پارس ناز پورتال

بیوگرافی کامل ناتالی پورتمن +روابط و زندگی خصوصی و همسرش

بیوگرافی کامل ناتالی پورتمن +روابط و زندگی خصوصی و همسرش

بیوگرافی کامل ناتالی پورتمن +روابط و زندگی خصوصی و همسرش

ناتالی پورتمن، زادۀ 9 ژوئن 1981، بیشتر ما را یاد سال 1994 می اندازد، زمانی که در فیلم لئون حرفه اي نقش آفرینی کرد و نقش او « ماتیلدا » در تاریخ ماندگار شد. خانم ناتالی پورتمن بازیگر و تهیه‌کنندۀ آمریکایی است که بیشتر با نقش‌هاي پدمه آمیدالا در سه‌گانۀ پیش‌درآمد «جنگ ستارگان» و نینا سیرس در «قوی سیاه» «2010» شناخته ‌میشود که برای دومی برندۀ جوایز اسکار، گلدن گلوب و اتحادیۀ بازیگران سینما شده ‌است.

 

پورتمن در اورشلیم بدنیا آمد و والدینش نام عبری نِتالی هرشلاگ را برای او انتخاب کردند. او تنها فرزند شلی استیونس آمریکایی و آونر هرشلاگ اسرائیلی است. زمانی که پورتمن سه ساله بود، خانواده اش به کشور آمریکا نقل مکان کردند. او از چهار سالگی شروع به یادگیری رقص کرد. در 10 سالگی، یکی از کارگزاران شرکت رِولون از او خواست تا مدل تبلیغاتی محصولاتشان شود، اما او پیشنهاد را رد کرد، چون می خواست بازیگر شود.

بیوگرافی کامل ناتالی پورتمن +روابط و زندگی خصوصی و همسرش

در تعطیلات تابستانی، در اردوهای تئاتری شرکت میکرد. در 1992، برای بازی در نمایش موزیکال «بی‌رحم»، دربارۀ دختری که به خاطر نقش اول تئاتر مدرسه، حاضر است مرتک قتل شود، تست بازیگری داد. او و بریتنی اسپیرز بعنوان بازیگر ذخیره برای لورا بل باندی انتخاب شدند. در 1993، برای نقش دختر یتیمی که با یک آدم‌کش میانسال دوست میشود، تست داد و توانست درکنار ژان رنو در «لئون: حرفه اي» ساختۀ لوک بسون بازی کند.

 

خیلی زود بعد از به دست آوردن این نقش، اسم دوشیزگی مادربزرگ پدری‌اش، پورتمن، را بعنوان نام هنری خود انتخاب کرد تا هویت خانوادگی‌اش پنهان بماند. فیلم در 1994 به نمایش درآمد و آغاز دوران بازیگری او را رقم زد. درسال‌هاي میانی دهۀ 1990، پورتمن در چندین فیلم سینمایی، از جمله فیلم‌هاي مطرح «مخمصه» «1995»، «همه ی می گویند دوستت دارم» «1996» و «مریخ حمله می کند!» «1996» بازی کرد.

بیوگرافی کامل ناتالی پورتمن +روابط و زندگی خصوصی و همسرش

در 1997، در تئاتر «خاطرات آن فرانک» در برادوی، نقش آن فرانک را بازی کرد. در همان سال، برای نقش پدمه آمیدالا در سه‌گانۀ پیش‌درآمد «جنگ ستارگان» انتخاب شد. فیلم برداری فیلم اول، «تهدید شبح»، در ژوئن 1997 شروع شد ودر مه 1999 به نمایش درآمد. بعد ازآن، در «هر جا جز این جا» به کارگردانی وین وانگ، درکنار سوزان ساراندن بازی کرد. او نامزد دریافت جایزۀ گلدن گلوب بهترین بازیگر زن نقش مکمل شد.

 

درسال 1999 به خوابگاه دانشگاه هاروارد نقل‌مکان کرد تا در رشتۀ روانشناسی تحصیل کند. در گفتگو‌اي اعلام کرد که تا چهار سال، در هیچ فیلمی بجز «جنگ ستارگان» بازی نخواهد کرد. در تعطیلات تابستانی سال 2000، در «جنگ ستارگان: حملۀ کلون‌ها» که در سیدنی و لندن فیلم برداری می شد، بازی کرد. در ژوئیۀ 2001، در تئاتر «مرغ دریایی» چخوف، به کارگردانی مایک نیکولز، نقش نینا را درکنار مریل استریپ، کوین کلاین و فیلیپ سیمور هافمن بازی کرد.

 

در همان سال، او یکی از چندین ستاره‌اي بود که در کمدی «زولندر» «2001» حضوری کوتاه داشتند. پورتمن در فیلم «کوهستان سرد» «2003» در نقشی کوچک ظاهر شد. در 2004، در فیلم‌هاي مستقل «گاردن استیِت» و «نزدیک‌تر» بازی کرد. «گاردن استیت» یکی از انتخاب‌هاي رسمی جشنوارۀ ساندنس بودو برندۀ جایزۀ بهترین فیلم اول در مراسم جوایز ایندیپندنت اسپیریت شد.

 

بازی او در نقش آلیس در «نزدیکتر» برندۀ یک جایزۀ گلدن گلوب برای بازیگر نقش مکمل و نامزد دریافت اسکار شد.به گزارش پارس ناز آخرین قسمت جنگ ستارگان با نام «انتقام سیت» درمه 2005 به نمایش درآمد و پرفروش ترین فیلم آن سال کشور آمریکا شد. در همان سال، در «منطقۀ آزاد» به کارگردانی عاموس گیتای و «اشباح گویا» به کارگردانی میلوش فورمن بازی کرد. فورمن هیچ یک از کارهای پورتمن را ندیده بود، اما معتقد بود او شبیه نقاشی هاي گویا است.

 

«ک مثل کین‌خواهی» در 2006 به نمایش درآمد. پورتمن نقش ایوی هموند را بازی کرد، زن جوانی که یک مبارز آنارشیست آزادیخواه او را از دست پلیس مخفی نجات میدهد. او برای بازی دراین نقش مربی گرفت تا به لهجۀ انگلیسی صحبت کند و سرش را تراشید. فیلم نقدهای خوبی دریافت کرد و پورتمن برندۀ جایزۀ سترن برای بهترین بازیگر زن شد. در آوریل 2006، بازی در فیلم کودکان «فروشگاه عجیب آقای مگوریم» را درکنار داستین هافمن آغاز کرد.

