پارس ناز پورتال

بکارگیری فناوری اینترنت در خودروها

بکارگیری فناوری اینترنت در خودروها

بکارگیری فناوری اینترنت در خودروها 

اینترنت همیشه جایگاه ویژه ای در خودروها داشته است که مهمترین آن استفاده از جی پی اس بوده است. اما کاربردهای دیگری هم دارد. در دنیای دیجیتال امروزی، افراد نمی توانند حتی برای چند لحظه هم که شده سر از گوشی های موبایل خود بردارند؛ برای امتحان می توانید برای یک ساعت گوشی موبایل خودرا کنار بگذارید

 

و برای کار یا تفریح به بیرون از منزل بروید و تست کنید که تا چه زمانی می توانید بدون نگاه کردن به گوشی طاقت بیاورید.
بکارگیری فناوری اینترنت در خودروهاخودروسازان این موضوع را به خوبی می دانند و به سرعت در حال اضافه کردن امکاناتی به خودروهای جدید خود هستند تا مادامی که رانندگی می کنید، بدون نیاز به نگاه کردن به گوشی خود، همواره شما را به اینترنت متصل نگه دارند. هر کدام از این امکانات جدید از قبلی بهتر هستند به طوری که از منوهای زیبای کنسول جلوی ماشین گرفته تا شارژ بی سیم گوشی

 

و حتی نرم افزارهای مناسب برای ناوبری اتومبیل و …همه و همه در حال پیشرفت هستند. در ادامه به بررسی 8 اتومبیل که بهترین امکانات اتصال به اینترنت را دارند می پردازیم.

 

هیوندا النترا 2017

هیوندای النترای 2017 که بازطراحی نیز شده است، یکی از اعضای جدید خط تولید خودروسازان است. این اتومبیل جذاب، راحت و با مصرف سوخی بهینه تولید شده است. اما از همه این موارد که بگذریم، سیستم لینک آبی این خودرو هست که توجه ما را به خود جلب کرده است.

 

علاوه بر سیستم رهیاب ترافیک در حین رانندگی این سیستم، اتصال به اینترنت در خارج از این ماشین هم عالی است و می توانید آن را یک مودم سیار در نظر بگیرید.با استفاده از اپلیکیشن های خاص این اتومبیل که در گوشی خود دارید، می توانیداز راه دور با گوشی خود درهای خودرو را قفل یا باز کنید.

 

با ایتفاده از سیستم لینک آبی در جستجوی گوگل می توانید مقصدی را مشخص کنید و آن را از طریق گوشی خود برای اتومبیل ارسال کنید و اتومبیل بهترین مسیر تا مقصد را برای شما بر روی مانیتور نمایش خواهد داد.

بکارگیری فناوری اینترنت در خودروها

علاوه بر اینها، شما می توانیداقداماتی از قبیل قفل یا باز کردن درب ها و یاروشن کردن اتومبیل را از طریق اپلیکیشن ساعت هوشمند خود نیز انجام دهید و به طور کلی این خودرو شما را از استفاده از کلید های سنتی برای در اتومبیل بی نیاز کرده است.

 

شورلت مالیبو 2016

شورلت بار دیگر یک اتومبیل عالی دیگر برای سال 2016 روانه بازار کرد که چه در داخل و چه طراحی بیرونی آن نظیر ندارد.کنسول مرکزی در شورلت مالیبو از سیستم Mylink پیروی می کند که منوهای ساده و دکمه های بزرگی برای کار کردن دارد. اما اگر کمی دقیق تر شویم در می یابیم که Mylink کارهای بیشتری نیز انجام می دهد.
بکارگیری فناوری اینترنت در خودروهاآیفون خود را به Mylink وصل کنید و پس از آن از طریق اپلیکیشن SiriEyesFree می توانید از طریق صوتی به سیستم Mylink خودرو فرمان دهید. که با اینکار می توانید بدون استفاده از دست به نوشتن و ارسال پیغام های متنی بپردازید؛ اگر خواهان این هستید که از اتصال خودرو به اینترنت بیشتر استفاده کنید، می توانید آیفون یا گوشی اندرویدی خود را از طریق درگاه USB به Carpaly و AndroidAuto وصل کنید.

