پارس ناز پورتال

بهترین نژادهای سگ در تمام دنیا را بشناسید

بهترین نژادهای سگ در تمام دنیا را بشناسید

بهترین نژادهای سگ در تمام دنیا را بشناسید 

عده اي از نژادهای سگ در جهان هستند که خواهان زیادی دارند و بسیار گرانقیمت نیز می باشند که امروز بشما معرفی می کنیم. برای خرید برخی حیوانات باید هزاران دلار هزینه کرد.

 

دراین پست با نژادهایی از سگ آشنا میشوید که با قیمت‌هاي باورنکردنی خرید و فروش می شوند. این قیمت بالا می تواند به دلایلی مثلی ظاهر منحصر به فرد, هوش و استعدادی که دارند و یا نادر بودن آن‌ها باشد.

 

۱۰ – چاو چاو «Chow Chow»

این سگ که دهمین جایگاه را بین گران ترین نژادهای سگ دارد بین 3000 تا 9000 دلار «12 تا 36 میلیون تومان» قیمت دارد. این سگ نژاد باستانی چینی است که قدمت آن به 300 سال قبل از میلاد باز میگردد. چاو چاو بعنوان سگ شکاری و نگهبان استفاده می‌شده است.

 

اندازه آن متوسط است و سر بزرگ و پوزه گردی دارد و با زبان آبی-مشکی منحصر به فرد و ظاهر شبیه شیرش شناخته میشود. این سگ وفادار با ظاهر شاهانه خود یک نژاد واقعا منحصربفرد است.

 

منشا چاو چاو در اصل شمال چین است. تصور می شود نگهبانان سنگی سنتی در مقابل معابد و مکان‌هاي بودایی با الهام از این سگ ساخته شده اند. چاو چاو یکی از معدود نژادهای سگ باستانی است که هنوز وجوددارد. یکی از نویسندگان مطرح می کند که چاو چاو 2000 سال پیش در چین یا 3000 سال پیش در شمال آسیا ظاهر شده

 

و سپس به مغولستان, سیبری و سپس چین مهاجرت کرده است. برخی مورخان معتقدند چاو چاو ارتش مغول را در زمان حمله به چین و هم چنین اروپا و خاور میانه همراهی کرده است.

بهترین نژادهای سگ در تمام دنیا را بشناسید

۹ – فاروهاوند «Pharaoh Hound»

فاروهاوند سگ ملی مالت است که بین ۳ تا ۷ هزار دلار «۱۲ تا ۲۸ میلیون تومان» قیمت دارد. فارو هاند با چربی کمی که در بدنش دارد یکی از زیباترین سگ‌ها و ماهرترین جهنده ها است. بررسی DNA نشان میدهد که آن‌ها علیرغم نامشان هیچ ارتباطی با مصر باستان ندارند, هرچند یکی از افسانه‌هاي محبوب

 

آنرا از نسل سگ‌هاي شکاری مصر باستان میداند. برخی معتقدند که این نژاد شبیه تصویر سگ هایي است که روی دیوار آرامگاه‌هاي مصر باستان یافت میشود. این افسانه میگوید فارو هاوند‌ها توسط فنیقی‌ها به مالت آورده شده و ۲۰۰۰ سال است که در آن وجود دارند.

 

آن‌ها سگ‌هاي باهوش و گاهی اوقات لجباز و بسیار مستقلی هستند که دستورات تکراری خیلی زود خسته شان می کند. این سگ بطور سنتی برای شکار خرگوش در جزایر مالت استفاده می‌شده اند. فارو هاوند در نگاه اول هم ظریف و زیبا و هم نیرومند و ورزشکار بنظر میرسد. آن‌ها بدون داشتن عضلات بزرگ و حجیم, نیرومند هستند. چشمان این نژاد بادامی, تیز, هوشیار, باهوش و کهربایی رنگ است و گردن بلند و لاغر و عضلانیشان قوس ظریفی دارد.

