پارس ناز پورتال

بهترین روش های موثر افزایش رشد موها

مجموعه : نکات سلامت مو
بهترین روش های موثر افزایش رشد موها

بهترین روش های موثر افزایش رشد موها 

اگر میخواهید موهایتان رشد بی نظیری داشته باشند باید به برخی نکات سلامت و تقویت مو اشاره کنیم تا راهنمایی مفیدی باشد برای شما. برخی ها رشد موهای شان چندان هست و برخی دیگر برای اینکه مو هاي ارتفاع داشته باشند, صبر ایوب می‌خواهند. گرچه نکاتی هست که با رعایت کردن انها میتوانید

 

اینکار را سرعت بخشید. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که می‌خواهید رشد موهایتان را اکثر کنید, مواردی راکه در این جا برایتان آورده ایم رعایت کنید.

 

هر چند وقت یکبار موهایتان را کوتاه کنید
احتمالا برایتان عجیب باشد که چرا برای داشتن موهایی بلند, باید نوک انها را هر چند وقت یکبار کوتاه کرد اما اگر مو هاي بلند و در عین حال سالمی میخواهید, باید اینکار را انجام دهید. با کوتاه کردن موهایتان در واقع مو هاي صدمه دیده را دور می ریزید, به همین علت فضا برای رشد مو هاي اخیر باز میشود.

 

از بلوند کردن موهایتان بپرهیزید
بلوند کردن به مو هاي شما صدمه میرساند, به همین علت از رشد آن نیز می کاهد. بنابراین اگر می‌خواهید که موهایتان با سرعت بالاتری رشد کند, از مواد شیمیایی کمتری بهره گیری کنید.احتمالا عادت نداشته باشید که موهایتان را گذشته از خواب شانه کنید, اما اینکار برای سلامت موهایتان بسیار خوب هست.

 

یک برس بردارید و از بالا موهایتان را به سمت پایین شانه کنید. با اینکار روغن طبیعی موی شما به طور مساوی اکران خواهد شد. اضافه بر آن گردش خون بدنتان نیز افزایش می‌یابد و همین فرمایش سلامت مو هاي شما و به تبع رشد انها را بالا می‌برد.

 

پوست سرتان را تمییز نگه دارید
به موهایتان مثل یک درخت نگاه کنید. اگر به ریشه آن دقت نکنید, آیا درخت تان به خوبی رشد خواهد کرد؟ رشد موها از ریشه آن نخست میشود, بنابراین زمانی که شما به ریشه آن اهمیت میدهید, نتیجه آن را در رشد موهایتان خواهید دید.

 

برای اینکه بفهمید مو هاي سالمی دارید یا خیر, می‌توانید این روش را آزمون کنید. یک تار مو بردارید و کلفتی آن را از بالا تا پایین اندازه بگیرید. اگر کلفتی موهایتان از بالا تا پایین یکسان هست, شما مو هاي سالمی دارید, در غیر این صورت باید فکری به حال سلامت موهایتان بکنید.

 

مواد خوراکی تندرست مصرف کنید
داشتن موهایی تندرست و بلند تنها بستگی به ماده اي که به آن می‌زنید ندارد, بلکه به مواد خوراکی مصرفی شما نیز بستگی دارد. برای اینکه رشد مو هاي بهتری داشته باشید باید از درون آن را تقویت کنید. بعنوان مثال پروتئین مصرفی تان را, موادی مثل ماهی, حبوبات, آجیل و گندم, افزایش دهید.

 

اگر از خوردن گوشت لذت نمیبرید, مواد خوراکی سرشار از پروتئین را در برنامه خوراکی تان بگنجانید. تحقیقات نشان داده بانو هایي که به تغذیه شان اهمیتی نمی‌دهند, مو هاي تندرست و زیبایی ندارند.

 

سشوار نکشید
تا جاییکه امکان دارد از لوازم آرایشی مثل اتو مو یا سشوار بهره گیری نکنید زیرا گرمای آن به موهایتان صدمه می‌رساند. زمانی هم که مجبور به اینکار هستید, درجه آن را کم کنید, در غیر این صورت به موهایتان و رشد طبیعی انها صدمه خواهید رساند.

 

هر روز شامپو نزنید
حتماً این جمله را شنیده اید که نباید هر روز موهایتان را با شامپو بشویید. بله این موضوع کاملا درست هست. کوشش کنید که موهایتان را هفته اي 2 یا 3 بار بشویید, در این صورت روغن طبیعی بدن‌تان در موهایتان نفوذ و مثل یک آب رسان عمل میکند. اما شستن هر روز موها موجب دهیدراته شدن و خشکی موها می‌شود که به تبع بر رشد آن ها نیز تاثیری منفی دارد.

 

ویتامین را به برنامه خوراکی تان بیافزایید
اگر احساس می‌کنید که برنامه خوراکی تان کامل نیست, از مکمل ها بهره گیری کنید. بعنوان مثال مصرف مولتی ویتامین ها نه تنها برای پوست, بلکه برای مو و ناخن هاي شما نیز خوب هست. ویتامین هایي چون بیوتین, ویتامین سی, ب… سلامت بدن شما را تضمین میکند و اضافه بر موهایی بلند و جذاب, پوستی صاف و شفاف نیز به شما هدیه خواهد داد.

 

با آب سرد حمام کنید
حمام کردن با آب داغ, نه تنها برای پوست بلکه برای موهایتان نیز زیان آور است. بنابراین دمای آب را تا آنجا که میتوانید کم کنید. اگر هم نمیتوانید کل زمانی که زیر دوش هستید را با آب سرد بگذرانید, چند دقیقه پایان حمام را از آب سرد بهره گیری کنید.

 

مراقب شانه کردن مو هاي خیس تان باشید
موها زمانی که خیس اند, صدمه پذیرترند. به همین علت اگر میخواهید که بعد از حمام موهایتان را شانه کنید, از شانه اي بهره گیری کنید که به سادگی گره موهایتان را باز کرده و به آن صدمه نرساند. گرچه جز نوع شانه, مدل شانه کردن موهایتان هم اهمیت دارد. کوشش کنید از پایین موهایتان را شانه کنید و به تدریج به سمت بالا بروید تا صدمه کمتری به آن وارد شود.

 

از رو بالشی ابریشمی بهره گیری کنید
داشتن مو هاي بلند و تندرست تنها با مواردی که در بالا بدان اشاره کرده ایم, رخ نمیدهد, بلکه عوامل دیگری نیز وجود دارند که یکی از انها روبالشی هست. روبالشی هاي ابریشمی نسبت به دیگر روبالشی ها از شکستن موهایتان جلوگیري میکنند و هر چه موهایتان کمتر بشکنند, رشد انها نیز بهتر خواهید شد.

 

مراقب پوست تان باشد
مطمئنا شما برای صورت تان بیش از عضوهای دیگر بدنتان ارزش قائل اید. آیا پوست صورت شما سنگین, خشک, چروک و روغنی هست؟ احتمالا هم پوستی نرم, صاف و نمناک دارید؟ همۀ این ها را گفتیم تا بگوییم که واجب هست همان مقدار که به پوستِ صورت تان اهمیت میدهید, برای موهایتان نیز ارزش قائل شوید. با رسیدگی به موهایتان, موهایی تندرست و بلند خواهید داشت, آنگاه هست که زیبایی صورت تان چند برابر به چشم می‌آید.