پارس ناز پورتال

معرفی بهترین و گران ترین ماشین های شاسی بلند دنیا +عکس

معرفی بهترین و گران ترین ماشین های شاسی بلند دنیا +عکس

معرفی بهترین و گران ترین شاسی بلندهای دنیا 

در اینبخش بـه معرفی بهترین و گرانترین شاسی بلندهای دنیا میپردازیم. خودرو هـای بزرگی کـه غول هاي واقعی اند و بطور حتم شـما را شیفته خود خواهند کرد، از بنتلی تا مرسدس بنز، بهترین و گرانترین کمپانیها در فهرست مـا قراردارند. امروز همچنین نگاهی هم بـه بهترین شاسی بلندهای 12 سیلندر داریم، در ادامه با مجله پارس ناز همراه باشید تا با این غول هاي گرانقیمت آشنا شویم.

 

خودرو بنتلی بنتایگا : قیمت ۳۵۳ هزار و ۵۵۵ دلار

شاسی‌بلند لوکس و مجلل بنتلی با پیشرانه‌ي ۱۲ سیلندر بـه قدرت ۶۰۰ اسب بخار در حال حاضر بـه‌عنوان گران‌قیمت‌ترین خودروی شاسی‌بلند جهان شناخته میشود. قیمت بنتلی بنتایگا «Bentayga» درصورت سفارشی‌سازی تا ۳۵۰ هزار دلار نیز افزایش خواهد یافت. هرچند عملا برای این اتومبیل نمیتوان سقف قیمتی تعریف کرد.

معرفی بهترین و گران ترین ماشین های شاسی بلند دنیا +عکس

چرا کـه بـه واسطه‌ برنامه‌هاي متنوع، خدمات مجلل و امکانات متعددی کـه بنتلی بـه مشتریان خود در قالب آپشن‌ ارائه میدهد، این ماشین همان‌ گونه پتانسیل افزایش قیمت بیش از ۳۵۰ هزار دلار دارد. بـه‌عنوان مثال بنتلی برای مشتریان متمول خود پکیج نصب و تعبیه ست ماهیگیری، کیت پیک‌نیک و نصب ساعت دست‌ساز و گران‌قیمت سویسی بریتلینگ را در مجموع با قیمت ۱۶۰ هزار دلار پیشنهاد می دهد.

 

خودرو مرسدس بنز G 65: قیمت ۲۴۲ هزار و ۳۸۵ دلار

مرسدس بنز کلاس G کـه بـه سبک یک خودروی نظامی و سفارش ایران، حدود ۳۸ سال پیش طراحی شد، همواره بـه‌عنوان یکی از جذاب‌ترین خودرو هـای شاسی‌بلند دنیا مطرح بوده اسـت. از سویی دیگر، سبک طراحی این ماشین بیش از آنکه بـه‌عنوان یک محصول لوکس بـه چشم بیاید؛ شبیه خودرویی اسـت کـه وظیفه‌ي انتقال مرسوله‌هاي پستی بـه درب خانه ها را بر عهده دارد.

معرفی بهترین و گران ترین ماشین های شاسی بلند دنیا +عکس

با این حال مرسدس کلاس G، امکانات بسیار متنوعی برای سرنشینان خود فراهم می کند و همان‌ گونه با درخواست خوبی در بازار مواجه اسـت. گران‌قیمت‌ترین مدل این ماشین دارای پیشرانه‌ي نیرومند ۶ لیتری ۱۲ سیلندر با توربوشارژ دوگانه اسـت کـه قدرتی برابر با ۶۲۱ اسب بخار و گشتاور ۱۰۰۰ نیوتن‌متر تولید میکند. این مدل گران‌قیمت پکیج امکانات رفاهی و ایمنی با هزینه‌ي ۱۵ هزار دلار را نیز شامل می شود.

