پارس ناز پورتال

بهترین روش ها برای مراقبت از مفاصل بدن

بهترین روش ها برای مراقبت از مفاصل بدن

بهترین روش ها برای مراقبت از مفاصل بدن 

اگر مفاصل بدن شما دچار بیماری در آینده شود مربوط به سبک زندگی نادرست در زمان امروزی است که باید کنار گذاشته شوند.ورم، درد و دشوارشدن فعالیت‌هاي‌تان را نمیتوانید نادیده بگیرید. آرتریت یا التهاب مفاصل، بیماری‌اي نیست که بعد از دچارشدن به آن، ساده از کنارش بگذرید یا بدون ایجاد تغییر در زندگیتان با آن بسازید؛

 

بیماری دردناکی که توان شما را برای تعداد زیادی از فعالیت‌هاي روزانه کمتر میکند و از مشکلات شایع در سلامت آدم‌هاي عصر ماست. مشکلی که عده اي از متخصصان میگویند با روش‌هایي که در ادامه آورده‌ایم، میتوان از دچارشدن به آن پیش گیری کرد.

 

سیستم گوارشی سالم

اگر مراقب فعالیت سیستم گوارشی بدن تان باشید، احتمال دچارشدن‌تان به التهاب مفاصل یا آرتروز کمتر میشود. باکتری‌هایي که در روده شما زندگی می کنند، نه تنها از مغزتان در برابر ابتلا به زوال عقل محافظت می کنند، بلکه مفاصل شما را هم سالم نگه‌می‌دارند. پس اگر به سندرم روده تحریک‌پذیر یا دیگر بیماری‌هاي گوارشی دچار هستید،

 

به شکل جدی برای درمان‌کردن‌شان قدم بردارید. اگر شما بتوانید روده‌هاي‌تان را سالم نگه‌دارید، احتمال دچارشدن‌تان به تعداد زیادی از بیماری‌هاي دوران میانسالی و پیری کمتر می شود.

 

عضلات نیرومند

اگر بتوانید با ورزش و انتخاب الگوی غذایی سالم، عضلات‌تان را قوی نگه‌دارید، مفاصل‌تان سالم می مانند. مفاصلی که مجبورند بار عضلات ضعیف و ناتوان رابه دوش بکشند، بیشتر در دسترس دچارشدن آرتریت هستند و احتمال دچارشدن‌شان به بیماری‌هاي التهابی بیشتر میشود. گذشته از این، اگر مراقب افزایش وزن‌تان باشید و نگذارید که مفاصل‌تان بار سنگین چربی‌هاي اضافه را تحمل کنند، کمتر احتمال دارد که گرفتار آرتروز و عوارض ناشی ازآن شوید.

 

رژیم غذایی ضدالتهاب

خورد و خوراک‌تان تا اندازه زیادی بر سالم‌ماندن بافت‌هاي بدن شما تاثیر میگذارد. اگر بیشتر ماست بخورید، انواع کلم رابه رژیم غذایی‌تان وارد کنید و ماهی و آجیل هم پایه ثابت سبدغذایی شما باشد، احتمال دچارشدن‌تان به آرتروز، کاهش پیدا می کند.

 

ورزش‌هاي تمرکزی-کششی

ورزش‌کردن، به حفظ سلامت بدن کمک می کند اما برای این که احتمال ابتلای‌تان به بیماری‌هاي اجدادی‌تان کمتر شود، باید بدانید که چه نوع ورزشی انجام دهید. اگر درخانواده شما، سابقه ابتلا به آرتریت وجود داشته است، بهتر است بجای بدن‌سازی، سراغ یوگا، پیلاتس یا تای‌چی بروید. ورزش‌هاي تمرکزی-کششی، میتوانند احتمال دچارشدن‌تان به این بیماری را کمتر کنند.

 

تشخیص به‌موقع

اگر بجای انکارکردن نشانه‌هاي ابتلا به این بیماری، انها رابه موقع شناسایی کنید و درمان را در مراحل ابتدایی بیماری شروع کنید، مفاصل‌تان کمتر آسیب می بینند. درصورتی که در زمان مناسب، سراغ فیزیوتراپی و دیگر درمان‌هاي علمی بروید، احتمال این که درد و التهاب ناشی از آرتروز، فعالیت‌هاي روزانه شما را مختل کند، کمتر می شود.

 

کلسیم‌درمانی

مصرف به‌ اندازه کلسیم و ویتامین دی، نه تنها به حافظ سلامت استخوان‌هاي‌تان کمک می کند، بلکه مفاصل شما را هم سالم نگه می‌دارد. محققان میگویند افرادی که به کمبود کلسیم و ویتامین دی دچار نیستند، کمتر گرفتار آرتریت می شوند و بیماری‌هاي التهابی، کمتر مفاصل آن ها را نشانه می گیرد.