پارس ناز پورتال

بهترین توصیه ها برای کاهش وزن بعد از زایمان

بهترین توصیه ها برای کاهش وزن بعد از زایمان

بهترین توصیه ها برای کاهش وزن بعد از زایمان 

مادران احتیاج دارند تا پس از زایمان به تناسب اندام گذشته خود برسند که باید برای رسیده به هدف از توصیه هاي زیر پیروی کنید. اگر می خواهید اضافه وزن پس از بارداری خودرا کاهش دهید یا در زمان بارداری خوش اندام بنظر برسید، ما 5 راه پیش روی شما قرار خواهیم داد.

 

1. هرروز 5 دقیقه را روی خواسته‌هایتان تمرکز کنید
هدف‌هایتان را بشناسید و هرروز به آن ها فکر کنید. تا زمانی که یک تغییر در زندگی شما مبدل به عادت شود، 2 تا 3 هفته طول میکشد. بنابر این بهتر است برای ایجاد هر تغییری، از هم اکنون به فکر باشید.

 

2. زمان‌هایي که استرس دارید، یوگا کنید
استرس، ساخت آدرنالین و کورتیزول در بدن را افزایش می دهد. این استرس ممکن است نتیجه خستگی فیزیکی، کمبود خواب، رژیم خوراکی نامناسب، استرس ذهنی و احساسی، آسیب جسمی یا دیگر عوامل باشد.

 

استرس و کورتیزول بالا بر عکس‌العمل انسولین در بدن تاثیر می گذارد ودر نتیحه کاهش وزن بدن را دشوار می کند. نظارت کردن استرس با تمرکز، یوگا، مثبت اندیشی یکی از عوامل ضروری برای کاهش وزن است.

 

3. مصرف کربوهیدرات، پروتئین و چربی خودرا متعادل کنید
سعی کنید 30% از انرژی خودرا از پروتئین موجود در مرغ، 40% را از کربوهیدرات‌هاي اشباع نشده و 30% دیگر را از اسیدهای چرب ضروری مثل آجیل، روغ زیتون و آواکادو به دست آورید.

 

صبحانه خودرا از موادی انتخاب کنید که سرشار از پروتئین و غنی از اسیدهای چرب ضروری هستند. دانه‌هاي چیا، آفتاب گردان، آجیل و تخم مرغ منابع خوبی از چربی‌ها هستند. صبحانه باید حاوی مواد سرشار از پروتئین، ناهار حاوی کربوهیدرات‌هاي پیچیده به همراه پروتئین و شام حاوی پروتئین و سبزیجات باشد.

 

4. تعادل پی اچ «یک کمیت لگاریتمی که میزان اسیدی یا بازی بودن مواد را مشخص میکند» را در رژیم خوراکی خود رعایت کنید
بیشتر رژیم خوراکی غربی‌ها به علت مصرف زیاد گوشت و غلات، اسیدی است. مقدار زیاد اسید در بدن سبب چاقی در ناحیه شکم میشود و خطر ابتلا به بیماری‌ها را افزایش می دهد.

 

برای متعادل کردن اسید و آلکالین در خون، روز خودرا با نوشیدن مخلوط آب لیمو و آب یا آب سبزیجات سبز رنگ شروع کنید. دیگر مواد حاوی آلکالین، عنبه، سیب، آناناس، تمشک، لیمو، گریپ فروت، لیمو شیرین، کیوی، توت و مرکبات و سبزیجات سبز رنگ است.

 

5. ورزش را در برنامه روزانه خود فراموش نکنید
حداقل 3 بار در هفته ورزش کنید. بدنسازی حجم ماهیچه‌هاي شما را افزایش میدهد که بر سوخت و ساز بیشتر بدن موثر است.