پارس ناز پورتال

بهترین راه برای این که خودتان را کاملا بشناسید

بهترین راه برای این که خودتان را کاملا بشناسید

بهترین راه برای این که خودتان را کاملا بشناسید 

روش هایي را برای اینکه خودتان را اکثر بشناسید معرفی می کنیم, می‌دانیم که خودشناسی می تواند منجر به ترقی افراد شود. آیا میخواهید خودتان را اکثر بشناسید تا زندگی‌تان در مسیری که دوست دارید قرار بگیرد؟ در این مقاله ما نگاهی به 9 راهکاری که به شما در شناختن اکثر خودتان کمک می کند می‌اندازیم . اگر شما خودتان را نشناسید داشتن زندگی‌اي خوشحال و توام با شادی برای شما مشکل خواهد‌ شد.

 

اگر ندانید که هستید و چه میخواهید و ارزش‌هاي شما چه چیزهایی میباشند به راحتی در گرداب زندگی غرق میشوید, تصمیمات اشتباهی میگیرید و مجبور می شوید بهای این تصمیمات اشتباه را بپردازید.اگر به افراد خوشحال نگاهی بیندازید احتمالاً در نگاه اول بنظرتان خیلی پیروز نرسند اما چیزی که میتوانید تشخیص دهید

 

این هست که آن‌ها خودشان را می‌شناسند. این دقیقا برتری افرادی هست که در زندگی دستاوردهای بسیاری دارند و اهداف بیشتری را محقق می کنند.در واقع هرچه شما اکثر نسبت به خودتان اطلاع داشته باشید بهره‌ورتر و شادتر خواهیدبود . اگر اطلاع مأنوسی نسبت به خودتان نداشته باشید ممکن هست

 

احساس سردرگمی و ناامنی کنید و حس کنید که دائم درحال اشتباه کردن هستید . سپس بیایید نگاهی به راهکارهایی که شما را اکثر به خودتان می‌شناسانند بکنیم.

 

ارزش‌هایتان را یادداشت کنید

هر تصمیمی که در زندگی‌مان می گیریم در چه جهتی و به چه منظوری هست؟

 

برای افراد خوشحال و موفقی که خودشان را می‌شناسند این ارزش محسوب میشود . افرادی که با ارزش‌هاي خود آشنایی ندارند براساس احساسات لحظه‌اي‌شان تصمیم‌گیری میکنند و درنتیجه ممکن هست تصمیمی که می گیرند بر شادی و رضایت بلند مدت‌شان تأثیرگذاشته باشد و هنوز یک روز نگذشته از آن پشیمان شوند .

 

وقتی بدانید ارزش‌هایتان چه چیزهایی میباشند مطابق با آن ها تصمیم‌گیری میکنید که این یعنی آن تصمیمات در بلندمدت به سود شما خواهندبود . خیلی از مردم نمیدانند چه چیزهایی واقعا برایشان اهمیت دارد . چرا که هیچ‌وقت فرصتی را به فکر کردن راجع به آن اختصاص نداده‌اند . اما هم اکنون زمان آن فرارسیده که تایمی را به فکرکردن در این خصوص اختصاص دهید .

 

چه چیزهایی در زندگی اکثر برای شما مهم میباشند؟

ارزش‌ها میتوانند خیلی چیزها باشند مثلاً ؛ شادی, سلامتی, ماجراجویی, سرگرمی, مسائل مالی, امنیت, دلیری, ازخودگذشتگی, وفاداری و این‌جور مسائل . هرگاه در آینده با شرایطی مواجه شدید که باید تصمیمی برای آینده‌تان میگرفتید, به ارزش‌هایتان فکرکنید و تصمیمی بگیرید که در جهت آن‌‌ها باشد . وقتی ارزش‌هاي خودتان را بشناسید دید عمیق‌تری نسبت به خودتان پیدا می کنید.

 

فیلم زندگی خودتان را تماشا کنید. فکر کنید از زندگی شما یک فیلم ساخته‌اند, آن فیلم چگونه هست و چه حسی در شما ایجاد میکند؟ آیا شما را از رفتاری که با دوست‌تان داشته اید غمگین می کند ؟ آیا از این‌که میبینید دیگران چگونه از شما قبل‌اند احساس غم میکنید ؟ تم تکرارشونده‌ي این فیلم چیست ؟ الگوی اثبات زندگی شما چیست؟

 

ریسک‌پذیر باشید

اگر ریسک‌پذیر نباشید چگونه میتوانید با مرزها و محدودیت‌هاي خودتان آشنا شوید؟

 

خیلی از مردم مدام در مقابله با شرایط اخیر میگویند ” من هیچ‌وقت نمی‌تونم فلان کاروانجام بدم ” اما اگر هیچ‌وقت کوشش به انجام آن کار نکنیم از کجا می توانیم بفهمیم که میتوانیم آن را انجام دهیم یا نه ؟ انسان ها وقتی در شرایط نامطلوب قرارمی‌گیرند می توانند اطلاعات زیادی را در ارتباط با شخصیت وپتانسیل خود دریابند.

