پارس ناز پورتال

بهترین روش های تشخیص ادویه اصل از تقلبی

بهترین روش های تشخیص ادویه اصل از تقلبی

بهترین روش های تشخیص ادویه اصل از تقلبی 

برای اینکه ادویه اصل را از تقلبی تشخیص دهید میتوانید از روش هایي که ما به شما توصیه می‌دهیم بهره گیری کنید. ادویه جات تنوع زیادی دارند و بدبختانه در بین آنها ادویه جات تقلبی و بی کیفیت هم یافت می‌شود که باعث می‌شود هنگام خرید به اشتباه بیفتیم. این دشوار حتی در کشورهای ساخت کننده هم ممکن هست به وجود بیاید. ما به شما یاد میدهیم که چطور کیفیت ادویه جاتی که می‌خرید را تشخیص دهید.

 

ادویه اصل و تقلبی را چطور تشخیص دهیم؟
دارچین کاسیا اغلب به جای دارچین اصل فروخته می‌شود. این دو شباهت زیادی به هم دارند اما کاسیا عطر ضعیف تری نسبت به دارچین اصل دارد. به علاوه چوب کاسیا ضخیم تر و زبرتر هست و از یک طرف پیچ خورده هست. اصل و فرع بودن دارچین آسیاب شده را خیلی آسان میتوان تشخیص داد. اگر چند قطره ید به دارچین کاسیا اضافه کنید به رنگ آبی تغییر رنگ می‌دهد.

 

تشخیص فلفل تقلبی
فلفل سیاه اصل وقتی آسیاب میشود به قطعات درشتی تبدیل می‌شود و کمی هم چرب هست. اما فلفل بی کیفیت بیش از اندازه خشک هست و هنگام آسیاب بیش از اندازه ریز میشود. فلفل سیاه اصل وقتی آسیاب می‌شود به قطعات درشتی تبدیل میشود و کمی هم چرب هست. اما فلفل بی کیفیت بیش از اندازه خشک هست و هنگام آسیاب بیش از اندازه ریز می‌شود.

 

تشخیص زنجبیل تقلبی
ریشه گیاه زنجبیل باید صاف، سخت و بدون چروک باشد و پوست بسیار نازکی داشته باشد. اگر زنجبیل چروکیده باشد کهنه هست. واقعیت این هست که اگر زنجبیل بیش از اندازه رشد کند داخل آن نخ هاي درشتی ایجاد می‌شود.

 

تشخیص زردچوبه تقلبی
آرد رنگی عطر داده شده را میتوان به جای پودر زردچوبه جا زد. به راحتی میتوان زردچوبه اصل و تقلبی را از هم تشخیص داد. پودر را در آب حل کنید اگر زردچوبه اصل باشد روی سطح آب لکه هاي سفید ایجاد نمیشود. ریشه زردچوبه کاملا زرد یا نارنجی هست. پوست آن نازک و نباید نرم یا چروکیده باشد.

 

تشخیص بادیان ستاره اي تقلبی
عطر بادیان ستاره اي شباهت زیادی به بادیان دارد و رنگ آن قهوه اي متمایل به قرمز هست. بادیان اصل ۸ گلبرگ با دانه هاي درخشان دارد و با ضربه زدن مایع چربی از آن خارج میشود. اگر بیش از اندازه تیره یا شکننده باشند کهنه میباشند.

 

تشخیص هل تقلبی
دانه هاي هل باید درشت و رنگ انها سبز زیتونی باشد. اگر رنگ آن سبز روشن باشد ممکن هست به آن رنگ مصنوعی زده باشند. اگر رنگ آن متمایل به زرد باشد یا اشتباه خشک شده و یا کهنه میباشند.

 

تشخیص جوز هندی تقلبی
جوز هندی حقیقی بزرگ، بیضی شکل و داخل آن پر از شیار هست. گاهی اوقات نوعی گیاه وحشی نمونه جوز هندی جایگزین آن به فروش می‌رسانند که شکل کشیده تری دارد و داخل آن شیارهای کمتری دیده می‌شود.

 

تشخیص میخک تقلبی
میخک هاي با کیفیت قهوه اي رنگ و سر آن کمی روشن تر هست. اگر میخک را بشکنید کمی روغن پس می‌دهد. این گیاه بوی تند و مزه تلخی دارد. برای آزمون کردن تازگی میخک ها آنها را داخل آب بیندازید. میخک هاي تازه عمودی در آب شناور میشوند اما میخک هاي کهنه کاملا روی سطح آب شناور می‌شوند.

 

تشخیص وانیل تقلبی
چوب وانیل سال ها بوی خود را حفظ می‌کند. چوب وانیل با کیفیت رنگ شکلاتی دارد، انعطاف پذیر هست و انتهای آن کمی حالت پیچ خورده دارد و اندازه آن ۱۵ الی ۲۵ سانتیمتر هست.

 

تشخیص زعفران تقلبی
 به گزارش پارس ناز زعفران طبیعی بسیار گرانقیمت هست. گرچه گاهی ممکن هست پول زیادی بدهید اما چیزی که خریده اید زعفران نباشد بلکه یک زعفران تقلبی ساخته شده از زردچوبه، گل زعفران یا خشک شده ریشه چغندر باشد. زعفران اصل و با کیفیت در یک اندازه میباشند و خرده ریزه ندارند. زعفران اصل به مدت ۱۵ دقیقه رنگ آب را تغیر میدهد.