پارس ناز پورتال

قبل از بوتاکس کردن حتما این موارد را بدانید

قبل از بوتاکس کردن حتما این موارد را بدانید

قبل از بوتاکس کردن حتما این موارد را بدانید 

بوتاکس نوعی تزریق است که برای صورت و برای از بین رفتن موقتی چین و چروک انجام میشود,البته بوتاکس موارد کاربردی دیگر هم در پزشکی دارد. این روزها نام بوتاکس را زیاد می شنوید و شاید شما هم وسوسه شوید تا با انجام این عمل تغییرات مثبتی را در چهره خود ایجاد کنید. خطوط اخم را از بین ببرید یا چین و چروک های روی صورت یا حتی گردن خود را محو کنید.

 

بوتاکس در واقع تزریق سمی است که توسط باکتری تولید می شود. با رقیق کردن این باکتری، می‌توان عضلات حرکتی را مهار کرد و چین و چروک ها را از بین برد. انجام این عمل ممکن است عوارضی داشته باشد و محدودیت هایی را برای برخی افراد ایجاد کند که بهتر است قبل از انجام این عمل به‌خوبی با عمل آن آگاه باشید و سپس اقدام به انجام بوتاکس کنید.

قبل از بوتاکس کردن حتما این موارد را بدانید

بوتاکس چه تاثیری دارد؟

تزریق بوتاکس روش سریع و موثري برای رفع چروک است زمان شروع اثر بوتاکس بین 4تا7 روز است.

 

مدت تزریق آن بین 1۰ تا20 دقیقه طول می‌کشد و می‌توانید بعد از تزریق سریع به سر کار خود برگردید،حتی در اکثر مواقع هنگAام خروج کمتر کسی متوجه تزریق‌ها خواهد شد.

 

اثرات تزریق بوتاکس بسته به تعداد تزریق قبلی بین ۴ تا ۶ ماه طول می‌کشد. اگر هر3 ماه به مدت یک سال تزریق بوتاکس انجام شود، به تدریج فواصل تزریق های بعدی بیشتر می‌شود، یعنی عملا با تزریق بوتاکس کمتر اثرات طولانی‌تری حاصل می‌شود.

 

بوتاکس در کجاها موثر است؟

بالا بردن دم ابروها
خطوط پیشانی و خطوط دور چشم
خطوط پنجه کلاغی لبه خارجی دور چشم
خطوط شعاعی دور لب
خطوط و چین‌های مارونت گوشه‌های دهان
چین های گردن

 

اگر بوتاکس را فرد غیرمتخصص تزریق کند…

عوارض پس از تزریق بوتاکس معمولا به سبب اشتباهات در تزریق کردن ایجاد می‌شود. برای مثال اگر بوتاکس در نقاط صحیح تزریق نشود یا دوز دارو مناسب نباشد و بیش از حد تزریق شود، دارو بسیار رقیق شده باشد و پخش شود یا نقاطی که تزریق می‌شود فشار و ماساژ داده شود

 

یا اگر از داروهای تقلبی و غیر استاندارد استفاده شود و تزریق به‌وسیله اشخاص غیر متخصص و در مکان‌های نامناسب مثل آرایشگاه‌ها صورت گیرد، احتمال ایجاد عارضه افزایش پیدا می‌کند و اگرنه بوتاکس به خودی خود کارایی بسیار خوبی دارد و عارضه چندانی ندارد.

 

اگر هم عارضه‌ای داشته باشد برای مثال سبب سردرد گذرا و علائمی شبیه سرماخوردگی بعد از تزریق می‌شود که این عوارض گذراست و خطرناک نیست. البته یادتان نرود افتادگی پلک ممکن است به سبب عدم مهارت کافی پزشکی در تزریق هم پیش بیاید.

قبل از بوتاکس کردن حتما این موارد را بدانید

در چه مواردی تزریق بوتاکس ممنوع است؟

1. اگر فرد بیماری اختلالات انعقادی داشته باشد.

 

2. استفاده از داروهای ضد انعقاد خون

 

3. دوران بارداری

 

4. سن کمتر از ۱۸ سال و همچنین سن بالاتر از ۷۵ سال

 

5. بیماری ام‌اس ، میاستنی گراویس،نفروپاتی و نارسایی کلیه

 

6. بیماری‌های قلبی و عروقی حاد

 

7. ضعف ایمنی یا کسانی که عفونت فعال دارند.