 

خودرو لندروور سوپرشارژ SV: قیمت ۲۳۴ هزار دلار

این ماشین بـه‌عنوان برجسته‌ترین خودروی حال حاضر خط تولید شرکت لندروور-رنج‌روور شناخته می شود کـه در نسخه‌هاي مختلف با آپشن‌ها و امکانات متنوع ،بـه‌عنوان خودرویی آفرود شناخته می شود. هرچند بنظر می رسد کسانی کـه مبلغی بیش از ۲۰۰ هزار دلار برای یک ماشین پرداخت می کنند، انتظار داشته باشند خودروی آن‌ها توانایی‌هایي بیش از آفرود داشته باشد و بتواند از صخره‌ها نیز بالا برود.

معرفی بهترین و گران ترین ماشین های شاسی بلند دنیا +عکس

استفاده از آپشن‌هاي متنوع قیمت این اتومبیل را تغییر میدهد. بـه‌عنوان مثال استفاده از چوب منقش و براق خاص در قسمت سقف، هزینه‌اي برابر ۵ هزار و ۱۰ دلار دارد و سفارشی‌سازی رنگ اتومبیل، ۱۴ هزار دلار برای مشتریان این اتومبیل آب خواهد خورد.

 

خودرو پورشه کاین توربو S، قیمت ۲۳۳ هزار و ۹۹۰ دلار

شاید باورش سخت باشد؛ اما جالب اسـت بدانید زمانی کـه شرکت آلمانی پورشه از خودروی کاین رونمایی کرد، بسیاری رابه تعجب وا داشت. چراکه پورشه کاین توربو نه‌تنها نخستین شاسی‌بلند این خودروساز برجسته‌ي آلمانی بـه شمار می‌آمد؛ بلکه نخستین خودرویی ۴ دری بود کـه از کارخانه‌ي پورشه در کشور آلمان خارج می ‌شد.

معرفی بهترین و گران ترین ماشین های شاسی بلند دنیا +عکس

نسخه‌ي توربو S اسپورت‌ترین مدل پورشه کاین اسـت کـه در حال حاضر نیز در خط تولید این شرکت قرار دارد و با پیشرانه‌ي ۴.۶ لیتری ۸ سیلندر و مجهز بـه تکنولوژی توربوشاژ دوگانه، قدرتی برابر با ۵۷۰ اسب بخار دارد. برای این اتومبیل پکیج‌ها و آپشن‌هاي بسیار متعددی وجوددارد کـه درصورت سفارش توسط مشتری، قیمت نهایی این ماشین را چند هزار دلار افزایش میدهد.

 

خودرو تسلا مدل X نسخه‌ی P100D، قیمت ۱۷۳ هزار و ۴۵۰ دلار

خودروی شاسی‌بلند و تمام الکتریکی شرکت معظم تسلا با طراحی زیبا و متفاوت خود و البته‌ استفاده از درهای خفاشی کـه بصورت عمودی باز میشوند، دیگر خودروی گران‌قیمت فهرست مـا بـه شمار می رود. نسخه‌ي P100D از خودروی تسلا مدل X، از بزرگ‌ترین باتری‌ ممکن در میان خودرو هـای تسلا بهره می برد.

معرفی بهترین و گران ترین ماشین های شاسی بلند دنیا +عکس

کـه این اتومبیل را قادر می‌سازد با یک‌بار شارژ بیش از ۴۶۰ کیلومتر را طی مسافت کند. این ماشین همچنین بـه سیستم بهبودیافته‌ي رانندگی خودران تسلا مجهز اسـت؛ سیستمی کـه بازرسی اتومبیل و رانندگی بدون دخالت راننده را امکانپذیر میکند. هرچند این قابلیت در انتظار تأیید از سوی مقامات مسئول در وزارت راه و ترابری ایالات متحده کشور آمریکا اسـت.

 

خودرو مرسدس بنز GLS 63، قیمت ۱۴۱ هزار و ۷۵ دلار

شاسی‌بلند بزرگ و تنومند مرسدس بنز با نام GLS AMG 63 بـه معنای واقعی کلمه، حداکثر فضای ممکن برای سرنشینان را فراهم می کند. این ماشین بـه پیشرانه‌ي ۵.۵ لیتری ۸ سیلندر و توربوشارژ دوگانه با قدرت ۵۷۷ اسب بخار مجهز اسـت؛ پیشرانه‌اي کـه حتی برای این خودروی بزرگ و سنگین نیز بسیار نیرومند بـه شمار می آید.