 

در همان سال، در درام تاریخی «دختر دیگر بولین» با بازی اریک بانا و اسکارلت جوهانسون، نقش اصلی آن بولین را بازی کرد. سپس در درام رمانتیک «شبهای بلوبری من» به کارگردانی وونگ کاروای بازی کرد و عملکرد او در نقش لسلی تحسین شد. درسال 2007، در فیلم کوتاه وس اندرسن با نام «هتل شوالیه» در مقابل جیسون شوارتزمن بازی کرد. در همان سال، شرکت تهیۀ فیلم خودرا با نام “هندسم چارلی” تأسیس کرد.

 

در مه 2008، جوانترین عضو هیأت داوران جشنوارۀ فیلم کن بود. وی قسمتی از فیلم چند اپیزودی «نیویورک، دوستت دارم» «2008» را کارگردانی کرد. در همان سال، اولین فیلم خود، «ایو»، رابا بازی لورن باکال کارگردانی کرد؛ او شخصیت باکال در فیلم را از مادربزرگ خود الهام گرفته بود. فیلم دربخش مسابقۀ فیلمهای کوتاه 65 امین جشنوارۀ بین المللی فیلم ونیز به نمایش درآمد.

بیوگرافی کامل ناتالی پورتمن +روابط و زندگی خصوصی و همسرش

پورتمن در «قوی سیاه» «2010» به کارگردانی دارن آرونوفسکی، نقش یک بالرین جوان را بازی کرد. به منظور آمادگی برای این نقش، به مدت شش ماه، روزی پنج تا هشت ساعت تمرین رقص میکرد و 9 کیلو وزن کم کرد. او برای این فیلم برندۀ جایزۀ گلدن گلوب و اسکار بهترین بازیگر زن و جایزۀ اتحادیۀ بازیگران سینما شد. درسال 2011، در «بدون تعهد» با اشتون کوچر همبازی شد.

 

سپس در «والاحضرت» مقابل جیمز فرانکو و دنی مک‌براید بازی کرد ودر فیلم ابرقهرمانی «ثور» به کارگردانی کنت برانا نقش جین فاستر را بر عهده گرفت. در فوریۀ 2012، برای بازی در دو فیلم از ترنس مالیک، «شوالیۀ جام‌ها» و «ترانه به ترانه»، قرارداد بست. در همان سال، در وسترن «جین اسلحه دارد» بازی‌کرد. در 2013، در قسمت دوم فیلم ثور با عنوان «دنیای تاریک» نقش جین فاستر را تکرار کرد.

 

در ماه ژوئیه اعلام کرد قصد دارد اولین فیلم بلند خودرا بسازد که اقتباسی از رمان خود زندگینامه‌اي عاموس اوز، نویسندۀ اسرائیلی، به نام «داستان عشق و تاریکی» بود. او همچنین بازیگر و یکی از نویسندگان فیلمنامه نیز بود. فیلم در جشنوارۀ فیلم کن سال 2015 به نمایش درآمد. درسال 2016، پورتمن در نقش اول درام زندگینامه‌اي «جکی» به کارگردانی پابلو لارائین، ظاهر شد؛

 

فیلم دربارۀ جکلین کندی، بانوی اول کشور آمریکا در دهۀ 1960 پس از مرگ همسرش، رئیس جمهور جان اف. کندی است. وی برای این نقش، برندۀ جایزۀ اتحادیۀ بازیگران سینما و جایزۀ انتخاب منتقدان و نامزد دریافت جایزه‌هاي اسکار، گلدن گلوب و بفتا برای بهترین بازیگر زن شد.

بیوگرافی کامل ناتالی پورتمن +روابط و زندگی خصوصی و همسرش

در فوریۀ سال 2018، فیلم وحشتناک علمی تخیلی «نابودی» با بازی پورتمن در نقش یک زیست‌شناس و سرباز پیشین به نمایش درآمد.به گزارش پارس ناز وی در درام کانادایی «مرگ و زندگی جان اف. دانوان» درکنار کیت هرینگتن و سوزان ساراندون بازی کرده که در سپتامبر به نمایش در‌می آید. پورتمن درسال 2003 با مدرک لیسانس روانشناسی از دانشگاه هاروارد فارغ التحصیل شد.

 

او از کودکی به زبان‌هاي خارجی نیز علاقمند بودو علاوه بر انگلیسی و عبری، زبان‌هاي فرانسوی، ژاپنی، آلمانی و عربی را نیز آموخته است. او درسال 2009، زمانی که در حال بازی در فیلم «قوی سیاه» بود، با بنژمن میلپیه، طراح رقص فرانسوی، آشنا شد. انها در اوت 2012 ازدواج کردند و پسری به نام الف و دختری به نام امالیا دارند.

 

بیوگرافی ناتالی پورتمن

همکاری با جمعی از بهترین کارگردانان معاصر سینما، از وودی آلن، تیم برتون و کار وای گرفته تا وس اندرسون، میلوش فورمن و دارن آرنوفسکی چنان تجربه‌هاي گران‌ بهایی رابه وی بخشیده که اکنون میتوان او را در عین جوانی، بازیگری بسیار پخته به حساب آورد. در ادامه با بیوگرافی کامل این ستاره‌ی سینما، همراه زومجی باشید. پورتمن با نام اصلی نتا لي هرشلاگ، در نهم ژوئن سال ۱۹۸۱، دقیقاً در روز تولد مادرش بدنیا آمد.

 

او تنها فرزند آونر هرشلاگ و شلی استیونز است. آونر، یک متخصص زنان و زایمان است و شلی نیز با نام خانوادگی اصلی ادلستین، پیش از به شهرت رسیدن ناتالی خانه‌ دار بود اما حالا مدیر برنامه‌هاي دخترش به حساب می آید. زمانی که ناتالی سه ساله بود، آونر به خاطر تکمیل تحصیلات پزشکیش، خانواده رابه کشور آمریکا برد.

بیوگرافی کامل ناتالی پورتمن +روابط و زندگی خصوصی و همسرش

خانواده‌ی پورتمن، ابتدا در واشینگتون ساکن شدند اما در ادامه به کنتیکت رفتند و نهایتاً درسال ۱۹۹۰ پس از نقل مکان به لانگ آیلند، در همانجا ماندگار شدند. این نقل مکان‌هاي متعدد، به من کمک کرد تا افراد متفاوتی را ببینم و دوستان زیادی پیدا کنم. هر چقدر که شما کم سن و سال‌تر باشید، پیدا کردن دوست نیز برایتان آسان‌تر است چرا که کودکان بسیار کمتر از بزرگسالان دست به قضاوت کردن می زنند.

