پارس ناز پورتال

بهترین روش برای تهیه شربت تخم شربتی

مجموعه : آموزش آشپزی
بهترین روش برای تهیه شربت تخم شربتی

بهترین روش برای تهیه شربت تخم شربتی 

تخم شربتی یکی از متعارف ترین نوشیدنی هاي فصل تابستان در ایران هست که به گونه هاي مختلفی درست می‌شود با گلاب یا آب لیمو. خواص تخم شربتی برای افرادی که میخواهند پوست و موی زیبایی داشته باشند و یا دردهای معده و گوارشی را درمان کنند فوق العاده هست. تخم شربت یکی از درمان هاي گیاهی فشارخون و آرامش اعصاب هست.

 

مواد لازم:

شکر 1 کیلو گرم
تخم شربتی چهار قاشق عذاخوری
گلاب نصف لیوان
آب 4 لیوان

 

طرز تهیه:

1-ابتدا لازم هست که به میزان لازم از تخم شربتی را درون یک کاسه ریخته و روی آن آب ریخته و صبر کرده تا تمامی دانه ها بالای اب بیایند و سپس سنگین شده و ته نشین شوند و در این حالت اگر خاشاکی در این دانه ها وجود داشته باشد به روی آب آمده و می‌توان آن ها را از آب خارج کرده و در واقع تخم شربت ها را تمیز میشوند

 

و شسته میشوند و به این روش تمامی تخم شربت ها خیس میخورند و لازم هست که در ظرفی دیگر اب و شکر را روی حرارات بگذارید تا حدی که این شهد قوام بیاید.

 

2- زمانی که که این شهد غلیظ شد زمان آن فرا رسیده هست که زعفران دم کرده را به میزانی که کمی رنگ شربت تغییر کند به این شهد اضافه نموده و پس از آن گلاب را نیز اضافه کرده و بعد از 5 دقیقه زیر شعله را خاموش میکنیم و اجازه میدهیم که سرد شود

 

3-حال مرحله ي نهایی درست کردن تخم شربتی هست ، به این صورت که تخم شربت هاي شسته شده را به شهدی که درست کرده اید اضافه کنید و هم بزنید و به مدت 30 دقیقه در یخچال بگذارید . شما می‌توانید به دلخواه خود میزان این دانه ها را در شربت تخم شربتی چندان تر نمایید.

 

*نکته ي دیگر این هست که می‌توانیم از عرق بیدمشک و یا بهار نارنج به جای گلاب در تهیه تخم شربتی بهره گیری کنیم .