پارس ناز پورتال

تاثیر شبکه های اجتماعی در موفقیت کسب و کار

تاثیر شبکه های اجتماعی در موفقیت کسب و کار

تاثیر شبکه های اجتماعی در موفقیت کسب و کار 

مطمئنا شبکه های اجتماعی برترین روش معرفی برند کسب و کار به احاد جامعه هست. این روزها تعداد زیادی از مدیران دقت ویژه اي در حضور فضای مجازی دارند. امروزه مدیریت شبکه‌هاي اجتماعی روند رو به رشدی در توسعه کسب و کارها دارد. خاطر این رشد سریع آن هست که مدیریت صحیح شبکه‌هاي اجتماعی به سرعت،

 

نتایج حاصل از بازاریابی را بهبود می‌بخشد. مدیریت شبکه‌هاي اجتماعی به صاحبان کسب و کار کمک میکند تا مخاطبان بیشتری جذب کنند و پیام‌هایي مناسب با سلیقه مخاطبان را منتشر کنند. تنها در این صورت هست که یک کسب و کار از طریق شبکه‌هاي اجتماعی، به نتایج مثبت دست می‌یابد. ذز ادامه این مقاله ابتدا مفهوم عبارت “مدیریت شبکه‌هاي اجتماعی” را شرح می دهیم. در مرحله بعدی به اهمیت این موضوع خواهیم پرداخت.

 

مفهوم مدیریت شبکه‌هاي اجتماعی

همه ي شما با شبکه‌هاي اجتماعی آشنایی دارید. مدیریت شبکه‌هاي اجتماعی روشی هست که با بهره گیری از آن میتوان فعالیت‌هاي رسانه‌هاي اجتماعی یک برند را به خوبی حفظ و به روز رسانی کرد. امروزه شرکت‌هاي تعداد زیادی از یک تیم برای مدیریت شبکه‌هاي اجتماعی خود بهره گیری میکنند.

 

این تیم ابزارهای مورد نیاز برای به روز نگه داشتن شبکه اجتماعی را نیز در اختیار دارند و به شکلی کاملا تخصصی به مدیریت این رسانه‌ها میپردازند. مدیریت شبکه‌هاي اجتماعی به گسترش ارتباطات نیز کمک می کند. پست‌هاي منتشر شده کسب و کارها را در فضای مجازی زمانبندی می کند،

 

سوالات مخاطبان را پاسخ میدهد و اطلاعات مناسب را در اختیار مشتریان قرار میدهد تا آن ها بتوانند به برترین شکل ممکن از خدمات این کسب و کار بهره گیری کنند. همه ي این عوامل در کنار هم باعث موفقیت یک کسب و کار می شوند.

 

اهمیت مدیریت شبکه‌هاي اجتماعی

مدیریت شبکه‌هاي اجتماعی به دلایل زیادی از اهمیت بالایی برخوردار هست. میزان و نحوه فعالیت یک برند در شبکه‌هاي اجتماعی نشانگر دقت مدیر به کسب و کار هست. از این رو هرچه فعالیت بهتری در شبکه‌هاي اجتماعی داشته باشید، افراد بیشتری با برند شما آشنا می شوند.

 

بعنوان مثال ممکن هست یک مشتری از خدمات شما ناراضی باشد و آن را در شبکه‌هاي اجتماعی مطرح کند. در این صورت اگر بعنوان یک برند مسئولیت‌پذیر مورد را پیگیری کنید و پاسخگوی سوالات این مشتری باشید، می توانید از گسترش نارضایتی پیشگیری کنید.

 

صاحبان کسب و کار با حضور فعال در شبکه‌هاي اجتماعی می توانند اطلاعات بیشتری را در مورد صنعت، نیاز مشتریان و فعالیت رقیبانشان به دست آورند. زیرا از طریق شبکه‌هاي اجتماعی میتوانید با نظرات مثبت و منفی کاربران در مورد برند شما و یا برند رقیبانتان اکثر آشنا شوید.

