پارس ناز پورتال

بهترین توصیه ها برای صرفه جویی در هزینه های زندگی | پس انداز کردن در زندگی

بهترین توصیه ها برای صرفه جویی در هزینه های زندگی | پس انداز کردن در زندگی

بهترین توصیه ها برای صرفه جویی در هزینه های زندگی 

اگر می خواهید برای زندگی خودتان صرفه جویی داشته باشید باید طبق اصول خاص زیر اینکار رابه اسانی انجام دهید. مسئله مهم برای موفقیت در زندگی این است که صرفه جویی درست و به موقع در هزینه ها داشته باشیم در ادامه به راه هاي صرفه جویی در هزینه هاي زندگی اشاره شده است..

 

راه های صرفه جویی در هزینه ها

آدم ها اغلب برای مقدار اندکی صرفه جویی در جاهای مختلف دست به اقدامات افراطی می زنند، اما بعضی از ترفندهای صرفه‌جویی پول، ساده و درست جلوی چشمتان هستند. ما ۱۱ راه صرفه جویی در هزینه هاي زندگی راکه وقتگیر و پیچیده نیستند، اما در دراز مدت میتوانند پاداش‌هاي بزرگی به بار بیاورند برای‌تان خلاصه کرده‌ایم.وسایل برقی را شبها از برق بکشید و هر سال بیش از ۳۰۰ هزار تومان صرفه جویی کنید

 

اکثر خانواده‌ هاي معمولی صاحب ۱۶ تا ۲۴ وسیله مصرف کننده برق هستند.انچه آدم‌ها متوجه نمیشوند این است که حتی وقتی این وسایل خاموش هستند نیز برق مصرف میکنند.راه‌حل ساده و نخستین راه صرفه جویی در هزینه هاي زندگی این است که تمام وسایلتان را دریک چند راهی برق بزنید و همه ی‌ انها رابا هم آخر روز خاموش کنید.

 

شیرهای آب کم فشار نصب و تا 60 درصد در قبض آب صرفه جویی کنید

آیا واقعا به یک شیر آب با قدرت فشار شیر آتش‌نشانی برای شستن ظرف‌ها نیاز دارید؟ احتمالا پاسخ منفی است و فقط با جای گزین کردن شیر ظرفشویی‌تان با مدل‌هاي کم فشار، میتوانید قبض آبتان را ۲۵ تا ۶۰ درصد کاهش دهید.

 

پخش‌کن‌هاي شیر آب هزینه‌اي حدود ۱۰ تا ۳۰ هزار تومان دارند که واقعا ارزش هزینه کردنش را دارد.اگر میخواهید حتی آب و پول بیشتری صرفه‌جویی کنید، می توانید سرشیرهای دوشی کم فشار را نیز با حدود ۳۰هزار تومان هزینه نصب کنید و این دومین راه صرفه جویی در هزینه هاي زندگی است که حتماً بکار شما می‌آید.

بهترین توصیه ها برای صرفه جویی در هزینه های زندگی | پس انداز کردن در زندگی

لامپ‌ هایتان را به روز و تا 80 درصد در قبض برقتان صرفه‌ جویی کنید

عوض کردن لامپ‌هاي قدیمی با لامپ‌هاي کم‌مصرف می تواند تا ۸۰ درصد در قبض برقتان صرفه‌جویی کند. بله، آن لامپ‌ها کمی از لامپ‌هاي قدیمی گران تر هستند- حدود ۱۶ هزار تومان- اما سه تا ۲۵ برابر بیشتر دوام می‌آورند و از برق استفاده‌ موثرتری می کنند.جای گزین کردن فقط پنج تا از پر استفاده‌ترین لامپ‌هاي‌تان با لامپ‌هایي که نشان کم مصرفی دریافت کرده‌اند، میتواند دریک سال تا ۱۰۰هزار تومان در پول شما صرفه جویی کند. به این ترتیب علاوه بر صرفه جویی در برق، راه صرفه جویی در هزینه هاي زندگی را هم آموخته اید.