 

با این حال، عوض کردن بیش از حد محل زندگیمان، یک حس بی‌ریشگی رابه من منتقل کرد و احساس می کنم که کودکیم دراین میانه گم شد. ناتالی از سن ۴ سالگی به یادگیری رقص پرداخت ودر ادامه به کلاس آواز رفت. از همان ابتدا به سرگرم کردن مردم علاقه ‌مند بودم. روی صحنه رفتن در برادوی برایم رویایی دست نیافتنی بود، بنابر این بهمین اکلاهاما هم راضی بودم. در آن زمان اصلاً به بازی در سینما فکر نمیکردم.

 

او در کودکی، عاشق فیلم رقص کثیف «Dirty Dancing» بودو بسیار تحت تاثیر شخصیت پاتریک سوایزی‎ قرار داشت. فکر می کنم فقط به این دلیل بازیگر شدم که یک روز بتوانم پاتریک سوایزی را از نزدیک ببینم چرا که او بسیار شگفت‌انگیز است. ناتالی در سن ۸ سالگی، در تصمیمی ناگهانی برای همیشه خوردن گوشت را کنار گذاشت. پس ازآن بود که به نوبت، خوردن مواد غذایی دیگری هم چون ماهی، ژلاتین و پنیر را هم ترک کرد.

 

او با این وجود، هیچگاه خودرا در گروه گیاهخواران قرار نمیدهد. وقتی به همراه پدرم به یک کنفرانس دکتری رفتم، از نزدیک شاهد جراحی لیزری روی یک مرغ بودم. آنجا بود که متوجه شدم حیوانات برای استفاده از گوشتشان کشته می شوند. تا پیش ازآن فکر میکردم که حیوانات به صورت طبیعی می‌میرند و بعد ازآن، ما آن ها را می خوریم. والدینم در ابتدا فکر میکردند که این فقط یک تصمیم مقطعی است اما آن گونه نبود.

بیوگرافی کامل ناتالی پورتمن +روابط و زندگی خصوصی و همسرش

ناتالی در واشینگتون، به مدرسه‌ی چارلز اي. اسمیت رفت. در ادامه در لانگ آیلند، به مدرسه‌ی سولومون شکتر رفته و دوران ابتدایی را در آنجا سپری کرد. در طول دوران تحصیلم، بهترین نمرات را می گرفتم و همیشه شاگرد اول کلاس بودم. آن قدر عاشق مدرسه بودم که همکلاسی‌هایم با کلماتی چون احمق، جامعه گریز و خود‌شیرین، مرا به تمسخر میگرفتند.

 

شرایط خاص ناتالی، چه از نظرنژادی و چه از نظر سبک زندگی، او را بیش از دیگر کودکان به خانواده وابسطه کرد و آن گونه بود که پیوندی ناگسستنی بین وی و والدینش شکل گرفت. ناتالی در همان سنین کودکی، به همراه پدر و مادرش به تعداد زیادی از نقاط دنیا از جمله استرالیا و ژاپن سفر کرد. او در ادامه، در کارگاه رقص تئاتر ایالات امریکا، به یادگیری باله و رقص مدرن پرداخت ودر کلاس‌هاي مرکز هنرهای نمایشی و ابتکاری اوزدن شرکت کرد.

 

ناتالی به خاطر بر هم نخوردن تمرکزش روی بازیگری، حتی پیشنهاد شرکت بزرگ آرایشی و بهداشتی رولون را برای فعالیت بعنوان یک مدل کودک رد کرد. همیشه متفاوت‌تر از کودکان دیگر بودم. من اهداف بلند پروازانه‌تری در سر داشتم. می دانستم به چه چیزی دلبستگی دارم و برای رسیدن به آن، نهایت تلاشم را میکردم. واقعاً کودکی بسیار جدی بودم. ناتالی در دوران تعطیلاتش، اغلب به کمپ تئاتر می‌رفت.

 

در یکی از همین روزها بود که برای بازی در نمایش موزیکال Ruthless تست داد. در نهایت، لورا بل باندی برای ایفای این نقش انتخاب شد و ناتالی به همراه بریتنی اسپیرز نیز بعنوان بازیگران علی‌البدل وی معرفی شدند. این نمایش به مدت سه هفته روی صحنه رفت. در طول نمایش، به سختی جلوی خندیدنم را میگرفتم. زمانی که بازیگر مقابلم به من نگاه می کرد، خودم را نظارت می کردم ولی تا چشم از من برمی‌داشت، می‌زدم زیر خنده.

 

در ادامه، ناتالی برای بازی در نقش ماتیلدا در فیلم لئون حرفه‌اي «Léon: The Professional» ، در آزمون‌هاي ابتدایی که نزدیک به دو‌هزار دختر نوجوان دیگر نیز در آن حضور داشتند شرکت کرد و اگر چه در ابتدا به خاطر پایین بودن سنش رد شد ولی در نهایت با تغییر نظر لوک بسون بعنوان کارگردان، وی از این آزمون سربلند بیرون آمد. دراین هنگام، والدین ناتالی از بسون خواستند که دخترشان را در صحنه‌هایي که بدآموزی دارند شرکت ندهد.

 

تا پیش از ۱۸ سالگیم در هر فیلمی که بازی می کردم، والدینم ساعت‌ها با کارگردان آن فیلم صحبت کرده و مجابش میکردند تا در طول تصویربرداری، مرا وادار به کاری نکند که بعد ها به زندگی شخصیم آسیبی بزند یا تاثیر منفی روی من بگذارد.

بیوگرافی کامل ناتالی پورتمن +روابط و زندگی خصوصی و همسرش

نمایی از فیلم Leon: The Professional

 

از آنجایی که مراحل تصویربرداری صحنه‌هاي داخلی آپارتمان لئون در پاریس فیلم برداری میشد، مادر ناتالی نیز به همراه وی به فرانسه سفر کرد. در ابتدا قرار بود ماتیلدا نیز پس از کشته شدن لئون، با تعدادی نارنجک دست به خودکشی بزند که در ادامه با نظر بسون، پایان فیلم دچار تغییر شد و ماتیلدا زنده ماند. نقش‌آفرینی ناتالی آن قدر غافلگیر‌ کننده و دلچسپ بود که شخصیت وی در فیلم، در کشور‌هاي مختلف از جمله کشور خودمان، وارد خاطرات مردم شد.

 

هنوز هم پس از گذشت چندین سال، ازآن به نیکی یاد می شود. خود بسون درباره‌ی عملکرد ناتالی این‌چنین اظهار نظر میکند: با این که ناتالی تجربه‌ی بازیگری نداشت، ولی در هنگام تست، در بین تمام دختران، بهترین بود. وقتی چیزی رابه او توضیح می دهي، ابتدا خوب گوش کرده و سپس خیلی ساده آنرا انجام میدهد. من به لوک بسون اعتماد کردم و امروز خیلی خوشحالم که اولین تجربه‌ی بازیگریم درکنار یک کارگردان بزرگ رقم خورده است. او به خوبی مرا هدایت کرد.