 

تویوتا تاکوما 2016

تویوتا تاکوما در سال 2016 بازسازی اساسی شد؛ به طوری که تغییرات قابل ملاحظه ای در نمای خودرو، سیستم های انتقال و برخی تکنولوژی های مهم به کاررفته در آن را شاهد هستیم.مهمترین ویژگی جدید این خودرو، آخرین نسخه از سیستم اتصال Entune تویوتا است که بر روی یک صفحه نمایش 6.1 اینچی لمسی تعبیه شده است. این سیستم به راننده امکان راهبری خودرو با توجه به ترافیک و آب و هوای پیش رو را می دهد.
بکارگیری فناوری اینترنت در خودروهااما تراک هایی مثل تاکوما به درد ماشین بازی در آخر هفته می خورند و تاکوما از برخی امکانات هوشمند بهره می برد که بقیه همسانان او از آن بی بهره هستند.آنچه در وحله اول در کنسول این خودرو می بینید مجموعه ای از کلیدها هستند که با تغییر برخی از آنها می توانید به وسیله Qi-Compatible به شارژ بی سیم

 

گوشی اندروید خود بپردازید. در قسمت بالای کلیدهای شارژ گوشی، ویژگی GoPro را خواهید دید. شما می توانید یک دوربین GoPro نصب کنید و در حین رانندگی تصاویر و منظره های پیش رو را به شکل زنده ضبط کرده و مستقیما بر روی یوتیوب قرار دهید.

 

تسلا مدل S 2016

اگر اندازه صفحه لمسی جلوی کنسول تسلا را در اندازه بازی های رایانه ای بداینم، در واقع تسلا مدل S یکی از بهترین استانداردهای تکنولوژی داخلی خودرو را در اختیار دارد. صفحه 17 اینچی مدل S ساختار تبلتی دارد و ویژگی ها و امکانات مختلفی که در روی آن وجود دارد مثل یک تبلت است و می توان از ان برای نگاه کردن به نقشه استفاده کرد.
بکارگیری فناوری اینترنت در خودروهامدل S تسلا، در واقع چندیمین خودرویی است که از یک اپلیکیشن گوشی هوشمند بهره می برد. اما روشی که شما از طریق آن می توانید این خودرو را کنترل کنید متفاوت و باورنکردنی است. وقتی اپلیکیشن را در گوشی خود باز می کنید، این اپلیکیشن به شما می گوید که خودروی شما کجاست

 

و چه فاصله ای از شما دارد و وضعیت شارژ باتری آن چقدر است. شما از طریق این اپلیکیشن می توانید درهای خودرو را باز و بسته کنید و از راه دور جریان برق را در خودرو راه اندازی کنید و خودرو را روشن کنید و چراغ ها را خاموش و روشن کنید و حتی بوق بزنید.

 

مدل S تسلا مثل یک گوشی هوشمندقادر است OTA و دیگر به روز رسانی ها را از طریق هوا دریافت کند . در این خودرو تقویمی دیده شده است که ملاقات های روزانه و مقاصدی که قصدرفتن به انجا داریدرا می توان در ان ثبت کرد و خودرو به طور اتوماتیک قادر است شما را تا مقصد مورد نظر راهبری کند و مسیرهای مناسب را تا مقصد به شما نشان دهد.

 

فورد موستانگ 2016

مدل S تسلا تنها خودرویی نیست که قادر است به روزرسانی های OTA را دریافت کند. سیستم SYNC فورد بار دیگر به خاطر اینترفیش و ظاهر بدش مورد تمسخر قرار گرفت. اما فورد از پای ننشست و Sync 3 را عرضه کرد که منوهای بهتر و ظاهر موجه تر با امکانات بیشتری دارد.
بکارگیری فناوری اینترنت در خودروهادر بیشتر مدل های 2016 و 2017 فورد که موستانگ فورد 2016 نیز از آن جمله است، Sync 3 به کار رفته و راننده از طریق این سیستم می تواند با نگه داشتن یک دکمه موزیکی که در داخل گوشی خود دارد را از سیستم صوتی ماشین پخش کند. شما می توانید فرمان های صوتی خود ساخته ای را نیز به سیستم وارد کنید

 

و از فرمان های صوتی پیش فرض آن استفاده نکنید.این سیستم از مجموعه ای از اپلیکیشن های پخش موسیقی مثل اسپوتیفای و پاندورا و iHeartRadio پشتیبانی می کند.Syc 3 همچنین از سامانه FordPass پشتیبانی می کند و از این طریق می تواند از راه دور درهای ماشین را باز و بسته کند،

 

و یا با گوشی ماشین را روشن یا خاموش کند. شما حتی می توانید با این سیستم برای روشن شدن ماشین نیز زمان بندی از قبل تعیین شده ای در نظر بگیرید که راس ساعت خاصی روشن شود.

