پارس ناز پورتال

بوسیدن بچه ها می تواند مضر باشد

بوسیدن بچه ها می تواند مضر باشد

بوسیدن بچه ها می تواند مضر باشد 

بوسیدن بچه ها از نظر انتقال بیماری ها می تواند به شدت خطرناک باشد و برای حفظ سلامت کودک والدین باید این نکته را مدنظر داشته باشند. اگر به پارک بروید و متوجه شوید کودکی تب‌دار و سرماخوره است چه می‌‌کنید؟ مطمئنا سعی می‌کنید کودکتان را از او دور نگه دارید و اگر فرصت و جسارت کافی داشته باشید

 

شاید به والدینش بگویید که نباید کودک مریض را بین کودکان دیگر بیاورد زیرا احتمال انتقال ویروس بالاست و این موضوع ایمنی و سلامت دیگر کودکان را به خطر می‌اندازد.شرایطی را فرض کنید که یکی از دوستان یا آشنایان و اهل فامیل به دیدن شما می‌آید و کودک شما را از لب می‌بوسد. در چنین شرایطی چه می‌کنید؟

 

کلر هاندرسون مادر جوان انگلیسی تجربه‌ای تلخ از این موضوع دارد. یکی از نزدیکان در ملاقاتی دختر خردسال او را از لب بوسید و چند وقت بعد کودک دچار تبخال وسیعی روی لب و گونه و چانه‌اش شد و ۵ روز تمام در بیمارستان خوابید و تحت درمان‌های ضد ویروس تبخال قرار گرفت.

 

این کودک خوش‌شانس بود و از مهلکه جان سالم به در برد. اما همیشه همه کودکان اینقدر خوش شانس نیستند.الواز لامپتون دختر بچه دیگری بود که به دنبال ابتلا به همین ویروس تنها چند روز بعد از تولد جانش را از دست داد.

 

ویروس تبخال در نوزادان زیر ۳ ماه کشنده است
در ۶ هفته نخست بعد از تولد سیستم‌ایمنی نوزادان در برابر ویروس‌ها مقاوم نیست و به همین دلیل شاهد آبریزش و گلودرد در اکثر نوزادان هستیم. در این دوران بهتر است اجازه ندهید اطرافیان خیلی به شیرخوار شما نزدیک شوند و به او دست بزنند یا او را ببوسند. والدینی که نوزاد خود را در ملحفه‌ای سفید دور از چشم دیگران نگه می‌دارند واقعا ندید بدید نیستند. ذاتا از فرزندشان مراقبت می‌کنند!