پارس ناز پورتال

بیوگرافی مریم ابراهیم پور خواننده خوش صدای ایران

بیوگرافی مریم ابراهیم پور خواننده خوش صدای ایران

بیوگرافی مریم ابراهیم پور خواننده خوش صدای ایران 

بیوگرافی مریم ابراهیم پور خواننده خوش صدا و معروف ایرانی را برای شما داریم که می توانید با وی بیشتر آشنا شوید و هنر وی را بشناسید. مریم ابراهیم‌پور (زاده ۱۳۴۷) نوازنده قیچک و ویلن، و خواننده موسیقی سنتی ایرانی است.

 

مریم ابراهیم‌پور

تولد: ۱۳۴۷

ملیت: ایرانی

سبک‌(ها) : موسیقی سنتی ایرانی

ساز(ها): ویلن قیچک

اعضای کنونی گروه: کامکارها

نوع صوت: سوپرانو

 

مریم ابراهیم‌پور (زاده ۱۳۴۷) نوازنده قیچک و ویلن، و خواننده موسیقی سنتی ایرانی است. او عضو گروه موسیقی گروه کامکارها و نوازنده ویلن ارکستر سمفونیک تهران است. از آثاری که ابراهیم‌پور در آنها خوانندگی کرده است می‌توان به آلبوم‌های خاک و ئه وین، موسیقی متن فیلم مسیح، و موسیقی‌های مجموعه‌های تلویزیونی ساختهٔ احمد پژمان، مجید انتظامی و بابک بیات اشاره کرد.

بیوگرافی مریم ابراهیم پور خواننده خوش صدای ایران

عکس های مریم ابراهیم‌پور

 

زندگی:

مریم ابراهیم‌پور در سال ۱۳۴۷ زاده شد. پدرش، محمد ابراهیم‌پور، موسیقی سنتی ایران، ابزارهای موسیقی و آواز را به وی آموخت و مادرش، مه جبین، او را با اشعار و نوشته‌های نویسندگان بزرگ ایران آشنا کرد. از چهارسالگی و با شرکت در کلاسهای موسسه ملی باله پارس هنرهای نمایشی را آغاز کرد و ده سال نزد عبدالله ناظمی (بنیانگذار موسسه، طراح و استاد رقص) باله آموخت.

 

ساز اصلی خود را ویلن انتخاب کرد و نزد حشمت سنجری آموخت . هنر کلاسیک آواز را نزد بهجت قصری، سوپرانوخوان مشهور ایرانی فرا گرفت. ابراهیم‌پور دانش آموختهٔ زبان ایتالیایی دانشگاه آزاد تهران است. زبان مادری اش فارسی است و علاوه بر آن به زبان‌های ایتالیایی و کردی هم تسلط کامل دارد. او همچنین مدرس ویلن و سلفژ در موسسه‌های هنری معتبر تهران است.

 

ابراهیم‌پور در سال ۱۳۷۰ با ارسلان کامکار ازدواج کرد و وارد گروه کامکارها شد. در سال ۱۳۷۱ نخستین کنسرت را با گروه کامکارها در شهر استکهلم اجرا کرد و از آن پس در کنسرت‌های مختلف از جمله در شهرهای مالمو، یوته بوری، کلن، فستیوال‌های فالون، WOMAD به همراهی اش با این گروه ادامه داد.

 

همچنین از سال ۱۳۷۳ عضو ارکستر سمفونیک تهران و نوازندهٔ ویلنِ کلاسیک این ارکستر است. همچنین کنسرت‌های مستقلی در شهرهای سلیمانیه، اربیل و دهوک در کردستان عراق اجرا کرده است. از آثاری که ابراهیم‌پور در آنها خوانندگی کرده است می‌توان به آلبوم‌های خاک و ئه وین، موسیقی متن فیلم مسیح، و موسیقی‌های مجموعه‌های تلویزیونی ساختهٔ احمد پژمان، مجید انتظامی و بابک بیات اشاره کرد.