پارس ناز پورتال

بهترین مقاصد گردشگری جذاب آفریقا را بشناسید

بهترین مقاصد گردشگری جذاب آفریقا را بشناسید

بهترین مقاصد گردشگری جذاب آفریقا را بشناسید 

در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به دیدنی ترین مکان هاي تفریحی آفریقا که پر هست از جنگل هاي جذاب و بکرترین مناطق دنیا را در خود جای داده هست. قاره آفریقا یکی از بی نظیرترین مقاصد گردشگری برای طبیعت‌گردی و بازدید از حیات‌وحش به تعداد میرود و سالانه میلیون نفر را به سمت خود جذب می‌کند.

 

این قاره سیاه اضافه بر بیابانهای وسیع، کوهستان و دشت‌هاي پهناور، رودخانه ها و دریاچه هاي شگفت‌انگیزی نیز دارد که لذت سفر به آن را دوچندان میکنند. آب هاي آفریقا تلفیقی از زیبایی، وحشی‌گری و آرامش میباشند و حسی عجیب و دوست‌داشتنی به گردشگران منتقل میکنند.

 

به همین دلیل، احتمالا برایتان دیدنی باشد تا با ۱۰ مقصد تفریحی و ماجراجویانه آبی در آفریقا آشنا شده و بیشتر از پیش در مورد گنجایش هاي گردشگری این قاره اطلاعات کسب کنید.برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم تا ادامه مقاله را از نظر بگذرانید.

 

قایقرانی در رودخانه چوب «Chobe» – نامبیا و بوتسوانا

بهترین مقاصد گردشگری جذاب آفریقا را بشناسید

دشت سیلابی رودخانه چوب، بزرگترین اقامتگاه فیل ها در دنیا هست بطوری که حدود ۱۲۰ هزار راس جانور در مراتع سرسبز این منطقه به تغذیه و چِرا مشغول میباشند.برای رسیدن به این دشت سرسبز و جذاب، رفتن از مسیر رودخانه هست برترین انتخاب به تعداد می‌رود. برای این منظور، قایق هاي تفریحی لوکس و ویژه اي در منطقه وجود دارد که با پرداخت مبالغی میتوانید از این سفر ماجراجویانه نهایت بهره گیری را ببرید.

 

این قایق ها به سمت بالای رودخانه حرکت کرده و به پارک ملی چوب می‌رسند و شما می‌تواند دو یا سه شب در کلبه هاي مستقر در آن جا اقامت داشته باشید. گرچه با قایق هاي مسافربری هم میتوانید برای بازدید از حیات وحش بالای رودخانه بهره گیری کنید.

 

رفتینگ در باتوکا گورج – زامبیا و زیمباوه

بهترین مقاصد گردشگری جذاب آفریقا را بشناسید

آبشار ویکتوریا آبشاری هست طبیعی در جنوب قاره آفریقا که بر روی رودخانه زامبزی و بر روی خط مرزی زامبیا و زیمبابوه قرار گرفته هست. امتداد این آبشار به باتوکا گورج میرسد که بزرگترین شکاف در پوسته زمین هست و زامبیا و زیمباوه را از یکدیگر جدا می‌کند.

 

این منطقه با بیش از ۳۰ تند آب یکی از خروشان ترین سایت ها برای رفتینگ به تعداد می‌رود. باتوکا گورج، برترین رودخانه برای ماجراجویان هست و می‌توانید آدرنالین خالص را آنجا تجربه کنید.تورهای مسافرتی این منطقه از یک تا ۷ روز ادامه دارند و آن هایي که طولانی تر میباشند به نهایت به آبشار موئمبا می‌رسند.

 

کایاک سواری در نیل – اوگاندا

بهترین مقاصد گردشگری جذاب آفریقا را بشناسید

در سال هاي جدید، محل تلاقی رودخانه نیل و رودخانه ویکتوریا در اوگاندای مرکزی، محل اجتماع دوستداران ورزش کایاک سواری و ماجراجویی را تشکیل داده هست. کایاک سواران میتوانند در امتداد بلند ترین رودخانه دنیا به تفریح و هیجان بپردازند.

 

این سفر ماجراجویانه از ساحل جینجا نخست شده و تا مدیترانه ادامه پیدا می‌کند. گردشگران عموما سفر ۱٫۵ روزه را برای این منظور انتخاب میکنند. اما کایاک نیل، یک سفر ۴ روزه نیز دارد که ماجراجویان حدود ۵۰ کیلومتر را به سمت پایین رودخانه سفر کرده و به جزیره هری لمون می‌رسند.

 

سفر در رودخانه کنگو «جمهوری دموکراتیک کنگو»

بهترین مقاصد گردشگری جذاب آفریقا را بشناسید

رود کنگو که با اسم «قلب ظلمات» نیز شناخته می شود پس از رود نیل بزرگ‌ترین رود آفریقا هست. طول این رود که ۴۷۰۰ کیلومتر هست و در طول مسیر خود از فلات کاتانگا عبور کرده و به اقیانوس اطلس می ریزد.

 

سفر کلاسیک این منطقه با کشتی هاي تفریحی حدود چندین هفته ادامه دارد و در طول مسیر از شهرهای ساحلی کینشاسا و کیسانگانی عبور میکند. گرچه لازم به اشاره هست که این سفر چند هفته اي مناسب همۀ نیست و فقط به کسانی پیشنهاد می شود که کاملا صبور و واقع‌گرا میباشند و میتوانند در مقابل سختی ها پایداری کنند.

