پارس ناز پورتال

بهبود بیماری پسوریازیس با آفتاب فصل بهار

بهبود بیماری پسوریازیس با آفتاب فصل بهار

بهبود بیماری پسوریازیس با آفتاب فصل بهار 

افرادی که از پسوریازیس رنج می برند می توانند برای درمان نمودن آن از قرار گرفتن در معرض آفتاب استفاده کنند. آفتاب بهاری می تواند برای مبتلایان مفید باشد. شروع شدن فصل بهار دوره زمانی فوق‌ العاده‌ای برای افراد مبتلا به پسوریازیس است چون افزایش نور خورشید و رطوبت هوا در کنار کاهش استرس میتواند از تشدید بیماری‌های التهابی پوست مانند پسوریازیس جلوگیري کند.

بهبود بیماری پسوریازیس با آفتاب فصل بهار

شروع شدن فصل بهار دوره زمانی فوق‌العاده‌ای برای افراد مبتلا به پسوریازیس است چون افزایش نور خورشید و رطوبت هوا در کنار کاهش استرس می‌تواند از تشدید بیماری‌های التهابی پوست مانند پسوریازیس جلوگیري کند.به‌ گفته ‌دکتر ملیسا پیلیانگ متخصص پوست در کلینیک کلیولند مفید بودن نور خورشید در بهار به این معنا نیست

 

که افراد مبتلا به پسوریازیس باید بیش از حد در معرض تماس با نور خورشید قرار بگیرند. تماس بیش از حد با این نور طبیعی می توانید به آفتاب‌سوختگی منجر شود که خودش محرکی برای تشدید پسوریازیس است و خطر ابتلا به سرطان پوست را هم افزایش می‌دهد. البته علاوه بر نکته بالا، عوامل مهم دیگری هم وجود دارند که همگی باید در دوره انتقال از فصل زمستان به فصل بهار رعایت شوند.

 

 به گزارش پارس ناز با توجه به اهمیت نور خورشید اولین سوال این است که روزانه باید چه‌قدر نور خورشید دریافت کنیم؟ متخصصان معتقدند که افراد مبتلا به پسوریازیس باید روزهای بهاری خودشان را با پنج دقیقه تماس مستقیم با نور خورشید شروع کنند و این میزان را تدریجا به ده دقیقه در روز برسانند.

 

به‌ گفته دکتر پیلیانگ در این مدت کوتاه میتوان بدون استفاده از کرم ضدآفتاب در نور خورشید قرار گرفت اما استفاده از این کرم‌ ها برای زمانهای طولانی‌ تر ضرورت دارد.

 

منبع:everydayhealth