پارس ناز پورتال

بهترین مواد غذایی مناسب فصل تابستان

مجموعه : رژیم و تغذیه
بهترین مواد غذایی مناسب فصل تابستان

بهترین مواد غذایی مناسب فصل تابستان

تعدادی از بهترین و مناسب ترین غذاها ، نوشیدنی ها و میوه های فصل تابستان را در این مطلب به شما معرفی خواهیم کرد.استفاده از این مواد غذایی باعث می شود در فصل تابستان گرما زده نشوید.

 

ناصر رضایی‌پور, متخصص طب سنتی در رابطه با بخور و نخورهای فصل تابستان و راه‌های پیشگیری از بیماری در فصل بهار و تابستان، اظهار داشت: سیاهه خوراکی‌ها و نوشیدنی‌هایی که برای تابستان در پزشکی سنتی پیشنهاد داده شده نشان می‌دهد که پیشینیان ما هم از دانش تغذیه و هم از حکمت‌ها و عبرت‌های آن آگاه بودند.

 

حکمای قدیم بهترین خوراک‌های تابستانه را خوراکی‌هایی می‌دانستند ضمن برخورداری از اعتدال،‌لطافت، سبکی، طبع سرد و گرم، فرو شوینده صفرا باشد تا بتوان با اطفای حرارت و خنک کردن بدن از آسیب‌های گرمی خشکی مفرط هوا و تاثیر آن در افزایش تولید خلط صفرا جلوگیری کند.

 

غذاهای مناسب فصل تابستان

بهتر است در فصل تابستان غذاهای سنگین و غلیظ زمستانه کنار گذاشته شوند و خوراک‌های معتدل‌ و سبک تابستانه به میان سفره‌ها آید. آش‌های ساده، رقیق و کم گوشت که با آب انار،غوره و چاشنی‌های کم ترش برای فصل تابستان خوراکی مناسبی به‌شمار می‌روند.

 

نوشیدنی های مناسب فصل تابستان
    شربت سکنجبین
    شربت لیمو
    غوره
    ریواس
    انار
    نارنج
    تمبر هندی
    هندوانه
    فالوده سکنجبینی

 

میوه های مناسب فصل تابستان

میوه‌های تر می‌خوش (ترش و شیرین) همچون:
    آلو
    آلبالو
    گیلاس
    آلوچه
    توت سیاه
    سیب
    به
    کدو
    اسفناج
    خیار

نیز برای کاهش علائم آلرژی‌های تابستانه مفید هستند.

 

بهترین گوشت ها برای مصرف در تابستان
    ماهی قزل‌آلای تازه
    ماهی کیلکا
    جوجه مرغ
    جوجه خروس
    تیهو (نوعی کبک)
    گوشت بزغاله

 

بهتر است این ماهی‌ها پرورشی نباشد و با اندکی روغن کنجد آب‌پز شده باشند. همچنین جوجه مرغ، جوجه خروس، تیهو و گوشت بزغاله که با چاشنی‌های ترش تهیه شده باشند برای این فصل مناسب است.

 

منبع : فارس