معرفی بهترین و گران ترین ماشین های شاسی بلند دنیا +عکس

این قدرت احساس سریع‌ بودن رابه سرنشینان این خودروی تنومند بـه‌خوبی منتقل میکند. انتخاب آپشن‌هاي مختلف مانند سیستم صوتی پیشرفته‌ي بنگ و اولافسن « Bang & Olufsen»، کیسه‌هاي هوای جانبی ومحفظه‌ي گرم و سردکننده‌ي نوشیدنی، قیمت این ماشین را تا ۱۴۱ هزار دلار افزایش می دهد.

 

خودرو مرسدس بنز GLE 63 S کوپه، قیمت ۱۳۰ هزار و ۸۴۰ دلار

در اسم این اتومبیل نام کوپه قید شده اسـت؛ اما این نسخه‌ از مرسدس بنز کلاس GLE همان‌ گونه بصورت ۴ در طراحی و تولیدمی‌شود و بـه‌عنوان نسخه‌ي مجهز‌تر و البته گران‌قیمت‌تر مدل‌هاي سطح متوسط این کلاس از سوی بنز ارائه می شود.

معرفی بهترین و گران ترین ماشین های شاسی بلند دنیا +عکس

خودروی AMG 63 S، مسابقه‌اي‌ترین خودروی کلاس GLE بنز بـه شمار میرود؛ جاییکه با پیشرانه‌ي ۳ لیتری توربوشارژ دوگانه و ۶ سیلندر، قدرت خروجی برابر با ۳۸۵ اسب بخار تولید می کند. فهرست بلند بالایی از آپشن‌ از سوی مرسدس بنز بـه خریداران پیشنهاد می شود کـه در کامل‌ترین حالت ممکن، قیمت این ماشین را تا ۱۸ هزار دلار افزایش می دهد.

 

خودرو بی‌ام‌و X5، قیمت ۱۲۳ هزار و ۶۴۵ دلار

اسپورت‌ترین نسخه‌ي شاسی‌بلند بی‌ام‌و X5، از پیشرانه‌ي ۴.۴ لیتری ۸ سیلندر و مجهز بـه توربوشارژ دوگانه با قدرت خروجی ۵۶۷ اسب بخار بهره میبرد. در نسخه‌هاي با قیمت بالاتر از ۱۰۰ هزار دلار این اتومبیل، امکانات و تجهیزاتی کـه طبق معمول بـه‌ صورت آپشن مطرح هستند بصورت پیش‌فرض و استاندارد بر روی این اتومبیل تعبیه شده‌اند؛ مانند قابلیت اتصال بـه اپل کارپلی و سیستم رادار نقطه کور.

معرفی بهترین و گران ترین ماشین های شاسی بلند دنیا +عکس

اگه بخواهیم امکانات دیگری مانند خدمات رفاهی اضافه دربخش داخل کابین، رنگ‌هاي خاص، امکان شارژ بی‌سیم تلفن همراه هوشمند و همچنین سیستم دید در شب یا پکیج کاملی کـه شامل سیستم رانندگی نیمه خودران شرکت بی‌ام‌و اسـت بـه این اتومبیل اضافه کنیم، قیمت بی‌ام‌و X5 تا ۱۲۳ هزار و ۶۴۵ دلار افزایش مییابد.

 

خودرو بی‌ام‌و X6، قیمت ۱۲۲ هزار و ۳۴۵ دلار

از لحاظ ساختار و اندازه، بی‌ام‌و X6 از برادر بزرگ تر خود یعنی X5 در رتبه‌ي بالاتری قرار دارد؛ اما نوع طراحی ظریف و کوپه مانند آن بـه‌خصوص دربخش سقف، منجر شده اسـت فضای سرنشینان عقب اتومبیل و بـه دنبال آن فضای قسمت بار در مقایسه با X5 کمتر باشد.