 

در و پنجره ها را درزگیری و تا 15 درصد در هزینه‌ گرمایش صرفه جویی کنید

یک سوم گرمایش کل یک خانه از طریق درها و پنجره‌هاي معمولی هدر میرود.سازمان حفاظت محیط زیست تخمین می زند درزگیری منافذ و عایق‌گذاری مناسب می تواند بطور میانگین ۱۵ درصد در هزینه‌هاي گرمایش و سرمایش صرفه‌جویی کند.برای پوشاندن منافذ، کرکره‌هاي عایق،

 

لایه ‌ها یا کیت‌هاي پلاستیکی را امتحان کنید.بتونه کاری هم روشی ساده برای پر کردن شکاف کف‌پوش‌ها، پنجره‌ها و درهاست.برای زیرزمین‌هاي پر درز و شکاف یا پنجره‌هاي اتاق زیرشیروانی، چسپاندن یک قطعه از تخته‌هاي فومی به تیغه‌ ۸/۳ اینچی و چفت کردن آن با قاب پنجره راامتحان کنید.

 

برای کاهش هزینه‌ هاي سرمایشی تا 45 درصد، از پرده‌هاي معمولی و کرکره‌ اي استفاده کنید

 

تابستان و زمستان بهترین زمان‌هاي استفاده از پرده‌ها بعنوان سیستم‌هاي گرمایشی/سرمایشی طبیعی هستند.پرده‌هاي کرکره‌اي بسیار بازتابنده در طول تابستان می تواند جذب گرما را تا حدود ۴۵ درصد کاهش دهد.بر عکس آن در زمستان کارساز است که شما باید از پنجره‌پوش‌ها برای حبس گرما استفاده کنید.اکثر پارچه‌هاي معمولی میتوانند هدررفت گرما را از اتاق گرم تا ۱۰درصد کاهش دهند.

 

برای چیزهایی که برایتان اهمیت ندارند کلی خرید کنید و راههای صرفه جویی یاد بگیرید

 

در نسخه‌اي مشابه، هر وقت ممکن بود کلی خرید کنید.رامیت سیت، مولف«من بشما می‌آموزم که ثروتمند باشید» تخمین میزند که این عادت خرید ساده میتواند ۵۰ تا ۵۰۰دلار در ماه موجب صرفه جویی شود.او می نویسد: «شما باید اولویت بندی کنید، چون نمی توانید از هر چیزی بهترینش را داشته باشید.

 

راه های صرفه جویی در زندگی و پس انداز کردن

برای چیزهایی که برایتان مهم هستند جنس صاحب برند را خریداری کنید و با خرید کلی به شدت هزینه‌هاي خریدکالاهایی که برای‌تان اهمیتی ندارند را کاهش دهید.» حوزه‌هایي که ممکن است بتوانید پول صرفه‌جویی کنید شامل این موارد میشود:

 

لوازم آرایشی، غذا، میوه، پوشاک خاص و لوازم مربوط به حیوانات خانگی.برای شما چه چیزی مهم است؟ و قصد دارید چه چیز را فدا کنید؟ آنچه راکه می توانید در اولویت قرار دهید و انچه راکه میتوانید از اولویت خارج کنید، معین کنید.

 

از شیوه جدا جدا سفارش دادن استفاده کنید تا در وجه پرداختی صرفه جویی شود

 

نویسنده کتاب «من بشما می‌آموزم چگونه ثروتمند شوید» می نویسد: « این فن از مزیت روان شناختی برای کاهش هزینه‌ها استفاده می کند و می تواند به ۱۰ تا ۱۰۰ دلار صرفه‌جویی در ماه منتج شود.» او می نویسد: «تمام اشترا‌ک‌هاي اختیاری را تا آنجا که میتوانید لغو کنید:

 

مجله‌ها و روزنامه ها، آرایشگاه و حتی باشگاهتان.سپس هرچه راکه لازم دارید جدا جدا بخرید.بجای پرداخت برای مجله هایي که هیچوقت نمی خوانیدشان هرروز همان مجله و روزنامه اي که تیترش برایتان جذاب بود را بخرید.