بهترین نژادهای سگ در تمام دنیا را بشناسید

۸ – آکیتا «Akita»

سگ ژاپنی آکیتا با حداقل قیمت ۳۵۰۰ دلار «۱۴ میلیون تومان» در رده هشتم گران ترین سگ‌هاي جهان قرار دارد. آکیتا یک نژاد اشپیتز بزرگ, قوی, غالب و مستقل است که طبق معمول از غریبه‌ها کناره گیری می کند و نسبت به اعضای خانواده مهربان است. آکیتا‌ها عموما سرسخت هستند, اما از بیماری‌هاي ژنتیکی مختلفی رنج می برند و نسبت به برخی داروهای خاص حساس هستند.

 

آکیتا نژاد بزرگی از سگ است که منشا آن کوه‌هاي مناطق شمالی ژاپن است. آن‌ها پوشش دولایه کوتاه دارند که شبیه تعداد زیادی از نژادهای اشپیتز شمالی مثل هاسکی سیبری است. دو نوع آکیتا وجوددارد: آکیتای ژاپنی و آمریکایی. در بیشتر کشورها, نژاد آمریکایی آکیتا را بعنوان یک نژاد مستقل می‌شناسند. اما در کشور آمریکا و کانادا هردو را یک نژاد درنظر میگیرند. مدتی نژاد آکیتای آمریکایی را در برخی کشور‌ها با عنوان سگ ژاپنی بزرگ می‌شناختند.

بهترین نژادهای سگ در تمام دنیا را بشناسید

۷ – سگ چاینیز کِرِستد بی مو «Chinese Crested Hairless»

نژاد کرستد چینی بی مو, سگی کوچک و به خاطر ظاهرش یکی از عجیب‌ترین سگ هاست. قیمت این سگ ۵۰۰۰ دلار «۲۰ میلیون تومان» است. مانند بیشتر سگ‌هاي بی مو, چاینیز کرستد هم دو نوع با مو و بی مو دارد. این نژاد با وزن ۴.۵ – ۵.۹ کیلو گرم جزء سگ‌هاي کوچک به شمار میرود.

 

در نگاه اول دو نوع با مو و بی موی این سگ دو نژاد مختلف بنظر میرسند, اما بی مویی یک ویژگی غالب ناقص است که دریک نژاد رخ می دهد. نوع بی مو پوست نرمی شبیه انسان و موهایی در اطراف پا و دم و سرش دارد. مقدار موی بدن نوع بی مو متفاوت است. رنگ پوست نوع بی مو از گوشتی کم رنگ تا سیاه متغیر است. کرستدهای بی مو اغلب فاقد دندان‌هاي آسیای کوچک هستند, اما این نقص به حساب نمی آید.

بهترین نژادهای سگ در تمام دنیا را بشناسید

۶ – سگ ماستیف تبتی «Tibetan Mastiff»

ماستیف تبتی یک نژاد سگ تبتی بزرگ است که از فرهنگ‌هاي عشایری تبت, هند, مغولستان و نپال سرچشمه می گیرد. این نژاد یک سگ گرانقیمت است که طبق معمول بین ۵ تا ۹ هزار دلار «۲۰ تا ۳۶ میلیون تومان» قیمت دارد. اگر چه ماستیفی که به قیمت ۲ میلیون دلار «۸۰۰ میلیون تومان» در چین فروخته شد تاریخ ساز شد, اما یک سگ به تنهایی نمیتواند آنرا گران ترین نژاد سگ‌ها کند.

 

ماستیف تبتی در بیشتر قسمت‌هاي جهان یک سگ گله است بنابر این روز‌ها میخوابد تا شب‌ها هوشیار باشد. این سگ با وفاداریش شناخته می شود و هزاران سال سگ عشایر تبتی بوده و از دام‌هاي آن‌ها در برابر گرگ, پلنگ, خرس و ببر‌ها حفاظت می‌کرده است.