معرفی بهترین و گران ترین ماشین های شاسی بلند دنیا +عکس

درست همانند نسخه‌ي X5، این اتومبیل نیز در اسپورت‌ترین نسخه‌ي خود بـه پیشرانه‌ي ۴.۴ لیتری ۸ سیلندر همراه با تکنولوژی توربوشارژ دوگانه و قدرت خروجی ۵۶۷ اسب بخار بـه علاقه‌مندان تحویل داده می شود. جعبه‌دنده‌ي ۸ سرعته‌ي اتوماتیک دراین ماشین وظیفه انتقال قوای محرکه بـه هر ۴ چرخ ماشین را برعهده دارد. نسخه‌ و امکانات استاندارد و همچنین آپشن‌ هاي پیشنهادی از سوی بی‌ام‌و برای این اتومبیل مشابه خودروی X5 اسـت.

 

خودرو ولوو XC90 پلاگین هیبرید، قیمت ۱۰۵ هزار و ۸۹۵ دلار

این نسخه از خودروی محبوب و موفق XC90 شرکت سوئدی ولوو بـه‌عنوان یک شاسی‌بلند پلاگین-هیبرید دارای پیشرانه‌ي ۲ لیتری توربو شارژ و سوپرشارژ بنزینی بـه همراه پیشرانه‌ي الکتریکی اسـت. این اتومبیل قادر اسـت ۳۰ کیلومتر را تنها با پیشرانه‌ي الکتریکی طی کند و برای مسافت‌هاي طولانی‌تر پیشرانه‌ي بنزینی بـه کمک این آن خواهد آمد.

معرفی بهترین و گران ترین ماشین های شاسی بلند دنیا +عکس

در واقع زمانی کـه سطح شارژ باتری‌هاي این اتومبیل از حد مشخصی پایینتر برود، سیستم بصورت هوشمند پیشرانه‌ي هیبریدی بنزینی-الکتریکی را وارد مدار تولید قدرت می کند. نسخه‌ي پلاگین هیبرید ولوو XC90 تنها اتومبیل در فهرست مـا اسـت کـه هیچ پکیج آپشن نداردو تمام آپشن‌هاي استاندارد بصورت پیش‌فرض روی آن نصب شده اسـت و طبیعتا نیازی بـه پرداخت اضافه دراین زمینه وجود ندارد.

 


 

در ادامه نیز محبوب ترین شاسی بلندها از دید مردم

 

این شاسی‌بلندها بر اساس اندازه یا قیمت در گروه‌هاي مجزایی قرار نگرفته‌اند کـه این یعنی تمامی کراس‌اوورها و اس‌یووی‌ها دریک گروه با هم بـه رقابت پرداخته و صرف‌نظر از اندازه و قیمت مورد قضاوت قرار گرفته‌اند.

 

خودرو جی‌ ام‌ سی آکادیا

کسانی کـه خواهان یک کراس‌اوور میان سایز لوکس هستند با طیف گسترده‌اي از گزینه‌ها مواجه خواهند بود کـه بیشتر آن‌ها ساخت خودروسازان غیر آمریکایی هستند؛ اما خوشبختانه جی‌ام‌سی آکادیا یکی از بهترین کراس‌اوورهای لوکسی اسـت کـه یک شرکت آمریکایی تولید کرده اسـت.

معرفی بهترین و گران ترین ماشین های شاسی بلند دنیا +عکس

این ماشین در بیرون از طراحی شیکی برخوردار اسـت درحالی‌کـه بـه تکنولوژی‌هاي فراوانی هم مجهز شده اسـت. نمایشگر هشت اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی آکادیا پاسخگویی سریع، گرافیک واضح و منوهای ساده‌اي دارد. کارپلی اپل و اندروید اتو در آن بصورت استاندارد ارائه میشود و همچنین بـه اینترنت وای فای هم مجهز اسـت.

 

خودرو فولکس‌ واگن اطلس

فولکس‌واگن اطلس یکی از بهترین کراس‌اوورهای سه ردیفهٔ بازار اسـت. دراین ماشین تمرکز زیادی روی تکنولوژی بوده اسـت بـه‌نحوی‌کـه بـه یک صفحه‌نمایش لمسی هشت اینچی برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و همین‌طور یک صفحه آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی مجهز شده اسـت. این کراس‌اوور آلمانی همچنین با برخورداری از پیشرفته‌ترین سیستم‌هاي ایمنی فعال و غیرفعال در تمامی تیپ‌ها، ایمنی بسیار بالایی هم دارد.

