پارس ناز پورتال

بهترین راهکارها برای از بین بردن ترک پاشنه پا

بهترین راهکارها برای از بین بردن ترک پاشنه پا

بهترین راهکارها برای از بین بردن ترک پاشنه پا 

برترین راهکارها برای از میان بردن ترک هاي پاشنه پا را برای شما داریم که می‌توانید در ادامه 7 مرحله آن را بخوانید و ترک پای خود را از بین ببرید. در صورت عدم درمان, ترک هاي پاشنه پا میتوانند به زخم هایي زشت تبدیل شوند و عفونت هاي باکتریایی و قارچی, احساس درد هنگام راه رفتن, سلولیت و موارد اکثر را به همراه داشته باشند.

 

آیا پاشنه هاي پای شما ترک خورده, پینه بسته, خشک و دردناک شده اند؟ آیا آن ها را از نگاه دیگران پنهان میکنید و از پوشیدن صندل که پاهای شما را به نمایش می‌گذارد, هراس دارید؟ آیا ظاهر پاهای شما موجب می‌شود احساس پیری کنید.اگر جواب شما به سئوال هاي بالا مثبت هست, نگران نباشید چون در دنیا تنها نیستید.

 

به گزارش “ایزی هلث اپشنز”, میلیون ها نفر در سراسر دنیا هرساله از دشوار پاشنه هاي ترک خورده رنج میبرند. و این ترک هاي زشت تنها ظاهری بدی ندارند, بلکه می‌توانند به دشواری های سلامت جدی نیز منجر شوند.در صورت عدم درمان, ترک هاي پاشنه پا میتوانند به زخم هایي زشت تبدیل شوند و عفونت هاي باکتریایی و قارچی, احساس درد هنگام راه رفتن, سلولیت و موارد اکثر را به همراه داشته باشند.

 

اگرچه ترک پاشنه پا اغلب به واسطه خشکی پوست شکل می‌گیرد, عوامل خطرآفرین دیگر نیز میتوانند خطر ابتلا به این شرایط را افزایش دهند, که از آن جمله میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

 

دیابت – اگر به دیابت نوع 2 مبتلا هستید, در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به ترک پاشنه پا قرار دارید, زیرا سطوح قند خون غیر قابل بازرسی می‌تواند به صدمه عصبی در پاها منجر شود, که این شرایط به اسم نوروپاتی محیطی شناخته می‌شود. صدمه عصبی در پاهای شما میتواند خطر خشکی پوست را افزایش دهد, زیرا جریان خون تحت تاثیر قرار گرفته هست.

 

چاقی – چاقی می‌تواند خطر ترک خوردگی پاشنه پاها را افزایش دهد, زیرا وزن اضافی بدن روی پاشنه فشار وارد کرده و موجب ترویج بالشتک پاشنه و در نهایت ترک خوردن پاشنه ها می‌شود.

 

پیری پوست – پوست ضخیم, خشک و پوسته پوسته با افزایش سن قابلیت کشسانی خود را از دست میدهد, و از این جهت با افزایش سن احتمال مواجهه با ترک خوردگی پاشنه هاي پا نیز افزایش می‌یابد.

 

کمبودها – کمبود ویتامین ها و مواد معدنی در رژیم خوراکی شما می‌تواند اثر قابل توجهی روی سلامت پاشنه پاها داشته باشد.

 

ترک پاشنه پا سنتی

پاهای خود را صبح و شب با روغن شفابخش چرب کنید تا نم مورد نیاز انها فراهم سازی شودآنچه در منزل می‌توانید برای بهره‌مندی از پاهایی نرم و جذاب انجام دهید .خوشبختانه درمان این ترک هاي زشت و دردناک می‌تواند راحت‌تر از آن چیزی باشد که تصور می‌کنید و حتی بدون مراجعه به دکتر نیز قادر به درمان انها خواهید بود. عامل کلیدی اختصاص زمان برای پاها هست.

 

خیساندن و لایه برداری – پاهای خود را در ترکیب آب گرم و نصف فنجان نمک فرنگی اصل به مدت 10 دقیقه قرار دهید. سپس پاها را از آب خارج کرده و لایه برداری با بهره گیری از یک سنگ پا را انجام دهید. بار دیگر به مدت 10 دقیقه پاهای خود را در آب گرم قرار دهید. پس از انجام اینکار از یک نمناک کننده قوی روی پاهای خود بهره گیری کنید و با پوشیدن جوراب آن ها را پوشش دهید. اجازه دهید نمناک کننده طی یک شب به خوبی در پاها نفوذ کند.

 

بهره گیری از روغن ها – پاهای خود را صبح و شب با روغن هاي شفابخش چرب کنید تا نم مورد نیاز آن ها فراهم سازی شود. از جمله این روغن ها می‌توان به روغن زیتون, بادام و نارگیل اشاره کرد, که همگی دیر زمانی هست برای نرم کردن پوست مورد بهره گیری قرار میگیرند.

 

بهره گیری از یک ضد باکتری طبیعی – شما می‌توانید پاهای خود را در ترکیب آب گرم و نصف فنجان عسل قرار دهید. عسل به واسطه خواص ضد باکتری خود شناخته شده هست و میتواند از عفونی شدن ترک ها پیشگیری کند.

 

فراهم سازی آب مورد نیاز بدن – در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید تا پوست هیدراته باقی بماند و از شکل گیری ترک هاي اکثر پیشگیری شود.

 

اجتناب از کفش هایي با پاشنه باز – از کفش هایي که قسمت پاشنه پا را پوشش میدهند, بهره گیری کنید تا از ترویج بالشتک پاشنه پا و ترک خوردگی آن پیش گیری شود.

 

خنک ماندن – از حمام و دوش آب گرم پرهیز کنید, زیرا گرما می‌تواند موجب از بین رفتن نم پوست شود.

 

مصرف مکمل ها – اضافه کردن برخی مکمل ها میتواند به بهبود شرایط پوست کمک کند, که از آن جمله می‌توان به امگا-3 «دست کم 1,000 میلی گرم در روز», ویتامین E «15 میلی گرم در روز همراه با غذا» و روی «15 تا 30 میلی گرم در روز» اشاره کرد. پیش از بهره گیری از مکمل ها بهتر هست با دکتر خود مشورت کنید.