پارس ناز پورتال

بهترین مدیتیشن برای شما پیاده روی است

بهترین مدیتیشن برای شما پیاده روی است

بهترین مدیتیشن برای شما پیاده روی است 

مدیتیشن ورزش روح و ذهن است که منجر به سلامت جسم نیز می گردد و پیاده روی می تواند بهترین مدیتیشن برای شما باشد. تا کنون همه ما چیزهای زیادی درباره فواید مدیتیشن شنیده ایم. کاهش دهنده اضطراب و نگرانی، بهبود عملکرد ایمنی بدن و کاهش درد. اخیرا دانشمندان دریافته اند که مدیتیشن می تواند سلول های خاکستری مغز را افزایش دهد

 

و در نتیجه باعث بهبود حافظه، پایداری احساسی و رفتارهای خردمندانه می شود. مدیتیشن تمرینی شگفت انگیز است اگر بتوانید از آن بهره کافی را ببرید.مشکل اینجاست که همه ما از عهده مدیتیشن بر نمی آییم. نشستن و تمرکز روی تنفس برای بعضی از ما کارایی چندانی ندارد. زیرا هم ایجاد سکوت و آرامش درونی برایمان ممکن نیست

 

و هم به دلیل محیط شلوغی که در آن هستیم امکان آرامش و سکوت بیرونی هم وجود ندارد.بنابراین وقتی دیدم این روش ها برای من امکان پذیر نیست به پیاده روی رفتم. البته نه همین پیاده روی معمولی. ۶ روز پیاده روی طولانی. هیچ کاری به جز تفکر انجام نمی دادم. درست بر خلاف مدیتیشن.

 

قانون مدیتیشن این است که ذهن را کاملا از همه چیز پاک کنیم. نکته جالب اینجا بود که ذهنم از همه چیز خالی شد. به خصوص زمانی که قدم های عمیق تری بر می داشتم و تمام تمرکزم روی گام هایی بود که برمی داشتم. بعد از چند ساعت پیاده روی

 

در حال مدیتیشن بدون گذاشتن پاها روی هم و بدون هیچ موسیقی آرام بخشی بودم.و اما تاثیراتی که پیاده روی برای من داشت و برای شما هم می تواند داشته باشد.

 

پیاده روی ذهن را پاکسازی می کند

مدیتیشن از شما می خواهد که ذهن را از همه چیز پاک کنید اما پیاده روی به طور طبیعی و اتوماتیک وار ذهن را ساکت و آرام می کند. در ابتدای پیاده روی ممکن است افکار زیادی در رابطه با کارهایی که امروز و یا در طول هفته باید انجام دهید به ذهنتان بیاید اما بعد از مدتی تمرکز شما روی ریتم گام ها و حرکاتتان جمع می شود

 

و دیگر همه حواستان را روی مسیر یا جاده ای که در آن پیاده روی می کنید متمرکز می کنید. یکی از چیزهایی که در این مسیر می تواند کمک زیادی بکند موسیقی بدون کلام است. ترانه ها ذهن را مغشوش می کنند. پیاده روی همراه با آهنگ های خوش نواز حس آرامشی به انسان می دهد که هیچ جای دیگر نمی توان آن را یافت.

 

می توان همه جا این مدیتیشن را انجام داد
برای مدیتیشن باید تنها و در یک مکان کاملا آرام بود. اما پیاده روی را همه جا می توان انجام داد. نیاز نیست از کوه ها بالا بروید یا در زمینی خالی باشید تا تتاثیر مدیتیشن را احساس کنید. من حتی می توانم در یک شهر شلوغ و پر سروصدا یک پیاده روی آرامبخش داشته باشم. مهم این است که تنها با خودتان باشید

 

حتی اگر کسی کنارتان هست. موبایل را در حالت هواپیما قرار دهید و به موسیقی گوش دهید. پیام ها، ایمیل و شبکه های اجتماعی را چک نکنید. به ذهنتان اجازه دهید تنها روی راه رفتن شما تمرکز کند نه روی فاصله ها و موانعی که در مسیرتان هست. تنها روی قدم هایی که زمین می گذارید و ریتم گام هایتان تمرکز کنید.

 

کافی است بدانید در مسیری قدم گذاشته اید و اصلا به این فکر نکنید که کجا می خواهید بروید و کی می رسید.

 

این نوع مدیتیشن بدن را به حرکت وا می دارد
یکی از مسائلی که در مدیتیشن های سنتی برای من مشکل ساز است این است که بدن بی قرار و ناآرام است. در این حالت سکون بدن دلش می خواهد حرکتی داشته باشد. بازوها درد می گیرد و ناخودآگاه دلم می خواهد پاها را دراز کنم.

 

اما در پیاده روی هیچ توجه و تمرکزی به بدن نمی شود و روی هیچ چیزی به جز ذهن تمرکز نمی شود. هنگام پیاده روی اندورفین آزاد می شود و به ذهن اجازه می دهد تا به همه چیز مثبت بنگرد.

 

پیاده روی باعث ارتباط شما با طبیعت می شود
علم ثابت کرده است که ارتباط برقرار کردن با طبیعت به طور منظم چه از طریق پیاده روی، باغداری یا محافظت از حیوانات روحیه را تقویت و استرس، نگرانی و افسردگی را کاهش می دهد. حتی اگر در شهر زندگی می کنید به پارک بروید. حتی اگر هوا هم بد باشد لذت لمس باد و باران را روی پوست تجربه کنید.

 

بودن با طبیعت هویت ما و ارتباطی که با طبیعت داریم را یادآور می شود و باعث می شود به هویت مشکلاتمان پی ببریم.

 

بین شما و مشکلاتتان فاصله ایجاد می کند
پیاده روی هم از نظر جسمی و هم از نظر ذهنی بین شما و مسائل آزاردهنده ای که در زندگی دارید فاصله ایجاد می کند. وقتی به ذهن اجازه پاکسازی می دهید و برای لحظه ای به هیچ چیزی فکر نمی کنید دید متفاوتی به مسائل پیدا خواهید کرد.

 

با خودتان تنها می شوید و بدون این که هیچ چیزی از دنیای خارج باعث حواس پرتی شما شود به مسائل فکر می کنید. بنابراین با ذهنی کاملا متفاوت به خانه بازمی گردید. ذهنی آرام تر و پاک تر و آماده شروعی دوباره.