 

ناتالی پس از بازی در لئون حرفه‌اي «Léon: The Professional» ، به خاطر جدا شدن زندگی حرفه‌اي و زندگی خصوصیش از یک دیگر و حفاظت از هویت خانوادگیش، پورتمن راکه نام خانوادگی مادربزرگش بود، بعنوان نام هنری خود انتخاب کرد. البته بازی در سینما، چندان هم در زندگی خصوصی وی بی‌تأثیر نبود. پس از اتمام تصویربرداری لئون حرفه‌اي، کار هر روزم گریه کردن شده بود.

 

تمام دوستانم با من قهر کردند. آن ها دائماً به من میگفتند: هم اکنون که بازیگر شدي فکر می کني خیلی جذابی؟ این سخت‌ترین دوران زندگی من بود. پس از این اتفاق، به یک مدرسه‌ی دولتی رفتم. پس از نمایش لئون، تعداد زیادی از خشونت بالای فیلم خرده گرفته و بعضی از صحنه‌هاي آنرا سادیسمی توصیف کردند. با این حال پورتمن به صورت تمام قد، از فیلم حمایت کرد.

 

لئون یک فیلم عاشقانه‌ی ویژه است. فیلمی که پیش ازآن نظیرش را ندیده بودم. داستان دو انسانی که به تنهایی، شخصیت‌هاي بسیار غمگینی دارند ولی درکنار هم بسیار شادند. چرا که در واقع مکمل یک دیگر هستند ودر نهایت نیز به صورتی مشترک به رشد فکری می رسند. این یک عشق افلاطونی است.

بیوگرافی کامل ناتالی پورتمن +روابط و زندگی خصوصی و همسرش

حضور در فیلم دختران زیبا «Beautiful Girls» به کارگردانی تد دم، گام بعدی پورتمن در دنیای بازیگری بود. او دراین فیلم، در بین تعداد زیادی از شخصیت هاي حدوداً ۳۰ ساله که در بحران اواسط زندگی خود در حال ضجه زدنند، نقش دختر ۱۳ ساله‌ی معصوم و سرزنده‌اي به نام مارتی را بازی می‌‌کند که اتفاقاً از تمام شخصیت‌هاي داستان نیز باهوش‌تر است. اسکات روزنبرگ بعنوان نویسنده و تهیه کننده‌ی این اثر درباره بازی وی میگوید:

 

ما بسیار خوش‌ شانس بودیم که در روزگاری این فیلم ساخته شد که ناتالی پورتمن بدنیا آمده بودو می‌توانست در نقش مارتی بازی کند. ما از دختران زیادی تست گرفتیم ولی هیچکدام به گرد پای او هم نمی‌رسیدند. برای من، ناتالی خود مارتی است. دراین زمان، ناتالی دچار نگرانی‌هایي درباره‌ی زندگی شخصیش و ادامه‌ی مسیر بازیگری خود شد. اضطرابی که در دوران نوجوانی داشتم، بیش از آنکه به خاطر فیلم بازی کردنم باشد، یک اقتضای سنی بود.

 

دراین دوره، بدن انسان دچار تغییرات میشود که این به خودی خود، باعث نگرانی‌هایي می شود. ازآن گذشته، تو باید بیاموزی که از این به بعد، مورد قضاوت اطرافیانت قرار خواهی‌ گرفت. درکنار اینها، تو حالا دیگر مشهور شده‌اي و همه ی‌ی نگاهها به توست. بازیگری باعث شد که سریع‌تر از حد معمول رشد کنم و از هم سن و سال‌هایم جلوتر بروم. دلیل آن هم این است که من همواره با افراد بزرگ تر از خودم کار کرده‌ام و تمامی دوستانم، چندین سال از من بزرگترند.

 

البته همه ی‌ی انها همیشه تلاش میکنند تا به معصومیت من خدشه‌اي وارد نشود. یکبار تد دم به من گفت که اگر زمانی کسی به هر دلیلی خواست تو را اذیت کند، تو کلّی برادر بزرگ‌تر از خود داری که در کمترین زمان، به نجاتت خواهند شتافت. نقش بعدی ناتالی، بازی بجای دختر آل پاچینو در فیلم مخمصه «Heat» به کارگردانی مایکل مان بود. اگر چه این فیلم بطور ویژه‌اي زیر سایه‌ی دوئل آل پاچینو در نقش کارآگاه وینسنت هانا و رابرت دنیرو در نقش نیل مک کالی قرار داشت.

 

اما با فیلمنامه‌ی مان، نقش هاي مکمل کار نیز به خوبی زمان لازم را برای درخشیدن به دست آوردند که پورتمن نیز یکی از همان‌ها بود. مایکل مان می گوید وقتی که ناتالی را برای اولین بار ملاقات کرده، احساس کرده که با یک نابغه روبه‌رو شده ‌است. مخمصه «Heat» در بهار سال ۱۹۹۵ تصویربرداری شد و پس از به پایان رسیدن آن، ناتالی برای بازی در فیلم همه ی میگویند دوستت دارم «Everyone Says I Love You» به کارگردانی وودی آلن تست داد.

 

تست گرفتن وودی آلن با تمام کارگردانان دیگر فرق داشت. وقتی وارد اتاق شدم به من گفت درود من وودی هستم! من هم گفتم درود من ناتالی‌ام! بعد از من سه سوال پرسید. کجا زندگی میکنم؟ چند ساله هستم؟ و آیا برای یک سقوط آزاد آماده‌ام؟ پس از پاسخ دادن به آن ها، گفت که پذیرفته شده‌ام. همه ی می گویند دوستت دارم «Everyone Says I Love You» اولین فیلم خارج از نیویورک آلن بود.

 

زمانی که ناتالی برای تصویربرداری این فیلم به پاریس رفت، این فرصت رابه دست آورد تا دوباره از لوکیشن‌هاي فیلم لئون دیدن کرده و خاطراتش را زنده کند. بازیم در همه ی می گویند دوستت دارم افتضاح بود. بداهه ‌گویی، بخش ویژه‌اي از کارهای وودی آلن است که من واقعاً از پس آن بر نمی‌ٔآمدم. در ادامه، ناتالی پیشنهاد بازی در سه فیلم رابه دلایل مختلف رد کرد.

 

رومئو+ ژولیت «Romeo + Juliet» بدلیل پایین بودن سنش نسبت به شخصیت ژولیت و طوفان یخی «The Ice Storm» و لولیتا «Lolita» که بازسازی فیلم استنلی کوبریک بود، به خاطر عدم پذیرش بازی در برخی صحنه‌هاي نامتعارف. فیلم کوبریک به نظرم بهتر بود چرا که از نشان دادن صحنه‌هاي نامتعارف پرهیز می کرد. ولی لولیتای لاین قرار بود کاملاْ بی‌پرده و صریح سخن بگوید که به نظرم همین موضوع باعث شکست فیلم شد.

