پارس ناز پورتال

تاتوی لب و عوارض ناگوار و برگشت ناپذیر آن

تاتوی لب و عوارض ناگوار و برگشت ناپذیر آن

تاتوی لب و عوارض ناگوار و برگشت ناپذیر آن 

اگر می‌خواهید تاتوی لب انجام دهید باید از عوارض وخیم آن هم مطلع شوید و سپس اگر دل‌تان خواست اینکار را انجام دهید. یک دکتر عمومی با بیان این که پدیده تاتو طی سال‌هاي اخیر تغییر ماهیت داده است در خصوص عوارض این پدیده توضیحاتی را عرضه کرد.

 

عباسی دکتر عمومی اظهار داشت: در گذشته تاتو برای نشان دادن تمایلات مذهبی و یا فرقه‌اي فرد انجام میشد اما امروزه از تاتو برای اینکار کمتر استفاده می شود با گذشت دوران این پدیده با تغییراتی روبه‌رو شده است افراد در جهت زیبایی اقدام به تاتوی روی خط لب، تاتوی خط چشم و تاتوی ابرو می کنند.

 

وی افزود: باید دقت داشت که انجام اینکار از عوارضی برخوردار است که متاسفانه تعداد زیادی از افراد جامعه بدون دقت به به مضرات آن اقدام به اینکار می کنند.عباسی تصریح کرد: حس پشیمانی فرد بعد از انجام تاتو از پروژه ایجاد شده و ماندگاری آن برای همیشه یکی از معضلاتی است که افراد پس از انجام تاتو با آن روبه‌رو می شوند.

 

این دکتر عمومی با بیان این که آلرژی یکیدیگر از عوارض این پدیده است گفت: قرمزی و خارش پوست که بي درنگ بعد از انجام تاتو ایجاد میشود و یا حتی ممکن است سال ها بعد ایجاد شود از جمله عوارض این پدیده بشمار می رود.

 

وی افزود: عفونت یکیدیگر از عوارض خطرناک تاتو است به‌طوری‌كه اگر تاتو در محیطی غیر استریل و با وسایل غیر بهداشتی انجام شود می تواند بیماری‌هاي عفونی و انتقال آنرا در پی داشته باشد، که از جمله این بیماری‌ها می توان بیماری خطرناک ایدز که از طریق ویروس HIV منتقل می شود را اسم برد.

 

عباسی در خصوص تاتوی لب توضیح داد: لب بافت حساسی است و احتمال بروز آلرژی دراین بافت بیشتر بوده و علاوه براین به علت استفاده از رنگ قرمز احتمال بروز آلرژی دراین بافت افزایش پیدا می کند.

 

این دکتر زیبایی با بیان این که امروزه در اکثر آرایشگاه‌ها تاتو را انجام میدهند گفت: به‌طور کلی تاتو یک پروسیجر آسیب زا به پوست و بدن بوده و تحریک کننده است و به‌ صورت کلی پزشکان آنرا تایید نمیکنند حال اگر این امر در شرایط غیر استریل و آلوده هم انجام شود عوارض بیشتری به همراه دارد.

 

تاتو درسال‌هاي اخیر به‌ صورت چشم‌گیری در میان جوانان و بانوان رواج یافته است و تعداد زیادی از این افراد بدون دقت به عوارض جبران ناپذیر این پدیده اقدام به انجام آن میکنند.