پارس ناز پورتال

بهترین خوراکی ها مناسب برای زمان افطار تا سحر

مجموعه : ماه رمضان
بهترین خوراکی ها مناسب برای زمان افطار تا سحر

بهترین خوراکی ها مناسب برای زمان افطار تا سحر 

بین وعده هاي افطار تا سحر می‌توانید مواد خوراکی بهره گیری کنید که اضافه بر فراهم سازی مواد مغذی مورد نیاز بدن، سیستم گوارشی را در ماه رمضان دچار مشکل نکند. مناسب‌ترین مواد خوراکی که میتوان بین وعده افطار تا سحر میل کرد تا هم از چاق شدن و اضافه وزن در ماه رمضان پیش گیری کرده باشید و هم بهداشت و سلامت بدنتان را به خطر نینداخته باشید، در ادامه این مقاله بیان شده هست.

 

به طور سنتی، خوردن غذا هاي سبک مثل خرما و سوپ و غیره برای وعده افطار و سحری بسیار مناسب هست که به سرعت هم هضم میشوند و کالری کمتری دارند.گنجاندن لبنیات در وعده‌هاي خوراکی بسیار ضروری هست و گنجاندن ماست و دوغ خانگی کم‌نمک در وعده‌هاي افطار و سحر چربی هاي بدن را با سرعت بیشتری می سوزاند.

 

نوجوانان برنامه خوراکی ایام روزه داری را به گونه اي انتخاب کنند که میزان کالری و پروتئین پیشنهاد شده هرروز را در دو وعده افطار و سحری دریافت نمایند و از خوردن غذا هاي پُرحجم، کم کالری و بسیار آبکی در افطار خودداری کنند و حتما برای صرف سحری از خواب برخیزند.

 

انجام ورزش هاي بسیار سبک نیز در حالی‌که روزه هستیم میتواند به از بین بردن مواد سمی ذخیره شده در بدن کمک کند. هنگامی که ورزش می‌کنیم ، سطح اندورفین آزاد شده از بدن افزایش یافته و ما احساس سبکی و هوشیاری می‌کنیم. انجام تمرینات یوگا گذشته از افطار نیز می‌تواند کمک به آرام شدن بدن هم از نظر جسمی و هم از نظر معنوی کند.

 

اگر شما مسئول آماده سازی غذا برای افطار و سحر در خانه هستید ، بهتر هست یک فهرست از این که چه مواد خوراکی در این ماه نیاز دارید را تهیه کنید و سعی کنید در نهایت مواد خوراکی تازه و سالم از جمله انواع سبزیجات، گوشت بدون چربی و میوه را تهیه کرده و از چربی ها و شیرینی ها به دور باشید.

 

 به گزارش پارس ناز مصرف میوه و سبزی در وعده هاي سحر و افطار تاکید می‌شود. میوه ها و سبزیجات ، به علت ماندگاری بیشتری که در بدن دارد، ضمن این که سیری طولانی تری را ایجاد میکند حاوی مقدار زیادی آب هست که با فراهم سازی آب مورد نیاز بدن از بروز تشنگی پیش گیری میکند.

 

وعده سحر مهمترین وعده خوراکی در ماه مبارک رمضان هست. در این وعده باید از مصرف غذا هاي چرب، شیرین و کنسروی و نیز سوسیس و کالباس و نوشابه‌هاي گازدار دوری کرد. در این وعده ترجیحا باید مواد کربوهیدارتی مثل برنج و نان و نیز انواع سبزیجات و میوه ها مصرف شود. ماست و خیار و انواع خورشت ها گزینش‌هاي مناسبی برای وعده سحر میباشند.

 

روزه داران حتما باید با آب گرم و چند عدد خرما روزه خود را افطار کنند، زیرا معده ساعت‌ها خالی بوده و بهتر هست با آب گرم که نزدیک به دمای بدن هست روزه افطار شود، گرچه بهره گیری از چای و یا شیرگرم هم بلامانع هست.

 

معده در طول مدت روزه ساعت‌ها خالی بوده و زمان نیاز دارد که بتواند غذا هاي سنگین را در خود جای دهد و بهتر هست پس از صرف افطار نیم ساعت تا یک ساعت فاصله انداخته و سپس غذای سنگین صرف شود تا به سرعت چربی هاي غذا نیز جذب بدن نشوند.