پارس ناز پورتال

بهترین روش ها برای سفت کردن پوست صورت |درمان خانگی سفت‏ کردن پوست صورت

بهترین روش ها برای سفت کردن پوست صورت |درمان خانگی سفت‏ کردن پوست صورت

بهترین روش ها برای سفت کردن پوست صورت 

اگر افزایش وزن داشتید و حالا وزن خودرا کاهش داده و با شل شدن پوست مواجه شده اید نگران نباشید شما می توانید دوباره پوست خودرا سفت کنید. بعد از رژیم هاي سخت کاهش وزن، اتفاقی که در بدن مان میوفتد شل شدگی و افتادگی پوست صورت و بدن است. در این جا 7 پیشنهاد برای پیشیگری از شل شدگی و افتادگی پوست رابه شما معرفی میکنیم.

 

هنگامیکه کاهش وزن با شدت صورت می گیرد، پوست شما زمان لازم را برای انطباق با شکل جدید بدن ندارد. برای پیشگیری از این اتفاق، شما نیاز به تعقیب رژیم هاي غذایی متعادل به همراه ورزش هاي خاص دارید. در این جا 7 پیشنهاد موثر برای پیشگیری از شل شدن پوست بعد از کاهش وزن معرفی شده است.

 

سفت کردن پوست بعد از رژیم با خوردن آلوئه ورا

آلوئه ورا یکی از بهترین مرطوب کننده ها و شفا دهنده هاي پوست آسیب دیده است. آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و موادمعدنی موجود در آن برای التیام پوست شل شده شکم و بازوها بسیار موثرند. ماساژ با ژل آلوئه ورا هم همین خاصیت را دارد.

 

سفت کردن پوست بعد از رژیم با انجام ورزش هاي قدرتی

برای تقویت بافت هاي هم بند پوست و به دست آوردن عضله، تمرین هاي قدرتی انجام دهید. یکی از مفیدترین تمرینها وزنه زدن است.

 

سفت کردن پوست بعد از رژیم با مصرف مواد غذایی کلاژن دار

برای از بین بردن پوست شل شده بعد از کاهش وزن، مواد مغذی را باید مصرف کنید که به تولید کلاژن و آلاستین کمک می کنند. این غذاها عبارتند از محصولات سویا، لوبیا، هویج، خربزه، ماهی سالمون، ماست، گردو و …

 

سفت کردن پوست بعد از رژیم با مصرف پروتئین کافی

بهترین گزینه هاي غذایی برای سفت شدن پوست بعد از کاهش وزن، پروتئین است ضمن این‌که به کاهش وزن موثر نیز کمک می کند. بهترین گزینه هاي غذایی سرشار از پروتئین عبارتند از ماهی سالمون، گوشت بوقلمون، تخم مرغ، جو و اسفناج.

 

سفت کردن پوست بعد از رژیم با نوشیدن آب زیاد

نیاز نیست که شما حتماً 8 لیوان آب در روز بنوشید. فقط کافیست خودرا هیدراته نگه دارید. نوشیدن مایعات هر نیم ساعت یک‌بار بهترین کاری است که می توانید انجام دهید. اگر از نوشیدن آب خسته شده اید، چای یا آب میوه هاي سالم را امتحان کنید. هیدراته ماندن بهترین راه برای ترمیم پوست است.

 

سفت کردن پوست بعد از رژیم با طناب زدن

شما باید باوجود شل شدن پوست بعد از کاهش وزن، حتماً ورزش کنید. طناب زدن یکی از بهترین گزینه هاي ورزشی است و به تقویت ماهیچه ها کمک می کند. بهتر است طناب زدن رابه تدریج شروع کنید. مثلاً دو تایم 15 دقیقه اي در روز.

 

سفت کردن پوست بعد از رژیم با نوشیدن چای دارچین و عسل

یک روش موثر برای سرعت بخشیدن به سوخت و ساز بدن است و منجر به تقویت ماهیچه ها و پوست نیز می شود. 30 دقیقه قبل از صبحانه این نوشیدنی را بخورید تا به ترمیم پوست شل شده کمک کنید.

