پارس ناز پورتال

بهترین روش ها برای جلوگیری از چروک پوست گردن

بهترین روش ها برای جلوگیری از چروک پوست گردن

بهترین روش ها برای جلوگیری از چروک پوست گردن 

چروک شدن پوست گردن در دوران میانسالی به بعد می‌تواند افراد را با ناراحتی مواجه کند،روش هایي برای پیشگیري از این عارضه وجود دارد. تعداد زیادی از خانمها با اینکه پوست صورت خوبی دارند اما پوست گردن شان چروک خورده هست. در این مقاله با روش هایي برای پیشگیری از چروک پوست گردن آشنا میشویم.

 

اگر در بخش ضد پیری یک فروشگاه محصولات زیبایی توقف کرده باشید، فکر میکنید تمام نشانه هاي پیری در فاصله بین چانه و پیشانی شما دیده میشود. ولی پوست گردن شما با همان پوست پوشانده شده هست و مثل صورت تان در معرض اثرات پیری قرار می‌گیرد، گرچه این را هم درنظر بگیرید که مراقبت بسیار کمتری هم میشود. مهم نیست صورت تان چقدر جوان به نظر برسد، اگر گردنی پر از چین و چروک داشته باشید.

 

گذشته از اینکه مجبور شوید آن را با روسری و لباسهای یقه دار مخفی کنید، در نظر داشته باشید: با راهنمایی هاي متخصص پوست که در ادامه می‌خوانید، می‌توانید از خشکی و چین و چروک پوست گردن تان در آیند پیشگیری کرده و آسیب هایي که تا به حال به پوست گردن تان وارد شده را برعکس نمایید.

 

یک مکمل کلاژن بخورید
پزشک تونکس متخصصی در اساس پیشگیري از پیری، گفت: مکمل هاي کلاژن حاوی اسید هیالورونیک «hyaluronic acid» بهره گیری کنید، ترکیباتی که به پوست کمک می‌کند آب بیشتری را جذب کند و در نتیجه جوان تر دیده شود. براساس مطالعاتی که موسسه تحقیقاتی کلاژن در کیل،

 

کشور آلمان داشته هست، زنانی که یک مکمل کلاژن 2.5 گرمی، یکبار در روز به مدت 8 هفته بهره گیری می‌کردند، شاهد 20 درصد کاهش چین هاي اطراف چشم شان بودند.این خبر مسلما خبر خوبی برای پوست گردن تان هست «و هر جای دیگر که نگران چین و چروک آن هستید» پس از یک دوره آزمایشی 8 هفته اي سطح پروکلاژن شرکت کنندگان،

 

یک پیش ساز کلاژن، به میزان 65 درصد افزایش داشته هست. این یعنی، داشتن کلاژن اکثر برای حمایت از سلول هاي پوست و سفت تر شدن ظاهر پوست در طول زمان، که به معنی جوان تر به نظر رسیدن پوست گردن هم هست.

 

عرق کردن
تحقیقات اخیر دانشگاه مک مستر «McMaster» کانادا بیان میکند، ورزش می‌تواند روند پیری را معکوس کند. دانشمندان مشابه هاي پوستی از افرادی که قبلا اشخاص بی تحرکی بوده اند را گذشته و بعد از ورزش با شدت متوسط، به مدت 3 ماه و 2 بار در هفته، مورد بررسی قرار دادند.

 

رژیم تناسب اندام اخیر سن ظاهری شرکت کنندگان را کاهش داده بود. مشابه هاي درم «لایه پوست که بلافاصله زیر لایه سطحی قرار دارد» پس از ورزش ضخیم تر و انعطاف پذیر تر شده بود که هر دوی این ویژگی ها نشان دهنده جوان تر شدن پوست هست. و برخلاف درمان هاي گرانقیمت صورت، این اثرات جوان کننده، روند پیری را حتی روی پوست زیر چانه برعکس میکند.

 

پوست را با ویتامین C بپوشانید
ویتامین C فقط برای خوردن نیست، روی پوست تان هم از آن بهره گیری کنید. هنگامی که با یک مرطوب کننده ضد آفتاب همراه می‌شود، مطالعات نشان میدهد که ویتامین آنتی اکسیدان به صورت موثری میزان محافظتی کرم ضدآفتاب را دوبرابر می‌کند « پوست شما خسارت کمتری از نور آفتاب میگیرد» و تجدید سلول هاي پوست را بهبود می بخشد.

