پارس ناز پورتال

بیوگرافی پیمان معادی و همسرش + تصاویر پیمان معادی + مصاحبه و اینستاگرام

بیوگرافی پیمان معادی و همسرش + تصاویر پیمان معادی + مصاحبه و اینستاگرام

بیوگرافی پیمان معادی و همسرش + مصاحبه و اینستاگرام 

در اینبخش بیوگرافی پیمان معادی بازیگر و کارگردان محبوب را مرور میکنیم. پیمان معادی را بیشتر با فیلم جدایی نادر از سیمین و ابد و یک روز می شناسیم، او متولد ایالات متحده کشور آمریکا اسـت و اصالت 100 در 100 ایرانی دارد. پیمان معادی یکی از افتخارات سینمای کشور ایران اسـت ودر هالیوود هم درکنار بزرگان سینما ایفای نقش کرده اسـت. باوجود مخالفت هاي عده اي، او بازهم از بزرگان سینمای کشور ایران اسـت.

 

بیوگرافی پیمان معادی

بیوگرافی پیمان معادی و همسرش + تصاویر پیمان معادی + مصاحبه و اینستاگرام

پیمان معادی در 9 تیر 1349 در نیویورک امریکا متولد شد، اینک او بـه بازیگر و فیلمنامه نویس و کارگردانی مشغول اسـت. پبمان معادی فارغ‌التحصیل لیسانس رشته مهندسی متالوژی در دانشگاه آزاد کرج می باشد، پدر و مادرش ایرانی ساکن کشور آمریکا بودند کـه بعد از متولد شدن پیمان در سن 5 سالگی اش بـه ایران بازگشتند.

 

پیمان معادی کارش را با نوشتن فیلمنامه شروع کرد

نخستین تجربه او نوشتن فیلمنامه فیلم آواز قو درسال 1379 بود. وی همان‌ گونه می‌نوشت تا این کـه با اصغر فرهادی آشنا شد، این آشنایی کـه ابتدا برای نوشتن فیلمنامه بود با پیشنهاد بازیگری از طرف اصغر فرهادی، پیمان را وارد گود بازیگری در فیلم درباره الی نمود.

 

اولین افتخار پیمان معادی

بیوگرافی پیمان معادی و همسرش + تصاویر پیمان معادی + مصاحبه و اینستاگرام

2 سال بعد بازی پیمان در نقش نادر در فیلم جدایی نادر از سیمین، خرس نقره بهترین بازیگر مرد از جشنواره بین المللی فیلم برلین را برایش بـه ارمغان آورد و این فیلم برنده اسکار و گلدن گلوب 2012 گردید.

 

ازدواج و فرزندان

پیمان معادی سال هاست با فرانک قوانلو ازدواج کرده و دو فرزند دختر و پسر بـه نام هاي : باران و رایان حاصل این ازدواج اسـت، پیمان معادی و خانواده اش در حال حاضر در ایران و لس انجلس سکونت دارند.

 

پیمان معادی و بازیگری در هالیوود

پیمان معادی بعد از موفقعیت فیلم جدایی نادر از سیمین برای حضور در سینمای هالیوود دعوت شد، درسال 2014 بازی در سریال عدالت کیفری برای شبکه HBO ایالات امریکا رو تجربه نمود.

بیوگرافی پیمان معادی و همسرش + تصاویر پیمان معادی + مصاحبه و اینستاگرام

سپس در همان سال فیلم کمپ ایکس ری و یک سال بعد فیلم آخرین شوالیه ها را بازی نمود این موفقعیت ادامه دارد ودر سال 2016 هم یک فیلم آمریکایی دیگر بـه نام ۱۳ ساعت: سربازان مخفی بنغازی را بازی کرد.

 

افتخارات پیمان معادی

برنده خرس نقره بهترین بازیگر مرد از جشنواره بین المللی فیلم برلین “جدایی نادر از سیمین” | برنده سیمرغ بلورین سی امین جشنواره فیلم فجر، بهترین فیلم از نگاه تماشاگران برای فیلم برف روی کاج ها بـه کارگردانی خودش اسـت.