 

سفر با کشتی بخار در طول رودخانه مالاوی – مالاوی

بهترین مقاصد گردشگری جذاب آفریقا را بشناسید

ام‌وی آیالا «MV Ilala»، یک کشتی بخار بازمانده از دوران فرمانروایی بریتانیا در آفریقا بر جا باقیمانده هست. این کشتی در سال ۱۹۴۹ میلادی ساخته هست و طول آن به ۵۲ متر می‌رسد.ام‌وی آیالا از سال ۱۹۵۱ میلادی بعنوان کشتی مسافربری و باربری مورد بهره گیری قرار می‌گیرد. جدید ترین نسخه آن که پنجمین نسخه ترمیم و نوسازی شده هست، در طول یک سفر ۶ روزه مسافران را از خلیج مانکی به چیلومبا میبرد.

 

در این یک هفته، این کشتی در مکان هاي گوناگون توقف دارد که یکی از آنها جزیره لیکوماست. مکانی که دیوید لیوینگستون دفتر مرکزی ماموریت خود را در آن جا راه اندازی کرد. لیوینگستون دکتر اسکاتلندی و کاشف بیشتر مناطق مرکزی و جنوبی قارهٔ آفریقاست و از او بعنوان یکی از قهرمانان ملی بریتانیا در اواخر سده نوزدهم اسم برده میشود.

 

در این کشتی که گنجایش ۴۰۰ مسافر را دارد، ۴ دسته بندی گوناگون از اسکان در عرشه گرفته تا کابین هاي خصوصی وجود دارد.

 

کروز در رود سنگال – سنگال

بهترین مقاصد گردشگری جذاب آفریقا را بشناسید

خشک شدن حاشیه غربی ساحل و صحرا در رودخانه سنگال، یک مرز آبی بین سنگال و موریتانی به وجود آورده هست. یک کشتی بخار قدیمی و فرآوری کشور فرانسه به اسم Bou El Mogdad سفری از سنت لوئیس را در حاشیه اقیانوس اطلس ممکن می سازد.

 

این سفر ۷ روز ادامه دارد و در مناطقی امثال پارک ملی پرندگان Djoudj، داگانا و پودور و … توقف دارد. این کشتی در سال ۱۹۵۰ در هلند ساخته شده و ۲۳ کابین نوین، دو سوئیت لوکس و رستوران، کافه، استخر، اتاق ماساژ و کتابخانه دارد.

 

سفر در اوکاوانگو با قایق ماکورو – بوتسوانا

بهترین مقاصد گردشگری جذاب آفریقا را بشناسید

دلتای اُوکاوانگو واقع در کشور آفریقایی بوتسوانا، بزرگ‌ترین دلتای درون‌سرزمینی دنیا هست. این دلتا با ۱۳ هزار کیلومتر مربع مساحت از آلبوم درهم‌پیچیده‌اي از تالاب‌ها، نهرها و جزیره‌ها تشکیل شده و به همین دلیل به آن لقب«رودی که هیچ‌وقت به دریا نمی رسد» را داده‌اند.

 

صدها سال هست که ماکورو «کانوهایی با تنه درخت» وسیله نقلیه اصلی بومی هاي این منطقه به تعداد میرود. این قایق ها با بهره گیری از نیزه هاي بلند چوبی در آب ها حرکت داده میشوند. مزیت این وسیله در این هست که می‌توان در سکوت و آرامش آن را به جلو رانده و به کنار حیواناتی که خیلی سریع از کنار انسان‌ها فرار می‌کنند، رسید.

 

قایقرانی در زمبزی – زامبیا

بهترین مقاصد گردشگری جذاب آفریقا را بشناسید

در پایین رود کریبا، رودخانه زمبزی کاملا رها و خروشان به سمت اقیانوس هند جریان دارد. بنابراین، برترین روش برای عبور از میان هزارتوهای رودخانه، باتلاق ها و جزایر چمنی بهره گیری از کانو «قایق هاي باریک و بدون سکان و بادبان» هست. در مسیر حرکت در این رودخانه میتوان از پارک ملی زمبزی هم دیدن کرد.

 

جذابیت این سفر این هست که گردشگران می‌توانند فیل ها را در حال آبتنی کردن از نزدیک ببینند. گرچه مواجهه با کرگدن ها تا حدی خطرناک هست زیرا بیشتر از دیگر حیوانات، آدمها را مورد حمله قرار داده اند.

 

سفر با کشتی تفریحی در رود نیل – مصر

بهترین مقاصد گردشگری جذاب آفریقا را بشناسید

سفر کردن با کشتی هاي تفریحی در امتداد بلند ترین رودخانه دنیا، یکی از هیجان انگیزترین سفرهای دریایی به تعداد میرود. پرطرفدار ترین مسیری که کشتی ها طی میکنند، بین آسوان و لاکسور هست که حدود سه روز ادامه دارد. در طول این سفر شما از معابد باستانی مصر در کمومبو، ادفو و ایسنا دیدن خواهید کرد.گرچه انتخاب اي گوناکونی برای این سفر وجود دارد که میتوانید به مد نظر یکی از آنها را انتخاب کنید.

 

سفر با قایق موتوری در باتلاق Maroantsetra – ماداگاسکار

بهترین مقاصد گردشگری جذاب آفریقا را بشناسید

باتلاق Maroantsetra در دهانه رودخانه آنتینمبالانا یکی از مقاصد گردشگری آبی در ساحل شرقی جزیره هست. سفر در این باتلاق از شهری به همین اسم و به وسیله قایق موتوری شروع شده و گردشگران میتوانند از نزدیک شاهد حیات وحش و زندگی مردم محلی در کنار رودخانه باشند.

 

سوسمارهای گوناگون در رنگ ها، اندازه ها و شکل ها را میتوانید در طول روز دیدن کنید و در شب هم شاهد جانداران دیگری امثال پستانداران کوچکی به اسم آی آی خواهید بود.