معرفی بهترین و گران ترین ماشین های شاسی بلند دنیا +عکس

اطلس بـه لطف پیشرانهٔ 3.6 لیتری V6 با 276 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور، عملکرد و سواری مناسبی رابه نمایش میگذارد. همچنین حداکثر گشتاور پیشرانه نیز در دور پایین 2,750 rpm ارائه میشود. این ماشین توانایی بکسل بیش از 2200 کیلو گرم را دارد و سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن قابل سفارش اسـت. با این ویژگی‌ها، اطلس انتخاب بسیار مناسبی برای خانواده‌ها محسوب میشود.

 

خودرو ولوو XC40

ولوو XC40 ممکن اسـت کوچک‌ ترین کراس‌اوور دراین فهرست باشد «حداقل بر اساس ظرفیت سرنشین» اما خودروی توانایی اسـت. این سوئدی کوچک از تکنولوژی‌هاي فراوانی سود میبرد کـه ازجملهٔ آن‌ها می توان بـه نمایشگر 9 اینچی تبلت مانند اشاره کرد کـه یکی از بزرگ‌ترین نمونه‌ها دراین کلاس اسـت. این ماشین همچنین مانند دیگر ساخته‌هاي ولوو از تجهیزات و سیستم‌هاي ایمنی فراوانی مانند:

معرفی بهترین و گران ترین ماشین های شاسی بلند دنیا +عکس

سیستم هشدار پیش از برخورد، سیستم حفظ حرکت میان خطوط و هشدار ترافیک عقب برخوردار اسـت؛ اما بی شک بزرگ‌ترین دلیل فروش خوب XC40 طراحی زیبای بیرونی آن اسـت. این ماشین از استایلی سوئدی با خطوط تیز برخوردار اسـت کـه برتر از خودروهایی مانند آئودی Q3 و مرسدس بنز GLA و… بنظر می رسد.

 

خودرو تویوتا هایلندر

نسل کنونی تویوتا هایلندر از سال 2014 در بازار حضور دارد و تنها با بـه‌روزرسانی‌هاي جزئی تا بـه امروز بـه تولید رسیده اسـت. هایلندر بـه لطف برخورداری از پکیج ایمنی Safety Sense تویوتا کـه بصورت استاندارد در تمامی تیپ‌ها از تیپ پایهٔ EL با قیمت 31,230 دلار گرفته تا تیپ لیمیتد پلاتینوم 45,400 دلاری بـه‌ صورت استاندارد ارائه می شود، یکی از ایمن‌ترین کراس‌اوورهای بازار بـه شمار میرود.

معرفی بهترین و گران ترین ماشین های شاسی بلند دنیا +عکس

بـه هایلندر دریک زمینه می توان انتقاد وارد کرد کـه آن تکنولوژی اسـت. گرافیک قدیمی نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و عدم وجود کارپلی و اندروید اتو موجب کاهش امتیاز هایلندر دراین آیتم شد. بااین‌حال اگر چـه ممکن اسـت تویوتا هایلندر کمی قدیمی شده باشد اما هنوز هم یکی از گزینه‌هاي مناسب و قابل‌توجه بازار محسوب میشود.

 

خودرو سوبارو ایسنت

سوبارو هنوز هم توانایی غافلگیر کردن خریداران را دارد. بارزترین مثال این موضوع را میتوان کراس‌اوور سه ردیفهٔ کاملاً جدید ایسنت دانست. هرچند ایسنت تمرکز بیشتری روی حمل‌ونقل خانواده‌ها دارد اما از لحاظ عملکرد و هندلینگ هم کاملاً خودروی توانایی اسـت. پیشرانهٔ 2.4 لیتری چهار سیلندر تخت توربوشارژ این کراس‌اوور ژاپنی 260 اسب بخار قدرت و 375 نیوتن متر گشتاور دارد.