بیوگرافی کامل ناتالی پورتمن +روابط و زندگی خصوصی و همسرش

ناتالی این فرصت را پیدا کرد تا در فیلم مریخ حمله می کند «Mars Attacks»، علاوه بر همکاری با کارگردان صاحب سبک سینما، تیم برتون با بازیگران بزرگی چون جک نیکلسون، گلن کلوز و آنت بنینگ همبازی شود. دراین سالها، پورتمن دوران شکوفایی بازیگریش را سپری میکرد و هر کارگردانی دوست داشت با او همکاری کند. درکنار این ها، وضعیت تحصیلی ناتالی نیز همان‌ گونه ایده آل بودو بازی در سینما، هیچ خللی در نمره‌هایش وارد نمی کرد.

 

رابرت ردفورد، بازیگر و فیلمساز کهنه ‌کار سینما که مشغول پیش تولید فیلم جدیدش نجواگر اسب «The Horse Whisperer» بود، ناتالی را برای بازی در نقش کلیدی فیلم که دختری علاقه‌مند به اسب ‌سواری بود انتخاب کرد. در همین زمان، رابین گارلند، مسئول انتخاب بازیگران شرکت لوکاس‌فیلم نیز با ناتالی تماس گرفته و به او پیشنهاد می دهد که در نقش پدمه آمیدالا، در فیلم جنگ ستارگان «Star Wars» بازی کند.

 

پس از این تماس، ناتالی با جورج لوکاس دیدار کرده و قرارداد بازی دریک سه‌ گانه رابا وی امضا میکند. پیش از قبول پیشنهاد بازی در جنگ ستارگان، هفته‌ها فکر کردم. مسئله‌ی اولم، جایگاه این فیلم در بین مردم بود. چرا که می دانستم همه ی در ایالات امریکا این فیلم را خواهند دید و از این به بعد، بیش از تمام فیلم‌هایم جلوی چشم خواهم بود.مسئله‌ی دیگر، وجود یک تعهد بزرگ بود. من بعنوان دختری چهارده ساله باید متعهد میشدم که در سه فیلم از این مجموعه بازی کنم که کار دشواری بود.

 

بعنوان یک نوجوان، حتی نمی‌توانستم تضمین کنم که ادامه‌ی همان روزم چگونه خواهد گذشت، اما حالا باید زیر بار قراردادی چندین ساله می‌رفتم. من دراین فیلم عاشق شده ودر ادامه صاحب فرزند می شوم. پس این سه گانه می‌توانست به مرور زمان، به من کمک کند تا انتقالی را در سینما از نقش‌هاي نوجوانانه به نقش‌هاي بزرگسالانه به انجام برسانم. موردی که به انتخاب نقش‌هایم در سایر فیلم‌ها نیز کمک شایانی میکرد.

 

ناتالی تولد ۱۵ سالگیش را در هالیوود ودر خلال مراسم کمک به بیماران مبتلا به ایدز برگزار کرد. دراین مقطع، مردم از وی می خواستند تا از نفوذ و محبوبیتش، در جهت شکستن قوانینی چون ساعت کار محدود برای کارگران و قانون کار کودکان استفاده کند که البته او نیز، سعی می کرد تا با رعایت احترام، محدودیت‌هاي موجود برای تحقق بخشیدن به خواسته‌هایشان را شرح دهد.

 

در ادامه، ناتالی به خاطر حضور در نمایش خاطرات آنه فرانک «The Diary of Anne Frank» در برادوی، از بازی در فیلم نجواگر اسب «The Horse Whisperer» کناره‌ گیری کرد که اسکارلت جوهانسون، نهایتاً جای گزین وی شد. ناتالی هم زمان با تصویربرداری لئون، به اصرار پدرش کتاب خاطرات آنه فرانک را خوانده ‌بودو از خانه‌ی وی نیز دیدن کرده بود که ازآن زمان به بعد، این شخصیت به بخشی از وجود خود ناتالی تبدیل شد.

 

آنه دختری بود که پس از مدتها پنهان شدن از دست نازی‌ها، به همراه خانواده‌اش دستگیر شد ودر سن ۱۵ سالگی در اردوگاه آشویتس بر اثر بیماری حصبه درگذشت. ناتالی ادعا میکند که هیچ کس به اندازه‌ی آنه فرانک، در زندگی وی تأثیر نگذاشته ‌است. جیمز لاپین، کارگردان نمایش خاطرات آنه فرانک درباره‌ی کیفیت بازی ناتالی میگوید: او چیزهایی بلد است که تعداد زیادی از بازیگران بزرگسال ازآن بی‌خبرند. او نابغه‌اي است که نقش‌آفرینی‌هایش، کیفیت مغناطیسی خاصی دارند.

 

بازی در نقش آنه فرانک، سخت‌ترین روزهای دوران بازیگریم بود. من در طول نمایش، پنج یا شش بار باید به صورت طبیعی از ته دل گریه می کردم و اینکار را باید هرروز هفته انجام می‌دادم. این نقش به من شکل داد، با آن بزرگ شدم و از حس و حال دخترانگی به زن بودن رسیدم.

بیوگرافی کامل ناتالی پورتمن +روابط و زندگی خصوصی و همسرش

ناتالی پورتمن در نمایش The Diary of Anne Frank

 

پورتمن به واسطه‌ی بازی در فیلم هرجا جز این جا «Anywhere But Here»، برای اولین بار نامزد دریافت جایزه‌ی گلدن گلوب، در شاخه‌ی بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد. او در ابتدا، پیشنهاد بازی دراین فیلم را رد کرده بود ولی در ادامه با ایجاد تغییراتی گسترده در فیلمنامه و حمایت دیگر بازیگران فیلم از جمله سوزان ساراندون از وی، نهایتاً مجاب شد تا دراین اثر به نقش آفرینی بپردازد.

 

جنگ ستارگان اپیزود اول: تهدید شبح «Star Wars Episode I: The Phantom Menace» در ماه هاي می و ژوئن سال ۱۹۹۹ به نمایش جهانی درآمد ودر ادامه، همان اتفاقی که ناتالی ازآن هراس داشت به وقوع پیوست و محبوبیت وی، به شکلی باور نکردی افزایش پیدا کرد تا جاییکه عکسهای او بر روی کالاهای مختلف و قوطی‌هاي نوشابه به چاپ رسید و موجی از خبرنگاران و برنامه‌هاي تلویزیونی به سمت وی آمدند.