 

نام «ماستیف تبتی» اشتباه است. ماستیف تبتی یک ماستیف واقعی نیست. کلمه ماستیف توسط اروپاییانی که نخستین بار به تبت رفتند برای این سگ استفاده شد که به همه ی سگ‌هاي بزرگ غربی گفته میشد. نام بهتر این سگ می تواند سگ کوهستانی تبت یا سگ کوهستانی هیمالیا باشد.

بهترین نژادهای سگ در تمام دنیا را بشناسید

۵ – سگ اسکیموی کانادایی «Canadian Eskimo»

سگ اسکیموی کانادایی یکی از قدیمی ترین و کمیاب‌ترین سگ‌هاي خانگی اصیل و بومی آمریکای شمالی است. اسکیموی کانادایی یک سگ نیرومند و ورزشکار است. تعداد زیادی از آن‌ها ظاهر با ابهتی دارند و می توانند نگهبانان خوبی باشند. قیمت این سگ ۶۰۰۰ دلار «۲۴ میلیون تومان» است.

 

سگ اسکیموی کانادایی یک نژاد قطبی از سگ کار است. آن‌ها هزار سال پیش همراه با سگ گرینلند که از نظر ژنتیکی مشابه هستند, از سیبری به آمریکای شمالی آورده شدند. این نژاد اکنون در دسترس خطر انقراض قرار دارد. درسال ۲۰۰۸ تنها ۳۰۰ سگ اصیل از این نژاد وجود داشت. زمانی اینوت‌ها ازآن‌ها برای حمل و نقل در شمال کانادا استفاده میکردند

 

اما در دهه 1960 کمیاب شدند. عوامل موثر بر کاهش تعداد این نژاد شامل افزایش محبوبیت وسایل حمل و نقل برفی و شیوع بیماری‌هاي عفونی سگ‌ها بود.

بهترین نژادهای سگ در تمام دنیا را بشناسید

۴ – ژرمن شپرد «German Shepherd»

در مقام چهارم گران ترین نژادهای جهان, یک سگ باهوش و بااستعداد قرار دارد که می تواند با قیمت حداقل ۶۵۰۰ دلار «۲۶ میلیون تومان» فروخته شود. ژرمن شپرد در اصل سگ نگهبان بوده که از گله گوسفندان حفاظت می‌کرده است, اما امروزه بعنوان سگ پلیس, نگهبان, جنگ, جستجوگر و نجات با انسان همکاری میکند.

 

یک ژرمن شپرد آموزش دیده با استعداد و مهارتی که دارد میتواند بسیار ارزشمند و گرانقیمت باشد. اندازه این سگ کار آلمانی متوسط تا بزرگ است و قدمت آن به سال ۱۸۹۹ بازمی گردد. ژرمن شپرد‌ها قوی, باهوش, آموزش پذیر و مطیع هستند و اغلب در تعداد زیادی از کار‌ها از جمله همراهی با معلولین, جست‌وجو و نجات, نقش‌هاي نظامی و حتی بازیگری ترجیحا از این نژاد استفاده میشود.

بهترین نژادهای سگ در تمام دنیا را بشناسید

۳ – ساموید «Samoyed»

سامویدها سگ‌هاي سیبری هستند که زمانی برای نگهبانی و هدایت گله هاي گوزن شمالی توسط عشایر و کشیدن سورتمه استفاده میشدند. آن ها امروزه یکی از گران ترین نژادهای سگ هستند که بین ۶۵۰۰ تا ۱۲۰۰۰ دلار «۲۶ تا ۴۸ میلیون تومان» فروخته می شوند.

 

ساموید یک نژاد دوست داشتنی و بازیگوش است که با خانواده اش کنار می آید و همراه خوبی برای بچه‌هاي کوچک و سالمندان است. آن‌ها محافظ و لجباز هستند بنابر این باید خیلی زود اجتماعی و تربیت شوند. چشم ساموید‌ها طبق معمول مشکی و قهوه‌اي و بادامی شکل است. هم چنین گوش‌هاي راست و مثلثی ضخیم و پوشیده از مو دارند. آن‌ها تقریباً همیشه سفید هستند, اما اغلب ته رنگ قهوه‌اي روشن تا تیره قهوه اي هم دارد که طبق معمول نوک گوش هایشان است.