 

به همین علت لازم هست که گاهی از منطقه‌ي امن خود خارج شوید, خودتان را هل دهید و مشاهده نمایید که چقدر دوام می‌آورید , احتمالا ناباورانه مشاهده نمایید از انچه فکر میکردید قوی‌تر و مقاوم‌تر هستید.

 

چه چیزی به شما انگیزه می دهد؟

درواقع این انگیزه‌ها میباشند که باعث می شوند ما از جای خود بلند شویم و دست به انجام کارها بزنیم . همین انگیزه‌ها میباشند که باعث می شوند یک هنر‌مند هنر را بر ثروت توضیح دهد و درواقع همین انگیزه‌ها میباشند که باعث می شوند کارآفرینان همۀ چیز را کنار گذتشته و کسب و کار خودشان را راه‌اندازی کنند . این افراد , افراد باانگیزه‌اي میباشند.

 

همۀ‌‌‌‌‌‌‌ي ما انگیزه‌هاي متفاوتی داریم . انگیزه‌ي یک کارآفرین آزادی هست و انگیزه‌ي کسی که خیلی روی سلامتی‌اش دلنازک هست احساس انرژی و سرزندگی کردن و کاهش ریسک ابتلا به مریضی‌هاي گوناگون در طولانی‌مدت هست.

 

انگیزه‌ي شما چیست؟

دانستن این موضوع میتواند به شما کمک کند که به تناسب انگیزه‌هایتان عمل کنید و درنهایت چیزی که از زندگی می خواهید را بدست آورید , چیزی که شما را خاص می کند پیدا کنید.همۀ‌ي ما خصوصیاتی داریم که ما را از دیگران تمایز میکند و درواقع ما را خاص و ویژه می کند.این ویژگی خاص شما چیست ؟ ویژگی منحصربه‌فرد خود را پیدا کنید و کوشش کنید از آن بهره گیری کنید.

 

چه چیزی را دوست دارید؟

خیلی از ما تایم زیادی را صرف گفتگو راجع به چیزهایی که از آن متنفریم میکنیم, مثلاً وقتی با دوست‌هایمان جمع میشویم گفتگو کردن راجع به چیزهایی که ازشان متنفریم برای ما کار سرگرم کننده‌اي هست , مثلاً ” از آهنگ اخیر بیانسه حالم به‌هم میخوره این مدل موی مسخرش دیگه چی بود؟! ” اما چیزهایی که دوست دارید چه ؟ منظورمان چیزهایی هست که تبسم روی لب‌تان می‌نشاند.

 

قدرشناسی

دانستن این‌که در زندگی قدردان چه چیزهایی هستید میتوانید دید عمیقی نسبت به نوع شخصیت‌تان در شما به‌وجود بیاورد . اگر دیدید که در زندگی قدردان هیچ چیزی نیستید و همه ي چیز برایتان عادی هست, احتمالاً وقت آن رسیده که نگاهی عمیق‌تر به خودتان و داشته‌هایتان بیندازید.

 

مشاهده نمایید دیگران شما را چگونه آدمی میبینند

احتمالا فکر کنید که خودتان را خیلی مفید می‌شناسید اما احتمالا نظر دیگران زمین تا آسمان با خودتان فرق داشته باشد . احتمالاً نظرات دیگران و طرزتفکر آن‌ها راجع به خودتان را نادیده بگیرید و اهمیت ندهید اما اگر واقعا می خواهید واقعا خودتان را بفهمید باید مشاهده نمایید که دیگران شما را چگونه شخصیتی میبینند . دیگران میتوانند معایب شما را ببینند .

 

مثلاً چه چیزی شما را بداخلاق میکند, چه چیزی شما را معذب میکند, چه چیزی شما را خشمگین می کند و مسائل این‌چینینی . حتی گاهی اوقات پیش میآید که دیگران شما را از خودتان بهتر می‌شناسند . نظر دیگران و افراد قابل اعتماد را درمورد‌ي خودتان بپرسید, به انها گوش دهید, گفتگو‌هایشان را بپذیرید و تغییرات لازم را در خودتان ایجاد کنید.

 

کتاب بخوانید

یک راه فوق العاده برای این‌که درمورد‌ي خودتان بدانید خواندن کتاب هست . کتاب‌هاي غیر نخیلی مانند بیوگرافی‌ها و خودآموزی‌ها و حتی کتاب‌هاي معنوی انتخاب‌هاي خوبی میباشند که میتواند به شما در شناختن خودتان کمک کنند .جذب دانش دیگران می تواند ما را اکثر به خود ما بشناساند . نوشته‌هاي دیگران را بخوانید و کوشش کنید نقاط اشتراکی در انها و زندگی خودتان پیدا کنید . احتمالاً کلمات آن‌ها بتوانند بخش کشف نشده‌ي ناخودآگاه شما را بیدار کنند.