 

جایزه صدا و وجدان حقیقت

مرکز عمومی امور مسلمانان هالیوود «MPAC» پس از اکران فیلم کمپ ایکس ری از پیمان معادی با اهدای جایزه صدا و وجدان حقیقت تقدیر کرد در قسمتی از این نامه برای این بازیگر نوشت:

بیوگرافی پیمان معادی و همسرش + تصاویر پیمان معادی + مصاحبه و اینستاگرام

مـا این افتخار را داریم از شـما بعنوان مسلمانی کـه با بازی در فیلم “کمپ ایکس ری” فضای مناسبی را برای اعتراض بـه رفتارهای ضدبشری نسبت بـه یک مسلمان زندانی شده، رقم زدید، یاد کنیم.

 

پیشنهادهای هالیوودی و چارچوب

هیچ‌ کس از پیشنهادات درخشانی کـه هالیوود بـه مـن می‌ دهد خبر ندارد و خودم هم علاقه‌ اي بـه در میان گذاشتن آن ندارم اما بعنوان یک بازیگر ایرانی برای خودم چارچوبی دارم.

بیوگرافی پیمان معادی و همسرش + تصاویر پیمان معادی + مصاحبه و اینستاگرام

مـن چارچوب‌ هاي بسیار محکمی دارم و همواره برای پذیرش هر پیشنهاد با خانواده و دوستانم مشورت می‌ کنم اگر احساس کنم بازی‌ ام دریک فیلم باعث رنجش بخشی از مردم کشورم می‌ شود، هرگز چنین پیشنهادی را نخواهم پذیرفت.

 

شخصیت شناسی پیمان معادی

از فیلم‌ ها و کتاب‌ هاي معرفی شده پیمان معادی در اینستاگرام شخصی‌ اش می‌ توان دریافت کـه او طبق معمولً استاندارد‌ هاى بالایى براى خود و دیگران تعیین می‌ نماید و بـه‌ ا صطلاح ساده‌ تر انتظار نگرشی ایده‌ آل نسبت بـه مسائل و رویداد هاي سینمایی، ادبی و هنری از دیگران دارد.

بیوگرافی پیمان معادی و همسرش + تصاویر پیمان معادی + مصاحبه و اینستاگرام

پیمان معادی در کنار کریستین استوارت

 

نکته سنج اجتماعی سیاسی

بیوگرافی پیمان معادی و همسرش + تصاویر پیمان معادی + مصاحبه و اینستاگرام

قدرت تجزیه و تحلیل او زبانزد می باشد، بهمین علت اسـت کـه در تعداد زیادی از پست‌ هاي بـه اشتراک گذاشته این بازیگر رد پای عکس‌ ها و کاریکاتورهای معنا‌دار در توصیف شرایط خاص سیاسی یا اجتماعی ایران و جهان دیده می‌ شود.

 

فیلم های پیمان معادی

درباره اِلي «۱۳۸۷» «اصغر فرهادی»

جدایی نادر از سیمین «۱۳۸۹» «اصغر فرهادی»

خشکسالی و دروغ «۱۳۹۰» «محمد یعقوبی»

قصه‌ ها «۱۳۹۰» «رخشان بنی‌اعتماد»

ملبورن «۱۳۹۲» «نیما جاویدی»

عدالت کیفری «مجموعهٔ تلویزیونی» «۲۰۱۴» «استیون زایلیان»

کمپ ایکس ری «۲۰۱۴ پیتر ستلر»[۴] «۲۰۱۴»

آخرین شوالیه‌ها «۲۰۱۵ کازئواکی کیریا»

ابد و یک روز «۱۳۹۴»

13 ساعت : سربازان مخفی بنغازی «۲۰۱۶ مایکل بی»

 

کارگردانی پیمان معادی

برف روی کاج‌ ها «۱۳۸۹»

ماتیک «۱۳۸۵» «فیلم کوتاه»

 


 

مصاحبه خواندنی با پیمان معادی

پیمان معادی جدا از بازیگری، دو فیلم هم کارگردانی کرده؛ «برف روی کاج‌ها» و «بمب؛ یک عاشقانه». هردو فیلم قابل‌تأمل بودند، بـه‌خصوص فیلم اخیر کـه اینروزها در سینماها اکران شده و درباره یکی از مهم ترین دهه‌ها از تاریخ انقلاب؛ یعنی دهه 60 خورشیدی حرف‌هایي دارد. با پیمان معادی بـه بهانه اکران فیلم «بمب؛ یک عاشقانه» مصاحبه کرده‌ایم کـه می خوانید.

