پارس ناز پورتال

تاثیر عالی استفاده از نمک در سلامت موها

مجموعه : نکات سلامت مو
تاثیر عالی استفاده از نمک در سلامت موها

تاثیر عالی استفاده از نمک در سلامت موها 

سلامت موها را میتوان با بهره گیری از نمک تضمین نمود، فقط کافیست به ترکیب شامپوی خود نمک اضافه کنید تا معجزه آن را مشاهده نمایید. دشواری های موهایتان را می‌توانید با نمک حل کنید. برای حل دشواری های موهایتان می‌توانید به شامپویتان نمک اضافه کنید.

 

همه ي ما از این واقعیت مطلع هستیم که نمک یکی از اجزای اصلی آشپزخانه ماست. ولی آیا میدانید که نمک دارای گنجینه اي از خصوصیت هاي زیبایی مخفی و نیرومند هست که در حفاظت و بازیابی مو و پوست به شما کمک میکند؟ از تسکین دادن اگزما گرفته تا دادن امواجی جذاب به موهایتان، افزودن نمک به راهکارهای زیبایی شما می‌تواند یک ایده فوق العاده باشد.

 

ولی جدا از همه ي این‌ها، آیا میدانید که افزودن نمک به شامپو می‌تواند همۀ دشواری های موی شما را حل کند؟ یقین نمیکنید؟ ادامه مطلب را مطالعه کنید!

 

1. نمک باعث بهبود رشد مو میشود
نمک دریا برای بهبود رشد مو بسیار خوب هست. به کسانی که دچار ریزش مو شده اند اغلب پیشنهاد میشود که از درمان نمک برای تحریک طبیعی رشد موها بهره گیری کنند. ولی یک راه ساده تر برای بهره گیری از نمک برای بهبود رشد موها وجود دارد. موهایتان را به طور معمول بشویید و سپس 1 قاشق غذاخوری نمک دریا را برداشته

 

و پوست سر را به مدت 10 دقیقه با آن ماساژ دهید. مجدد موهایتان را بشویید. این روند را دو بار در هفته تکرار کنید و در عرض یک ماه شاهد نتایج آن باشید.

 

2. نمک به درمان شوره سر کمک می‌کند
شوره سر چیزی نیست جز پوسته هاي کوچک از سلول هاي مرده پوست که روی پوست سر شکل میگیرند و معمولاً به دلیل کاهش گردن خون بوجود می‌آیند. نمک دریا توانایی تحریک گردش خون را دارد که برای سلامت پوست سر و از میان بردن شوره ضروری هست. موهایتان را به چند دسته تقسیم کنید

 

و سپس اندکی نمک روی پوست سرتان بپاشید. با انگشتان خیس شروع به ماساژ پوست سرتان به مدت 10 تا 15 دقیقه نموده و موهایتان را مثل همه ي وقت بشویید. اینکار به محافظت از پوست سر و پیشگیری از رشد قارچ ها کمک می‌کند.

 

3. نمک به شما کمک می‌کند تا از شر پوست سر چرب و مو هاي چرب خلاص شوید
پوست سر و موی چرب ناشی از ترشح بیس از حد غدد سباسه «sebaceous» هست. شما می‌توانید این دشوار را با بهره گیری از نمک حل کنید. تنها کاری که لازم هست انجام دهید افزودن 2 قاشق غذاخوری نمک به شامپو و مخلوط کردن آن هست. موهایتان را با بهره گیری از این شامپو بشویید. درست بعد از نخستین بهره گیری متوجه تغییر قابل توجهی در موهایتان می‌شوید. موهایتان تندرست تر شده و چربی اش کمتر خواهد شد.