 

8. واکسیناسیون در 2 هفته اخیر

 

9. کسانی که بدون دلیل مشخص مبتلا به بیماری فلج عضلانی هستند.

 

بعد از بوتاکس ممکن است این عارضه‌ها سراغ شما بیایند

۱- صورت‌تان بی‌حرکت می‌ماندو مانند یک ربات هستید؟ این در نتیجه دوز نادرست بوتاکس است و احساس راحتی ندارید.

 

۲-ابروهای قوسی غیر طبیعی رو به بالا که همیشه نگاه متعجبانه را به صورت‌تان می‌دهد و ممکن است چین و چروک‌های غیر طبیعی در اطراف ابروها به‌وجود آید. همه اینها زمانی رخ می دهد که تزریق بوتاکس درست انجام نشود.

 

۳- افتادگی پلک که بسیار رایج است وقتی ابرو پژمرده می‌شود پلک احساس سنگینی می‌کند، اگر چه این عارضه موقتی است اما احساس ترس را درکسی که بوتاکس تزريق کرده به‌وجود می‌آورد.

 

۴-اگر دوز بوتاکس بیش از حد باشد مخصوصا در قسمت عضله، احساس می‌شود که پیشانی سنگین شده است و چهره شما عبوس و افسرده دیده می‌شود.

 

۵- مسمومیت غذایی حاد هم ‌می‌تواند پدید بیاید و از چند ساعت تا چند هفته بعد از تزریق ادامه داشته باشد، یعنی از زمانی‌که سم بوتاکس اثر می‌کند دوبینی،تاری دید، ازدست دادن صدا و کنترل مثانه ایجاد می‌شود.

 

۶-سوزن سوزن شدن یا کبودی در محل تزریق.

 

7- ديگر عوارض جانبی مثل سردرد، درد صورت، سرخی صورت و حالت تهوع.

 

بوتاکس افسردگی می‌آورد؟

پژوهشگران دریافته اند تزریق بوتاکس در اطراف چشم لبخند اشخاص را تحت تاثیر قرار می‌دهد و چنین به نظر می‌رسد که گویی این افراد به هیچ‌وجه نمی‌خندند

 

و اگر این را در نظر بگیریم که شادی و خوشحالی از درون ماست و خندیدن جلوه بیرونی می‌تواند در خوب جلوه کردن و شادی‌بخشی ما موثر باشد پس می‌توان گفت انجام بوتاکس به هر چه بیشتر افسرده شدن کمک می‌کند.

قبل از بوتاکس کردن حتما این موارد را بدانید

پژوهشگران در ضمن این تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که اشخاصی که در ناحیه چشم نسبت به ديگر قسمت‌های خود بوتاکس انجام می دهند نسبت به دیگران افسرده‌تر هستند و کمتر احساس شادی می‌کنند، در واقع افرادی که در ناحیه دور چشم بوتاکس انجام می‌دهند، نمی‌توانند تا مدت بسیاری احساسات خود را بروز دهند و همین سبب افسرده به نظر رسیدن آنها می‌شود.

 

یک درمان جدید با بوتاکس

تاکنون از تزریق بوتاکس در رفع موقت چین و چروک صورت، درمان اسپاسم‌های گردن، میگرن ودرمان بعضی از اختلالات ماهیچه‌های چشم استفاده شده است و اکنون بهتر است درمان افتادگی سینه را هم به این لیست اضافه کنید. با تزریق بوتاکس به ماهیچه‌های کوچک قفسه صدری می‌توان به برگشت ماهیچه‌های سینه و درمان افتادگی آنها کمک کرد.

 

البته باید بدانید که این در حد یک نظریه است و هنوز انجام آن تصویب و تایید نهایی نشده است. مدت دوام این تغییر 3 تا 4 ماه است. هزینه‌ای که این روش درمان جدید در پی دارد در ایالات‌متحده هزار تا2 هزار دلار تخمین زده شده است. باید گفت فارغ از هزینه و زمان دوام این روش درمانی به دلیل پیچیدگی روش کار باید بررسی‌های بیشتری در این زمینه صورت گیرد و بعدا به مرحله اجرا در آید.