بهترین روش ها برای سفت کردن پوست صورت |درمان خانگی سفت‏ کردن پوست صورت

قرار دادن یخ روی صورت در کشور های آسیا بسیار رایج است.اکثر ما می دانیم که مردم کشور کره جزو گروهی از مردمان هستند که بیشتر به طب‌هاي سنتی تمایل دارند و تا جاییکه ممکن است سعی میکنند از این روش‌ها سلامتی خودرا تضمین کنند.شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید عده اي از هنرپیشه‌هاي

 

کره‌اي برعکس هنرپیشه‌هاي سینمای تجاری بجای انجام کارهای هزینه‌دار و خطرناک سعی میکنند با قرار دادن یخ روی صورت‌هاي خود به پوستی زیبا و شفاف دست پیدا کنند.یک نکته جالب دیگر دراین است که این روش از دوران باستان وجود داشته و روش استفاه از یخ در دوران باستان توسط زنان استفاده می‌شده که تا به امروز برای داشتن پوستی جوان ادامه دارد.

 

با خستگی خداحافظی کنید
تا به حال شده برای یک قرار مهم کاری یا هر مسئله مهم دیگری سعی کنید به خواب نروید تا صورت‌تان ورم نکند؟ اما بجای این‌که صورت‌تان ورم نکند در مقابل چهره‌اي خسته و کسل پیدا می کنید که این حالت زیاد تفاوتی با صورت ورم کرده ندارد.از قدیم رسم بر این بوده است که بعد از بیدار شدن صورت خودرا بشوییم

 

و این عادت را مادران سعی می کنند از همان کودکی به ما بیاموزند، میدانید چرا؟ چون زدن آب خنک حال‌تان را جا می‌آورد، اما بهتر است این نکته را هم اضافه کنیم که طبق معمول صبح‌ها یا هر زمانی که دراز کشیده‌اید مایعات داخل بدن به گردش در می آیند بهمین علت صورت شما صبح ورم میکند.

 

شما با روش یخ درمانی میتوانید از این پس ورم صبحگاهی‌تان را بدون استفاده از محول‌هاي شیمیایی کاهش دهید.این روش بعد از دوش آب گرم نیز تاثیر گذار است.به خاطر داشته باشید که این روش موقتی است، با این حال پوست شما پس از استفاده از یخ روشن‌تر بنظر می رسد.

 

قبل از یخ درمانی باید بدانید
قبل از هرچیز از گذاشتن مستقیم یخ روی صورت جدا خوداری کنید زیرا اینکار باعث پارگی مویرگ‌هاي زیر پوستی میشود.پس برای پیشگیري از پارگی مویرگ‌ها بهترین شیوه این است که یخ را در پارچه‌اي لطیف بپیچید.دومین نکته این است که یخ رابه صورت ثابت روی پوست خود نگه ندارید بلکه به صورت مورب آنرا روی پوست

 

به آرامی ماساژ دهد.برای انجام یخ درمانی باید صورت‌تان تمیز و بدون آرایش باشد زیرا وجود هرنوع کرم یا مواد آرایشی مانع از این میشود که یخ‌درمانی تاثیر خودرا داشته باشد.همچنین یخ باعث میشود تا پوست خیس شود، اما بهتر است پوست را بدون استفاده از حوله و به صورت طبیعی بگذارید خشک شود و بعد ازآن برای پیشگیری از حالت کشسانی پوست

 

از یک مرطوب‌کننده استفاده کنید.با این حال فکر نکنید انجام هر روزه اینکار تاثیرگذاری بهتری خواهد داشت زیرا در هر چیزی که افراط وجود داشته باشد بجای تاثیر مثبت ممکن است تاثیری منفی برجای بگذارد، پس بهتر است برای داشتن پوستی که درخشندگی طبیعی داشته باشد حداقل دوبار در هفته به مدت ۱۵ دقیقه اینکار را انجام دهید.

 

همیشه یخ نقش کاربردی ندارد
این روش برای همه ی افراد مناسب نیست.چنانچه‌پوست بسیارحساسی دارید یا رگ‌هاي شما به سطح پوست نزدیک است یا از تماس آب سرد اذیت میشوید این روش بشما توصیه نمی شود.پس بهتر است روشی متناسب با وضعیت پوست خود انتخاب کنید.اگر می خواهید بدانید که آیا این روش برای‌تان مناسب است؛ باید به رنگ پوست خود بعد از یخ درمانی دقت کنید.اگر بعد از یخ درمانی پوست‌تان رنگ خوب و سالمی «مانند سرخی که پس از پیاده‌روی بر سطح پوست نمایان می شود» پیدا کرد این روش می تواند برای شما مناسب باشد.

