پارس ناز پورتال

بهترین فست فودها را در منزل درست کنید

مجموعه : آموزش آشپزی
بهترین فست فودها را در منزل درست کنید

بهترین فست فودها را در منزل درست کنید 

شما میتوانید فست فودهای سالم و خوشمزه رابه اسانی در خانه هم درست کنید و از طعم آن حسابی لذت ببرید. امروز بشما بهترین فست فودهای خانگی را آموزش می‌دهیم. وقتی صحبت از فست فود به میان می‌آید سریع تصویری از یک غذای چرب و چیلی پر از سوسیس و کالباس جلوی چشممان نقش می بندد و وجدانمان به درد می‌آید که اینها غذا هاي سالمی نیستند و جز ضرر برای بدن چیز دیگری به ارمغان نمی آورند .

 

اما همه ی میدانیم که دلیل مضر بودن فست فودها استفاده از سوسیس کالباس‌هاي نامعتبر و پرادویه و استفاده مکرر از روغن برای سرخ کردن است. ما هم که تمام سعی مان را میکنیم که مواد اولیه را معتبر و سالم تهیه کنیم، پس می‌توانیم مجوز پخت فست فود خانگی را همین جا صادر کنیم تا هم دل خودمان خوش شود، هم دل بچه هایمان که مدتهاست به خاطر سخت گیری هاي ما کمتر اجازه دارند لب به فست فود بزنند شاد می‌شود.

 

در این جا با 20 نوع فست فود که با سوسیس و کالباس سالم آماده می‌شود آشنا می شوید. میتوانید از سوسیس و کالباس خانگی استفاده کنید.

 

1 » سالاد پاستا و سوسیس

بهترین فست فودها را در منزل درست کنید

برای آماده کردن این سالاد ابتدا باید یک بسته 500 گرمی پاستای فرمی رابه روش معمول در آب جوش بریزید و وقتی نرم شد آنرا در آب کش بریزید. دیگر مواد مورد استفاده دراین سالاد عبارتند از دو و نیم پیمانه سوسیس پخته خرد یا ورقه شده، یک و نیم پیمانه خیار شور ریز شده، 1 پیمانه ذرت پخته یا کنسروی، 1 پیمانه زیتون حلقه شده و سه چهارم پیمانه جعفری خرد شده است.سس این سالاد مایونز، آب لیمو، نمک و فلفل است. بهتر است قبل از سرو مدتی در یخچال بماند تا خنک و مزه‌دار شود.

 

2 » قارچ شکم پر با گوشت و سوسیس

بهترین فست فودها را در منزل درست کنید

یک شماره پیاز را ریز خرد کنید ودر تابه‌اي با روغن تفت دهید. 200 گرم گوشت چرخ کرده را هم با کمی زردچوبه، نمک، فلفل به آن افزوده و سرخ کنید. حالا دو شماره سوسیس را خرد کنید و به تابه بیفزایید.درصورت تمایل کمی پودر آویشن به مواد اضافه کنید. نصف فلفل دلمه‌اي خرد شده و سه قاشق رب گوجه‌فرنگی هم بریزید و بعد از افزودن کمی آب، در تابه را بگذارید. یک کیلو قارچ درشت را بشویید و دم‌شان را جدا کنید. دمهای قارچ را هم خرد کنید و به مواد داخل تابه بیفزایید.

 

وقتی مایه بدون آب شد، آنرا از روی حرارت بردارید تا خنک شود. مایه خنک شده را داخل شکم قارچها بریزید. روی انها رابا کمی پنیر پیتزای رنده شده پر کنید و روی قارچها رابا کمی روغن یا روغن زیتون چرب کنید. انها رابه مدت 20 دقیقه تا نیم ساعت در فر از پیش گرم شده با دمای 180 درجه سانتیگراد حرارت دهید.

 

3 » بوریتوی مکزیکی

بهترین فست فودها را در منزل درست کنید

در تابه‌اي 3 قاشق روغن زیتون بریزید. 1 پیمانه کرفس خرد شده، 1 پیمانه سوسیس خانگی خرد شده، 1 شماره پیاز و نصف یک فلفل دلمه‌اي خرد شده را در آن تفت دهید. 3 حبه سیر، کمی ادویه «پودر زیره و پودر تخم گشنیز»، نمک و فلفل را هم بریزید.

 

بعد 2 پیمانه لوبیا چیتی پخته و 2 شماره گوجه‌فرنگی خرد شده را هم اضافه کنید. حرارت را زیاد کنید تا مایه غلیظ و سس‌دار شود. کمی گشنیز خرد شده هم بیفزایید. مقداری از مواد را تا داغ است، روی نان لواش یا پیتا بریزید و رویشان کمی پنیر چدار رنده شده بپاشید. بعد از لوله کردن نان، ساندویچ را سرو کنید.

 

4 » کوکوی سیب زمینی با سوسیس

بهترین فست فودها را در منزل درست کنید

3 شماره سیب‌ زمینی را آب‌پز و بعد نگینی خرد کنید. در تابه‌‌اي کمی روغن بریزید. 1 شماره پیاز خرد شده و 1حبه سیر له شده را در روغن تفت دهید. بعد سه شماره سوسیس کوکتل حلقه شده اضافه و سرخ کنید. تابه را از روی حرارت بردارید و کناری بگذارید تا خنک شود. در کاسه‌اي 5 شماره تخم‌مرغ بشکنید و با چنگال هم بزنید.

 

نمک، فلفل و ادویه دلخواه بیفزایید و به هم زدن ادامه دهید. سیب زمینی، سوسیس و پیاز خنک شده رابه تخم مرغها اضافه کنید و خوب هم بزنید. فر رابا دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید. تابه‌اي بی‌دسته را روی حرارت ملایم بگذارید.3 قاشق روغن زیتون در تابه بریزید تا داغ شود. مایه کوکو را در تابه بریزید و سطح آنرا صاف کنید. روی آن یک پیمانه پنیر فتای خرد شده بریزید ودر فر به مدت نیم ساعت حرارت دهید.

 

5 » سوپ کوکتل پنیر و سبزیجات

بهترین فست فودها را در منزل درست کنید

1 پیمانه لوبیا سفید را یک شب تا صبح خیس کنید و چند بار آب آنرا عوض کنید. انها رابا مقدار مناسبی آب در زودپز بپزید. به اندازه 2 پیمانه اسفناج را پاک کنید و بشویید و نواری درشت خرد کنید. یک پیمانه برگ کلم را هم بهمین صورت آماده کنید.در قابلمه‌اي کمی روغن زیتون بریزید و روی حرارت بگذارید. 300 گرم کوکتل پنیر حلقه‌اي بریده شده را در روغن تفت دهید تا رنگشان تغییر کند. بعد انها را بیرون آورده و کناری بگذارید. یک دسته پیازچه خرد شده، کلم و اسفناج را هم بریزید و تفت دهید تا نرم شوند.

 

حالا به قابلمه 4 پیمانه آب مرغ اضافه کنید. وقتی سوپ جوش آمد، نمک و ادویه‌جات رابه همراه سوسیس و لوبیای پخته به سوپ اضافه کنید. سوپ جا افتاده و آماده را داغ سرو کنید.