پارس ناز پورتال

بهترین روش های رفع خشکی لب در هوای سرد

بهترین روش های رفع خشکی لب در هوای سرد

بهترین روش های رفع خشکی لب در هوای سرد 

می‌دانیم که در هوای سرد خشکی لب به وجود می‌آید و برای درمان آن برایتان در این پست 3 توصیه فوق العاده داریم. خشک شدگی لب یکی از متعارف ترین مشکلاتی هست که با شروع سرما, باعث ناراحتی افراد شده و از جذابیت انها می‌کاهد. اگر دیدید که لبهای شما از برخی علائم مثل ترک خوردن, پوسته پوسته شدن, قرمز شدن,

 

خشکی, یا زخم شدن رنج می برند, لازمست لیست زیر در مورد درمانهای خانگی طبیعی را بخوانید تا لبخندی نرم و براق را بر لبهای خود بنشانید.

 

دلایل :
برخی از عوامل اصلی که باعث خشک شدگی لب میشوند عبارتند از هوای سرد, قرار گرفتن در معرض آفتاب, سیگار کشیدن, دی‌هیدراسیون, واکنشهای آلرژیک, و کمبود ویتامین. دیگر علتهای ترک خوردن و خشکی لبها میتواند کمبود ویتامین B یا نامتعادل بودن هورمون تیروئید باشد که می تواند با پایبندی طولانی مدت به یک رژیم خوراکی تندرست و طبیعی درمان شود.

 

خشکی و ترک خوردن لبها هم‌چنین می تواند ناشی از حساسیت بالا به یک رژ لب اخیر باشد. در این صورت, باید بهره گیری آن را متوقف کنید. به هر علتی اگراز ترک خوردن لب رنج می برید, کافیست این ۱۲ درمان خانگی طبیعی را در نخستین فرصت آزمون کنید.

 

عادتهای تندرست برای درمان خشک شدگی لب
محصولات تجاری زیادی برای درمان ترک خوردگی و خشک شدگی لب در بازارهای کنونی وجود دارند. با این وجود, با دنبال کردن چند درمان خانگی طبیعی و بدون صرف خرج‌هاي چندان به راحتی می توانید از عهده این دشوار برآیید.

 

۱ » صبور باشید
ممکن هست یک هفته طول بکشد که لبهای شما به حالت طبیعی خود بازگردند. در طول این مدت, شما باید نسبت به خود مهربان و صبور باشید.

 

۲ » مراقبت خمیر دندان خود باشید
احتمالا خشک شدگی لب از عناصری ناشی شوند که آلرژی برانگیز میباشند و در این میان دهانشویه و خمیر دندان بیشترین پتانسیل را دارند. در اینصورت باید خمیر دندان را تغییر داد و برای چند روز هم از دهانشویه بهره گیری نکرد تا دید که آیا دشوار برطرف می شود یا خیر. بعد از مسواک زدن دندان نیز دهان را با توجه بشویید.

 

۳ » رژ لب, درمانی برای لبهای خشک و ترک خورده
این راهکار تنها برای خانمها کاربرد دارد. رژ لب می تواند لبها را در برابر پرتوهای فرابنفش خورشید حفظ کند, و این روزها شما می توانید رژلبهایی خریداری کنید که حاوی ضد آفتاب برای تقویت اثر حفاظتی میباشند. رژلب همین طور می تواند مثل یک نمناک کننده عمل کند.

 

۴ » از آفتاب دوری کنید
همان طور که گفتیم, پرتوهای فرابنفش خورشید می توانند برای پوست دلنازک لب بسیار صدمه زا باشند و در عین حال به پوست بدن نیز صدمه وارد میکنند. در واقع, از آنجا که پوست لبها حاوی ملانین رنگدانه‌اي که پوست را در برابر پرتوهای UV خورشیدی محافظت میکند- نیست, سرطان پوست

 

غالباً در این محل ظاهر میشود. سرطان‌هاي پوستی که روی لب ظاهر میشوند, بسیار خطرناکتر میباشند و احتمال ترویج انها اکثر هست. بنابراین, اگردر یک روز آفتابی بیرون میروید, باید از بالم لبی بهره گیری کنید که حاوی ضد آفتاب هست.

 

۵ » لبها را نلیسید
لیسیدن لبها, حتی اگر باعث ترک خوردن لبها نشود, در واقع یک عادت بد و زشت هست. بنابراین, همین هم اکنون این عادت را کنار بگذارید. این عادت حتی اگر بطور موقتی لبهای ترک خورده‌ شما را بهتر کند, در بلند مدت شرایط را برای شما بدتر میکند.لیسیدن لبها, لب و پوست اطراف دهان را خشک میکند, چراکه آب زدن‌هاي مکرر در واقع نم را از لبها می‌زداید و آن ها را خشک میکند.

 

اکنون که با یکسری از عادات برای مبارزه با خشک شدگی لب آشنا شدید, در مطلب بعدی به درمانهای خانگی آن خواهیم پرداخت.