پارس ناز پورتال

بهترین خودروهای نمایشگاه شانگهای چین 2017

بهترین خودروهای نمایشگاه شانگهای چین 2017

بهترین خودروهای نمایشگاه شانگهای چین 2017 

نمایشگاه خودرو در شهر شانگهای چین در حال برگزاری هست در حالیکه برترین شرکت هاي خودروسازی در آن حضور یافته اند. در نمایشگاه خودرو شانگهای 2017 «Auto Shanghai 2017» محصولات بسیار خوبی رونمایی شدند که در ادامه قصد معرفی 7 مورد از جذاب‌ترین آن ها را داریم.آشنایی با بعضی از برترین‌هاي نمایشگاه خودرو شانگهای 2017

 

رنو آر اس 2027 «Renault R.S. 2027»

بهترین خودروهای نمایشگاه شانگهای چین 2017

در نگاه اول، رنو آر اس 2027 یک خودروی مسابقه‌اي خوشگل با لامپ‌هاي ال اي دی جذاب هست که شاید برای یک خودروی مفهومی، بهره گیری از چنین طرحی عمده دیدنی نباشد. در واقع این مورد به نگاه کاربران بستگی دارد و رنو سعی کرده تا با تکیه بر سامانه چهار چرخ محرک «4WD»، افزایش تعامل فن و مصرف سوخت بهتر خودرو اخیر خود، نگاه جدی‌تری به مسابقات فرمول یک 10 سال آینده داشته باشد.

 

تعداد زیادی از ایده‌هاي رنو برای این خودرو، تکراری میباشند و شاید بهتر بود سازندگان همراه با معرفی یک خودرو مفهومی، خلاقیت بیشتری به خرج می‌دادند. با این حال آر اس 2027 یکی از جذاب‌ترین محصولات نمایشگاه خودرو شانگهای 2017 محسوب می شود.

 

لینک اند کو 03 کانسپت «Lynk & Co. 03 Concept»

بهترین خودروهای نمایشگاه شانگهای چین 2017

خودروسازان زیادی در اساس ساخت و عرضه خودرو‌هاي اشتراکی فعالیت دارند که «لینک اند کو» نیز یکی از همین شرکت‌هاست. در نمایشگاه خودرو شانگهای 2017 ، این استارتاپ جویای نام با معرفی خودروی مفهومی 03، دقت تعداد زیادی از علاقه‌مندان را به خود جلب کرد و نشان داد که حرف‌هاي زیادی برای گفتن دارد.

 

بر خلاف تعداد زیادی از خودروسازان اخیر که آینده آن ها مشخص نیست، لینک اند کو تحت مالکیت شرکت چینی جیلی «Geely» بوده و پشتوانه‌اي قدرتمند دارد. سازندگان امیدوارند با عرضه خودروی مفهومی 03، موقعیت خود در بازار را بیش از پیش تثبیت کنند؛ اما پیروز شدن در بازاری که پیشتر اشباع شده، کاری دشواری‌ست.

 

نکست اي وی NIO ES8

بهترین خودروهای نمایشگاه شانگهای چین 2017

خودروی الکتریکی، نکست اي وی NIO ES8 یکی جذاب‌ترین‌هاي نمایشگاه شانگهای بود که متاسفانه به جز بعضی اطلاعات فنی، جزئیات مربوط به نحوه عملکرد خودرو و فضای داخلی آن یا حداکثر مسافتی که با یک‌بار شارژ شدن می توان پیمود، مشخص نشد و حتی مدیران هم پاسخ روشنی برای آن ها نداشتند.

 

سال قبل، کمپانی چینی “NextEV” با معرفی ابر خودروی مفهومی و الکتریکی NIO EP9 به شهرت رسید. ولی به دنبال سرنوشت نامشخص آن، حال ساخت خودرو NIO ES8 نیز در هاله‌اي از ابهام قرار گرفته هست.به هر صورت تاکنون خودروهای شاسی بلند و الکتریکی چندانی ساخت نشده و شاید تنها رقیب اصلی نکست اي وی، تسلا مدل ایکس «Telsa Model X» باشد.