 

لازم به ذکر هست که امروزه با بهره گیری از بازاریابی دیجیتال میتوانید محبوبیت و اعتبار شرکت خودتان را افزایش دهید و مشتریان احتمالی را به سمت خود بکشانید. ذکر این نکته لازم هست که فعالیت پیوسته در شبکه‌هاي اجتماعی و به روز رسانی پیوسته مطالب بسیار سخت هست. بدین منظور شما باید از روش‌هاي گوناگون ساخت محتوا بهره گیری کنید که این امر نیز مستلزم زمان و انرژی زیادی هست.

 

همین طور شما باید تمامی شبکه‌هاي اجتماعی را مدیریت کنید و تمام مطالبی راکه در مورد برند شما نوشته می شود را مطالعه کنید. این امر به مدیریت بهتر و موثرتر رسانه‌هاي اجتماعی کمک زیادی خواهد کرد. یکی از وظایف مهمی که در مدیریت شبکه‌هاي اجتماعی باید مورد دقت قرار گیرد، شناسایی مشتریان احتمالی و برقراری رابطه با آن‌ها هست. یکی از روش‌هاي برقراری رابطه نیز ارسال ایمیل هست.

 

نکته مهم این هست که اگر مدیریت شبکه‌هاي اجتماعی به درستی صورت نگیرد، بازاریابی دیجیتالی کسب و کارها نتیجه مثبتی در پی نخواهد داشت.در ادامه به صورت تقسیم‌بندی شده، نقش مدیریت را در شبکه‌هاي اجتماعی بیان می کنیم:

 

۱» ساخت محتوا

آشنایی افراد با یک برند مخصوص و وفادار ماندن به آن، تصادفی نیست. مدیریت شبکه‌هاي اجتماعی به منظور اجرای کمپین‌ها و ساخت محتوای متناسب با کسب و کار مربوطه انجام میشود. هر چه تعداد بازدیدها از صفحه شخصی یک برند اکثر باشد، مشتری احتمالی بیشتری نیز با آن آشنا خواهد شد. بنابراین ساخت محتوای مناسب برای شبکه‌هاي اجتماعی یکی از مهم ترین نکاتی هست که همواره باید مورد دقت قرار گیرد.

 

۲» ایجاد یک نام تجاری مشخص

 به گزارش پارس ناز شبکه‌هاي اجتماعی بسیار متنوع میباشند و روز به روز نیز بر تعداد آن‌ها افزوده می شود. بنابراین اگر از یک نام تجاری مشخص با یک طراحی اثبات بهره گیری شود، امکان فعالیت در حوزه‌هاي بیشتری فراهم می شود. در نتیجه بازاریابی سودمندتر خواهد بود.

 

۳» مدیریت موثر جوامع آنلاین

کسب و کاری که در شبکه‌هاي اجتماعی فعالیت می کند، می تواند دقت جوامع آنلاین بسیاری را به سمت خود جذب کند. افرادی که صفحه شخصی یک شرکت را دنبال میکنند، احتمال بیشتری دارد که نسبت به محصول این شرکت وفادار بمانند.

 

۴» بهینه سازی موتور جستجو «SEO»

مدیران شبکه‌هاي اجتماعی این امکان را فراهم میکنند که محتوای منتشر شده درمورد کسب و کار، به راحتی در موتورهای جستجو قابل دستیابی باشند. این امر برای یک کسب و کار بسیار حیاتی هست.

 

۵» سنجش میزان موفقیت کمپین‌ها

این اندازه‌گیری بخش مهمی از فعالیت‌هاي شبکه‌هاي اجتماعی را شامل می شوند. مدیران شبکه‌هاي اجتماعی آمار بازدید از شبکه‌هاي اجتماعی را محاسبه می کنند. همین طور میتوانند ویژگی‌ها و عادات رفتاری این بازدیدکنندگان را مطالعه کنند. از این رو به کمک این اطلاعات میتوانند میزان موفقیت کمپین‌هاي گوناگون را ارزیابی کنند.

 

۶» رتبه بندی شبکه‌هاي اجتماعی

چشم انداز شبکه‌هاي اجتماعی همواره در حال تغییر و توسعه هست. ممکن هست یک شبکه اجتماعی امروز محبوبیت بالایی داشته باشد ولی مدتی بعد از محبوبیت آن کاسته شود. از این رو در مدیریت شبکه‌هاي اجتماعی باید این آمارها را پیش بینی کرد و اقدامات متناسب را نسبت به آن انجام داد.