 

در زمان تصویربرداری جنگ ستارگان، ساعت شش صبح از خواب بلند میشدم و ساعت نه و نیم شب دوباره به خانه باز می‌ گشتم. جورج لوکاس از من چیزهای متفاوتی می خواست مثلا این که صدایم را موقع حرف زدن تغییر دهم یا با لهجه‌اي متفاوت حرف بزنم. در ادامه با یک مربی گویش کار کردم و او به من آموخت که چگونه مثل بازیگران کلاسیک سینما هم چون لورن باکال و کاترین هپبورن صحبت کنم.

 

پورتمن به خاطر تمرکز روی امتحانات نهایی دبیرستانش، از شرکت در مراسم افتتاحیه‌ی جنگ ستارگان «Star Wars» خودداری کرد. در نهایت او در همان سال با درجه ی عالی، از دبیرستان فارغ التحصیل شد ودر ادامه در رشته‌ی روانشناسی، به تحصیل در دانشگاه هاروارد پرداخت. پورتمن پس از جنگ ستارگان «Star Wars»، با این که بعنوان یک بازیگر تجاری تازه نفس، پیشنهادات وسوسه انگیزی داشت.

 

اما تصمیم گرفت دریک فیلم مستقل و کم هزینه با عنوان جاییکه قلب آن جاست «Where the Heart Is» به ایفای نقش بپردازد. در هنگام بازی دراین فیلم، برای اولین بار هیچکدام از والدین ناتالی او را همراهی نکردند و همین موضوع، احساس بسیار خوبی رابه وی منتقل می کرد. او در تابستان ۲۰۰۰ در تصویربرداری قسمت دوم جنگ ستارگان در سیدنی شرکت کرد.

 

در بهار ۲۰۰۱، در تئاتر مرغ دریایی «The Seagull» بر اساس نمایشنامه اي از آنتوان چخوف و به کارگردانی مایک نیکولز، درکنار بازیگرانی چون مریل استریپ، کوین کلاین و فیلیپ سیمور هافمن قرار گرفت. ناتالی پس از نمایش مرغ دریایی «The Seagull» ، در فیلم نزدیک‌تر «Closer» دوباره با مایک نیکولز کهنه کار همکاری کرد که حاصل آن، اولین نامزدی اسکار برای پورتمن و تصاحب جایزه‌ی گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل زن بود.

 

مایک نیکولز، استاد بزرگ، الگو، یک پدر و بهترین دوست من است. بازیگران ابتدایی فیلم، پورتمن به همراه جود لا، کیت بلانشت و کلایو اوون بودند ولی با شروع تمرینات پیش از تصویربرداری، بلانشت بدلیل بارداری از گروه جدا شده و جولیا رابرتز جای گزین وی شد. نزدیک‌تر «Closer» فیلمی بود پیچیده درباره‌ی رابطه‌ها، عشق‌ها و خیانت‌ها. روش بازیگری من آن گونه است که همواره بین نقشم و خود واقعیم فاصله قائل می شوم و درست، زمانی که کارگردان کات را می گوید، دیگر به شخصیت خودم باز میگردم.

 

اما در نزدیک‌تر، برای اولین بار در زندگیم، این مسئله جواب نمی‌داد و شخصیت آلیس به زندگی شخصیم هم نفوذ کرده بود. هر لحظه فکر میکردم به من خیانت شده است. حس می کردم دیگران در حال فریب دادن من هستند و هر حس دیگری که آلیس تجربه می کرد. در طول تصویربرداری این فیلم، جود لا هر چقدر که در جلوی دوربین شخصیت کثیفی داشت اما در پشت صحنه، دائماً به وضعیتم رسیدگی می کرد.

 

جود لا که پیش از فیلم نزدیک تر «Closer»، در فیلم کوهستان سرد «Cold Mountain» به کارگردانی آنتونی مینگلا نیز سابقه‌ی همبازی شدن با ناتالی پورتمن را داشت، در وصف وی میگوید: ناتالی واقعاً فوق العاده است. انسانی خونگرم با شوخ طبعی فراوان. وقتی با او صحبت می کني، طوری حرف می زند که انگار چند‌ صد سال است دراین سیاره زندگی می کند.

 

پورتمن پس از کسب مدرک کارشناسی از دانشگاه هاروارد، به اورشلیم رفت ودر آنجا به بررسی تاریخ اسلام و یادگیری زبان عربی پرداخت. او پس از مدتی، مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی‌اش را از دانشگاه اورشلیم دریافت کرد ودر دانشگاه کلمبیا، بعنوان استاد مهمان حضور یافت. ناتالی پس از دیدار با رانیا عبدالله، ملکه‌ی اردن، با بنیاد کمک‌هاي جامعه‌ی بین المللی آشنا شده است.

 

بعنوان سفیر امید بنیاد، در مسائل مربوط به زنان کشور های رو به پيشرفت و دادن وام‌هاي کوچک به آن ها برای آغاز کسب و کار انتخاب شد. ناتالی از رانیا، بعنوان باهوش‌ترین، فصیح‌ترین و زیباترین زنی که در زندگیش دیده یاد می کند. در ادامه، ناتالی برای کمک به زنان نقاط مختلف دنیا به کشو‌هایي چون اکوادور، گواتمالا و اوگاندا سفر کرد. او در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۴، از جان کری حمایت کرده ودر جهت موفقیت وی به سخنرانی پرداخت.

 

یکی از محبوب ترین آثار کارنامه ی هنری پورتمن، فیلم V for Vendetta بود که حتی شمایل قهرمان آن نیز، در ادامه در مبارزات اجتماعی به صورت یک فرهنگی اعتراضی درآمد. ناتالی دراین فیلم، برای بازی در نقش ایوی هموند، دختری که با یک جنگجوی آنارشیست همکاری میکند، لهجه‌ی انگلیسی را فرا‌ گرفت و مو هاي سرش را تراشید. در بیست سال اخیر، در بین پروژه هاي عظیم سینمایی، فیلمی به خوبی V for Vendetta ندیده‌ام که هم سرگرم کننده باشد.

بیوگرافی کامل ناتالی پورتمن +روابط و زندگی خصوصی و همسرش

نمایی از فیلم V for Vendetta

 

ناتالی در ادامه، برای شرکت در تصویربرداری فیلم اشباح گویا «Goya’s Ghosts» به کارگردانی میلوش فورمن، مدت ۴ ماه را در اسپانیا به سر برد. او دراین فیلم ، نقش دخترجوانی را بازی می کند که در اواخر قرن هجدهم، در دوران اوج خفقان و تفتیش عقاید در اسپانیا، به جرم ارتداد به سیاهچال می‌افتد. برای نقش آفرینی بهتر در اشباح گویا، با یکی از اساتیدم که با زنان زندانی بسیاری کار کرده بود مشورت کردم.

