پارس ناز پورتال

تاثیر درمانی مفید کلم بروکلی در بیماری دیابت

تاثیر درمانی مفید کلم بروکلی در بیماری دیابت

تاثیر درمانی مفید کلم بروکلی در بیماری دیابت 

کلم بروکلی یکی از سبزیجات پرمصرف در منزل ها هست، دیدنی هست بدانید که این غذایی به غیر از داشتن مواد مغذی دیگر،برای دیابت معجزه می‌کند. محققان دریافتند عصاره ماده اي موسوم به «سولفورافان» به بیماران چاق مبتلا به دیابت نوع۲ کمک میکند تا میزان قندخون بالای خود را بازرسی نمایند.

 

با این حال محققان اذعان میکنند که از آنجائیکه این مطالعه کوتاه مدت و کوچک بوده یعنی شامل ۹۷ فرد مبتلا به دیابت و به مدت ۱۲ هفته، هنوز نیاز به تحقیقات بیشتری در این اساس هست. همین طور این عصاره در کنار داروی مخصوص دیابت «متفورمین»، و نه به جای آن، بهره گیری شده هست.

 

پزشک آندرس روزنگرن، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه گوتنبرگ، در این باره می‌گوید: «در این مرحله ما به هیچ کس پیشنهاد نمیکنیم که عصاره سولفورافان موجود در بازار میتواند دیابت نوع۲ را درمان کند.»سولفورافان یک ماده شیمیایی موجود در سبزیجاتی نظیر گل کلم، کلم بروکسل و بروکلی هست و جوانه کلم بروکلی سرشار از این ماده هست.

 

طبق اعلام تیم تحقیق، تحقیقات آزمایشگاهی نشان داده اند که ممکن هست سولفورافان به کاهش التهاب در بدن کمک کند و احتمالا با سرطان و مریضی کبدچرب مقابله میکند.در ابتدا تیم تحقیق با آزمایش این ماده بر روی موش هاي آزمایشگاهی دریافت سولفورافان تاحدودی موجب توقف ساخت گلوکز «نوعی قند» در سلول هاي کبد شد.

 

 به گزارش پارس ناز در مرحله بعد، محققان سولفورافان را بر روی انسان ها آزمایش کردند. به نیمی از ۹۷ شرکت کننده روزی یک بار پودر سولفورافان به مدت ۱۲ هفته در کنار درمان دارویی هرروز شان داده شد. گروه دیگر پودر دارونما دریافت میکرد.در پایان در میان گروه دریافت کننده ماده سولفورافان، افرادی که چاق بودند و بازرسی ضعیفی بر قندخون شان داشتند،

 

برترین تاثیر را از این ماده گرفته بودند.طبق نتایج این تحقیق، محققان خوردن هرروز تقریبا یک بشقاب کلم بروکلی را به افراد مبتلا به دیابت پیشنهاد میکنند.

تاثیر درمانی مفید کلم بروکلی در بیماری دیابت