پارس ناز پورتال

بهترین روش های خانگی تست بارداری |تست خانگی برای حاملگی

بهترین روش های خانگی تست بارداری |تست خانگی برای حاملگی

بهترین روش های خانگی تست بارداری 

امروز بشما بهترین روش هایي را معرفی می کنیم که می‌توانند باردار بودن یا نبودن شما رابه سهولت نشان دهند تا وادار نباشید آزمایش هاي پیچیده برای تست بارداری انجام دهید. تشخیص بارداری چه برای کسانی که منتظر عضو جدید خانواده هستند و چه کسانی که در ترس و اضطراب از بارداری به سر می‌برند یک مقوله ي حیاتی به حساب می‌آید

 

و شاید برای گرفتن تست بارداری بارها و بارها به داروخانه و دکتر مراجعه کردید و البته که زمان و درگیری ذهنی زیادی برایتان ایجاد کرده است، در ادامه مطالبی در اختیارتان می گذاریم که امیدوارم برایتان مفید باشد و بتوانید در خانه و با روشهای ساده بفهمید که آیا باردارید یا خیر.

 

1. برگهای قاصدک

برگهای قاصدک برای تشخیص باردای می‌تواند کمکتان کند این گیاه از خانواده آفتابگردان هست. نحوه ي استفاده از این روش به این صورت است که ابتدا چند برگ قاصدک را داخل یک ظرف پلاستیکی بگذارید بعد درون ظرف ادرار بریزید تا جاییکه برگها کاملا زیر آن قرار بگیرند، در ظرف را ببندید و برای مدت ده دقیقه به آن زمان بدید حالا برای مشاهده ي نتیجه آزمایش در ظرف را باز کنید و اگه برگها دارای لکه هاي قرمز رنگ بود نتیجه تست بارداری مثبت هست.

بهترین روش های خانگی تست بارداری |تست خانگی برای حاملگی

2. استفاده از خمیر دندان برای تشخیص بارداری

بله درسته! تست بارداری با خمیردندان هم ممکن است! دراین روش کافی است مقداری خمیر دندان را دریک ظرف پلاستیکی بریزید و مقداری ادرار رابه آن اضافه کنید بعد از مخلوط کردن این دو باهم باید منتظر واکنش باشید، اگه رنگ خمیردندان سفیدی که با ادرار مخلوط کردید به آبی کثیف تغییر کرد تست شما مثبت هست. و اما ایراد تست با خمیر دندان این است که مدت زمان نتیجه دادن آزمایش و این که مقدارهای ادرار و خمیردندان مشخص نشده است.

 

3. سرکه

سرکه دم دست ترین ماده اي هست که داخل همه ی ي منازل می شود پیداش کرد. شاید برایتان جالب باشه اگر بدانید در گذشته از این ماده برای تشخیص بارداری استفاده می شود. با این راهکار دم دستی خیلی آسان و بدون هیچ تلف وقت و درگیری ذهنی در کمترین زمان میتوانید جواب این دوگانگی ذهنی را بدهید! روش استفاده به این صورت است که دریک ظرف مقداری سرکه رابا ادرار مخلوط کنید و هم بزنید

 

تا جاییکه روی مایع حباب ایجاد بشود، حالا زمان گرفتن نتیجه آزمایش است.به گزارش پارس ناز اگه رنک مایع تغییر کند به این معنی هست که جواب آزمایش مثبت است ودر غیر اینصورت منفی است. و اما ضعف این تست هم مثل تست با خمیر دندان این است که مقدارها مشخص نشده.

 

4. گندم و جو روشی مصری در تشخیص حاملگی

گندم و جو بعنوان تست مصری یکی از روشهای تشخیص حاملگی است. مردم مصر بر این باورند که گندم و جو میتواند چیزهای زیادی در مورد بارداری بشما بگوید. این روش به اینصورت است که باید ادرار را بر روی دانه هاي گندم و جو بریزید و منتظر بمانید تا واکنش اتفاق بیفتد.

 

این آزمایش میتواند زمان زیادی ببرد چون نتیجه ي آزمایش بستگی به تخمیر دانه هاي گندم و جو دارد. اگه بذر گندم و جو شروع به تخمیر کرد، به این معنی هست که نتیجه آزمایش مثبت است همچنین گفته شده است که مصریان اعتقاد دارند که اگر دانه گندم رشد کنه بچه پسر هست و اگه دانه جو رشد کنه دختر هست.

