پارس ناز پورتال

بهترین خوراکی ها برای داوطلبان کنکور

بهترین خوراکی ها برای داوطلبان کنکور

بهترین خوراکی ها برای داوطلبان کنکور 

تقویت حافظه حرف اول را در اینروزها برای داوطلبان کنکور می‌زند و مـا می‌خواهیم خوراکی هایي برای تقویت حافظه بشما معرفی کنیم. مریم شیرمستی در گفتگو با ایسنا در خصوص مواد غذایی کـه میتواند برای عملکرد حافظه مفید باشد، گفت: از بین میوه‌ها زردآلود بیشترین خاصیت را دارد و حتی در طب سنتی بـه آن میوه متفکرها گفته می شود. البته می توان علاوه بر خود میوه زردآلو از برگه خشک آن نیز استفاده کرد.

 

وی هم چنین مصرف سیب قرمز، فلفل سیاه، سیب و طالبی را نیز برای تقویت حافظه مفید دانست.

 

این کارشناس تغذیه مصرف یک شماره “کندر” در روز را نیز برای تقویت حافظه مناسب دانست و یادآوری کرد: مصرف منابع کلسیم از جمله لبنیات کم چرب نیز برای سازماندهی اطلاعات در مغز مفید اسـت.

 

شیرمستی خاطرنشان کرد: باید دراین ایام از مصرف مایعات و آب غافل نشد، زیرا عدم مصرف مایعات و کاهش فشار خون، افت عملکرد مغز رابه همراه دارد.

 

وی در خصوص مواد خوراکی کـه برای آرامش اعصاب مفید اسـت نیز ادامه داد: مصرف عرق بهارنارنج و عرق بادرنجبویه بـه میزان یک تا دو وعده در روز و هر بار یک نصفه استکان مفید اسـت و حتی میتوان آن رابه صورت شربت کم شکر هم استفاده کرد.

 

بـه گفته این کارشناس تغذیه، مصرف دمنوش گل گاور زبان و سنبل‌الطیب و هم چنین دمنوش نعناع نیز برای کاهش استرس مفید اسـت.شیرمستی بـه کنکوری‌ها توصیه کرد: بـه هیچ وجه برای کاهش استرس از قهوه، چای غلیظ و نوشابه‌ها استفاده نکنند.

 

وی اظهار کرد: غذا هاي چرب و شیرینی‌هاي ساده نیز هم استرس‌زا اسـت و همچون خونرسانی بـه معده را زیاد میکند باعث کاهش خونرسانی بـه مغز شده و توصیه نمیشود.این کارشناس تغذیه در مورد خوراکی کـه کنکوری‌ها بهتر اسـت برای جلسه کنکور همراه داشته باشند نیز یادآوری کرد: آبنبات و شکلات توصیه نمیشود و بهتر اسـت خرما، کشمش و توت خشک جای گزین آن شود.

 

بـه گفته شیرمستی، بجای بیسکویت و کیک هم بهتر اسـت برای جلوگیري از گرسنگی از لقمه نان و پنیر و گردو استفاده شود.