 

این روش معجزه میکند
پس همانگونه که گفته شد استفاه از این روش به پوست طراوت و انعطاف‌پذیری می‌بخشد و روش سالمی برای پیش گیری از چین و چروک است.اما شاید دانستن این موضوع برای‌تان جالب باشد که یکی از راهکارهای سنتی برای تمیز کردن پوست استفاده از روغن زیتون یا عسل است که بعنوان محلول پاک‌کننده صورت استفاده میشود که کثیفی و آلودگی را از روی پوست برمی‌دارد، اما بعد از اینکار منافذپوست باز میشوند، اگر با یخ شست‌وشو دهید، منافذ بسته شده پوست را درحالت خوبی نگه می‌دارد.

 

با یخ‌درمانی مخالفم

یخ از دیرباز بین مردم به خصوص ایرانیان دارای اهمیت بسیاری بوده است، چرا که کاربرد و فواید زیادی دارد.بعنوان یک مسکن موضعی در مواقعی که ناحیه اي ازبدن دچار خارش می شود، مورد استفاده قرار میگیرد.به علاوه در زمان‌هایي که افراد دردی در ناحیه‌اي ازبدن خود دارند و به خاطرشرایط خاصی مثل بارداری نمی توانند

 

از مسکن‌هاي دارویی استفاده کنند، یخ میتواند دراین مواقع یک ماده کمک‌کننده باشد؛ به خصوص برای کاهش دندان درد هم می توان روی این قطعه مکعبی شکل حساب کرد.به علاوه برای عده اي از خون ریزی‌هاي سطحی مثل خون دماغ هم موثر است اما درمورد پوست و جوان نگه داشتن آن در طب سنتی بیشتر با تاثیرات آب سرد موافق هستند تا یخ.

 

علمای این طب همچنین به افراد عادی که مشکل خاصی ندارند، توصیه می کنند با آبی که کمی از دمای بدن سردتر است دوش بگیرند همچنین ورزشکاران بعد از ورزش برای چند ثانیه باز هم متذکر میشوم، برای چند ثانیه در آب بسیار سرد به بیان دیگر یخ، بدن خودرا قرار دهند زیرا اینکار باعث تقویت عضلات آن ها میشود

 

اما در مورد ماسک‌هاي یخی باید گفت افراد موقع استفاده از این روش، نباید بطور مستقیم از یخ استفاده کنند زیرا آن ناحیه ممکن است دچار سوختگی با یخ شود و همانگونه که در متن ذکر شده است باید یخ را در حوله یا پارچه لطیفی قرار داد اما در مورد اثر یخ برای زیبایی باید به این نکته توجه داشت که برای هر فرد مطابق با شرایط پوستی و فیزیولوژیکی که دارد باید تصمیم‌گیری شود.

 

بعنوان مثال افرادی که خونرسانی خوبی دارند زیاد نیازی به این روش « ماسک یخی » نداشته یا افرادی که دچار کم خونی هستند هم این روش برای‌شان موثر نخواهد بود زیرا خون زیادی در آن ناحیه وجود ندارد که عاملی باعث جهشش شود.گاهی اوقات در شرایط نرمال به یک عامل تقویت‌کننده برای خونرسانی احتیاج داریم که این روش می تواند یکی از گزینه‌ها باشد.با این حال فراموش نکنید که باید در دوره‌هاي کوتاه‌مدت از این روش استفاده کنید.

بهترین روش ها برای سفت کردن پوست صورت |درمان خانگی سفت‏ کردن پوست صورت

میوه‌ها آبرسانی طبیعی‌اند

از بحث یخ که بگذریم وارد بحث میوه‌ها میشویم.هر میوه‌اي دارای طبع‌هاي مختلف است، بعنوان مثال میوه‌هایي با طعم ترش که روی پوست طلا می شوند « در طب سنتی به روش ماسک‌گذاری، طلا گفته می شود» خاصیت لایه‌برداری دارند؛ درحالی که وقتی به صورت یخ‌زده روی پوست قرار میگیرند،

 

اثرلایه برداری‌شان کمتر میشود، مثل آب پرتقال که دراین شرایط بیشتر تاثیر آبرسانی و تقویت‌کنندگی «به واسطه ویتامین‌هاي داخل میوه» را دارد.همچنین میوه‌هایي با طبع گرم به تنهایی برای رطوبت‌رسانی و جلوگیري از چین و چروک کاربرد زیادی ندارند و شاید اثر دیگری داشته باشند اما دراین زمینه نقش تاثیرگذاری ندارند.

