پارس ناز پورتال

از بیل گیتس درس های زندگی بیاموزیم

از بیل گیتس درس های زندگی بیاموزیم

از بیل گیتس درس های زندگی بیاموزیم 

بیل گیتس کسی بود که 25 سال متوالی عنوان ثروتمند ترین فرد جهان را از آن خود کرد و اکنون دنیای تکنولوژی و کامپیوتر به اون مدیون است. دارایی های خالص بیل گیتس، ثروتمندترین مرد دنیا از مرز 90 میلیارد دلار گذشت تا فاصله او از نفر بعدی در فهرست ثروتمندترین مردان جهان به بیش از 13 میلیارد دلار برسد.

 

 در پی رشد ارزش دارایی های عمومی بیل گیتس (نظیر شرکت راه آهن ملی کانادا و شرکت اکولب) دارایی های ثروتمندترین مرد دنیا به 90 میلیارد دلار رسید.براساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، در حال حاضر ثروت گیتس 13.5 میلیارد دلار بیشتر از آمانیکو اورتگای اسپانیایی، دومین فرد ثروتمند دنیاست.

 

با توجه به ثروت 90 میلیارد دلاری، ثروت موسس شرکت مایکروسافت هم اکنون معادل 0.5 درصد از تولید ناخالص داخلی آمریکاست.
از بیل گیتس درس های زندگی بیاموزیماحتمالا بیل گیتس مشهورترین میلیاردر دنیاست. او با ده ها میلیارد ثروت، تاثیر زیادی بر دنیای تکنولوژی دارد.بیشتر مردم با موفقیت او در دنیای کسب و کار و همچنین بشردوستی اش آشنا هستند.همه دوست دارند موفقیتی در حد و اندازه های بیل گیتس داشته داشته باشند؛ اما افراد کمی هستند که عادات زندگی او را در سبک زندگی خود به کار گیرند.

 

شاید تقلید از برخی عادات بیل گیتس شما را به فردی مولتی میلیاردر تبدیل نکند، اما قطعا کمکتان خوهدکرد که به برخی از اهدافتان برسید.

 

خب چطور می توان برخی از عادات بیل گیتس را در وجود خود نهادینه کرد؟

 

بیل گیتس همیشه فردی کتابخوان بوده است. پدر او، ویلیام اچ. گیتس، در مصاحبه اخیرش با مجله فوربس فاش کرد که پسرش به معنای واقعی یک خوره کتاب بوده است. در زمان کودکی عاشق کتاب های علمی- تخیلی و حتی دایره المعارف ها بوده و هر جایی که می رفت، کتابی نیز با خود حمل می کرده است.

 

ماجرا تا حدی پیش رفته که گیتس پدر از بیل خواسته هر چقدر که دلش می خواهد کتاب بخواند، اما خواهش کرده که کتاب هایش را سر میز شام نیاورد!

 

هنوز هم همین طور است و بیل گیتس با اشتیاق فراوانی کتاب می خواهند. انواع کتاب ها را می توانید در کتابخانه او پیدا کنید: از زندگینامه های الهام بخش گرفته تا کتاب های فلسفی و روشنفکری. بیل گیتس همه را به کتابخوانی تشویق می کند. او به طور مرتب فهرست کتاب های مورد علاقه اش را به اشتراک می گذارد تا الهام بخش دیگران شود.

 

روزتان را به درستی آغاز کنید.
بیل گیتس ترجیح می دهد روزش را با ورزش و سرحالی آغاز کند. او معمولا یک ساعت ابتدای روز را به خاطر اوضاع قلبی اش روی تردمیل می گذراند. آغاز روز با ورزش مزایای بی شماری دارد که به برخی از آنها اشاره می کنیم:

 

اول آنکه سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و به شما کمک می کند در طول روز کالری بیشتری سوزانده و کاهش وزن داشته باشید. همچنین به کاهش سطح استرس، حفظ تمرکز و انرژی در طول روز نیز کمک می کند. این موضوع بی شک عملکردتان را افزایش می دهد. در نهایت این که ورزش صبحگاهی خواب شبانه بهتر و آرامش بخش تری را برایتان به ارمغان می آورد.

 

هیچ گاه از یادگیری دست نکشید.
 به گزارش پارس ناز این که از سنین کم در معرض آموزش ها و تجربه های گوناگون باشید، بسیار ارزشمند است. وقتی بیل گیتس در کلاس نهم بود، مدرسه اش یک کامپیوتر خریداری کرد و همین باعث شد گیتس کاملا درگیر این دستگاه شود.