 

او نیز تمام اختلالات روانی شایع در کسانی که برای مدت طولانی در حبس مانده‌اند را شرح داد. میلوش فورمن که تجربه‌ی کارگردانی آثار درخشانی هم چون آمادئوس «Amadeus» و پرواز بر آشیانه فاخته «One Flew Over the Cuckoo’s Nest» را در کارنامه دارد، درباره‌ی ناتالی می گوید: ناتالی بازیگری باهوش، با‌ استعداد و با حس تطبیق پذیری بالاست. گروهی از بازیگران ، آمادگی ذهنی بالایی دارند و گروهی دیگر نیز حس غریزی بالایی دارند.

 

ولی انگشت‌ شمارند بازیگرانی مثل ناتالی که هردو فاکتور رابه طور هم زمان و کاملاً هماهنگ باهم داشته باشند. او بهترین است. پورتمن در فیلم شب‌هاي ذغال اخته‌اي من «My Blueberry Nights» با کارگردان صاحب سبک هنگ کنگی، وونگ کار وای همکاری کرده ودر ادامه، به همراه بازیگرانی چون اسکارلت جوهانسون و بندیکت کامبربچ در فیلم انگلیسی دختر دیگر بولین «The Other Boleyn Girl» به ایفای نقش میپردازد.

 

جوهانسون پس از همبازی شدن با ناتالی، او را بازیگری شگفت‌انگیز و یک شریک صحنه‌ی فوق العاده می‌نامد. برادران «Brothers» به کارگردانی جیم شریدان، فیلم بعدی پورتمن بود که در واقع بازسازی یک فیلم دانمارکی بهمین نام، محصول سال ۲۰۰۴ به حساب می آمد. او دراین میان در فیلم کوتاه هتل شوالیه «Hotel Chevalier» به کارگردانی وس اندرسون ظاهر شد که به نوعی این اثر، مقدمه اي بر فیلم دارجلینگ با مسئولیت محدود «The Darjeeling Limited» بود.

 

ناتالی در فیلم قوی سیاه «Black Swan» به کارگردانی دارن آرنوفسکی، برای بازی در نقش یک بالرین، به مدت شش ماه، هرروز بین ۵ تا ۸ ساعت تمرین رقص میکرد. وی به واسطه‌ی نقش آفرینی ماندگارش دراین فیلم، علاوه بر جلب تحسین گسترده‌ی منتقدان، جوایز متعددی از جمله اسکار، گلدن گلوب و بفتا را ازآن خود کرد. در همین زمان بود که شخصی به نام سارا لین که بعنوان بدل ناتالی دراین پروژه فعالیت می کرد.

 

ادعا میکند که در طول تصویربرداری، فقط ۵ درصد از صحنه‌هاي رقص، با بازی خود ناتالی صورت گرفته و مابقی آن، بازیگر جای گزین است. او همچنین ادعا میکند که عوامل فیلم بدلیل رسیدن فصل جوایز و بالا رفتن شانس ناتالی برای تصاحب اسکار، از وی خواسته‌اند تا دراین مورد سخنی نگوید. در ادامه، دارن آرنوفسکی ضمن حمایت از پورتمن، عنوان کرد که بیش از ۸۰ درصد صحنه‌هاي رقص، حاصل کار خود ناتالی است.

بیوگرافی کامل ناتالی پورتمن +روابط و زندگی خصوصی و همسرش

نمایی از فیلم Black Swan

 

پورتمن تا چند سال پس از تصاحب جایزه‌ی اسکار، فقط در فیلم‌هاي سرگرم کننده و نقش‌هایي با شخصیت‌هاي سطحی ظاهر شد که از مهم ترین آن ها می توان به نقش جین فاستر در فیلم ثور «Thor» و دنباله‌ی آن اشاره کرد. در قسمت دوم ثور «Thor» بود که بدلیل اخراج پتی جنکینز از کارگردانی فیلم، تصمیم به ترک پروژه گرفت ولی در ادامه، با توجه به بندهای قرارداش ناچار به ماندن شد.

 

ناتالی در ادامه، با فیلم داستان عشق و تاریکی «A Tale of Love and Darkness» بر اساس کتاب اتوبیوگرافی آموس اوز، اولین تجربه‌ی کارگردانی فیلم بلندش را رقم زد. این فیلم که دیالوگ‌هاي آن به زبان عبری می باشد، برای اولین بار در جشنواره‌ی کن ۲۰۱۵ به نمایش درآمد ودر بخش کارگردان‌هاي فیلم اولی، نامزد جایزه‌ی دوربین زرین شد.

 

او همچنین در دو فیلم ترنس مالیک به نام‌هاي شوالیه جام‌ها «Knight of Cups» و ترانه به ترانه «Song to Song» به ایفای نقش پرداخت که اولی درسال ۲۰۱۵ به نمایش درآمد و دومی نیز امسال به روی پرده‌ی سینماها خواهد رفت. پورتمن پس از حضور در فیلم وسترن نه چندان موفق جین اسلحه دارد «Jane Got a Gun»، در فیلم جکی «Jackie» به کارگردانی پابلو لارین، به ایفای نقش ژاکلین کندی، بانوی اول سابق کشور آمریکا پرداخت.

 

زمانی که این فیلم برای اولین بار در جشنواره‌ی ونیز به نمایش درآمد، بسیاری نقش آفرینی او را یک سر و گردن بالاتر از بازی اسکاریش در قوی سیاه «Black Swan» توصیف کردند. پورتمن دراین فیلم، با نمایش اندوه ژاکلین پس از مرگ همسرش، سعی می کند به زوایای پنهان شخصیتی و روانی این زن اسرارآمیز دست یابد. پورتمن از سپتامبر ۲۰۱۲ برای بازی دراین نقش انتخاب شده بود.

 

وی پیش از آغاز فیلم برداری به منظور آماده سازی خود، ماه‌ها به تماشای تمام فیلم‌هاي شخصی و گفت و گو‌هاي ژاکلین، گوش کردن به فایل‌هاي صوتیش و خواندن چند کتاب رسمی درباره ی وی و بیش از بیست کتاب غیررسمی پرداخته و علاوه بر این، از هفت قسمت هشت و نیم ساعته‌ی گفتگو‌ی ژاکلین با مجله ی لایف که یکی از سه گفت و گو‌ی او، پس از مرگ همسرش به حساب می آید بعنوان مهم ترین و معتبرترین منبع موجود درباره‌ی زندگی و خلق و خوی وی بهره برده است.

