پارس ناز پورتال

بورک جعفری را مانند سیگار بپیچید

مجموعه : آموزش آشپزی
بورک جعفری را مانند سیگار بپیچید

بورک جعفری را مانند سیگار بپیچید 

شما می توانید این غذا را که لقمه است را برای پیک نیک ها و بیرون رفتن ها استفاده کنید و از دور هم بودن با خانواده لذت ببرید. طرز تهیه نوعی بورک که به شکل سیگار پیچیده شده است را به شما آموزش می دهیم. امیدواریم لذت ببرید.

 

مواد لازم:

300 گرم تخم مرغ رنده شده
200 گرم جعفری
100 گرم پیازچه
25 گرم كره
به تعداد لازم خمیر یوفکا
به مقدار لازم نمك و فلفل سیاه
روغن برای سرخ کردن
بورک جعفری را مانند سیگار بپیچیدروش تهیه:
1. ابتدا جعفری را بشویید، سپس آن را در سبدی بریزید تا کاملا خشک شود. بعد آن را ریز خرد کنید.پیازچه ها را هم بعد از پاك كردن و شستن ریز خرد كنید. حالا در یک ظرف مناسب تخم مرغ،پیازچه خرد شده ، كره و جعفری خرد شده را بریزید و بعد از ریختن نمك و فلفل با هم خوب مخلوط کنید.

 

2. خمیر یوفکا را به شکل مثلث های بزرگ برش دهید و آنها را روی یک سطح مناسب قرار دهید. با دست کمی سطح خمیر را خیس کنید. تقریبا در انتهای قسمت مثلثی خمیر ها به صورت افقی به اندازه 1 ق س از مخلوط تخم مرغ،پیازچه و جعفری بریزید. حالا گوشه های خمیر را روی مواد بگذارید، سپس لبه پایینی خمیر را روی مواد بگذارید و آنها را لوله کنید. هر تعداد که می شود بورک ها را به همین شکل آماده کنید.

 

3. تابه مناسبی را روی حرارت قرار دهید و داخل آن روغن بریزید؛ طوری که بورک ها کاملا داخل آن سرخ شوند. وقتی روغن کاملا داغ شد، بورک ها را داخل آن قرار دهید و تمامی سطح آنها را سرخ کنید. سعی کنید تمامی سطح بورک ها خوب سرخ شود.دقت کنید که مرتب آنها را جابه جا کنید تا نسوزند.

 

4. بعد از اینکه بورك ها سرخ شدند، آنها را از تابه در آورید و در سطح مشبکی قرار دهید تا روغن اضافی آنها کاملا گرفته شود، سپس در ظرف مخصوصی که برای سرو کردن آماده کرده اید بریزید وسرو کنید.