پارس ناز پورتال

بیماری ای بی پروانه ای به طور کامل درمان شد

بیماری ای بی پروانه ای به طور کامل درمان شد

بیماری ای بی پروانه ای به طور کامل درمان شد 

مریضی پوستی ای بی که یکی از آزاردهنده ترین مریضی هاي ارثی غیر قابل درمان در دنیا به تعداد می رفت، حالا قابل درمان هست. یک طفل مبتلا به مریضی پروانه‌اي برای اولین‌بار توسط محققان آلمانی درمان شد.درمان مریضی پروانه‌اي توسط محققان آلمانی از طریق پیوند پوست تحقق یافت.

 

بر زمینه گزارش «telegraph» محققان در طی این مطالعه، یک پسر هفت ساله مبتلا به مریضی پروانه‌اي را بوسیله پیوند پوست درمان کردند.برای اینکار، با اصلاح ژنتیکی پوست اخیر از روی سلول‌هاي بنیادی و در محیط آزمایشگاهی، پوست جدیدی ساخته و به مریض پیوند داده شد.

 

 به گزارش پارس ناز طبق این گزارش، این در حالی هست که بعد از گذشت دو سال از عمل پیوند پوست، طفل هفت ساله در سلامت کامل به سر می برد و به مدرسه میرود.مریضی پروانه‌اي نوعی مریضی کمیاب پوستی با اسم علمی «epidermolysis bullosa» هست که به علت جهش رخ داده در ژن مسئول بازسازی پوست بوجود می آید.

 

کودکی که با این شیوه مورد دران قرار گرفت در سال 2015 میلادی در حالی‌که به علت ابتلا به مریضی سپسیس بیش از 60 درصد پوست خود را از دست داده بود در بیمارستان بستری شد و در نهایت با انجام عمل پیوند در حال آماده به زندگی عادی خود بازگشته هست و فوتبال هم بازی میکند.