پارس ناز پورتال

تاثیرات مفید استفاده از زنجبیل به مدت یک ماه

تاثیرات مفید استفاده از زنجبیل به مدت یک ماه

تاثیرات مفید استفاده از زنجبیل به مدت یک ماه 

زنجبیل فواید زیادی دارد،به عنوان یک گیاه دارویی مصرف آن طی مدت یک ماه را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا بدانیم چه تاثیراتی روی بدن خواهد داشت. شاید زمانی که می‌خواهید خوراکی با خاصیت هاي خوب برای سلامتی و زیبایی گزینش کنید ابتدا زنجبیل به ذهن تان نرسد اما باید بدانید که زنجبیل فواید بسیار زیادی برای سلامتی و زیبایی دارد که در اینجا به چند مشابه از آنها اشاره شده هست.

 

از بین برنده لکه ها
به “جینجرول” آنتی اکسیدان قوی موجود در زنجبیل اجازه دهید که ب علیه لکه ها، جای زخم ها و لکه هاي پیری مبارزه کند. مقداری زنجبیل را رنده کنید و با یخ خرد شده ترکیب کنید و یکبار در هفته بهره گیری کنید.

 

تسکین التهاب پوست
زنجبیل یک ضد التهاب کاملا طبیعی هست و گردش خون را تقویت میکند. کسانی که مریضی پوستی اگزما دارند چند قطره از روغن ضروری زنجبیل را به بطری روغن «مثل روغن زیتون» اضافه کنند بسیار آرامبخش هست.

 

مبارزه با شوره سر

شامپوهای شیمیایی را فراموش کنید و از زنجبیل بهره گیری کنید چون خاصیت ضدعفونی کننده دارد و با قارچ هایي که باعث شوره سر میشوند مبارزه می‌کند. کمی زنجبیل رنده کنید و در بطری آب بریزید و مستقیما به کف سر بزنید.

 

لایه برداری
به راحتی میتوانید اسکراب صورت و بدن خود را در منزل بسازید. بافت ریگ مثل زنجبیل برترین راه برای از بین بردن سلول هاي مرده هست. زنجبیل را با عسل ترکیب کنید و به پوست بمالید.

 

خوب برای رشد موها
زنجبیل به خاطر دارا بودن آنتی اکسیدان و روغن فرار یکی از مواد تشکیل دهنده اصلی محصولات آرایشی مو هست. از زنجبیل در اسپری ضد شوره هم بهره گیری می‌شود. زنجبیل جریان خون را در فولیکول هاي مو تقویت میکند و رشد موها را اکثر می‌کند

 

درمان سرماخوردگی و آنفلوآنزا
سرماخوردگی گاهی اوقات آدم را از پا می اندازد و از آنجایی که هیچ راه فراری برای ویروس سرماخوردگی نیست، زنجبیل می‌تواند کارساز باشد. زنجبیل یک ضد احتقان طبیعی هست. هنگام سرماخوردگی هیچ چیزی آرام بخش تر از نوشیدن یک فنجان چای زنجبیل داغ زیر پتوی گرم نیست. زنجبیل را در آب داغ رنده کنید و مقداری آب لیمو و عسل اضافه کنید.

 

آنتی هیستامین طبیعی

زنجبیل برای کسانی که مشکل آلرژی دارند میتواند جایگزین بعضی از داروهای پزشکی باشد. هرروز چند فنجان چای زنجبیل می‌تواند عطسه ها و زکام هاي حساسیتی را درمان کند.

 

برای همه ي وقت جوان
بر اساس آزمایشاتی که روی حیوانات انجام شده هست به این نتیجه رسیده اند که زنجبیل می‌تواند از زوال عملکرد مغز در اثر بالا رفتن سن پیش گیری کرده و مانع از مریضی آلزایمر می‌شود. از فواید دیگر زنجبیل در این اساس تقویت مهارت هاي حافظه در زنان مسن هست.

 

تسکین درد عضلات

 به گزارش پارس ناز اگر در عضلات احساس درد میکنید یا دیشب بد خوابیده اید کمی روغن ضروری زنجبیل در وان حمام بریزید. یا اینکه زنجبیل آسیاب شده را گرم کنید و روی قسمت هاي آسیب دیده بمالید. خوردن چای زنجبیل در آغاز دوره قاعدگی هم دردهای عضلانی و بدن درد را کاهش میدهد.

 

درمان تهوع

برای درمان هر نوع تهوع باید از زنجبیل بهره گیری کنید. زنجبیل شدت و تکرار استفراغ را کاهش می‌دهد و برترین درمان طبیعی برای حالت تهوع هست.