معرفی بهترین و گران ترین ماشین های شاسی بلند دنیا +عکس

تکنولوژی کمک‌رانندهٔ EyeSight سوبارو نیز یکیدیگر از نقاط قوت ایسنت اسـت. این پکیج شامل سیستم‌هایي چون کروز بازرسی تطبیقی، ترمز پیش از برخورد، سیستم حفظ حرکت میان خطوط و هشدار خروج از خط می شود کـه بصورت استاندارد در تمامی تیپ‌هاي ایسنت ارائه میگردد. ایسنت را میتوان یکگام بزرگ بـه سمت جلو در هر جهت نسبت بـه سلفش یعنی تریبیکا دانست.

 

خودرو نیسان مورانو

هرچند ممکن اسـت مورانو بـه لطف سقف شناور و خطوط سیال بدنه یکی از زیباترین کراس‌اوورهای این فهرست باشد اما ویژگی‌ هاي اصلی را قربانی نکرده و هنوز هم خودرویی اسـت کـه خریداران کراس‌اوورهای سنتی خواهان آن هستند. یکی از ویژگی‌هاي قابل‌توجه این ماشین تکنولوژی‌هاي آن اسـت.

معرفی بهترین و گران ترین ماشین های شاسی بلند دنیا +عکس

مورانو بصورت استاندارد بـه صفحه‌نمایش هشت اینچی بزرگ با ناوبری مجهز اسـت درحالی‌کـه یک نمایشگر هفت اینچی دیگر هم درون صفحه آمپر آن تعبیه شده اسـت. البته گرافیک این نمایشگرها حرف خاصی برای گفتن ندارد ولی بـه‌ صورت استاندارد از کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می کند کـه قابلیت‌هاي آن‌را افزایش داده اسـت.

 

خودرو بیوک انکلیو

بیوک انکلیو کـه تلفیقی از طراحی ظریف و شیک اسـت یک شگفتی در فهرست بهترین شاسی ‌بلندهای 2018 محسوب می شود. این کراس‌اوور آمریکایی دربخش کابین، تکنولوژی و ایمنی بسیار نیرومند عمل کرده اسـت.

معرفی بهترین و گران ترین ماشین های شاسی بلند دنیا +عکس

برخورداری از ویژگی‌هایي چون نمایشگر هشت اینچی با کارپلی و اندروید اتو و تجهیزات ایمنی استاندارد در تیپ پریمیوم موجب شد کـه در یکی از جایگاه‌هاي بالای این فهرست قرار گیرد؛ بنابر این اگر فکر میکنید یک برند آمریکایی نمیتواند با بهترین‌هاي ژاپن رقابت کند اشتباه می کنید.

 

خودرو شورلت اکوئناکس دیزل

یک کراس‌اوور کامپکت دیزلی ممکن اسـت کمی عجیب بنظر برسد اما شورت اکوئناکس باعث می شود کـه این مفهوم عادی احساس شود. پیشرانهٔ 1.6 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر دیزل این ماشین 130 اسب بخار قدرت و 325 نیوتن متر گشتاور دارد و امکان بکسل نزدیک بـه 1.6 تن را فراهم می کند کـه یکی از بهترین‌ها در کلاس خودش اسـت.

معرفی بهترین و گران ترین ماشین های شاسی بلند دنیا +عکس

اکوئناکس دیزلی با برخورداری از تجهیزاتی چون ترمز خودکار، سیستم هشدار برخورد جلو، سیستم حفظ حرکت میان خطوط با هشدار خروج از خط، سیستم هشدار از طریق لرزاندن صندلی و… ایمنی بالایی هم دارد. این کراس‌اوور آمریکایی تنها گزینهٔ دیزلی این فهرست اسـت ودر حال حاضر سلطان سفر هـای جاده‌اي طولانی محسوب می شود.

 

خودرو ولوو XC60 T8

ولوو XC60 با برخورداری از تکنولوژی‌هاي فراوانی چون نمایشگر 9 اینچی عمودی بـه سبک تسلا با کارپلی و اندروید اتو، یکی از مدرن‌ترین خودرو هـای این کلاس اسـت. با توجه بـه این کـه ولوو بـه‌عنوان سازندهٔ ایمن‌ترین خودرو هـای بازار شناخته می شود، XC60 هم از لیستی طولانی از تجهیزات و سیستم‌هاي ایمنی فعال و غیرفعال سود میبرد.