 

گیتس اجازه داشت که از کلاس ریاضیاتش بیرون برود و برنامه نویسی بیاموزد. اولین برنامه ای که او نوشت، برنامه «بازی دوز» بود. او دیگر مثل قبل نشد. او در کالج عادت داشت سر کلاس هایی بنشیند که اصلا در آنها ثبت نام نکرده بود. گیتس تا همین امروز هم تشنه دانش و یادگیری است.

 

به دیگران اعتبار ببخشید.
بیل گیتس موفقیت ها، دستاوردها و اعتبار زیادی دارد. بالاخره او مخترعی هوشمند و یکی از ثروتمندترین انسان های جهان است. با این حال او به دیگران نیز اعتبار می بخشد.زمانی که در یک مصاحبه از او سوال کردند بهترین تصمیم او در دنیای کسب و کار چه بوده، او پاسخ داد: انتخاب افراد مناسب و همکاری با پل آلن به عنوان شریک تجاری مهم ترین تصمیمی بوده که تا به حال گرفته است.

 

گیتس درس خوبی به ما می دهد. نه تنها انتخاب افراد مناسب ما را به سوی موفقیت رهنمون می کند، بلکه ما باید رویکرد قدردانی نیز در پیش بگیریم و از موفقیت همکارانمان تمجید کنیم.
از بیل گیتس درس های زندگی بیاموزیماز اشتباهاتتان درس بگیرید.
درس گرفتن از اشتباهات یکی از بزرگترین عوامل بلوغ و رشد است. تصمیمات نادرست و پیامدهای ناشی از آنها به ما بزرگ ترین درس های زندگی را می آموزند. تا زمانی که خودتان نخواهید، تجربه نمی تواند معلم خوبی برای شما باشد.

 

بیل گیتس یک بار توضیح داده بود که بخشی از موفقیت مایکروسافت به دلیل موفقیت تیم مدیریت در تشخیص اشتباهات بوده است؛ اشتباهاتی که ممکن بود در آینده هزینه گزافی برای شرکت بتراشد. گیتس وقتی با ضعف یکی از تصمیماتش رو به رو می شد، از تغییر موضع و آن تصمیم خود هراسی نداشت. متاسفانه بسیاری از مردم یک اشتباه را چندین بار تکرار می کنند تا بتوانند در نهایت از آن درسی بیاموزند.

 

به قضاوت های خود اعتماد کنید.
افرادی که در طول زندگی با آنها مواجه می شویم، گاه ناامیدمان می کنند و گاه از پیش مان می روند. اغلب این افراد نگرش درستی مانند ما ندارند و اگر به آنها اجازه دهیم که به جای ما تصمیم بگیرند، نتایج فاجعه باری به دست خواهیم آورد. این موضوع به ما نشان می دهد که چرا باید به خودمان اعتماد داشته باشیم.

 

زمانی که بیل گیتس ایده تاسیس شرکت مایکروسافت را داد، خیلی ها آن را ایده ای غیرکاربردی خواندند. او رویای دنیایی را داشت که در آن چیپ های کامپیوتری چنان قدرتمند شوند که کامپیوترها و نرم افزارها در همه جا کارایی پیدا کنند. تعداد افراد کمی بودند که با او هم عقیده شدند.

 

با این حال، گیتس که به خوب بودن ایده هایش ایمان داشت، به خود اعتماد کرد. بقیه چیزها دیگر برایش مهم نبود. اگرچه شنیدن روش ها و توصیه های دیگران کار خوبی است، اما گاهی توصیه های دیگران ناشی از ترس و تردید آنهاست. شک و تردید ما را در سکون و عدم فعالیت نگه می دارد. اعتماد به خود به معنای آن است که با توجه به توانایی ها و نیازهایمان بتوانیم تصمیم درستی بگیریم.

 

خواندن عادات زندگی افرادی که در حیطه های کاری گوناگون به موفقیت رسیده اند، بسیار باارزش است. با این کار، بدون حسادت نسبت به جایگاه دیگران، سعی می کنیم از عادات و انگیزه های آنان باخبر شویم. سپس می توانیم این درس ها را در زندگی خود به کار بسته و همان موفقیتی که در انتظارش هستیم، را به دست آوریم.

 

بیل گیتس در دنیای تکنولوژی نظیر ندارد؛ او توانسته تکنولوژی را وارد هر خانه ای بکند. شناخت عادات او در زندگی شخصی و تقلید از آنها می تواند به ما کمک کند تا دنیای بهترین برای خود بسازیم.