پارس ناز پورتال

بهترین راهنما برای خرید کفش و لباس عید

بهترین راهنما برای خرید کفش و لباس عید

بهترین راهنما برای خرید کفش و لباس عید 

به شما روش های موثری در جهت خرید عید داریم که می توانید به وسیله آن ها کفش و لباس خود را به بهترین نحو ممکن خرید کنید. 

 

راهنمای خرید کفش

خرید یک جفت کفش شاید کار ساده و آسانی به نظر برسد. لابد با خودتان می‌گویید به فروشگاه می‌روید و از میان انواع کفش در رنگ و طرح و مدل‌های گوناگون هر کدام که بیشتر خوشتان آمد و به دلتان نشست، انتخاب می‌کنید و می‌خرید. اما موضوع به همین آسانی هم نیست. برای خرید یک جفت کفش مناسب باید به نکات دیگری هم توجه کرد.

 

کفش‌ها بیش از سایر لباس ها و پوشش ها در راحتی، شادابی و سلامت شما موثرند. بنابراین ارزش دارد که کمی ‌بیشتر وقت صرف کنید و این کار را جدی بگیرید.

 

۱۰ نکته برای خرید کفش

۱) اندازه پاهایتان را بدانید: پیش از خرید کفش با دقت به پاهایتان نگاه کنید. به فرم و شکل پا، پهنای پنجه، قوس کف پا و برآمدگی پاهایتان دقت کنید. هنگام خرید، کفشی را انتخاب کنید که مناسب شکل و فرم پاهایتان باشد و بیشترین هماهنگی و تطابق را با پایتان داشته باشد.

 

۲) برای پای بزرگ تر کفش بخرید: در بعضی افراد اندازه هر دو پا کاملا یک اندازه نیست و ممکن است یکی از پاها بزرگتر از دیگری باشد. برای پای بزرگتر کفش بخرید و اگر لازم بود برای پای کوچکتر از کفی استفاده کنید.

 

۳) صبح خرید نروید: بعد از ظهر و ساعات پایانی روز بهترین زمان برای خرید کفش است. اندازه پاها در طول روز تغییر می‌کند. اندازه پاها در پایان روز و بعد از چند ساعت راه رفتن و ایستادن، اندازه بزرگتری نسبت به ساعات اولیه روز دارد.

 

۴) کفش تنگ نخرید: کفشی بخرید که از همان ابتدا اندازه پایتان باشد و در آن احساس راحتی کنید. به این امید که کفش بعدها جا باز می‌کند، کفش تنگ نخرید.

 

۵) اول کفش را بپوشید، بعد بخرید: ممکن است اندازه پاها تغییر کند. هر بار خودتان به خرید بروید. کفش را در مغازه بپوشید و امتحان کنید و تنها به دلیل اینکه کفشی اندازه کفش قبلی‌تان است، آن را نخرید.

 

۶) هنگام خرید حتما جوراب بپوشید: اگر هنگام خرید کفش جوراب نپوشید، ممکن است با پوشیدن جوراب کفش برایتان تنگ باشد. بعد از انتخاب کفش مناسب، هر دو لنگه کفش را بپوشید و چند قدم راه بروید.

 

۷) به پنجه کفش دقت کنید: پنجه کفش نباید باریک و تیز باشد. انگشت ها باید راحت بوده و روی هم قرار نگیرند. دقت کنید انگشت شست به‌اندازه کافی جا داشته باشد و راحت بتواند حرکت کند. کفش نباید آنقدر گشاد باشد که پاشنه پا هنگام راه رفتن از کفش بیرون بیاید.

 

۸) کفشی با رویه مناسب بخرید: جنس رویه کفش باید نرم و قابل انعطاف باشد. کفش‌های چرمی ‌مناسب‌ترین جنس رویه هستند. کفش‌هایی با رویه پلاستیکی موجب تعریق و بوی بد پا می‌شوند.

 

۹) به کف کفش هم توجه داشته باشید: قسمت بیرونی و خارجی کفی کفش که با سطح زمین تماس دارد باید از جنس محکم و بادوام بوده و سطح آن هم صاف و لیز نباشد. قسمت داخلی کفی باید نرم باشد تا پا در آن احساس راحتی کند.

 

۱۰) کفش های پاشنه بلند و بدون پاشنه نخرید: کفش های پاشنه کوتاه آسیب کمتری به پاها می رسانند اما کفش های بدون پاشنه با کفی تخت هم مناسب نیستند. بهتر است پاشنه کفش کمتر از سه و بیشتر از پنج سانتی‌متر نباشد. بررسی‏ ها نشان داده است در مقایسه با کفش های پاشنه کوتاه، کفشی با پاشنه‌ای حدود ۵/۲ سانتیمتر ۲۲ درصد، کفشی با پاشنه پنج سانتیمتر ۵۷ درصد و کفشی که پاشنه هشت سانتیمتری دارد،

 

۷۶ درصد به دیسک‌های بین مهره‌ای و زانو بیشتر فشار وارد می کند. به علاوه، کفش های پاشنه بلند عضلات پشت ساق پاها را فشرده و منقبض می کند و عملیات خون رسانی در این عضلات را مختل می کند.