معرفی بهترین و گران ترین ماشین های شاسی بلند دنیا +عکس

مدل T8 این کراس‌اوور میان سایز از قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی بنزینی-الکتریکی استفاده می کند و میتواند نزدیک بـه 30 کیلومتر رابه‌صورت تمام الکتریکی طی کند. XC60 را میتوان خودروی شگفت‌آوری دانست زیرا 400 اسب بخار قدرت را در قبال مصرف تنها 4 لیتر سوخت در هر صد کیلومتر ارائه میکند.

 

خودرو فورد اکسپیدیشن

و نهایتاً در صدر فهرست بهترین شاسی ‌بلندهای 2018 فورد اکسپیدیشن قرار میگیرد. نسل جدید این اس‌یووی آمریکایی کـه بسیار نسبت بـه قبل التیام یافته، نمرات بالایی را دربخش کیفیت و اسانی داخلی کسب کرده اسـت. دراین ماشین همچنین با خواباندن صندلی‌هاي ردیف دوم و سوم، فضای باری برابر با 3440 لیتر فراهم میگردد درحالی‌کـه سیستم فعال مقابله با سروصدا هم برای آن قابل سفارش اسـت.

معرفی بهترین و گران ترین ماشین های شاسی بلند دنیا +عکس

اکسپیدیشن همچنین از تکنولوژی‌هاي فراوانی چون نمایشگر هشت اینچی لمسی استاندارد، کارپلی و اندروید اتو و شارژ بی‌سیم هم برخوردار اسـت. فورد اکسپیدیشن در بیشتر آیتم‌ها بالاترین امتیازها را کسب کرده و بنابر این باید آن‌را برترین شاسی‌بلند سال 2018 دانست.

 


 

در آخر نیز بهترین شاسی بلندهای 12 سیلندر

 

امروزه با فراگیرتر شدن تب خودرو هـای کلاس شاسی‌بلند و کراس اوور، این خودروها از تنوع بسیار بیشتری نسبت بـه سال‌هاي قبل برخوردار شده‌اند. چـه میشود اگر این قلب تپنده نیرومند، از تعداد سیلندرهای یک‌رقمی جداشده و بـه شماره 12 برسد؟ بله درست اسـت، اینبار با شاسی‌بلندی سروکار خواهیم داشت کـه از یک پیشرانه حجیم 12 سیلندر برخوردار اسـت.

 

خودرو لامبورگینی LM002

خودروی جذابی کـه لقب «رمبو لمبو» رابه خود گرفته و سه دهه قبل از این کـه خودرویی بلا نام لامبورگینی اوروس متولد شود، جای خودرا در دل هواداران این برند بازکرده بود. قدرت این اتومبیل از طریق یک موتور 12 سیلندر 5.2 لیتری می آید کـه توانایی تولید 426 اسب بخار قدرت و 500 نیوتون متر گشتاور را دارد.

معرفی بهترین و گران ترین ماشین های شاسی بلند دنیا +عکس

البته عددهای این شاسی‌بلند نسبت بـه استانداردهای امروزی چندان چشمگیر نیستند. بـه‌طوری‌کـه شتاب صفرتا صد،7.7 ثانیه و سرعت نهایی LM002 نیز تنها 190 کیلومتر بر ساعت بود. از سال 1986 تا 1993، تنها 328 شماره از این خودروی شاسی‌بلند خاص تولید شد.

 

خودرو مرسدس AMG G65

G65 دارای قلب تپنده‌اي اسـت کـه با استفاده از 12 سیلندر خود، می تواند 621 اسب بخار قدرت و گشتاور عالی 1,000 نیوتون متر را برای این شاسی‌بلند 2,835 کیلوگرمی، تولید کند. اگر چـه فلسفه طراحی این اتومبیل بیشتر برای جاده‌هاي صاف بوده تا مسیرهای کوهستانی و بـه‌اصطلاح آفرود، اما G65 توانایی آفرود خوبی را با وجود گشتاور بالا، در اختیار راننده قرار می دهد.