 

شش سال از ساخت نخستین فیلمتان؛ «برف روی کاج‌ها» می‌گذرد. چرا ساخت فیلم جدید این‌قدر برایتان طول کشید؟

 

بخاطر حضورم در پروژه‌هایي کـه مجبورم می کرد مدام سفر کنم. چهار فیلم خارج از ایران و یک سریال در نیویورک بازی کردم کـه مورد اخیر یک‌سال‌ونیم زمان برد. در ایران هم فیلم «ابد و یک روز» را بازی کردم و البته پیش‌تولید فیلم «بمب…» هم سه سال طول کشید. منتها از هم اکنون برای فیلم بعدی آماده هستم و سعی میکنم فاصله بین فیلم‌هایم بیشتر از یک سال نشود.

 

بیشتر بـه کارگردانی علاقه‌مند هستید یا این کـه قصد دارید بـه‌طور موازی با بازیگری آنرا پیش ببرید؟

 

درحال‌حاضر برای چند پروژه بـه‌عنوان کارگردان خیلی جدی مشغول برنامه‌ریزی هستیم. اگرهم نقش مناسبی در فیلم خوبی پیشنهاد شود سعی می کنم برنامه‌هایم را کمی جابجا کنم. در غیر این صورت طبق برنامه‌ریزی‌ام پیش خواهم رفت. بدون‌شک دهه 60 یکی از پرتلاطم‌ترین و درعین‌حال کشف‌نشده‌ترین دوره‌هاي انقلاب اسـت و با این کـه سن کمی داشتیم، این دوره را از نزدیک درک کرده‌ایم.

بیوگرافی پیمان معادی و همسرش + تصاویر پیمان معادی + مصاحبه و اینستاگرام

پیج اینستاگرام پیمان معادی

 

ایده مرور وقایع این دهه از کجا می آید؟ جمله‌اي از مایا آنجلو خوانده بودم کـه می گفت: «رنجی بزرگ تر ازآن نیست کـه داستانی ناگفته را در درونت تاب بیاوری». خب خیلیها این رنج درون از دهه‌ 60 را روایت شخصی کرده‌اند، چون دهه 60 در ذهن همه ی مـا حضور فعالی دارد. البته خیلیها میخواهند ازآن تصویری نوستالژیک بسازند یا همه ی آن محدودیت‌ها را فرصت نمایش دهند.

 

خیلیها هم ظاهراً دوست دارند دوباره همان شرایط تکرار شود و «صفا و صمیمیت» برگردد؛ اما بـه قول سعدی: «حدیث عشق چـه حاجت کـه بر زبان آری/ ‏بـه آب دیده خونین نوشته صورت حال». بـه‌هر حال این قصه بیش از 10 سال در ذهنم بود؛ مثل خیلی از قصه‌ها کـه چندین‌سال در ذهنم جای گرفته بود. همیشه طرح‌هایي با خود همراه دارم تا زمان ساخت آن ها فرابرسد. قصه «بمب…» هم سالها در ذهنم بود.

 

اتفاقا دوران موشک‌باران را خودم از نزدیک تجربه کرده بودم. بهمین دلیل در تولید، همه ی‌چیز بـه نزدیک‌ترین و واقعی‌ترین شکل ممکن ساخته شد؛ مثلاً مدرسه هزارو 300 متری گرفتیم و مدرسه 300 متری مشابه همان مدرسه‌اي کـه خودم می‌رفتم را در آن ساختیم. لباس‌ها و گریم‌هاي معلم‌ها را از روی عکس‌هایي کـه داشتیم انجام دادیم. حتی از اسامی واقعی افراد استفاده کردیم و رفتارهای آن ها رابه نمایش گذاشتیم.

