پارس ناز پورتال

تاثیرات وحشتناک مصرف شکر برای سلامتی

تاثیرات وحشتناک مصرف شکر برای سلامتی

تاثیرات وحشتناک مصرف شکر برای سلامتی 

پزشکان همۀ وقت} درمورد عدم مصرف شکر هشدار میدهند اما عادت به مصرف آن در زندگی مردم باعث شده تا نتوان کاری انجام داد. شکر فقط روی سلامت دندان ها تاثیر نمیزاره بلکه ضررها زیادی هم برای بدن داره و پارس ناز شما را با ۴ مورد از خطرناک ترین خواص شکر برای بدن آشنا میکنه.

 

خطرناک ترین خواص شکر

شکر وقتی وارد جریان خون میشود با کلاژن و الاستین که جوانی پوست را فراهم سازی می‌کنند رابطه شیمیایی برقرار می‌کند. چنین فعل و انفعالاتی پروتئین ها را تخریب می‌کند «تخریب کلاژن و الاستین منجر به خشکی و چین و چروک روی پوست میشود» به علاوه پوست را در مقابل اشعه آفتاب آسیب پذیرتر میکند.

 

شکر باعث التهاب می‌شود

توانایی شکر در ایجاد التهاب باعث میشود روی صورت جوش ها و چین و چروک ها ظاهر شوند. اگر هنگام سرماخوردگی چای شیرین بخورید شکر اساس هاي پرورش باکتریها را در گلوی ملتهب ایجاد می‌کند.

 

شکر باعث مریضی هاي قلبی عروقی می‌شود

در قرن بیستم پزشکان به این نتیجه رسیدند که میتوان از مریضی هاي قلبی عروقی با کاهش مصرف چربی که سطح کلسترول را افزایش میدهد پیشگیري کرد. و به اعتقاد انها شکر نسبت به روغن هاي حیوانی ضرر کمتری داشت. بنابراین مردم به سمت غذا هاي بدون چربی می رفتند در حالی‌که مصرف شکر را کم نمیکردند.

 

اما در قرن بیست و یکم اوضاع کمی تغییر کرد و تحقیقات نشان داد که شکر سطح کلسترول خون را بالا میبرد و به دیواره رگ ها که الان توسط شکر آسیب دیده اند می چسبد.

 

شکر باعث افسردگی میشود
تحقیقات نشان داده هست که شکر باعث افسردگی می‌شود. شکر سطح هورمون BDNF که مانع از افسردگی می‌شود را کاهش میدهد.

 

مصرف بیش از حد شکر اضطراب را افزایش میدهد.

در آزمایشاتی که بر روی موش ها انجام دادند مشخص شد که موش ها با مصرف بیش از حد شکر احمق تر می‌شوند. زیرا شکر رابطه بین سلول هاي مغز که مسئول یادگیری و حافظه میباشند را آسیب میزند.

تاثیرات وحشتناک مصرف شکر برای سلامتی