 

5. قند

تست شکر یکی از رایجترین آزمایشاتی هست که برای تشخیص حاملگی در زنان استفاده میشه. شکر مولکولی است که در ماده مایع به سرعت حل میشه و تغییرات سریع تر انجام میشه. نحوه ي استفاده از این روش به اینصورت است که فقط قند را در ظرف بگذارید و ادرار را روی آن بریزید، اگه قند شروع به تجزیه کرد جواب منفی است و اگه قند حالت توده اي پیدا کنه جواب مثبت است و شما باردارید.

 

6.تست بارداری با استفاده از محلول سفید کننده

محلول سفیدکننده نیز برای تشخیص حاملگی استفاده میشود. سفیدکننده ماده‌ي بسیار رایجی است که توسط زنان در شرایط مختلف زندگی روزمره مورد استفاده قرار میگیرد. برای انجام این روش تست بارداری خانگی باید خیلی مراقب باشید. همیشه توصیه میشود که بهتر است این آزمایش را خارج از حمام خود ودر فضای باز انجام دهید زیرا اگر در هنگام انجام این آزمایش بخاری بلند شود، ممکن است در تنفس فرد مشکل ایجاد شود.

 

بنابر این، بهتر است که این آزمایش را بادقت ودر ناحیه‌اي انجام دهید که هوای باز جریان دارد و تهویه‌ي فضا با توجه به حجم گاز کفایت میکند.انجام این تست بسیار ساده است اما باید در هنگام انجام آن خوب مراقب باشید. تنها کاری که باید بکنید این است که مایع سفیدکننده رابا ادرارتان دریک ظرف مخلوط کنید و اجازه بدهید

 

چند ثانیه بماند تا معلوم شود که چه واکنشی رخ میدهد. اگر ترکیب مایع سفیدکننده و ادرار شما شروع به ایجاد کف کرد، باید خودتان را آماده کنید تا یک خبر خوش رابه اطلاع همه ی برسانید. کف نشان میدهد که پاسخ تست بارداری شما مثبت است.

 

7.استفاده از شکر برای اینکه بطور طبیعی مشخص کنید که باردار هستید یا نه

استفاده از شکر یکی از رایج ‌ترین تست‌ها است که برای تشخیص حاملگی در زنان استفاده می شود. شکر ماده‌اي است که در مایعات به سرعت حل میشود.خیلی ساده مقداری شکر را داخل یک ظرف قرار دهید و ادرارتان را روی آن بریزید. اگر شکر شروع به حل شدن کند، معلوم می شود که پاسخ تست بارداری شما منفی است زیرا هیچ نشانه‌اي از تغییر در آن دیده نمی شود. اما اگر شکر شروع به ساختن توده‌هایي کند، پاسخ تست بارداری شما مثبت است.

 

8.انجام تست بارداری با استفاده از صابون

صابون رایج ‌ترین محصول برای استفاده‌ي روزانه است که خواه برای شستن دست‌ها و خواه برای دوش گرفتن ازآن استفاده می کنیم. اما این محصول همچنین برای انجام تست بارداری نیز بکار میرود. هرچند که تعداد زیادی از افراد اطلاعی از این کاربرد صابون ندارند اما با استفاده ازآن میتوان یک تست ساده‌ي بارداری را در خانه انجام داد.

 

شما می توانید این تست را خیلی ساده با استفاده از یک صابون یا یک تکه صابون در حمام انجام دهید. ابتدا یک تکه صابون بردارید و خاطرجمعی حاصل کنید که تقریباً خشک است و با آب پوشیده نیست. ادرار خودرا دریک ظرف جمع‌آوری کنید و آنرا روی صابون بریزید و منتظر واکنش بمانید.

 

اگر صابون کم‌کم کف ایجاد کرد، به این معنی است که پاسخ تست بارداری شما مثبت است. بهمین ترتیب اگر روی صابون حباب‌هایي ایجاد شد، معلوم می شود که شما باردار هستید و باید منتظر یک کودک باشید.

بهترین روشهای خانگی تست بارداری |تست خانگی برای حاملگی