 

سیامک انصاری در آن دوره هم‌کلاس مـن بودو مدیر و ناظم مدرسه‌مان را خوب می‌شناخت و مـا تقریباً تمام آن رفتارها را تجربه کرده بودیم. حتی برادرم برخورد خشونت‌آمیز ناظم را کاملا تجربه کرده بود! کوچه‌ها، ‌ساختمان‌ها، ‌حتی منزل محل زندگی‌مان همان‌گونه بود کـه در فیلم شاهدش هستید. درواقع احساس میکردم اتفاقی افتاده و شانس آوردیم کـه زنده ماندیم و حالا وقتش رسیده کـه آن دوران را روایت کنیم تا مردم ببینند.

 

جالب اسـت بدانید خیلی از جوانان تصوری ازآن دوران ندارند! با افراد بسیاری دراین مورد صحبت کرده‌ام؛ مثل پسر 27 ساله‌اي کـه کوچکترین اطلاعی از زمان موشک‌باران تهران نداشت! پس واجب دیدم کـه این اتفاقات رابه تصویر بکشم. اصلا نسل جدید خبری ازآن دوران ندارد و فقط چیز‌هاي کمی شنیده!

بیوگرافی پیمان معادی و همسرش + تصاویر پیمان معادی + مصاحبه و اینستاگرام

عکس های پیمان معادی و همسر و فرزندانش

 

طبیعتا وقتی میخواهی چنین داستانی را تعریف کنی، کار سخت‌تر میشود، چون نمیخواهی فیلم جنگی صرف بسازی، بلکه قصد این اسـت فیلم شهری درباره یک خانواده بسازی. پس باید پرهیز کنی کـه اطلاعات نوستالژیک آن دوران رابه رخ بکشی. فقط باید بستری آماده کنی تا قصه روایت شود و مـا چنین کردیم.

 

شـما در فیلم تان وجه عاطفی بـه فیلم افزوده‌اید. درواقع سؤالم این اسـت کـه مگر می شود بین «بمب» و «عشق» رابطه همدلانه برقرار کرد؟

 

مـا ملت رنج‌کشیده‌‌اي هستیم کـه بلدیم سخت‌ترین دوران رابه شرایط قابل تحمل تبدیل کنیم. آموزگار مـن در زندگی و فیلم‌ سازی، عباس کیارستمی‌ اسـت کـه در تمام فیلم‌هایش زندگی را از حلقوم مرگ بیرون می کشید. بودن آدمی را، برتر از یادبود او میدانست. مرگ را برای مردگان می خواست و زندگی را برای زندگان.

 

در میانه خرابه‌هاي زمين لرزه در فیلم «زندگی و دیگر هیچ» سنگ دستشویی برای زندگان میبرد ودر «زیر درختان زیتون» عاشق در چادر بی‌خانمان‌هاي زمين لرزه، در پی معشوق می‌دوید. شـما با هر آدمی کـه آن مقطع و حوادثش را تجربه کرده صحبت کنید، لبخندی روی صورتش می آید و طوری از خاطرات آن روزهایش برایتان تعریف می کند کـه فکر میکنید چقدر بـه او خوش گذشته اسـت!

بیوگرافی پیمان معادی و همسرش + تصاویر پیمان معادی + مصاحبه و اینستاگرام

پیمان معادی و همسرش

 

تقریباً شبیه بیان خاطرات سربازی اسـت کـه همه ی با اشتیاق و خنده تعریفش میکنند، ولی میدانیم کـه در آن دوسال برای پایانش روزشماری می‌کرده‌اند، چون موشک‌باران کـه محدود بـه یکی، دو روز نبود. تکرار می ‌شد و مردم برایش برنامه‌ریزی میکردند؛ مثلاً عده‌اي می‌رفتند فلان باغ در کرج یا جایی خارج از تهران و بچه‌ها آنجا دور هم خوش می‌گذراندند یا می‌رفتند خانه یکی از دوستان کـه زیرزمین بزرگ‌تری داشت.