 

آئودی اي-ترون اسپورت بک «Audi E-Tron SportBack»

بهترین خودروهای نمایشگاه شانگهای چین 2017

اگر به لوگوی درخشان و جذاب آئودی در بخش جلویی این کراس اوور دوست‌داشتنی نگاه کنید، احتمالا متوجه جمله «درود، من از آینده هستم» خواهید شد. در واقع این طراحی باعث شده تا شرکت‌هاي دیگری همچون مرسدس بنز و اینفینیتی نیز همانند آئودی، آرم خودرو خود را با طرحی آینده‌نگرانه در بخش جلویی خودرو نصب کنند. هرچند بر خلاف ظاهر فریبنده‌اي که این خودرو دارد، اسپورت بک آنقدرها هم که تصور کنید قوی نیست.

 

خودروی اخیر آئودی به موتوری 429 اسب بخاری «496 اسب بخار در حالت بوست» تجهیز شده و قادر هست ظرف 4.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. سازندگان یک باتری 95 کیلووات ساعتی اضافی را نیز در نظر گرفته‌اند که بعد از طی کردن مسافت 310 مایلی «499 کیلومتر»، فعال خواهد شد. به گفته آئودی، خودروی الکتریکی اسپورت بک قرار هست از سال 2019 میلادی روانه بازار شود.

 

فولکس واگن آی دی کروز «Volkswagen I.D. Crozz»

بهترین خودروهای نمایشگاه شانگهای چین 2017

کانسپت اخیر فولکس واگن همانند آئودی اسپورت بک، یک محصول سریع یا قدرتمند نیست؛ اما عکس رندر و ابتدایی آن نوید خودرویی متفاوت را می دهد. در واقع سازندگان آلمانی این خودو تمام توان خود را روی توسعه سیستم‌هاي داخلی آن قرار داده و می خواهند اتومبیلی را روانه بازار کنند که پاسخگوی نیاز کاربران باشد. به همین جهت احتمالا آی دی کروز با قابلیت شارژ سریع و توانایی پیمودن مسافت‌هاي اکثر از 300 مایل «482 کیلومتر» به فروش خواهد رسید.

 

کانسپت اخیر مرسدس بنز «Concept A Sedan»

بهترین خودروهای نمایشگاه شانگهای چین 2017

این روزها شرکت آلمانی مرسدس بنز، ماشین‌هاي مفهومی جذابی را معرفی می کند که آخرین آن ها یعنی مرسدس AMG جی تی کانسپت در نمایشگاه خودرو ژنو پیش روی کاربران قرار گرفت و حالا نیز نوبت به “Concept A Sedan” رسیده هست تا در نمایشگاه خودرو شانگهای 2017 خودنمایی کند.

 

خودروی پیش رو در واقع نمایی از نسل اخیر محصولات کوچک و مفهومی مرسدس بنز بوده و زبان طراحی “sensual purity” را به عکس میکشد. به گفته طراح ارشد شرکت دایملر، زمان بهره گیری از خطوط در طراحی خودرو به اتمام رسیده و این محصول اخیر، با ترکیبی متفاوت از قبل ساخت خواهد شد.

 

ام جی اي-موشن «MG E-Motion»

بهترین خودروهای نمایشگاه شانگهای چین 2017

ام جی اي-موشن یکی دیگر از برترین محصولاتی بود که امسال در نمایشگاه ماشین شانگهای به نمایش در آمد. طراحی متفاوت این خودروی الکتریکی در کنار بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی هاي روز سبب شده تا E-Motion مورد دقت تعداد زیادی از کارشناسان قرار گیرد.

 

به گفته کمپانی مادر ام جی یعنی شرکت سایک موتور، شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت این خودروی مفهومی کمتر از 4 ثانیه بوده و با هر زمان شارژ شدن، مسافتی طولانی‌تر از 310 مایل «499 کیلومتر» را طی خواهد کرد.