 

راهنمای خرید لباس

می‌گویند یکی از عواملی که در قضاوت‏های اولیه دیگران درباره ما تاثیرگذار است، لباسی است که به تن داریم؛ به طور مثال اگر لباس‏ ورزشی بپوشیم، ممکن است در نظر دیگران شخص ورزشکاری به نظر بیاییم.

 

لباسی که می‌پوشیم، می‌تواند طرف مقابل ما را متوجه نقاط مثبت یا منفی شخصیت‏مان کند. به علاوه، چنانچه لباس مناسبی به تن داشته باشیم، می‌توانیم با اطمینان خاطر و اعتماد به نفس بیشتری با دیگران ارتباط برقرار کنیم. لباس‌های نو و مناسب می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند آرامش روانی به ما بدهند. همچنین برازنده بودن لباس دارای اهمیت زیادی است.

 

برازندگی یعنی اینکه لباسی که می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پوشید با حالت چهره، فرم بدن و شأن و شخصیت شما هم‌خوانی داشته باشد. هنگام خرید لباس به این نکات توجه داشته باشید:

 

▪ کیفیت پارچه: کیفیت پارچه و دوخت آن باید طوری باشد که لباس، مدت زمان معقولی عمر کند. پیش از خرید، به بافت و مرغوبیت پارچه لباس‌ توجه کنید. یکی از نشانه‌های پارچه خوب این است که هر دو روی آن از یک کیفیت واحد برخوردار است. هر چه بافت پارچه نرم‌ و در عین حال مقاوم باشد، ارزش آن هم بالاتر است.

 

پارچه ‏هایی که دارای درصدی مواد پلاستیکی هستند اگر چه عمر طولانی تری دارند اما با پوست سازگاری خوبی نداشته و به خصوص در آب و هوای گرم باعث تعریق زیاد و عرقسوز شدن پوست می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوند. برخی پارچه‏ها نیز بعد از یک بار شستن ممکن است کمی کوتاه تر شوند که باید در این مورد از فروشنده سوال کنید.

 

▪ اندازه و رنگ لباس: اگر می خواهید لباسی که انتخاب می‌کنید، دوام زیادی داشته‌ باشد، دور لباس های چسبان و تنگ را خط بکشید. البته لباس نباید خیلی هم بزرگ تر از سایز معمول شما باشد. به رنگ لباس هم دقت کنید که از نوع ثابت باشد تا مبادا با چند بار شستشو بی رنگ شود. پارچه لباس هم باید به گونه ای باشد که آب نرود و یا سریع چروک نشود.

 

▪ لباسی برای دیابتی‏ ها: توصیه می‌شود بیماران دیابتی از لباس هایی با جنس نرم و لطیف استفاده کنند. بهتر است در البسه این دسته از بیماران، از دکمه و قلاب کمتر استفاده شده باشد تا فشار حاصل از آن باعث آسیب‌ رساندن به پوست نشود. همچنین کسانی که دچار حساسیت‌های پوستی هستند باید حتی الامکان از لباس های نخی و راحت استفاده کنند. لباس های تنگ و چسبان نیز حساسیت های پوستی را تشدید می‌کنند.

 

▪ لباسی برای لاغرها: اگراندامی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بلندتر و باریک تر از حد متعارف دارید و می‌خواهید لاغری‌تان زیاد به نظر نیاید، از لباس‌هایی استفاده کنید که چسبان نیستند و به صورت آزاد روی بدنتان حرکت می‌کنند. بهتر است جنس لباس‌تان پنبه‌ای یا نخی و بافت آن ریز ‌باشد.

 

▪ لباس برای چاق‏ها: اگر چاق هستید، از لباس‌های تک رنگ و تیره استفاده کنید تا شما را لاغر‌تر نشان دهد. کت‌ها و ژاکت‌های بلند و آنهایی که تا روی ران قرار می‌گیرند، برای چنین اندامی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مناسب‌تر است. اگر می‌خواهید لباسی طرح‌دار انتخاب کنید، بهتر است طرح‌های ریز را انتخاب کنید. از پوشیدن لباس‌های تنگ اجتناب کنید.

 

▪ لباس برای افراد کوتاه قد:  به گزارش پارس ناز اگر کوتاه قد و لاغرید، بهتر است محور انتخاب لباس‌های خود را بر مبنای یک رنگ روشن و یا ترکیبی از چند رنگ روشن نزدیک به هم، قرار دهید. پارچه‌هایی که دارای طرح‌های عمودی هستند، می‌توانند گزینه‌های خوبی برای بلندتر کردن قد شما باشند.