 

سایر راه هاي بهره گیری از نمک برای پوست
1. شما میتوانید از نمک بعنوان اسکراب نرم کننده بدن بهره گیری کنید
نمک بعنوان یک نرم کننده طبیعی و ملایم، سلول هاي مرده پوست را از سطح پوست جدا می‌کند. نمک حاوی مواد معدنی هست که به نرم شدن پوست و بازگرداندن آب آن کمک میکند. برای بهره گیری از آن بعنوان اسکراب بدن، 3-4 قاشق غذاخوری نمک را به نصف لیوان روغن نارگیل یا زیتون اضافه کرده

 

و هم بزنید تا به صورت خمیری غلیظ و یکدست شود. حتی می‌توانید چند قطره از اسانس مورد علاقه تان را به این مخلوط روغنی اضافه کنید. از این اسکراب روی تمام بدن گذاشته و با اسفنج به صورت ملایم روی بدن بمالید. یا اینکه می‌توانید از دستان تان برای ماساژ این اسکراب به آرامی روی بدن بهره گیری کنید. بدن‌تان را با آب شسته و سپس از یک لوسیون نمناک کننده بهره گیری کنید.

 

2. میتوانید از نمک بعنوان تونر صورت بهره گیری کنید
نمک به پاک سازی منافذ پوستی و تعادل ساخت چربی روی پوست کمک میکند. بنابراین، از ایجاد جوش و آکنه جلوگیري می‌کند. برای بهره گیری از نمک بعنوان **تونر، یک قاشق غذاخوری نمک را با 3 اونس آب گرم مخلوط نمایید، این محلول را به یک بطری دارای اسپری منتقل کرده و هم بزنید تا نمک کاملا حل شود. به صورت هرروز روی پوست خشک از این محلول اسپری کنید.

 

** تونر: تونر یا به عبارت بهتر شاداب کننده، بعد از پاک‌سازی آغاز پوست مورد بهره گیری قرار می گرد. تونرها مانده اثرات مواد آرایشی و سلول هاي مرده را از روی سطح پوست پاک می‌کنند و باعث شادابی و طراوات پوست می‌شوند. باید دقت داشت تونرها PH خون را متعادل می‌کنند و با بهبود گردش جریان خون در پوست، تضمین سلامت پوست را به ارمغان می آورند.

 

3. می‌توانید با افزودن نمک یک ماسک متعادل کننده صورت بسازید
مخلوطی از نمک و عسل می‌تواند بعنوان ماسک صورت بهره گیری شود. هر دوی آنها خواص ضد التهابی دارند که به تسکین پوست و پیشگیری از ایجاد جوش و آکنه کمک می‌کند. برای بهره گیری از نمک بعنوان ماسک صورت، 4 قاشق چایخوری عسل و 2 قاشق چایخوری نمک را با هم مخلوط کنید تا یکدست شود. صورت را شسته، خشک کنید و ماسک را به صورت لایه اي نازک روی پوست صورت و گردن بکشید. 10 دقیقه بگذارید بماند و سپس با آب گرم بشویید.

 

4. میتوانید از نمک در وان حمام بهره گیری کنید
افزودن نمک به آب حمام میتواند به شما یک حمام واقعا آرامش بخش بدهد. نمک کثیفی و سموم را جذب کرده و پوست را به صورت عمیقی تمیز میکند. مواد معدنی موجود درنمک به بازگرداندن محافظ طبیعی پوست کمک میکند، به این ترتیب آب رسانی به پوست تسهیل می‌شود. همین طور به کاهش احتباس آب در پوست هم کمک می‌کند.

 

5. نمک به شما کمک می‌کند از شر چشمان پف کرده خلاص شوید
یک قاشق غذاخوری نمک را به دو قاشق غذاخوری آب گرم اضافه کرده. یک پد کتانی را با این محلول خیس کرده و روی چشمان تان قرار دهید. اجازه دهید 10-15 دقیقه بماند. پف چشمانتان کاملا از بین خواهد رفت.

 

جدا از همه ي این ها، میتوانید از نمک بعنوان دهان شویه و سفید کننده دندان بهره گیری کنید. آب نمک یکی از برترین راهکار ها برای حمام پا و گرفتن خستگی پاها بعد از یک فعالیت طولانی هست. پس چشم براه چه هستید؟ نمک را به شامپوی خود اضافه کرده و شروع به بهره گیری آن در مراقبت هاي هرروز پوستتان کنید. به شما قول می‌دهیم که پشیمان نخواهید شد.