 

برای از بین بردن چین و چروک‌هاي پوست که بیشتر از طریق رطوبت و آبرسانی صورت می گیرد، میوه‌هایي با طبع سرد مثل خیار، گوجه‌فرنگی و …موثر هستند.به علاوه برخی ازمیوه‌ها مثل هلو یا گلابی داخل‌شان دارای ذرات‌ریزی است که برای لایه‌برداری یا تمیز کردن پوست می توانند، مفید باشند و برای مثال افرادی که بدن‌شان در اثر آفتاب گرفتگی دچار پوسته پوسته شده باشد از این میوه‌ها برای تسریع بهبودی می توان استفاده کرد.

 

ماسک یخی گلابی

آب یک گلابی رسیده را بگیرید و سپس با آب‌معدنی مخلوط کنید ودر قالب یخ بریزید.به مدت ۲۰ دقیقه یا تا زمانی که یخ آب میشود آنرا روی پوست ماساژ دهید.این ماسک برای پوست‌هاي چرب و افرادی که منافذ پوستی انها واضح و نازیبا شده بسیار مفید است.همچنین از آب پرتقال هم می توانید برای رفع این مشکل استفاده کنید.

 

ماسک یخی انار

آیا دیده‌اید برخ از افراد صورت‌شان یک گلگونی خاصی دارد که زیبایی چهره‌شان را دو چندان میکند.اگر می خواهید مثل این افراد شوید بهتر است آب انار رابا آب مخلوط کنید ودر قالب یخ بریزید و پس از یخ زدن آنرا روی پوست خود ماساژ دهید.

 

ماسک یخی هلو

شاید صورتش مثل هلو شده است را بارها و بارها شنیده‌اید؛ شما می توانید با ماسک یخ آب هلو پوست خودرا آبرسانی و تقویت کنید.بعد از مدتی هر کس با دیدن شما این جمله را برزبان خواهد آورد.

 

ماسک‌هاي یخی گیاهی

اگر پوستی خشک دارید بهتر است ابتدا از طریق جوشاندن جعفری و نعناع عصاره انها رابه دست بیاورید و بعد از خنک شدن عصاره آنرا در قالب یخ بریزید و سپس روی پوست ماساژ دهید.همچنین عصاره گل بابونه برای از بین بردن جوش‌ها می تواند موثر باشد.

 

بنوشید و بخورید سپس ماساژ دهید

توصیه برخی پزشکان این است که اگر می خواهید از طریق یخ دمنوش‌ها یا یخ‌هاي میوه‌اي مشکلات پوستی خودرا برطرف کنید یا پوستی شفاف و با طراوت داشته باشید؛ حتماً همراه با استفاده از این ماسک‌ها، میوه‌ یا دمنوش استفاده شده در ماسک را بخورید یا بنوشید تا تاثیرش بیشتر از پیش شود.بعنوان مثال اگر از ماسک یخ آب گلابی استفاده میکنید، مقداری از آب گلابی را بدون مخلوط با آب بنوشید ودر کنارش قالب یخی گلابی را روی پوست خود ماساژ دهید.

 

دمنوش‌هاي یخی را تجربه کنید

همانطور که گفته شد یخ به تنهایی می تواند تاثیر مثبتی مثل پیشگیري از چین و چروک یا درخشندگی طبیعی برای پوست داشته باشد اما اگر این مکعب‌هاي کوچک آبی رابا مواد‌هاي دیگری مثل دمنوش‌هاي گیاهی « بابونه، چای سبز، گل سرخ، گل گاوزبان و…»یا تکه‌هاي میوه « هلو، پرتقال و…» مخلوط کنید، می توانید عده اي از مشکلات دیگر پوستی

 

مثل آکنه یا جوش‌ها و…را هم درمان کنید.به‌عنوان مثال چکیدن چند قطره آبلیمو یا آب دمنوش‌هایي مثل چای سبز یا گل بابونه باعث از بین رفتن خشکی پوست و کاهش روند پیری پوست میشوند.

 

بهترین روشها برای سفت کردن پوست صورت |درمان خانگی سفت‏ کردن پوست صورت