۳ گرفته که بالاترین امتیاز در بین تمام بازیگران مرد سینمای دنیا هست. در کارنامه کاری دی‌لوییس دو فیلم «خون به پا خواهد شد»‌ و «لینکلن» به ترتیب با امتیازهای ۹۲ و ۸۶ بالاترین امتیاز را دارند.

 

در لیست بازیگران مرد پس از دی‌لوییس نام مایکل فاسبندر دیده می شود که آثارش در متاکریتیک امتیاز ۶۹ را به خود اختصاص داده‌اند و نفر بعدی با میانگین امتیاز ۶۶ جان‌ سی.رایلی هست.در وب‌سایت متاکریتیک برای آثار سینمایی امتیازی بین صفر تا ۱۰۰ در نظر گرفته می شود. بر این اساس یک فیلم با کسب امتیازی بالای ۶۱ به صورت کلی اثری محبوب در نظر گرفته میشود اما امتیاز بالای ۸۱ نشان از تحسین جهانی اثر هست.

 

 به گزارش پارس ناز گرچه باید در نظر داشت که این امتیازها حاصل نقدها و مرورهای منتقدان سینمایی هست و نشانی از نظر عموم مردم نیست و صد گرچه نمیتوان با اتکا به این نقدها استعداد بازیگری یک فرد را ارزیابی کرد.بر این مبنا بالاترین میانگین امتیاز میان بازیگران زن سینما در متاکریتیک به کری مولیگان تعلق دارد.

 

در بین آثار او فیلم‌هاي «درون لوین دیویس» و «درس‌آموزی» به ترتیب با ۹۲ و ۸۵ امتیاز در صدر قرار دارند. تیلدا سویینتن و ماریون کوتیار هر دو با میانگین امتیاز ۶۸ در متاکریتیک پس از کری مولیگان قرار گرفته‌اند.در این میان چه بازیگرانی که بیشترین فیلم ضعیف از نظر منتقدان را در کارنامه دارند؟‌ راب اشنایدر که میانگین امتیاز آثارش در متاکریتیک ۳۰ هست

 

در این اساس پیشتاز هست و پس از او آدام سندلر و اشتون کاچر قرار دارند. در بین بازیگران زن نیز جنیفر لاو هویت، جسیکا آلبا و کاترین هیگل کمترین میانگین امتیاز را به خود اختصاص داده‌اند.