 

صرفه جویی در مخارج زندگی

پول باشگاه را هم در همان روز که به آنجا میروید پرداخت کنید.» وی مینویسد« اینکار به سه دلیل جواب می دهد: احتمال دارد درحال‌حاضر بیش از آنچه باید پول بپردازید،وادار هستید درباره‌ خرج کردنتان محتاط باشید و قدر آن چیزی راکه برایش پول خرج می کنید میدانید،باور کنید این یک راه صرفه جویی در هزینه هاي زندگی است که خیلی عالی بنظر می‌رسد.»

 

گشت و‌ گذار خریدتان را حوالی چرخه هاي حراج عمومی برنامه ریزی کنید

 

همه ی میدانند بهترین زمان برای یافتن گزینه‌هاي مناسب لباس تابستانی در فصل زمستان است و بالعکس،اما حتی چرخه‌هاي حراج بیشتری هم وجوددارد کهباید درباره‌ انها آموخت تا بهره رابه حداکثر رساند.روی یک ترموستات «دستگاه تنظیم گرما» قابل برنامه ریزی سرمایه گذاری و حدود ۱۰۰ هزار تومان در ماه پس انداز کنید

 

اگر اغلب اوقات در طول هفته ساعات طولانی را دور از خانه کار می کنید،یک ترموستات قابل برنامه ریزی که بشما اجازه می‌دهدتنظیمات گرما و سرما را مطابق یک برنامه‌ از پیش مقرر شده تنظیم کنید،فکر کردن چندانی نمی خواهد.مبلغ پولی که صرفه‌جویی خواهید کرد می تواند- بسته به هزینه‌هاي خدمات رفاهی،نوع سیستم گرمایشی یا سرمایشیخانه‌تان و اندازه و میانگین دمای منزلتان- به شدت متفاوت باشد،اما بطور میانگین، یک ترموستات قابل برنامه‌ریزی قبض هاي پرداختی شما را بسیار کاهش خواهد داد.

 

فیلتر هوای خودروتان را عوض کنید تا در پول بنزین صرفه‌ جویی کنید

اگر فیلتر هوا عوض نشده باقیمانده باشد،روغن و کثیفی آنرا خواهد گرفت که میتواند تا ۷درصد از میزان مصرف بنزین بر کیلومتر را افزایش دهد؛یعنی خودرویی که در حالت عادی به ازای هر ۳/۷ لیتر۳۲ کیلومتر را طی میکند،به ازای هر ۳/۷ لیتر حدود ۳۰ کیلومتر را خواهد پیمود.در دراز مدت، پول بنزین اضافه افزایش خواهد یافت.

 

این که هر چند وقت یک‌بار آنرا عوض کنید به جاده و شرایط آب و هوایی تان بستگی دارد،اما یک حساب سرانگشتی میگوید که هر ۱۶هزار تا دوهزار کیلومتر.محصولات رابه فصلشان بخرید و تا ۱۵درصد در صورتحساب خوار و بارتان صرفه جویی کنید:اگر محصول را موقعی بخرید که خارج از فصل کشت طبیعی آن است،احتمال دارد نه تنها محصول نامرغوبی گیرتان بیاید، بلکه پول بیشتریهم بابت آن پرداخت خواهید کرد.

 

خوب است نکاتی دیگر درباره مدیریت صحیح درآمد بدانید

میان خواستن و احتیاج داشتن تفاوت بسیار می باشد.احتیاجات زندگی آن دسته از مواردی است که بدون آن ادامه حیاط تقریباً غیرممکن و دشوار می شود.مانند محلی برای زندگی، غذا، لباس و… اما موارد دیگری مانند داشتن یک خودرو،پوشیدن لباسهای مد روز، داشتن بهترین وسیله صوتی یا کامپیوتر و… از مواردی استکه الزاماً زندگی شما بدون آن مختل نمیشود، به آن گونه موارد خواسته می‌گوییم.

