پارس ناز پورتال

تاثیرات مثبت ورزش پیلاتس روی بدن

تاثیرات مثبت ورزش پیلاتس روی بدن

تاثیرات مثبت ورزش پیلاتس روی بدن 

ورزش پیلاتس روی بدن بسیار تاثیرگذار خواهد بود. این ورزش مورد علاقه بسیاری از خانم ها است. برای آرامش ذهن نیز می توانید این ورزش را انجام دهید. ورزش پیلاتس چه تاثیرات مثبتی بر سلامتی بدن ما میگذارد این نوع ورزش در عضلان بدن ما چگونه اثر میگذارد فرد ورزشکاری که علاقه مند به رشته پیلاتس است

 

چه ویژگی های جسمی برخوردار است تفاوت ورزش پیلاتس با دیگر رشته های ورزشی در چیست ؟افزایش قدرت جسمی ،تناسب کل بدن،افزایش انعطاف پذیری،افزایش انرژی وافزایش ارتباط بین جسم و ذهن با این ورزش میسر خواهند شد .

 

پیلاتس از مجموعه تمرینات ورزشی تخصصی تشکیل یافته است . این تمرینات بدن و مغز را به گونه ای درگیر می کند که قدرت و استقامت تمام اعضای بدن بالا رفته و عمیق ترین بخش عضلات بدن را مورد هدف قرار می دهد. امروزه، محبوبیت پیلاتس بیشتر شده است.

 

فواید ورزش پیلاتس
پیلاتس از مجموعه تمرینات ورزشی تخصصی تشکیل یافته است . این تمرینات بدن و مغز را به گونه ای درگیر می کند که قدرت و استقامت تمام اعضای بدن بالا رفته و عمیق ترین بخش عضلات بدن را مورد هدف قرار می دهد. امروزه، محبوبیت پیلاتس بیشتر شده است. شما می توانید در یک سالن ورزشی و همراه با مربی ماهر، پیلاتس را شروع کنید. فقط باید یک لباس مناسب و یک تشک زیرانداز داشته باشید.

 

تناسب کل بدن با ورزش پیلاتس
بر خلاف برخی ورزش ها، در پیلاتس تمامی اندام ها کار می کنند و هیج اندامی در حال استراحت نیست. ورزش پیلاتس، متمرکز بر قدرت است و تمام بدن در این ورزش به فعالیت می پردازد. تمرینات پیلاتس، قدرت و تعادل عضلانی را افزایش می دهند. همچنین، باعث انعطاف پذیری بدن می شوند

 

و نیز دامنه حرکت مفاصل را زیاد می کنند.توجه به عمل تنفس و ذهن، کمک می کند که فرد زودتر به تناسب اندام برسد. پیلاتس در طرح های نوتوانی نیز کاربرد وسیعی را دارد.

 

سازگار با بسیاری از شرایط جسمانی
مهم نیست که شما هنوز ورزشکار حرفه ای نشده اید و یا برای بار اول شروع به ورزش کرده اید، حرکات پیلاتس برای شما هم مفید است! ورزش پیلاتس باعث درست ایستادن و نشستن می شود تمرینات پیلاتس را می توان بر اساس نیازهای افراد تنظیم و تعیین کرد و همه افراد می توانند آن را انجام دهند

 

ایجاد مقاومت بدون حجیم شدن عضلات با پیلاتس
در پیلاتس، ما نمی خواهیم عضله بسازیم، بلکه می خواهیم عضلات را سفت کنیم تا بتوانند کار کنند. در پیلاتس، انقباض عضلانی به نام “انقباض اکسترنیک ” انجام می شود که عضلات دراز را قوی می کند.

 

افزایش انعطاف پذیری با پیلاتس
در پیلاتس، طول و کشش عضلات و نیز دامنه حرکت مفاصل افزایش پیدا می کنند. در پیلاتس بدن می تواند کشیده و خم شود.

 

افزایش قدرت با پیلاتس
عضلات اصلی بدن عبارتند از: عضلات عمیق پشت، شکم و لگن. این عضلات از پشت و کمر حفاظت می کنند و باعث انعطاف پذیری بدن می شوند. ما درست نشستن و ایستادن را با استفاده از آنها انجام می دهیم. هنگامی که این عضلات قوی باشند، بدن شکل می گیرد. این بدان معنا است که گردن و شانه ها را می توانید شل کنید و بقیه عضلات و مفاصل آزادانه به وظایف خود عمل می کنند

 

درست ایستادن و نشستن با پیلاتس
ورزش پیلاتس باعث درست ایستادن و نشستن می شود. حرکات پیلاتس موجب قدرت و توازن بدن می گردد.

 

افزایش انرژی با پیلاتس
در حین حرکات پیلاتس، تنفس و گردش خون تحریک می شود و ستون فقرات و عضلات بیدار می شوند و کار خود را شروع می کنند. در نتیجه، شما احساس خوبی را برای تمام بدن به ارمغان می آورید.

 

کاهش وزن با پیلاتس
اگر ورزش پیلاتس را به طور روزمره انجام دهید، مطمئن باشید که کاهش وزن می یابید. در پیلاتس، کالری سوخته شده زیادتر از کالری مصرفی می باشد، در نتیجه باعث کاهش وزن می شود. همراه با ورزش های ایروبیک (هوازی)، پیلاتس نیز در کاهش وزن و کشیدگی عضلات نقش دارد.

 

افزایش ارتباط بین جسم و ذهن
پیلاتس مجموعه ای از هماهنگی بین جسم، ذهن و روح می باشد. ما حرکات پیلاتس را با توجه کامل انجام می دهیم. هنگامیکه حرکات را با توجه انجام دهیم، موجب می شود که بهترین فواید را از هر تمرین پیلاتس بگیریم.اصول پیلاتس عبارت است از: تمرکز، کنترل، دقت، تنفس و حرکت. تمام این اصول با همکاری جسم و ذهن عمل می کنند.

 

ایران ویج