 

دم ساموید‌ها یکی از ویژگی‌هاي منحصربفرد آن هاست. دم آن‌ها هم طبق معمول به سمت بالا پیچ خورده و به کمرشان میرسد اما به شکل پرچم نمی ایستد بلکه روی پشتشان و به یک طرف افتاده است. تقریباً همه ی ساموید‌ها هنگام استراحت و غذاخوردن دمشان را پایین می اندازند, اما وقتی هوشیارند دوباره آنرا حلقه می کنند. ساموید‌ها هنگام خوابیدن در هوای سرد برای گرم شدن دمشان را روی بینی می اندازند.

بهترین نژادهای سگ در تمام دنیا را بشناسید

۲ – روتوایلر «Rottweiler»

روتوایلر یک نژاد بزرگ از سگهای اهلی است که طبیعت مهربان, آرام, فداکار و مطیعی دارد. آن‌ها امروزه بعنوان پلیس, سگ‌هاي نظامی و همراه استفاده می شوند. با این حال میتوانند نسبت به غریبه‌ها و سایر حیوانات بسیار مهاجم باشند. بنابر این باید در سنین کودکی آموزش دیده و اجتماعی شوند. روتوایلر حداقل ۷ هزار دلار «۲۸ میلیون تومان» قیمت دارد.

 

این سگ‌ها را در گذشته روتوایلرهای قصاب می‌نامیدند, چون ازآن‌ها برای هدایت دام‌ها و کشیدن گاری‌هاي پر از گوشت قصابی به سمت بازار استفاده می کردند. تا اواسط قرن نوزدهم این کاربرد ادامه داشت تا این که راه آهن جای گزین آن‌ها شد. اکنون روتوایلر‌ها برای جست‌وجو و نجات, راهنمایی نابینایان, نگهبانی و پلیس استفاده میشوند.

 

روتوایلر یکی از قدیمی ترین نژادهایی است که قدمت آن‌ به امپراتوری رم برمی گردد و احتمالا از نسل سگهای گله رم باستان است. سپاهیان رومی در تلاش برای فتح اروپا در گروه‌هاي بزرگی به سراسر این قاره سفر کردند. چون یخچالی وجود نداشت سربازان وادار بودند همراه خود گله‌هاي دام را بعنوان غذا ببرند. سگ‌ها برای هدایت گله و نگهبانی ازآن‌ در شب استفاده می شدند.

بهترین نژادهای سگ در تمام دنیا را بشناسید

۱ – لوچن «Lowchen»

و حالا گران ترین سگ جهان رابه شما معرفی می کنیم: لوچن. این سگ رابه نام شیرکوچولو یا سگ اسباب بازی هم می‌شناسند. لوچن یکی از کمیاب‌ترین و منحصربه فردترین نژادهای سگ در جهان است که حداقل ۷ هزار دلار «۲۸ میلیون تومان» قیمت دارد. درسال ۱۹۷۳ تنها ۶۵ مورد ثبت شده

 

از این نژاد وجود داشت. امروزه هم هر سال کمتر از چند صد مورد جدید ازآن در سراسر جهان ثبت میشود. مو هاي لوچن بلند و رنگ‌هاي مختلفی دارد, ولی ریزش موی بسیار کمی دارد. لوچن در هر زایمان بین سه تا شش توله به جهان می‌آورد. عمر این حیوان ۱۲ تا ۱۴ سال است.

بهترین نژادهای سگ در تمام دنیا را بشناسید

بهترین نژادهای سگ در تمام دنیا را بشناسید ،بهترین نژادهای سگ در جهان،برترین نژادهای سگ در جهان،گران قیمت ترین سگ های دنیا،معروف ترین نژادهای سگ در جهان