 

GMC ACADIA 2017

محصولات بیوک و GMC از سیستم Intellink استفاده می کنند که یکی از به نوعی از Mylink شورلت الگوبرداری شده است. برخی منتقدان بر روی ظاهر و کاربدهای این سیستم نقدهایی دارند اما وجود هات اسپات 4G به عنوان ویژگی جدید در این نوع ماشین ها، میزان نظرهای مثبت در مورد این امکانات را بالا برده است.
بکارگیری فناوری اینترنت در خودروهاآکادیا از اواسط ماه جولای در قالب سه نوع اپلیکیشن درون ماشینی مختلف در دسترس خواهد بود. اولین اپلیکیشن Glympse نام دارد کهبه شما این امکان را می دهد تا موقعیت خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. این ویژگی هنگامی که قرار است فردی را از فرودگاه سوار کنید بسیار مفید خواهد بود.

 

دومین اپلیکیشن At Your Service نام دارد که به صورت محلی به دنبال رستوران ها و مغازه های خاصی که دنبالشان هستید، می گردد. و موقعیت این اماکن را به شما نشان می دهد. آخرین اپلیکیشن، کانال آب و هوایی نام دارد که شرایط آب و هوایی محلی موقعیتی که در آن قرار دارید را به شما نشان می دهد

 

و این سیستم با در نظر گرفتن وضعیت ترافیکی بهترین مسیررا با توجه به وضعیت آب و هوایی برای شما محاسبه کرده و نشان می دهد.

 

ولوو XC90 2016

ولوو وقتی Xc90 را طراحی میکرد، گویی کپی از طراحی داخلی تسلا را برداشته است .سیستم سرگرمی داخلی ماشین Sensus نام دارد و منتقدان بر اینباورند که این سیستم یکی از بهترین نمونه های حال حاضر در بازار است و کار کردن با آن بسیار شبیه کار کردن با یک گوشی هوشمند است.
بکارگیری فناوری اینترنت در خودروهاSensus در واقع قادر است با استفاده از سیستم راهبری خود پارکینگها را شناسایی کند و حتی مبلغ پارکینگ را نیز بپردازد. سنسوس از مجموعه ای از اپلیکیشن ها ی مختلف مرتبط با هات اسپات Wifi بهره می برد که قطعاً از کار کردن با آنها لذت می برید. با استفاده از اپلیکیشن on-call ولوو می توانید در هوای سرد قبل از ورود به ماشین آن را گرم و در هوای گرم قبل از ورود به مایشن آن را خنک کنید.

 

Carplay اپل و اتو اندروید

خودروسازان در دهه گذشته زمان زیادی را صرف این موضوع کرده اند که بدانند ویژگی های کدامیک از پلتفرم های گوشی های هوشمند بیشتر به درد ماشین ها و استفاده در آنها می خورد. جواب بسیار ساده بود: اجازه دهید تا شرکتهای تکنولوژی که این سیستم عامل ها را مینویسند،

 

ورژن های مخصوص ماشین را نیز خودشان طراحی کنند و به خاطر همین امر است که اکنون شما carplay اپل و اتواندروید را در ماشین های مدرن می بینید.

بکارگیری فناوری اینترنت در خودروها

از فونت گرفته تا آیکون ها ، هر کسی که با Carplay در ماشین ها کار می کند احساس می کند در خانه ش نشسته و پیغام متنی ارسال و دریافت می کند، تماس تلفنی میگیرد، موسیقی پخش می کند و مسیرهای مختلف را از طریق فرمان صوتی SiriEyesfree می پیماید. یکی از برجسته ترین ویژگی های Carplay ویژگی Navigate است

 

که به راننده این امکان را می دهد که موقعیتی را در نقشه گوشی خود انتخاب کند و سپس دکمه Navigate را بفشارد؛ در این لحظه مسیر تا موقعیت مورد نظر بر روی صفحه نمایش لمسی ماشین نمایش داده خواهد شد.

 

اندروید اتو هم بسیاری از همین ویژگی ها را دارد که شامل کنترل لاستیک ها، فرمان صوتی و … نیز می شوداندروید اتو به اپلیکیشن های بیشتری در ماشین دسترسی دارد که از آن جمله می توان به اسکایپ، Tunein radio، NPR One و … اشاره کرد.