 

محققان معتقدند، این تاثیر به این علت هست که ویتامین C سیستم دفاعی طبیعی بدن در مقابل رادیکال هاي آزاد ساخت شده در اثر اشعه ماوراء بنفش را بهبود می بخشد. بئاتریس مولینا «Beatriz Molina» متخصص پوست و بنیانگذار کلینیک پوست مدیکاس «Medikas skin clinic» در انگلستان،

 

توصیه میکند رژیم هرروز گردن تان را با سرم هاي حاوی اسید ال اسکوربیک «L-ascorbic acid»، یک نوع ویتامین C که به راحتی جذب پوست شده و سبب تقویت کلاژن سازی می‌شود، شروع کنید تا پوست گردن تان حالت الاستیک خود را حفظ کند.

 

شب ها امگا بخورید
اسیدهای چرب امگا3 و امگا6 ابزاری ضروری برای ساخت طبیعی کلاژن بدن میباشند. و برترین زمان برای افزایش انها در شب هست. زمانی که به خواب می‌روید، بدن شما به سختی در حال تلاش برای بازسازی غشای سلولی و پوست شماست، از جمله پوست گردن تان که همواره در معرض آسیب هست می‌تواند از هر گونه آسیب شیمیایی یا فیزیکی که در طول روز دیده، بهبود پیدا کند.

 

اگر بعد از ساعت 6 بعد از ظهر مکمل امگای خود را مصرف کنید، بعید به نظر می‌رسد که هنگام خواب در بدن تجزیه شده و بعنوان سوخت برای عملکردهای بدن بهره گیری شود، بنابراین بدن تان می‌تواند برای ترمیم پوستی از آنها بهره گیری کند. سالاد یا ساندویچ هایي با روغن بذر کتان را برای دریافت مقداری از اسیدهای چرب امتحان کنید و غذا هاي غنی از امگا 3 مثل ماهی آب سرد یا آووکادو را بعنوان قلم اصلی غذایی هرروز تان بهره گیری کنید.

 

از آسیب هاي نور خورشید به دور باشید
به گفته آنیتا استارنهام «Anita Sturnham» بنیانگذار کلینیک نوریس «Nuriss clinic» در انگلستان، پوست تان هرروز در معرض انواع حمله هاي محیطی قرار دارد، ولی اشعه هاي ماورا بنقش خورشید «UVA/UVB» بزرگ ترین عامل ایجاد آسیب هاي پوستی توسط رادیکال هاي آزاد میباشند.

 

این آسیب ها برگشت ناپذیر بوده و روند پیری را تسریع می‌کند، این امر به صورت خاص روی گردن تاثیر بیشتری میگذارد چون تقریبا همۀ وقت} در معرض نور خورشید هست« گرچه این اتفاق در کشور جمهوری اسلامی ایران به علت حجاب خانم ها کمتر هست».

 

گذشته از اینکه از خانه خارج شوید، از یک ضد آفتاب با حداقل، SPF30 یا اکثر که در مواد تشکیل دهنده آن از روی و تیتانیوم نام برده شده باشد، بهره گیری کنید. این دو ماده معدنی به صورت فیزیکی از پوست تان در مقابل اشعه هاي UVA/UVB محافظت می‌کنند.

 

از یک پاک کننده قوی تر بهره گیری کنید
اجازه دادن به به سلول هاي مرده پوست برای اینکه مدت طولانی روی سطح پوست بمانند، به طور طبیعی باعث پیرتر نشان دادن پوست می‌شود و از آنجایی که ما تمایل کمتری به شستن پوست زیر چانه داریم، اغلب پوست گردن نادیده گرفته شده و پیرتر به نظر می‌رسد.

 

جایگزینی سلول هاي پوست این ناحیه را با تکنیک هاي لایه برداری پوست ملایم سرعت بخشید. بعنوان یک راه حل در دسترس توصیه می‌کنیم، از براش هایي که سلول هاي مرده پوست را جدا میکنند و از پاک کننده آرایشی قوی که حاولی اسید گلیکولیک «glycolic acid» هست و می‌تواند به آرامی سطح پوست را لایه برداری کند، بهره گیری کنید.

 

در زمان خواب پوست تان را سوپرشارژ کنید
حالا که پوست تان را لایه برداری کردید، پوست تان به راحتی قادر به جذب مواد بی نظیر ضد پیری برای گردن تان خواهد بود، یعنی رتینول. رتینول به از بین رفتن منافذ، بهبود کلاژن سازی، کاهش خطوط ریز و چین و چروک کمک کرده و جایگزینی سلولی را سرعت بخشیده و لک هاي پوستی را کاهش میدهد.

 

با این حال رتینول به نور خورشید واکنش نشان داده و میتواند قابلیت دفاعی پوست در مقابل آثار خراب کردن کلاژن اشعه هاي UVA/UVB را اگر در طول روز مصرف کنید، تضعیف کند. بنابراین از کرم شب که حاوی رتینول باشد، گذشته از خواب بهره گیری کنید.