معرفی بهترین و گران ترین ماشین های شاسی بلند دنیا +عکس

G65 بـه 5.1 ثانیه زمان لازم دارد تا خودرا از حالت سکون بـه‌ سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند و سرعت نهایی این شاسی‌ بلند جذاب آلمانی نیز، 230 کیلومتر بر ساعت اسـت. G65، قدرتمندترین خودروی سری G اسـت کـه مرسدس تا کنون ساخته اسـت. خودرویی کـه تنها در ایالات‌متحده و باقیمت پایه 227,700 دلار بـه فروش رفت.

 

خودرو بنتلی بنتایگا W12

بنتایگا برای نخستین بار، درسال 2016 و با یک موتور 12 سیلندر 6 لیتری کـه 600 اسب بخار قدرت و 813 نیوتون متر گشتاور تولید میکرد، بـه صحنه نمایش آمد. نیازی بـه گفتن نیست کـه این شاسی‌بلند بریتانیایی، شتاب صفرتا صد عالی 4.1 ثانیه‌اي داشته و سرعت نهایی آن‌هم بـه شماره 301 کیلومتر بر ساعت می رسد.

معرفی بهترین و گران ترین ماشین های شاسی بلند دنیا +عکس

البته با وجود سریع و نیرومند بودن این اتومبیل، بخاطر قوانین محیط زیستی موجود در اروپا، بـه‌احتمال‌زیاد، جانشین بنتایگا W12، خودرویی با موتور 6 سیلندر پلاگین هیبرید خواهد بود تا بتواند استانداردهای آلایندگی اروپا رابا موفقیت پشت سر بگذارد.

 

ماشین برابوس 800 Widestar

وقتی شرکت تیونینگ آلمانی برابوس، قصد این را داشته باشد کـه خودرویی را بازسازی کند میتوان نتیجه کار را یک محصول عالی و جذاب درنظر گرفت. برابوس 800 وایداستار کـه بر پایه نسل قبلی مرسدس g کلاس طراحی‌شده اسـت، توسط یک موتور 12 سیلندر با توربو دوگانه «bi-turbo» تأمین می شود کـه 800 اسب بخار قدرت و گشتاور فوق‌العاده زیاد،1,925 نیوتون متر رابه راننده دلير خود تحویل می دهد.

معرفی بهترین و گران ترین ماشین های شاسی بلند دنیا +عکس

طبق ادعای برابوس، 800 Widestar دارای شتاب صفرتا صد تنها 4 ثانیه‌اي و سرعت نهایی 240 کیلومتر بر ساعت اسـت. البته این اتومبیل، بـه‌اسانی میتواند بـه‌ سرعت 270 کیلومتر بر ساعت برسد اما شرکت برابوس سرعت نهایی آنرا محدود بـه 240 کرده اسـت.

 

خودرو بی ام و X5 V12 لمانس

با بازگشت بـه سال 1999، شرکت خلاق بی ام و تصمیم بـه‌قرار دادن یک موتور 12 سیلندر 6 لیتری روی یکی از شاسی بلندهای خود گرفت. نتیجه اینکار، خودرویی بود باقدرت 700 اسب بخار و گشتاور خروجی 705 نیوتون متر کـه از طریق یک جعبه‌دنده 6 سرعته دستی بـه چرخ‌ها منتقل می شدند.

معرفی بهترین و گران ترین ماشین های شاسی بلند دنیا +عکس

درکنار قدرت و گشتاور خروجی عالی این ماشین، در X5 V12، شاهد رینگ‌ها و تایرهای ارتقا یافته، سیستم تعلیق جدید و یک محفظه قفسه مانند آهنی برای محافظت از راننده بود. محفظه‌اي کـه برای کمی تفریح راننده در پیست نوربرگرینگ، کاملاً ضروری بنظر می رسید. باید گفت کـه این خودروی جذاب هیچ‌گاه بـه مرحله تولید و عرضه عمومی نرسید و تنها در حد یک آزمایش باقی ماند.