پارس ناز پورتال

تاثیرات سیگار در کاهش قدرت باروری افراد

تاثیرات سیگار در کاهش قدرت باروری افراد

تاثیرات سیگار در کاهش قدرت باروری افراد 

سیگار جدا از ضررهای بیشماری که دارد روی قدرت باروری و فرزندآوری افراد نیز تاثیر دارد. سیگار در موارد شدید می تواند حتی فرد را نازا کند. سیگار باعث آسیب اسپرماتوزوئیدها و کاهش باروری می شود مصرف سیگار و دخانیات باعث کاهش تعداد و کیفیت اسپرماتوزوئیدها و در نتیجه ناهنجاری ها و اختلالات کروموزومی می شود و به همین دلیل نیز مصرف دخانیات، قدرت باروری مردها را پایین می آورد.

 

سیگار از طریق متابولیت ها مانند نیکوتین ، کادمیم و هیدروکربن های آروماتیک در بدن ایجاد اختلال میکند . در آقایان ، سیگار اکسیدان ها یا رادیکال های آزاد اکسیژنی ایجاد می کند که موجب شکست هایی در ذخیره ژنتیکی اسپرم می شود . در نتیجه تولید اسپرم را کاهش داده و عملکرد آن را به هنگام لقاح مختل می کند .

 

آنچه ثابت شده این است که سیگار هم باعث کاهش تعداد اسپرم مردان سیگاری می‌شود و هم تحرک اسپرم را کم می‌کند، همچنین مورفولوژی یا‌درصد شکل نورمال اسپرم‌ها را کاهش می‌د‌هد. به لحاظ پزشکی همه اسپرم‌ها شکل نرمال ندارند و فقط اسپرم‌های نرمال باروری طبیعی را ایجاد می‌کنند. مشکل اصلی دیگر در باروری مردان این است که آنها تا زمانی که در مراکز تشخیص ناباروری مورد آزمایش قرار نگیرند متوجه نمی‌شوند که در باروری آنها تغییر ایجاد شده است.

 

مصرف سیگار باعث کاهش جریان خون و ناتوانی جنسی می شود قدرت و توانایی جنسی در بین ملل مختلف نشان دهنده ی قدرت مردانگی است. اما متاسفانه باید بدانید که مصرف سیگار یکی از عاملین اصلی در بروز اختلالات جنسی است.سیگار سیستم عصبی، دستگاه قلب و عروق و هورمون ها را تحت تاثیر قرار می دهد. در نتیجه خطر بروز ناتوانی جنسی در بین افراد سیگاری بیشتر است.

 

 به گزارش پارس ناز به عقیده ی متخصصان مصرف دخانیات خطر بروز اختلالات نعوظی در مردان را دو برابر افزایش می دهد.خبر خوب اینکه با ترک سیگار این مشکل تا حد زیادی برطرف می شود.دود سیگار در خانم های باردار باعث به هم خوردن مکانیسم اکسیژن رسانی به جنین می شود. این امر نیز باعث مسمومیت شدید و آسیب های مغزی می شودسیگار کشیدن در دوره ی بارداری به سلامت جنین آسیب می زند

 

مصرف سیگار یا قرار گرفتن در معرض دود آن در دوره ی بارداری به سلامت جنین و کودکان آسیب می رسانند.دود سیگار در خانم های باردار باعث به هم خوردن مکانیسم اکسیژن رسانی به جنین می شود. این امر نیز باعث مسمومیت شدید و آسیب های مغزی می شود.

 

سیگار کشیدن در دوره ی بارداری و قرار گرفتن در معرض دود آن باعث بروز مشکلاتی از قبیل سقط جنین، زایمان پیش از موعد و اختلال در رشد جنین می شود.سیگار حاوی بنزن، نیتروزامین، فرمالدئید و سیانور هیدروژندود سیگار حاوی حدود چهار هزار نوع ترکیب شیمایی است که بیش از چهل نوع آنها سرطان زا هستند.

 

معمولا نیکوتین جزو معدود ترکیباتی است که روی پاکت سیگار نوشته می شود، اما زمانی که سیگار آتش زده می شود، این استوانه ی کوچک به کارخانه ترکیبات شیمیایی تبدیل می شود.

 

سیگار حاوی قیر، گازهای سمی و فلزات سنگین است.

 

افرادی که هر روز یک پاکت سیگار می کشند، معادل ظرف ماست قیر در سال تنفس می کنند.

 

تمام این ترکیبات سلامت جسم شما را با خطرات جدی مواجه می کند.

 

همچنین سیگارباعث افزایش سلولهای التهابی در مایع منی و حتی تاثیر در DNA و ژنوم اسپرم می‌شود. بنابراین نه تنها سیگار نخستین علت سرطان مثانه و عاملی برای بروز بیماریهای قلب و عروق است بلکه مشخصا در کاهش باروری مردان و زنان نیز موثر است.

 

اطرافیان افراد سیگاری نیز از مضرات سیگار بی بهره نخواهند بود و آثار سوء سیگار بر باروری همسر افراد سیگاری قابل توجه است. این در حالیست که بیش از دو سوم افراد سیگاری از عوارض سیگار بر کاهش قدرت باروری خود هیچ اطلاعی ندارند.

 

محققین عنوان کردند که احتمال باروری زنان سیگاری و زنانی که مدت ها در محیط های حاوی دود سیگار زندگی کرده اند ، نسبت به سایر زنان ، کمتر است . دود سیگار همچنین می تواند مشکلات و عوارض بارداری و زایمان را تشدید کند .