 

تجمع شان تبدیل می ‌شد بـه دوستی و آدم‌ها در آن شرایط بـه‌هم نزدیک‌تر می شدند. اما در فیلم «بمب…» رابطه ایرج و میترا رابطه سردی اسـت. مرد نمی تواند با گذشته و اتفاقات آن کنار بیاید یا با کسی درباره آن صحبت کند. آن ها حتی اتاق‌هایشان جدا شده و حالا با موشک‌باران شهری اتفاق جدیدی در زندگی‌شان رقم می خورد. اگر بخواهم نکته‌اي اضافه کنم، یادآوری این نکته اسـت کـه مـا در فیلم پنج شب داریم.

 

شب اول زن و شوهر هریک در اتاق‌هاي خودشان‌اند. موشکی می آید و شیشه‌ها در دیوار فرو می روند. شب دوم بـه اتاق بدون پنجره می روند و بـه ناگزیر کنار هم مینشینند. شب سوم پدر دختر می آید و مجبورشان می کند بـه زیرزمین بروند. شب چهارم حرف میزنند و بلافاصله دعوایشان می شود.

بیوگرافی پیمان معادی و همسرش + تصاویر پیمان معادی + مصاحبه و اینستاگرام

تصاویر جدید پیمان معادی + پیمان معادی بیوگرافی

 

خب این ها در طول روز فکر می کنند شب بـه یک دیگر چـه بگویند. روز پنجم اسـت کـه لیلا بـه شاگردش می گوید آدم‌ها باید باهم حرف بزنند و همان جا کلاه کاسکت را می خرد. در واقع با خرید آن دو کلاه می خواهد تمهیدی بیندیشد کـه دیگر بـه زیرزمین نروند چون اگر بروند می داند کـه باهم حرف نخواهند زد.

 


 

مرور صفحه اینستاگرام پیمان معادی

در آخر نیز مروری داریم بر چند پست اینستاگرامی از آقای پیمان معادی و از فعالیت هاي مجازی او با خبر می‌شویم، در ادامه هم چنان با مجله پارس ناز همراه باشید.

بیوگرافی پیمان معادی و همسرش + تصاویر پیمان معادی + مصاحبه و اینستاگرام

بیوگرافی پیمان معادی و همسرش + عکسهای پیمان معادی + گفتگو و اینستاگرام

 

پیمان معادی درباره این عکس نوشته: اکران بمب با حفظ سرگروه همان‌ گونه در هفته هفتم مورد استقبال اسـت. ممنون از حمايتتان و خوشحالم از رضايت كلى مردم كه بخاطرشان فيلم ساخته شد. اين هفته فيلم بمب را در سينما ماندانا تماشا كنيد

بیوگرافی پیمان معادی و همسرش + تصاویر پیمان معادی + مصاحبه و اینستاگرام

پیمان معادی درباره این عکس نوشته: چند سال قبل#son

بیوگرافی پیمان معادی و همسرش + تصاویر پیمان معادی + مصاحبه و اینستاگرام

پیمان معادی درباره این عکس نوشته: بـه جمعه فوتسالى باحال ديگه پر از كل كل و كرى خونى و ادرنالين و رفاقت و حال خوب با رفقاى قديمى« بعضياشون خيلى قديمى»

بیوگرافی پیمان معادی و همسرش + تصاویر پیمان معادی + مصاحبه و اینستاگرام

پیمان معادی درباره این عکس نوشته: پشت صحنه فيلم برف روى كاجها- با باران و صابر 

بیوگرافی پیمان معادی و همسرش + تصاویر پیمان معادی + مصاحبه و اینستاگرام

پیمان معادی درباره این عکس نوشته: برادران خوش پوش و خوش استايل تولى خانلو ديروز

بیوگرافی پیمان معادی و همسرش + تصاویر پیمان معادی + مصاحبه و اینستاگرام

پیمان معادی درباره این عکس نوشته: صداگذاري فيلم ناگهان درخت با صفى و ايرج و نعيم و مهناز#adr #postproduction #comingsoon#