 

آرزوها و خواسته هاي انسان تمامی ندارد اما باید توجه داشت که این آرزوها باید مطابق با اندازه هاي ما باشد.بنابر این همواره میان خواسته و نیاز خود تفاوت بگذارید و بیشتر بفکر نیاز باشید تا خواسته.

 

به نظر شما تخفیف گرفتن راه مناسبی برای صرفه جویی است؟

در فرآیند بازاریابی، فروشندگان حرفه‌اي بخوبی می دانند خریدار توانایی پرداخت 20درصد بالاتر از قیمت واقعی کالا را دارد.بهمین دلیل پیشنهاد می کنم بر سر تخفیف گرفتن با فروشنده چانه نزنیدبلکه با تعیین قیمتی کمتر از 20 تا 30 درصد نرخ کالا، به فروشنده اعلام کنید که شما توانایی پرداخت فلان مبلغ را برای خرید کالا دارید . فروشنده حرفه‌اي سعی می‌کندبه‌خاطر در گردش ماندن پول نقد شما را از دست ندهد ضمن آن که بعضی کالاها با سود بالای 50 درصد همراه هستند.

 

نکته قابلتوجه دیگر آن که اینروزها بسیار می‌شنویمنرخ یک کالا در صورتی که دو واحد ازآن خریداری شود به صرفه‌ تر از خرید تک واحدی آن است.باید توجه داشته باشید خرید بیشتر کالا در صورتی قابل تائید است که مورد نیاز باشددر غیراین صورت جز انبار کردن کالا و چه بسا ابطال تاریخ مصرف آن نتیجه دیگری ندارد.

 

آدم‌ها اغلب برای مقدار اندکی صرفه‌جویی در جاهای مختلف دست به اقدامات افراطی میزنند، اما بعضی از ترفندهای صرفه‌جویی پول، ساده و درست جلوی چشم‌تان هستند. ما ۲۱ راه صرفه جویی در هزینه هاي زندگی راکه وقت‌گیر و پیچیده نیستند، اما در دراز مدت میتوانند پاداش‌هاي بزرگی به بار بیاورند برای‌تان خلاصه کرده‌ایم.

 

وسایل برقی را شب‌ ها از برق بکشید و هر سال بیش از 300 هزار تومان صرفه‌ جویی کنید.

 

اکثر خانواده‌ هاي معمولی صاحب ۱۶ تا ۲۴ وسیله‌ي مصرف کننده‌ي برق هستند. آن‌چه آدم‌ها متوجه نمی شوند این است که حتی وقتی این وسایل خاموش هستند نیز برق مصرف میکنند.خانواده‌هاي امریکایی هر سال ۱۰۰ دلار صرف برق‌رسانی به وسایل برقی شان میکنند.راه‌حل ساده و نخستین راه صرفه جویی در هزینه هاي زندگی این است که تمام وسایل‌تان را دریک چندراهی برق بزنید و همه ی‌ي آن ها رابا هم آخر روز خاموش کنید.

 

خرید آب معدنی را متوقف و حدود 300 هزار تومان درسال صرفه‌ جویی کنید.

 

آب معدنی یکی از بزرگ‌ترین خرج‌تراشی‌هاي موجود است. اگر نوشیدن از شیر آب قابل تحمل نیست، پول صرف یک فیلتر آب کردن جایگزینی ساده و مقرون به صرفه است.اگر یک خانواده هر سال ۵۰ بسته یا بیشتر آب معدنی مصرف کند، میزان صرفه‌جویی میتواند رقم چشمگیری باشد. با خرید یک دستگاه فیلتر آب می توانید راه صرفه جویی در هزینه هاي زندگی رابه فرزندانتان نیز آموزش دهید.

 

بهترین توصیه ها برای صرفه جویی در هزینه هاي زندگی | پس انداز کردن در زندگی