پارس ناز پورتال

تاثیرات مثبت دویدن به صورت آرام و آهسته

تاثیرات مثبت دویدن به صورت آرام و آهسته

تاثیرات مثبت دویدن به صورت آرام و آهسته 

برای دویدن حتماً نیازی نیست که به صورت تند اینکار را انجام دهید، بهتر هست بدانید دویدن در حالت آهسته نیز کلی فایده دارد. افراد زیادی تصور می کنند که دویدن حتماً باید با سرعت چندان انجام شود تا تاثیرگذار باشد. با این حال دویدن چه با سرعت کم و چه سرعت چندان فواید زیادی دارد.

 

دویدن با سرعت کم فواید زیر را به همراه دارد:

1. احتمال صدمه‌دیدگی‌ کمتر می شود
یکی از دلایلی که مردم دویدن را کنار می گذراند صدمه‌دیدگی‌ چندان در این ورزش هست. دویدن با سرعت چندان به بدن فشار زیادی وارد می کند و ممکن هست باعث صدمه‌دیدگی‌ تاندون‌ها ، رباط‌ها و استخوان‌ها شود و در مدت زمان چندان احتمال دارد که این صدمه‌دیدگی‌ها باقی بماند. اگر جدیدا شروع به ورزش کرده اید میتوانید با سرعت کم بدوید تا احتمال صدمه‌دیدگی‌ را کمتر کنید.

 

2. بدن به دویدن عادت می کند
اگر برای مدتی ندویده‌اید، دویدن آرام برترین راه برای حاضر کردن بدن هست. اینکار تاندون‌ها، رباط‌ها، مفاصل و عضلات را به تدریج قوی می کند تا آن ها بتوانند فشار دویدن با سرعت چندان را بعد از مدتی بردباری کنند.

 

3. تاثیرات مثبت ذهنی
چه با سرعت چندان و چه سرعت کم بدوید، تاثیرات ذهنی را شاهد خواهید بود. دویدن باعث کاهش استرس، افزایش خودباوری و بالا رفتن توانایی‌هاي ذهنی میشود. دویدن از ابتلا به آلزایمر پیشگیري می کند.

 

4. افزایش سلامت قلبی – عروقی
تحقیقات نشان داده هست که سرعت دویدن تاثیری در فایده آن برای قلب و عروق ندارد. اگر با سرعت کم بدوید باز هم فشار خون شما کاهش پیدا می کند و شاهد فواید دویدن بر روی سلامت قلب خواهید بود.

 

5. می‌توانید در هر مکانی ورزش کنید
یکی از نکات مثبت دویدن این هست که می توانیم این ورزش را هر کجایی انجام دهیم و نیاز به باشگاه ندارید. دویدن ورزشی هست که امکانات زیادی را لازم ندارد.

 

6. جایگزینی برای تفریح
دویدن آرام میتواند جایگزینی برای تفریح باشد. می‌توانید به هنگام دویدن با رفقا خود گفتگو کنید.