پارس ناز پورتال

بوگاتی شیرون رکورد سرعت در جهان را شکست

بوگاتی شیرون رکورد سرعت در جهان را شکست

بوگاتی شیرون رکورد سرعت در جهان را شکست 

اتومبیل بوگاتی شیرون توانست با موفقیت کامل رکورد سرعت در دنیا را بشکند و در کمترین زمان ممکن عجله خود را به 400 کیلومتر در ساعت برساند. ماشین بوگاتی شیرون «Bugatti Chiron» خودرویی اخیر و حیرت‌انگیز هست که با رسیدن از سرعت صفر به چهارصد در 42 ثانیه, رکورد جدیدی را از خود به جا گذاشته هست.

 

گروه فولکس واگن «Volkswagen» به خوبی میدانند که چطور خودرویی منحصر به فرد را با سرعتی یقین نکردی به علاقه‌مندان معرفی کنند؛ ماشین بوگاتی شیرون با موتور چهار توربو W16 هم که در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت 2017 از آن رونمایی شد, بارزترین مثال توانایی این شرکت ماشین‌سازی و به ویژه زیرمجموعه آن, یعنی بوگاتی هست که رکورد سرعت صفر تا چهارصد و بازگشت به حالت سکون را جدیدا جابه‌جا کرده هست.

 

بوگاتی شیرون این قابلیت غیر قابل یقین را دارد که در مدت زمان 41.96 ثانیه سرعتش را از صفر به چهارصد کیلومتر بر ساعت برساند و سپس دوباره توقف کند. تست رسمی رکورد به جا باقیمانده از این اتومبیل هم توسط خوان پابلو مونتویا «Juan Pablo Montoya», راننده حرفه‌اي کلمبیایی, انجام شد

 

و به وسیله داوران «SGS-TÜV Saar» در مصافتی 3112 متری به تایید شد.ماشین بوگاتی شیرون «Bugatti Chiron» رکورد سرعت صفر تا چهارصد کیلومتر بر ساعت را شکست!شیرون برای رسیدن به سرعت چهارصد کیلومتر بر ساعت تنها به 32.6 ثانیه زمان احتیاج دارد و در این حالت پس از گذشت 9.3 ثانیه و مسافت 491 متر, به توقف کامل میرسد.

 

گرچه با وجود ترمزهای کربن سرامیکی چهار چرخ و ترمز هوایی به کار رفته برای چرخ‌هاي عقب, چنین قابلیت دیدنی‌توجهی آنقدرها هم دور از ذهن به نظر نمیرسد.ماشین بوگاتی شیرون «Bugatti Chiron» رکورد سرعت صفر تا چهارصد کیلومتر بر ساعت را شکست!

 

ولفگانگ دورهایمر «Wolfgang Durheimer», مدیرعامل بوگاتی, در این ارتباط می گوید که برخلاف سایر شرکت‌ها, ماشین بوگاتی شیرون و سایر محصولات شرکت او اضافه بر تئوری, در عمل هم توانایی‌هاي خود برای رسیدن از سرعت صفر به چهارصد کیلومتر بر ساعت و سپس توقف کامل را ثابت میکنند. او اظهار کرده هست

 

که شرکت‌هاي رقیب تنها اعداد برآورد شده در محاسبات مهندسی را کافی می دانند و چنین قابلیت‌هاي محصولات خود را به صورت رسمی آزمون نمی کنند.مونتویا هم در مورد ماشین بوگاتی شیرون میگوید که در هنگام رانندگی این اتوموبیل با سرعت پایین, تمام قدرت موتور W16 و توبوشارژرهای آن قابل‌درک نیست,

 

اما در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با فشار دادن پدال گاز, هیولایِ درون ماشین آزاد شده و لذت بی‌ انتهایی را با سرعت یقین نکردنی‌اش ایجاد می کند؛ عجله و سرعت نفس‌ گیر بوگاتی شیرون در کنار ترمز فوق‌ العاده‌اش, بحبوحه هیجان را در کنار امنیت خاطری منحصر به فرد به ارمغان می‌آورد.