 

پورتمن همچنین برای نزدیک کردن صدا و لحن خود به آنچه که از ژاکلین سراغ داریم، توسط یک مربی گویش، تحت آموزش گفتاری قرار گرفته است. پورتمن که از طرفداران حذب دموکرات به حساب می آید، پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات اخیر ریاست جمهوری کشور آمریکا، وضعیت کشور را سردرگم توصیف میکند. ایالات امریکا با ترامپ، به عقب باز خواهد گشت و از نظر آزادی‌هاي مدنی نیز پسرفت خواهد کرد.

 

من امیدوارم همسر ترامپ، ملانیا که خودش هم یک مهاجر است، از نفوذش استفاده کرده و گامی را در جهت حل مشکل مهاجران و خارجی‌ها بردارد. مشکل ما این است که در مسائل سیاسی، به اندازه‌ی کافی با عقاید متفاوت و مخالف در تعامل نیستیم.

بیوگرافی کامل ناتالی پورتمن +روابط و زندگی خصوصی و همسرش

ناتالی پورتمن در نقش ژاکلین کندی

 

نکات جالب

ناتالی علاقه‌اي به بازی در فیلم‌هاي وحشتناک ندارد.

 

بازیگر مرد مورد علاقه‌اش بن کینگزلی و بازیگران زن محبوبش نیز آدری هپبورن، جین فوندا، مریل استریپ و دایان کیتون هستند.

 

راشیدا جونز، جیک جیلنهال، میلا کونیس، بریتنی اسپیرس، برایس دالاس هاوارد و رابرت پتینسون از نزدیک‌ترین دوستان وی هستند.

 

در اجراهای کمدیش، بسیار از دایان کیتون و لي لي تاملین تاثیر پذیرفته است.

 

غواصی، یکی از سرگرمی‌هاي مورد علاقه‌ی اوست.

 

سبک موسیقی مورد علاقه‌اش، آر اند بی، هیپ هاپ و آلترناتیو راک است. خواننده‌ها و گروه‌هاي موسیقی مورد علاقه‌اش هم عبارت است : A Tribe Called Quest، Radiohead، Stevie Wonder، Portishead، Wu-Tang Clan و Nirvana.

 

برای بازی در فیلم‌هاي اشباح گویا «Goya’s Ghosts» و فروشگاه عجیب آقای مگوریوم «Mr. Magorium’s Wonder Emporium»، در لیست ابتدایی دریافت جایزه‌ی تمشک طلایی بعنوان بدترین بازیگر زن سال قرار گرفت.

 

درسال ۲۰۰۸، یکی از اعضای هیأت داوران جشنواره‌ی کن بود.

 

در سپتامبر ۲۰۱۱، نشان شوالیه‌ی فرهنگ و ادبیات را از وزیر فرهنگ فرانسه دریافت کرد.

 

یکی از ۶ زن تاریخ جوایز اسکار است که در هنگام دریافت جوایزشان، باردار بودند. ۵ بازیگر دیگر عبارت است از اوا ماری سنت، پاتریشیا نیل، مریا استریپ، کاترین زتا جونز و ریچل وایس.

 

یکی از ۵ بازیگری است که برای بازی در نقش بانوی اول ایالات امریکا، نامزد جایزه‌ی اسکار شده‌اند. ۴ بازیگران دیگر عبارتند از بولا بوندی «ریچل جکسون»، گریر گارسون «النور روزولت»، جوآن آلن «پت نیکسون» و سالی فیلد «مری تاد لینکلن».

 

از مهم ترین پیشنهادات بازیگری که ناتالی در طول دوران حرفه‌ایش انها را رد کرده می توان به نقش‌هاي سلینا کایل در شوالیه تاریکی بر می‌خیزد «he Dark Knight Rises»، کاترین ارنشا در بلندی‌هاي بادگیر «Wuthering Heights»، ناتاشا رومانوف در مرد آهنی 2 «Iron Man 2»، پزشک رایان استون در جاذبه «Gravity» و لیزبت سالاندر در دختری با خالکوبی اژدها «The Girl with the Dragon Tattoo» اشاره کرد.

بیوگرافی کامل ناتالی پورتمن +روابط و زندگی خصوصی و همسرش

برخی نقل قول‌ها

ما در جهانی سرشار از خشونت زندگی میکنیم. از زمانی که فیلم پالپ فیکشن مورد استقبال مردم قرار گرفت، خشونت نیز وارد سینما شد و رفته رفته، کارکردی کمدی بخود گرفت. حالا اگر در فیلمی، سری منفجر شود، تماشاگران شروع میکنند به قهقهه زدن. دوست ندارم صدای خنده‌ی مردمی را بشنوم که با دیدن خشونت به وجد آمده‌اند.

 

من در بازیگری فقط به همان روزم فکر می کنم و برنامه‌ریزی طولانی مدتی ندارم، چون فردا ممکن است به چیز دیگری علاقه‌مند شوم و حرفه‌ی بازیگری‌ام را محدود کنم. در حال حاضر علاقه‌ی زیادی به ریاضیات، علوم، ادبیات و زبان دارم. بازیگری برای من صرفاْ جنبه‌ی سرگرمی دارد. اهمیتی ندارد اگر ادامه‌ی تحصیلم به بازیگری‌ام لطمه بزند. بیشتر ترجیح میدهم یک آدم باهوش باشم تا ستاره‌ی سینما.

 

در طول تصویربرداری جنگ ستارگان، اولین بار بود که میدیدم چگونه تمام مناظر و شخصیت‌ها، جای خود رابه یک پرده‌ی آبی رنگ داده‌اند. در تعداد زیادی از سکانس‌ها، وادار بودم بجای شخصیت مقابلم، با یک برچسپ صحبت کنم. با این که بازی در فیلم‌هاي کمدی رمانتیک را دوست دارم، ولی دراین میان چیزهایی هم هست که به مذاقم خوش نمی آیند. دراین فیلم‌ها، دائماً یک روند داستانی تکرار میشود و پایان همه ی‌ی آن ها نیز به ازدواج ختم میشود.

 

بازیگران نیز، فیلم ها رابا فشن شو اشتباه می گیرند و دائماً دنبال این هستند که با لباس‌هاي شیک و رنگارنگ، در مقابل دوربین خودنمایی کنند. روزی نیکول کیدمن بعنوان مشاوره به من گفت که همیشه با توجه به نام کارگردان، یک پروژه را انتخاب کنم. اگر کارکردان بزرگی پشت فیلم باشد، اگر چه تضمینی برای خوب از آب درآمدن اثر وجود ندارد ولی یقیناً تو در پایان کار، تجربه‌ی فوق العاده‌اي بدست خواهی آورد.