پارس ناز پورتال

بهترین روش برای این که آینده خودتان را تضمین کنید

بهترین روش برای این که آینده خودتان را تضمین کنید

بهترین روش برای این که آینده خودتان را تضمین کنید 

ما به شما برترین روش هایي را معرفی می‌کنیم که میتوانید با به کار گرفتن انها آینده و زندگی خود را تضمین کنید. فارغ از اینکه چقدر احساس می‌کنیم طبع بلند داریم، اکثر ما باید برای پرداخت قبض ها و صورت حساب هاي مان کار کنیم. پس مهم هست که شغل مان را دوست داشته باشیم

 

اما آیا این قدر شغل تان را دوست دارید که برای بیست سال آینده انجامش دهید؟ اگر نه، چه چیزهایی را میتوانید تغییر دهید تا این سال هاي کاری را ثمربخش، پر منفعت و حتی لذت بخش و خوشحال کنید؟

 

چطور آینده خودتان را تضمین کنید؟

1. نسبت به چه چیزی عواطف شدید بروز میدهید؟ چه چیزی شما را هیجان زده، تشویق یا عصبانی می‌کند؟ چه چیزی علاقه شما را بر می انگیزد؟ همان چیز شغل و پیشه شماست. این نخستین سوال خوبی هست که میتوانید از خودتان بپرسید.

 

2. به تمجید دیگران از خودشان دقت کنید. بی توجهی به حرف هاي مهربانانه دیگران، وقتی می‌توانند درمورد مهارت هاي شما حرف بزنند و شما را به شغل بعدی تان هدایت کنند، کار ساده اي هست.آیا شما یک شنونده مادرزاد هستید یا کسی که افراد را وادار به تعریف و تمجید می‌کند؟ آیا دقت تان به جزییات حیرت انگیز هست یا یکی از رهبران زندگی هستید؟ همه ي این‌ها اهمیت دارند.

 

3. کارتان را نزدیک به سبک زندگی تان طراحی کنید. اگر قرار هست در سال هاي بعد شروع به کار کنید، کاری بیابید که با نحوه زندگی تان متناسب باشد. اگر چنین کاری وجود ندارد، آیا میتوانید برای خود پیشه اي راه بیندازید؟ یک مدیر فروش می شناسم پنجاه ساله بود که تصمیم گرفت رفت و آمد هرروز را کنار بگذارد. خودش میگفت دنبال توازن بین کار و زندگی بودم که حقوق و پاداش خوبی بدهد. نتیجه این شد که یک شرکت خدمات نظافتی را راه اندازی کردم.

 

4. دنبال مشاغل «همه ي وقت شکوفا» باشید. نگرانید که مهارت هاي تان نامربوط و منسوخ شوند؟ برای شغلی آماده شوید که همه ي وقت وجود دارد. مردم به کسانی نیاز دارند که از آنها نگه داری کنند «مانند آرایشگر، تعمیرکار و …» و چون زندگی هاي ما روز به روز اکثر در دنیای مجازی فرو میرود، به کسانی احتیاج داریم که در مدیریت این امور به ما کمک کنند.

 

اگر نمی‌توانید تصور کنید در سنین بالاتر بتوانید به شغل کنونی خود بپردازید، حتی اگر هفتاد سال دارید، حالا وقت انجام کار دیگری هست.

 

5. به روحیه کارآفرینی دیگران بچسبید. به دنبال رکود اقتصادی، رشد عظیمی در بین افرادی که شروع به کسب و کار خود کرده اند دیدن می‌شود. حمایت از موفقیت دیگران زمین محکمی هست. شما شاید یک کارآفرین شکوفا نباشید، یا نمی‌خواهید که باشید، اما کارآفرین ها به کسانی نیاز دارند که زندگی شان را سامان دهند، امور مالی و نگه داری از فرزندان مثال هاي زیاد اي از این دست میباشند.

 

6. از رودخانه نپرید، در آن پا بگذارید. اگر ممکن هست شغل فعلی تان را نیمه وقت کنید تا کسب و کار خودتان را راه بیندازید یا اینکه میتوانید تعطیلات خود را با یادگیری آنلاین یا با تجربه اي کاری بگذرانید – امروزه این کارها فقط مخصوص نوجوان ها نیست. چرا سراغ دوره هاي آموزشی پاره وقت یا از راه دور که با کار فعلی تان هم سازگار باشد نروید، تا از نظر مالی بی پناه نمانید؟

 

7.  به گزارش پارس ناز توانایی «مجازی» بودن را در خود بپرورانید. اگر دنیا مجازی را با آغوش باز نپذیرید، ممکن هست در توانایی تان در تضمین آینده خود خلل ایجاد کنید. این شامل موارد متعددی میشود، از مشارکت در شبکه هاي مجازی تا داشتن یک وب سایت بینظیر. اگر خودتان نمیدانید جستجوهای تان یک نفر را پیدا کنید که به شما بگوید.

 

8. مانند بچه ها برنامه نویسی کنید. همه ي ما دیده ایم که خودرو ها چطور جای کارگرانی مانند کارمندان بانک یا مسئول صدور برگ هاي خروج از کشور را در فرودگاه گرفته اند. یادگیری مهارت هاي دیجیتال، مانند کدنویسی، کمک میکند که فهم عمیق تری درمورد فناوری هاي دیجیتال داشته باشید و همین طور به شغل هاي اخیر برسید. کدنویسی و صنایع دیجیتال فقط برای بچه ها نیستند!